Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Knappe gebruikte Benzen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• R129 kon nog wel eens mijn volgende zomercabrio worden. Ik vind ze cool, ook als simpele 300sl. Fijne motor.

Comment

• Ehm, zoek dan een 320...
      Veritatis simplex oratio est

Comment

• Dat is toch dezelfde motor als in mijn W124 300E zat? Daar was niet zoveel mis mee hoor.

Comment

• Ik las wel eens dat de 300-24 kleppers kop(-pakkings)problemen zouden kunnen geven.
          Maar elders lees je weer over problemen met kabelbomen met de types van 93-96, daar vallen ook 320-ers dan weer onder.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
            Ach, het is geen lichtvoetig racertje he..
            Een late SL 500 is wat mij betreft de beste koop als je een R129 op de oprit wil hebben.
            Zit er kwalitatief zoveel verschil tussen de eerste jaren en de laatste jaren? Ik vind de latere exemplaren namelijk teveel "gepolijst". Veel dingen zijn daarbij allemaal wat "afgerond", want het hele design niet ten goede komt. Die mij maar een origineel exemplaar met oranje knippers :-)

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
            Ik vind ze wel cool, maar dat stuur en dashboard waren al ouderwets toen die auto nieuw was. Maar dat was MB in die tijd.
            En het imago is heel erg drugdealer/vechthonden idd
            Misschien bij afgetrapte exemplaren, maar een goede niet verprutste R129 vind ik een zeer stijlvolle verschijning.
            Aprilia RSV Mille '01

Comment

• Knap gebruikte Mercedes
              http://link.marktplaats.nl/m889629005

Dit schitterende stuk Duitse degelijkheid is al vanaf nieuw onderdeel van onze familie en heeft veel... nee, ENORM VEEL meegemaakt.

Hij begon het leven als lease auto voor mijn vader. Hierdoor zaten de eerste twee gaatjes al na ongeveer twee uur in de lederen bekleding. Wij wielrennen namelijk graag, een station zou dus een stuk praktischer zijn geweest, maar ach, "het is een leasebak, dus we gooien het wel op de achterbank".

Mijn vader was al een oude vent toen hij hem in ontvangst nam, dus boven de 110 km/h heeft de auto in al die tijd niet gereden. Het verbruik zat dan ook regelmatig onder de 4,0L/100km. Het absolute record trouwens was 3,6L/100km, te danken aan een defecte sensor in de versnellingsbak.

We waren beide zo op de C gesteld dat mijn vader hem van zijn werkgever heeft overgenomen. Dat was toen de teller ongeveer 2,5 ton aan kilometers aangaf. Vanaf dat moment is de auto behandeld als een privé investering. Zo werd vogelpoep bijvoorbeeld altijd binnen 6 maanden hardnekkig met een schuursponsje verwijderd... en werden de velgen eerder vervangen dan dat ze werden gewassen.

Dankzij het gerecyclede staal dat in dit model C gebruikt is had je bij steenslag en schade altijd binnen no-time roestvorming. Zodra er dus iets aan de auto was liet mijn vader het gehele paneel overspuiten... door iemand die eigenlijk niet in het vak zou mogen zitten. De auto heeft zo vaak bij de schadehersteller gestaan dat ik werkelijk geen idee heb of er überhaupt nog één paneel de originele lak draagt.

Maar goed dat is allemaal cosmetisch. Het mag geen wonder zijn dat al die taxi-boeren ooit zo'n Mercedes hebben gereden. Met tijdig onderhoud zijn ze technisch niet kapot te krijgen. Bovendien heeft die techniek een aantal waanzinnige gadgets. Denk bijvoorbeeld aan de oplossing voor verkeersergernis nummer 1, bumperkleven. Het zogenaamde 'Mercedes Active Roetgordijn' bouwt zich gedurende de rit langzaam in het uitlaatsysteem op. Activeren kan dmv het gaspedaal. Die vervelende bumperklever krijg je, net als in een James Bond achtervolgingsscène, zo van je af! Ideaal!

Precies om die reden besloot ik de auto ongeveer 4 jaar geleden over te nemen. Er stond ook pas 390.000 km op de teller, dus het beestje was nét ingereden. Als eerst heeft hij een verwen-beurt gekregen en zijn de gebroken achter-veren, alle wiellagers en de kromme velgen vervangen. Achteraf had ik dat laatste beter niet kunnen doen, want toen ik voor de tweede keer achter het stuur in slaap viel heeft die keer niet de vangrail links, maar een betonnen wegafzetting rechts ervoor gezorgd dat de velgen niet meer herbruikbaar waren. Zoals je ziet is de C daar nu goed op voorbereid.

Inmiddels wijst de teller 563.000 km aan en rijd hij nog steeds als een zonnetje. Zoals je kunt zien op de een-na-laatste foto zijn de afgelopen 7.000 km afgelegd met een gemiddeld verbruik van slechts 4,9L/100km. Een van de laatste modificaties, om van het irritante geluid van het kapotte deurslot linksachter af te komen, is het afgekoppelde slot. Je hoeft dus ook niet bang te zijn dat ze er ooit in zullen inbreken en schade aan de auto aanbrengen, want het portier kan gewoon open (alarm werkt wel).

Ik verhuis naar België (rustig maar, ik blijf gewoon Hollander). Na zo'n zorgvuldig opgebouwde historie is het natuurlijk logisch dat ik de auto mee wilde nemen. Helaas moet je daarvoor eerst naar een import-keuring in België. De auto slaagde met vlag en wimpel, maar een snelle rekensom van de ambtenaar gooide roet in het eten. De uitkomst was dat de totale kosten voor het importeren hoger liggen dan dat de auto nog aan economische waarde in zich heeft. Ofwel (Belgisch accent aan) "Menier, u kunt betrrr een ander voiture kopen, dan dezen te nimporteren" (Belgisch accent uit).

Daarom zoek ik een geschikt baasje (mag zowel uit Nederland als Afrika) om ervoor te zorgen dat deze emotioneel overbeladen C-klasse die 1.000.000 km's alsnog gaat halen. Ik twijfel daar in ieder geval geen moment over.

Boekjes liggen volgens mij ergens in de auto. Ik zal die opzoeken tijdens uw proefrit.

Het gaat om een 'classic' uitvoering met:
              Cruise Control en Speed-limiterAutomatisch AircoLederen bekledingAutomatische neerklapbare hoofdsteunen achter (altijd leuk om je passagiers mee te zieken)Elektrische ramenTrekhaakLife Hammer (misschien wel het belangrijkste)Radio/CD-speler met boordcomputer en:stuurwielbediening
              fka v164

Comment

• Hahaha, hilarisch! Wat een keizer. Ik zou dat ding zó van 'm overnemen :-)
                Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

• Okay.
                  Youngtimer: check.
                  Gaaf: check.
                  comfortabel: check
                  Luukse: check
                  Kan gruwelijk hard: check

Maar. Is dit wat.? Roest? Verder staat hij een stuk lager in de markt dan de andere E55's AMG.

Het is een scharenslijperswagen, maar ik heb hier altijd al een zwak voor gehad. Een jaar of 10 geleden had ik bijna een vijfcilinder diesel gekocht. Steeds ging het niet door. Nu ik een R-klasse heb, ben ik aardig gecharmeerd geraakt van Mercedes. Ze snappen goed hoe een auto zich moet gedragen. Wat ze bij Maserati niet snappen, en juist daarom weer charmant is :-)

http://ww3.autoscout24.nl/classified...fromparkdeck=1

Comment

• Leuke auto, maar wel verdacht goedkoop. Ik weet niet de verdere zwakke punten, maar roest is er zeker een! Vriend van me had ook een station en die rotte al hard na 7 jaar. Achterklep, spatbordranden, ook midden op een deur wat eigenlijk een heel vreemde locatie is.

Die handelaar heeft trouwens wel meer leuk spul. Ben er eens geweest. Is de S400 (W140) die er staat niks voor je? Knap ding en rijdt goed.
                    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

• Roest.
                      En dat kan serieuze vormen aannemen.

Maar het kan ook zijn dat er een klein beetje op de achterschermen zit en dat het niet erger wordt.

Niet kopen zonder bezoek aan een dealer voor een aankoopkeuring, tis toch echt geld wat je achterlaat.

Comment

• Okay roest dus toch.

Het is een import, dus hopelijk heeft hij niet veel pekel gezien. Die S-klasse vind ik niet interessant, ondanks dat het mijn trouwauto was. Te groot en ook oud.

Eens even een nachtje slapen of ik een Dekra keuring op die E55 laat doen.

Comment

• Heeft volgens mij niet met pekel te maken maar met het ultra slechte staal dat Merc toen heeft gebruikt.

Comment

• Ha, die Fappers;

Leuke W124 bij Marco Hof:

441.jpg

WWW.500E.NL
                            Scherven brengen gelul.

Comment

• Die is snel verkocht dan want ik zie hem niet ?

Comment

• Ha, die Minutenkerel;

Staat er nog gewoon steeds op: effe scrollen, t'is een 260E zonder foto. Infobutton aanklikken en je weet alles.
                                Scherven brengen gelul.

Comment

• Eh.... Ik zat even te spelen met Autoscout...

Lees even mee....

"Zoals de Duitsers zeggen von 1e hand zeggen wij van de eerste eigenaar. Ooit in 1999 besteld en in 2015 weer ingeleverd bij dezelfde dealer waar we deze charmante "dame" mochten ophalen. Er werd nog even een uitdraai gemaakt van de 41 maal bezochte werkplaatsbezoeken zodat we nog meer overtuigd werden van het feit dat er nog maar 32.000 km verklaarbare kilometers op de teller stonden... Hoe leuk is dat ? Daar voeg ik nog maar één opmerking aan toe; Driving it is loving it.."

Comment

• 41 keer naar de garage in 32.000 kilometer? Hoezo is dat positief? Die kutauto hoef ik niet. :)
                                    Mini Cooper Clubman
                                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                    "Jasper val dood." - RH

Comment

• Exact. Ik had echt zo iets van... WTF?

Comment

• 2x per jaar controlebeurt maakt 30, en vervolgens 11 keer voor roestcontrole...

Komt wel meer voor bij ouwe Duitschers.

Comment

• En APK's...

Comment

• Die bezoekjes en kilometers geloof ik wel. Het blijft echter een suffe grijze taxi.

Comment

• Leuk spelletje op Autoscout. Vind een youngtimer van een willekeurig merk met 200pk+ en 1 eigenaar en 4 deuren. Veel Jags. Oh. En tot 150000 km. Edit van het jaar 2000.

Comment

• Een suffe grijze taxi met 225pk en achterwielaandrijving. Redelijk leuke sleeper, dus.
                                                Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

• Vinnut wel wat voor MM ;)

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/m...f4f8b9c5b7a618
                                                  Beschrijving

Met pijn in het hart heb ik besloten wat plaats te moeten maken in de garage. Daarom voor de liefhebber..

Extreem geprepareerde mercedes-benz Unimog op basis van s404 uit 1955 met korte wielbasis (Slechts enkele gebouwd).
                                                  deze auto is een enorme blikvanger en rally-klaar.

Motor: om617a 300td 5cil turbodiesel motor (< 100km!)
                                                  Vermogen: ca. 170pk
                                                  Verder o.a.:
                                                  Luchtbediende sperren
                                                  luchtbediende zeer zware snelle pto-lier
                                                  dubbelcabine
                                                  sparco stoelen
                                                  kunstof voorruit
                                                  xenon koplampen
                                                  verstralers
                                                  2x terratrip
                                                  gps
                                                  custom brandstoftank
                                                  rembekrachtiger
                                                  waterdichte dynamo
                                                  custom intercooler
                                                  2 radiateurs en achter op auto
                                                  extra oliekoeler achterop
                                                  custom dashboard
                                                  electrische geregelde fans
                                                  4x LED achterlicht
                                                  omgebouwd naar 12v
                                                  etc. Etc.

Motor is gereviseerd (Minder dan 100km gelopen) rekening aanwezig. Auto mag weg om ruimte te maken voor nieuwe projecten.

Gewicht 2600KG, verdeling 53% voor, 47 achter.

Wegenbelasting vrij en geen apk-plicht!

(Eventueel met ServiceContainer: Transport, werkplaats en slaapplaats in één.)

image.jpg

Comment

• Surfend op internet kwam ik de 190 3.6 Brabus tegen. Bijzonder en het is weer eens eens wat anders dan de zoveelste e30. Zijn ze eigenlijk wel te koop? Mobile.de gaf weinig. Ik ben wel benieuwd wat ze kosten.

Edit:
                                                    http://auto.autoscout24.nl/Mercedes-...wart-268091309
                                                    Last edited by Ar; 04-05-15, 13:31.
                                                    8.2 met supercharger?

Comment

• Ar, http://www.mercedesforum.nl/forum/vi...p?f=80&t=36043

Zo zag ie er 4 jaar geleden uit.
                                                      Lekker droog in de stalling ;)
                                                      image.jpg

Beetje knippen/plakken koets, 3.6 staat ook niet op kenteken.

Comment

• Dit was de enige die ik zag, maar bedoelde meer bedoelde meer het model. Het exemplaar van de advertentie is geen mooie.
                                                        De Brabus uitvoering kende ik niet. Als alternatief voor de 16v kan het een leuk model zijn.
                                                        8.2 met supercharger?

Comment

• Verdammt lange her, daß ich fast alles ernst nahm... Verdammt lange her, daß ich an was geglaubt...

MERCEDES BENZ 190 E EVO I TRACKTOOL

Zu Verkaufen ist ein sehr schöner Umbau auf Basis eines 190E 2,5-16 Evo1. Der Motor ist ein neu aufgebauter 2,5l 16V (DTM-Nachbau)mit Flachschieberanlage, Fächerkrümmer und freiprogrammierbarer Trijekt Steuerung. Seit dem Neuaufbau im Mai 2012 hat er ca. 900km gelaufen. Die Leistung beträgt 289PS, ein Leistungsdiagramm und Rechnungen sind vorhanden.
                                                          An der Vorderachse ist eine 4Kolbenanlage mit schwimmend gelagerten Scheiben und hinten eine 2 Kolbenanlage von Porsche verbaut. Es sind 7,5×17 AZEV Felgen mit 225er Michelin Semislicks montiert. Hinterachse ist generalüberholt und hat eine 70% Sperre sowie eine Ölumlaufkühlung verbaut. Das Fahrwerk ist ein H&R Rennsportfahrwerk mit Nordschleifenabstimmung und verstellbaren Domlagern. Der Innenraum wurde komplett ausgeräumt, es sind Recaro Pole Position mit Willians 6 Punkt Gurten sowie ein Cardiff Käfig verbaut.

Die Umbauten sind eingetragen und das Fahrzeug ist zugelassen, der Verkauf erfolgt im Kundenauftrag

Kilometerstand:67.000 km
                                                          Kraftstoffart:Benzin
                                                          Getriebe:Schaltgetriebe
                                                          Erstzulassung:03.04.1989
                                                          Leistung:289 PS
                                                          Hubraum:2.500 cm

Preis € 44 900
                                                          k-DSCN4335.jpg

k-DSCN4338.jpg

k-DSCN4341.jpg

k-DSCN4343.jpg

k-DSCN4351.jpg

k-DSCN4342.jpg

k-DSCN4357.jpg

k-DSCN4356.jpg

Hubraum statt Spoiler

Comment

• *klik* Hiesch gibbet meh bilda...

Mercedes-190-Evolution-1-1.jpg

Mercedes-190-Evolution-1-14.jpg
                                                            Hubraum statt Spoiler

Comment

• Heerlijke rijdersauto denk ik.
                                                              Wel jammer dat ze een originele EVO1 hiervoor hebben gebruikt, maar wel cool ding!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                              Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                              Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Potverdomme wat een gaaf machien die 190e 16ventiler. Ik heb jaren geleden voor ik de E34 M5 kocht nog gesproken met een uitermate vriendelijke Duitser die een 190e 16v met evo 1 body en Atech EFI umbau motor te koop had. Uiteindelijk werd het niks want te duur en ook bij die 190 was de zwarte lak op. Daar hebben ze volgens mij wel vaker last van, een vermoeide lak.

Tis dat ik er de centen niet voor heb anders stond er in NL in de loods al een 190 koets en een 16v motortje op de bok voor een ultieme DTM throwback. Helaas dat aftermarket onderdelen duur, moeilijk verkrijgbaar zijn en ook de 190 ''gezegend'' is met een soepstengelstuurinrichting gelijk mijn geliefde M5.

Comment

• LOL @ soepstengelstuurinrichting. Die term dekt de lading!

Ik vind het overigens niet zonde dat er een Evo voor gebruikt is. Ze hebben enkel de homologatie knop nog verder open gedraaid, als het ware. Ik vind de velgkeuze matig (maar wel begrijpelijk want zowel grootte als design zorgen voor ruimte voor de grote remmelarij) en ik denk dat een beetje RVS uitlaat beun er een mooier schoorsteentje onder kan fabrieken. Je zou nog kunnen vallen over de beperkte manieren die zo'n Flachschieber inlaat aan de dag brengt op de openbare weg: het systeem werkt bij volgas beter dan throttle bodies waarbij de butterflies toch - zij het minimale - wervelingen veroorzaken, maar zo'n Flachschieber is bij deellast / halfgas dan weer vaak erg nukkig en ongecivileerd.

Allemaal luchtfietserij: ik zie hem op een milletje of 25 max. Daar gaat de ve'kope't vast niet mee akkoord.
                                                                  Last edited by FreudeamFahren; 22-05-15, 21:52.
                                                                  Hubraum statt Spoiler

Comment

Working...
                                                                  X