Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Knappe gebruikte Benzen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door FreudeamFahren Bekijk bericht
    LOL @ soepstengelstuurinrichting. Die term dekt de lading!

Ik vind het overigens niet zonde dat er een Evo voor gebruikt is. Ze hebben enkel de homologatie knop nog verder open gedraaid, als het ware. Ik vind de velgkeuze matig (maar wel begrijpelijk want zowel grootte als design zorgen voor ruimte voor de grote remmelarij) en ik denk dat een beetje RVS uitlaat beun er een mooier schoorsteentje onder kan fabrieken. Je zou nog kunnen vallen over de beperkte manieren die zo'n Flachschieber inlaat aan de dag brengt op de openbare weg: het systeem werkt bij volgas beter dan throttle bodies waarbij de butterflies toch - zij het minimale - wervelingen veroorzaken, maar zo'n Flachschieber is bij deellast / halfgas dan weer vaak erg nukkig en ongecivileerd.

Allemaal luchtfietserij: ik zie hem op een milletje of 25 max. Daar gaat de ve'kope't vast niet mee akkoord.

Zo zie ik het ook. Ik wist niet dat ze horizontale schuifkleppen gebruikt hebben. Wel gaaf natuurlijk. De prijs vind ik trouwens erg fors, helemaal gezien de koets naar mijn mening wel wat liefde kan gebruiken. Die fletse lak, ook al was het origineel, knap ik zo op af.

Voor die prijs had ie op zijn minst de meest sexy 190e velg ooit kunnen gebruiken; de Compomotive TH's. Nee, voor zulks geld verwacht ik dit en niks minder:

Deze mag ook, met Movit remmetjes:

maarja, het stuurhuis he.....

Trouwens, een poos geleden postte jij een Noorse of Zweedse 190e 16v met die schitterende ''putdeksels'' in 16 duims. Ik had toen net de M5 gekocht en héél eventjes baalde ik daar van want wat een gaaf ding was dat, voor een zeer goede prijs ook!
    Last edited by hugo; 23-05-15, 11:12.

Comment

• Als 't wat mag kosten..

http://ww3.autoscout24.nl/classified/270454362
      image.jpg

Vergeleken met de coupe is het een koopje.. ;)
      Veritatis simplex oratio est

Comment

• Ik heb wel eens iemand met een e60 langs gehad. Volgens mij runt hij het Mercedes forum als ik me goed herinner.
        8.2 met supercharger?

Comment

• Da's een verherbouwde 500 E ;) en de eigenaar is iets van moderator.
          Één van de vele op dat forum..

Comment

• Aah iets met gekleurde rozen dus.
            8.2 met supercharger?

Comment

• Zoiets.. ;)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                Vinnut wel wat voor MM ;)
                [ATTACH=CONFIG]26545[/ATTACH]
                Die had ik even gemist, vind hem wel leuk !

Comment

• http://www.mercedesforum.nl/forum/vi...709114#p709114
                  image.jpg
                  image.jpg
                  image.jpg

Te koop aangeboden, Unimog 406 ex Belgisch Leger, 4x4, met slechts org. 15000km is deze "snelle" Unimog met rondom schijfremmen en PTO eenmalig!
                  6 Cilinder Diesel, 85,- Euro WA verzekering per jaar via Unimog club.
                  Mercedes-Benz Type: Unimog 406
                  Bouwjaar: 1976
                  KM stand: 15.000
                  Versnelling: Handgeschakeld/Automaat 6 versnellingen vooruit en twee achteruit
                  Brandstof: diesel
                  Kleur: leger groen
                  Opties: pto .

Vraagprijs: € 9750,00

( zo te zien geregistreerd als landbouwvoertuig...)

Comment

• Gaaf! die hadden ze vroeger ook bij de luchtmacht op Vlieland. Maar dan met een benzine motor. Klinkt een stuk beter. :-) (oh wacht ff,dit is geen kipper,niet helemaal het zelfde dus)
                    Rij gezond, rij een kiwi.

Comment

• Knap? Mwah..

Gebruikt ?
                      Met 585180 km op de teller ?

Dacht het wel... ;)

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/m...f4f8b9c5b7a618

image.jpg

Comment

• Zo zeg. Ik ben wel benieuwd hoe die kompressortechniek zich heeft gehouden in die 5 ton.

Comment

• http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/o...reviousPage=lr

blijft gaaf! :-)

Comment

• Der Hammer ?

Mooie auto maar wat bezielt die mensen om er dan zo'n schraap radio in te plaatsen ? Zet er een nette period Becker of Blaupunkt in, dat is toch veel beter dan een Clarion prul ?

Comment

• Nee, de Hammer was de 6 liter AMG versie van de W124 die voor de 500E al bestond. Een van de eerste (of de eerste?) 4 deurs die 300km/h bereikte.

Comment

• Ha, die Gummers;

Radio is inderdaad een misser, maar verder wel een heel fraaie auto. Weet iemand hoe je dit: "1 van 43 gebouwde mopf1 met mopf2 techniek" moet vertalen?
                                Scherven brengen gelul.

Comment

• Als het goed is zit het grootste verschil in de remmen.
                                  De Mopf heeft de schijven en klauwen van de 600 SL.

En die dingen zijn allemaal bij Porsche gebouwd, er is zelfs nog een kleine serie in 1995 gelijktijdig met de Audi RS2 van de band gerold.

Voor dat geld mag ie de bekleding wel beter schoonmaken en bijwerken ipv met siliconenspray besproeien...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                    Als het goed is zit het grootste verschil in de remmen.
                                    De Mopf heeft de schijven en klauwen van de 600 SL.

En die dingen zijn allemaal bij Porsche gebouwd, er is zelfs nog een kleine serie in 1995 gelijktijdig met de Audi RS2 van de band gerold.

Voor dat geld mag ie de bekleding wel beter schoonmaken en bijwerken ipv met siliconenspray besproeien...
                                    Ik snap dat nooit zo goed. Dat zo'n ding mede door Porsche ontwikkeld is (onderstel dan neem ik aan?), oké, kan ik begrijpen. Maar hoe kan het nou in hemelsnaam praktischer zijn om die hele wagen bij Porsche in elkaar te schroeven? Zoveel wijkt die 500 toch ook weer niet af van de reguliere 200/300-serie?
                                    Aprilia RSV Mille '01

Comment

• Blijkbaar meer dan gedacht. ;)

Comment

• Knappe gebruikte Benzen

Ja, de hele voorkant moest worden aangepast voor montage van de V8, veel handwerk, dus niet geschikt voor de standaard MB productielijn. Ik denk overigens dat Porsche weinig heeft ontwikkeld aan de 500E, Porsche had in die tijd simpelweg productiecapaciteit over...

Comment

• Inderdaad de M117 ging er niet zomaar in. De zaken bij Porsche gingen niet zo goed. Dat kun je je nu amper voorstellen...

Mijn neef heeft nog een CE gehad met dat blok erin. Op zich is het zelf nog wel te doen.
                                          8.2 met supercharger?

Comment

• Mopf staat voor Model pflege. In goed Nederlands facelift.
                                            De oer W124 is gebouwd van 1985 tot september 1989.
                                            Dan komt de Mopf 1 met beter interieur, brede strips aan de zijkant etc.
                                            De Mopf2 vanaf september 1994 heeft een motorkap met kleinere gril, ster staat op de motorkap niet meer op de gril.
                                            Bij de Mopf2 werden ook multiklepper diesel motoren geintroduceerd.
                                            De oerversie noemt men ook wel Mopf0. dat is onzin.

Sommige veranderingen vinden niet plaats met een facelift.
                                            Zo werd vanaf juli 1994 een laksysteem op waterbasis toegepast.
                                            Last edited by Kwibus; 01-10-15, 15:38.

Comment

• Oke, ook weer wat geleerd, vond het al zo'n raar woord ;-)

Comment

• 190 Evo anyone?

http://www.kapaza.be/nl/mercedes-ben...-100229052.htm

Comment

• Das Haus heeft enkele museumstukken in de verkoop: http://alltime-stars.com/

Vroom.be: http://www.vroom.be/nl/blog/mercedes...en-van-de-hand

Het Mercedes-Benz-museum doet enkele schatten van de hand

Heel wat Mercedes-Benz-wagens hebben de geschiedenis van de automobielsector sterk beïnvloed. En dat doen ze al ruim een eeuw. Het officiële museum van de Duitse fabrikant kan niet alle modellen meer huisvesten en heeft besloten om enkele wagens van de hand te doen. En het zijn niet van de minste… Er staat momenteel een Type 630 Kompressor uit 1929 te koop, net zoals een 280 SE uit 1973. Een iets recenter model dat beschikbaar is, is een mooie E 320 cabriolet uit 1995 met slechts 50.000 km op de teller.
                                                  De wagens hebben allemaal een restauratie achter de rug of zijn nauwgezet onderhouden. Ze verkeren dus in een zeer goede staat. Mercedes-Benz heeft gekozen om de wagens onder te verdelen in drie verschillende categorieën: Premium Edition, Collectors Edition en Drivers Edition.
                                                  De eerste (Premium Edition) omvat klassieke wagens die door het Mercedes-Benz Classic team uit Stuttgart zijn gerestaureerd en die allemaal erg weinig kilometers onder de wielen hebben. De tweede categorie (Collectors Edition) bevat wagens die in hun originele staat verkeren, maar die zowel op technisch als visueel vlak onberispelijk zijn. De laatste rubriek (Drivers Edition) omvat een reeks van vintage en hedendaagse wagens waarmee je zonder problemen dagelijks mee de baan op kan.
                                                  Wie op schattenjacht wil gaan, kan hiervoor terecht in een nieuw deel van het Mercedes-Benz-museum of kan al een kijkje nemen op het nieuwe portaal van de All Time Stars.

Comment

• staat wel mooi spul tussen. Prijzen kan ik zo niet beoordelen, maar lijken me pittig.
                                                    Last edited by Elentinos; 04-12-15, 08:39.

Comment

• Ja, een 300E met dik 100k op de teller voor 22K? Vergeleken daarbij is het koopjes jagen geblazen bij Auto Leitner en Autohan. :)

Comment

• Goedkoop zijn ze niet, zoals ik het zie gaat het om eigen auto's maar ook om auto's die ze ( zeer waarschijnlijk) tegen commissie verkopen van klanten. De SL (R107) viel mij ook op als erg kostbaar, ik heb er de laartste tijd enkele bekeken voor een kennis en geloof niet dat het marktconform is. Die 300E heeft 100k teveel op de teller voor dat bedrag, het is een leuke tweedehands, maar niets bijzonders wat 22K moet kosten.

Comment

• 'Ze' waren er al een tijd mee bezig om via geselecteerde handelaren in D mooie okazies te verkopen voor veel geld en hebben het nu blijkbaar in eigen hand genomen.
                                                          Blijkbaar omdat het niet verkocht werd.. ;)
                                                          ( die W116 kom ik al twee jaar tegen, loopt niet hard voor 70 k.. )

Comment

• Het kan natuurlijk ook niet zo zijn dat handelaren in youngtimers in glazen palijzen duurder zijn dan MB heritage zelf....

Comment

• Hee, kijk nou...
                                                              http://api.autotrader.nl/voorraadpag...=300&view=tile

Grappig, ik had in 2005 al meer dan de helft van de huidige tellerstand gereden.

Comment

• Maar wel een NAP'tje erop...
                                                                Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

• Datum tenaamstelling is wel nog steeds 2006? Of de 2e eigenaar heeft er erg weinig mee gereden.

Ik moet wel bekennen dat dit een extreem mooie kleur is, wat voor kleur is dit W? Mooiste kleur lak voor een W220 IMHO.
                                                                  Last edited by EG; 21-01-16, 09:21.

Comment

Working...
                                                                  X