Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Seat Ibiza Cupra

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Seat Ibiza Cupra

• 180 pk 1.4 TSI twin-turbo motor voor de Cupra
    • 7-traps DSG-versnellingsbak met paddles achter het stuurwiel

Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Lijkt het nou zo of zijn de stoelen megadiep? De hellingshoek van de zitting is redelijk bizar zo te zien.
    BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Ik zie dat ze aan het interieur/dash weinig hebben gedaan t.o.v. de standaard Ibiza... wat een treurnis dat dashboard. Had laatst een 1.4 mee en ik zat me rot te ergeren aan dat klikolandschap daarbinnen. Zelfde geldt voor de laatste Leon: baggerdash.

Maar goed dat ze voor de nieuwe sedan het dash van de A4 (cabrio) overnemen.
      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Wat een gedrocht!
        Good. Bad. I'm the guy with the gun.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
          Ik zie dat ze aan het interieur/dash weinig hebben gedaan t.o.v. de standaard Ibiza... wat een treurnis dat dashboard. Had laatst een 1.4 mee en ik zat me rot te ergeren aan dat klikolandschap daarbinnen. Zelfde geldt voor de laatste Leon: baggerdash.
          Helemaal mee eens, brrr...
          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Dashboard is idd een beetje cheapo, maar verder vind ik dit eindelijk weer eens een knappe Seat hoor!!
            Leuk ding. Wat gaat dat kosten?

Ferrari 308 GTB QV (1983)
            Alfa Giulia 1300 (1966)
            Mazda Miata (1990 Daily driver)
            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door htt-thalan Bekijk bericht
              Wat een gedrocht!
              ja het is helaas geen Peugeot geworden

Comment

laten we hopen dat met de komst van de Exeo het voorgoed voorbij is dat er el cheapo plastic geleverd wordt in de Seat's want dat is toch wel een ernstig nadeel.

Maar goed, 180 pk 7-DSG hoor ik niemand over?

Comment

De regisseur van TFATF belde net; Hij wil zijn plastic terug. Johnny weet niet eens wat aan deze wagen te verprutsen valt. Het oogt ook erg fragiel trouwens.
                  Every second of your life is a part of your song

Comment

de Bocanegra

Nieuws en video's uit de rubriek Video's. Betrouwbaar, gratis en snel op NU.nl, de grootste nieuwssite van Nederland.

Comment

Uitlaat in het midden als een anus is bah.

Buitenkant verder ziet er top uit, die 1.4 180k pk met DSG lijkt me een lekker ding.

Interieur? Weer spuug en spuug lelijk.

Comment

DIE NEUS !!! PROEST...

En horen alle Seats eigenlijk niet thuis op de Boulevard van Salou?
                        BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ___JC___ Bekijk bericht
                          DIE NEUS !!! PROEST...
                          Hij heeft een snor!

Comment

bedenk dan even de (ex)-demo van Edwin met die motor........
                            Last edited by ExTaxi; 13-07-09, 16:51.

Comment

Comment

Was al eens gepost meen ik, maar Seat maakt het er zelf naar. Het wordt echt petjesmerk nr 1. Nog even Subaru voorbij. En VW met de Scirocco achter zich proberen te houden.

Comment

Zo is het, Jort spreekt de waarheid. Altijd.
                                  Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

:)

Comment

Ha Dick, ben je nou nog niet over die Seat-liefde heen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joshua Bekijk bericht
                                        Ha Dick, ben je nou nog niet over die Seat-liefde heen ?
                                        Ik vind de nieuwe Ibiza een gedrocht Joost.......
                                        maar die 1.4 TSI is natuurlijk geweldig!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Streamz Bekijk bericht
                                          http://www.jortkelder.nl/2009/02/download_file.php

Was al eens gepost meen ik, maar Seat maakt het er zelf naar. Het wordt echt petjesmerk nr 1. Nog even Subaru voorbij. En VW met de Scirocco achter zich proberen te houden.
                                          ja inderdaad, alle petjes rijden in een Scirocco van 30k binnenkort :-S

Comment

petjes rijden toch al jaren BMW ?
                                            يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Ik vind die nw Ibiza best wel leuk eigenlijk.
                                              Alleen als je die jump-style radio-reclame (de nieuwe Seat ibizaaaaaaaahhh) hoort, weet je weer dat het merk aan het afglijden is. :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                              Alfa Giulia 1300 (1966)
                                              Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ik vind de Ibiza zoals die ex demo van Edwin nog wel te doen, maar zo'n standaard ding vind ik echt helemaal niks (maar goed dat vind ik een standaard GP ook niet).

Maar met die motor er in.....Ik ga 'm toch wel rijden straks als ik weer eens mag kiezen. Maar al die lijnen van die auto kloppen niet.......maar ach, de achterkant van mijn oude Leon heb ik ook nooit mooi gevonden.

Comment

Of het nu vloekt met feng-shui of de gulden snede, maar die auto klopt gewoon niet. Beklijft niet. Design is fout. Net als de Bangle BMW's en de vorige Mégane.
                                                  Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

dat vind ik ook PACO.........en toch is de auto zoals je ziet vrij populair.......en ik vrees dat als je een keer met die Cupra gaat sturen dat je enthousiast bent. Net zoals wokaa.

Comment

Scherp geprijsd: nieuwe SEATs Ibiza FR, Cupra en Bocanegra

• Sportieve uitvoeringen SEAT Ibiza nu in Nederland bestelbaar vanaf € 22.495,-
                                                      • Nieuwe twin-charge 1.4 TSI-motor met groen C-label en vermogens van 150 en 180 pk
                                                      • Bocanegra terug na een afwezigheid van 35 jaar

Leusden, 10 november 2009 – De echte liefhebbers moesten nog even geduld hebben, maar nu zijn de sportiefste versies van de succesvolle SEAT Ibiza echt leverbaar in Nederland. Voor SEAT het moment om de prijzen van de nieuwe Ibiza’s FR, Cupra en Bocanegra vrij te geven. De prijsstelling laat er geen twijfel over bestaan dat SEAT grote ambities heeft om een prominente plek voor zich op te eisen in het segment van de ‘hot hatches’.

Enkele maanden geleden presenteerde SEAT de nieuwe Ibiza’s FR, Cupra en de exclusieve Bocanegra aan de internationale media, die zich al uitermate lovend uitlieten over de dynamische prestaties van deze sportieve versies. Ook de combinatie van de nieuwe twin-charge 1.4 TSI-motor (mechanische en turbocompressor) met naar wens 150 of 180 pk, de nieuwe sequentiële 7-traps DSG-versnellingsbak met schakelpaddels aan het stuurwiel en het elektronische XDS sperdifferentieel heeft louter positieve kritieken ontvangen. Nu is het tijd voor de echte liefhebbers van sportieve hatchbacks om een oordeel te vellen, want de drie Ibiza-uitvoeringen zijn nu in Nederland te bestellen. Een onderdeel waar ze het nu al zonder enige twijfel op gaan winnen van de concurrentie in de ‘hot hatch’ klasse, zijn de zeer scherpe prijzen:

SEAT Ibiza 3-deurs SC 1.4 TSI FR - 150 pk - € 22.495,-
                                                      Opel Corsa 3-deurs 1.6 Turbo GSI - 150 pk - € 22.995,-
                                                      SEAT Ibiza 3-deurs SC 1.4 TSI FR Bocanegra - 150 pk - € 23.495,-
                                                      SEAT Ibiza 3-deurs SC 1.4 TSI Cupra - 180 pk - € 24.995,-
                                                      SEAT Ibiza 3-deurs SC 1.4 TSI Cupra Bocanegra - 180 pk - € 25.995,-
                                                      Renault Clio 3-deurs RS 2.0 16V - 200 pk - € 27.990,-
                                                      Opel Corsa 3-deurs 1.6 Turbo OPC - 192 pk - € 28.995,-

De prijzen van de SEAT Ibiza-uitvoeringen zijn reeds gebaseerd op de nieuwe BPM-wetgeving per 1 januari 2010. De meerprijs voor de 5-deurs variant van de Ibiza FR bedraagt € 200,-.

SEAT Ibiza Cupra
                                                      De legende krijgt een vervolg met de introductie van de vijfde versie van de SEAT Ibiza Cupra, die bovenal wordt gekenmerkt door zijn 180 pk en 250 Nm sterke twin-charge 1.4 TSI-motor, een sequentiële 7-traps DSG-versnellingsbak met schakelpaddels aan het stuurwiel en het elektronisch zelfsperrende XDS-systeem. Een unieke combinatie, goed voor uitzonderlijke prestaties, met een topsnelheid van 225 km/u en een sprint vanuit stilstand naar 100 km/u in slechts 7,2 seconden. Ondanks deze indrukwekkende waarden, waarmee de Ibiza Cupra op meer dan passende wijze invulling geeft aan het begrip ‘hot hatch’, is hij ‘groener’ dan ooit. Ten opzichte van zijn voorganger is het emissieniveau met 19% teruggebracht tot 148 g/km CO2. De nieuwe SEAT Ibiza Cupra voldoet reeds aan de EU-5 emissieregelgeving en krijgt in Nederland een groen energielabel C.

SEAT Ibiza FR
                                                      De SEAT Ibiza FR wordt in tegenstelling tot de 3-deurs Cupra ook leverbaar in de 5-deurs variant. In beide gevallen onderscheidt de FR, wat staat voor Formula Racing, zich wat design betreft duidelijk. Ook in het interieur komt het sportieve gevoel tot leven dankzij een combinatie van glanzend zwart uitgevoerde ‘inserts’, een exclusief FR instrumentenpaneel, een nieuw ontworpen stuurwiel met DSG schakelpaddels en sportstoelen met gestikte bekleding en FR-logo’s. Onderhuids beschikt de Ibiza FR over de twin-charge 1.4 TSI benzinemotor, die in de FR goed is voor een vermogen van 150 pk en een koppel van 220 Nm tussen 1.250 en 4.500 toeren per minuut. Daarmee is de FR in staat tot felle prestaties. Als topsnelheid noteert de 3-deurs SC 212 km/u, hij accelereert vanuit stilstand in slechts 7,6 seconden naar 100 km/u en ‘klokt’ een tussenacceleratie van 80 naar 120 km/u in 10 seconden.

FR & Cupra Bocanegra
                                                      Zowel de Ibiza FR als de Ibiza Cupra is vanaf nu ook leverbaar in de exclusieve Bocanegra-uitvoering. Na een afwezigheid van 35 jaar heeft SEAT besloten de Bocanegra weer tot leven te wekken. Deze exclusieve variant is bedoeld voor liefhebbers die op zoek zijn naar het maximaal haalbare op het gebied van prestaties, verpakt in een exclusieve outfit. Kenmerkend voor de Bocanegra is natuurlijk zijn zwarte front. Zwarte details komen tevens terug in de bovenste en onderste grilledelen en op de achterbumper, waarin de dubbele uitlaat (Cupra) centraal is gepositioneerd. De Bocanegra is uitsluitend leverbaar in de kleuren Dakotarood en Candywit. Het interieur van de Bocanegra is eveneens voorzien van tal van exclusieve elementen, met een hoofdrol voor de speciale stoelbekleding van de sportstoelen, met ruitvormige patronen in rood garen voor een extra sportieve look. Op basis van de nieuwe FR- en Cupra-uitvoeringen van de Ibiza bedraagt de meerprijs voor de exclusieve Bocanegra-uitrusting € 1.000,-.

De SEATs Ibiza FR en Cupra en de respectievelijke Bocanegra-versies zijn per direct te bestellen bij de SEAT-dealer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                                                        dat vind ik ook PACO.........en toch is de auto zoals je ziet vrij populair.......en ik vrees dat als je een keer met die Cupra gaat sturen dat je enthousiast bent. Net zoals wokaa.
                                                        Tja zelfs afgezien van 't rijgedrag dat waarschijnlijk wel bovenmatig OK zal zijn (zeker in de Cupra 180pk) lijkt de styling een tikje "Lamborghini" in zich te hebben. Die vierkante en scherpje hoeken. Murcielago-uitlaatje etc.

Ding zal mateloos populair onder petjes- EN rijders-volk worden. Is tenslotte weinig geld voor een van 180 peekaatjes voorzien goedsturend modelletje.

Comment

petjes zullen paar jaar moeten wachten, 26k is ook niet niks.

Comment

Tja, veel liever een Clio als ik voor een hothatch moest gaan. Lekker 200 hitsige n/a pk's onder je voet en een onderstel dat zich al jarenlang bewezen heeft. Na al die jaren en ingewikkelde techniek (turbo/compressor, 7-traps DSG, trick diff) zit je nog steeds met een hothatch die in 7,2sec naar de 100 gaat; dat deed mijn gare GSI ook op een goed moment! En dan hebben we het over een hothatch uit 1992... En 10 seconden van 80-120 voor de 150pk versie? Dat is gewoon sloom.

Het zal allemaal wel prima rijden en je kunt er volgens mij lekker kilometers mee vreten, maar met hothatches heeft het nog maar weinig te maken.

Comment

No way dat je gare GSi (zelfs niet op een goed moment) in 7.2sec aan de 100 zat. Verder eens.

btw, Paco in een Opel?!!! Is dit een bekentenis?
                                                              Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door iOnline Bekijk bericht
                                                                No way dat je gare GSi (zelfs niet op een goed moment) in 7.2sec aan de 100 zat. Verder eens.

btw, Paco in een Opel?!!! Is dit een bekentenis?
                                                                GSI 16 V heeft volgens boekje 8,0 sec nodig van 0 naar 100.

Paco (ooit) in een Opel was al algemeen bekend ;-)

Comment

Working...
                                                                X