SKITTERENDE E36 Cabrio, stiekem toch wel een favorietje van mij. Jammer van de automaat, maar wat een schoonheid in die kleur. Prijs is, tja. Zoals ze daar allemaal zijn. :)
Mini Cooper Clubman "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks "Jasper val dood." - RH
Maar dan moet je toch wel een serieuze freak zijn om bijna 24K neer te leggen voor een BMW uit 1999/2000, waarvan de gemiddelde mede-automobilist denkt van "Ha, weer zo'n ouwe BMW uit Duitsland met een nieuw kenteken."
Hetzelfde geldt overigens voor M-B's uit dezelfde prijsklasse....
Zakelijk is het totaal niet interessant, bijtelling is 25 % van de oorspronkelijke cat.prijs. ( dus bij de 750i is dat gewoon ook serieus geld...)
SKITTERENDE E36 Cabrio, stiekem toch wel een favorietje van mij. Jammer van de automaat, maar wat een schoonheid in die kleur. Prijs is, tja. Zoals ze daar allemaal zijn. :)
Automaatje kan ie prima hebben JB, om lomp hard te gaan moet je toch een dichte hebben. Op deze 15" wielen een top cruiser icm automaat, volgens mij.
Inderdaad, die (standaard?) bekleding in een Z1 lijkt een beetje op alcantara. Ikzelf vind de fraaiste kleurencombi voor deze auto (donker)groen met geel/beige bekleding, zie het bijgevoegde plaatje.
In de recente geschiedenis van BMW lijkt me de aankoop van een Z1 -economisch gezien- wel 1 van de beste investeringen geweest. Ik weet niet meer precies wat ie nieuw kostte, maar de vraagprijzen voor goede exemplaren zijn nog steeds erg stevig (en zullen waarschijnlijk ook niet minder worden).
......deze meneer denkt waarschijnlijk 'wat Autohan kan, kan ik ook!':
Op zich een net exemplaar, maar ik denk dat zelfs Autohan niet zoveel geld durft te vragen voor een vroege E34 525i (met M20 motor), in 'aparte' kleurstelling en met ook weer niet bijzonder veel opties...
Maar dan moet je toch wel een serieuze freak zijn om bijna 24K neer te leggen voor een BMW uit 1999/2000, waarvan de gemiddelde mede-automobilist denkt van "Ha, weer zo'n ouwe BMW uit Duitsland met een nieuw kenteken."
Hetzelfde geldt overigens voor M-B's uit dezelfde prijsklasse....
Zakelijk is het totaal niet interessant, bijtelling is 25 % van de oorspronkelijke cat.prijs. ( dus bij de 750i is dat gewoon ook serieus geld...)
Ziet er netjes uit die 328i! Ik zou toch een beetje huiverig zijn voor die kilometerstand. Kan zo'n blok dat goed hebben? Of zet je er zo nog 100.000km op met goed onderhoud?
Een paar weken geleden stond in Autoweek een artikel over een vrouw die met haar nog steeds erg nette 528i (zelfde motor) van 125.000 naar over de 500.000km was gereden. Filmpje staat misschien nog wel op de AW-site.
dat is goed te horen. Zit zelf met een schuin oog naar een leuke originele 325i of 328i te kijken. Mits goed onderhoud moet zo'n km stand dus geen probleem zijn.
Inderdaad, dat is het hele punt. Ga je er echt mee rijden verdwijnt de 'investering' als sneeuw voor de zon en om nou een auto te kopen waar je niet mee gaat rijden....
Of je moet van plan zijn om er beperkt mee te rijden en hem een flink aantal jaren aan te houden, maar wie doet dat in de praktijk?
Voor Autohan-begrippen staat die 328i al behoorlijk lang te koop. De auto is wel vrij compleet, maar misschien dat de kleurstelling (groen) mogelijke kopers wel afschrikt....
Al is het misschien een hoop geld voor een E36, je koopt er ongetwijfeld een erg fijn rijdende auto (in nieuwstaat) mee waar je nog jaren plezier van kunt hebben. Zoals Hansv al schrijft, zul je, bij normaal gebruik, dan wel een behoorlijke afschrijving voor lief moeten nemen...toch vind ik dat je best veel auto voor je centen krijgt, en het blijft natuurlijk een liefhebberskeuze (je rijdt toch wel iets bijzonders), die wat mij betreft ook niet 100% rationeel hoeft te zijn.
Als je even zoekt kan je zelf in Duitsland, voor veel minder ook een keurig nette dreiher vinden.
Heb het linkje niet bij de hand, maar een 325i Coupe, met 30dkm en aantoonbaar onderhoud, zilvergrijs, van 11/1994 voor 6.900 ex BTW/BPM. Voor dat verschil wil ik hem zelf wel uit Duitsland halen.
Het zal aan mij liggen, maar ik vind de hele Auto Han discussie een beetje een herhaling van zetten. Ja, hij is niet spot goedkoop, ja, je gaat afschrijving lijden als je er mee gaat rijden en ja, je kunt het zelf ook regelen, waarschijnlijk voor minder. Deze bedoelt Tijmen denk ik. http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/de...44&origin=PARK
Aan de postcode te zien wel een pesteind weg.
Voor het geld van een Autohan e36 met extreem weinig kilometers ging ik liever voor zoiets, als je het praktisch nut ervan even buiten beschouwing kunt laten: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/de...76&origin=PARK
Ik vond de vermelde onderhoudshistorie wel aardig, zeker voor een handelaar. Relatief um die Ecke ook nog eens.
Die van de eerste link van FaF zag ik staan inderdaad, lijkt er prima uit te zien. Als ik die bedragen bij AutoHan zie klik ik als eerst mobile.de open, wat een bedragen zeg. Als je zo'n soort auto zoekt, is het toch juist de lol van het zoeken en opsporen van je "droomauto". Niet dat ie al kant en klaar (in uitmuntende staat weliswaar) bij een handelaar in Nederland staat.
Faf , het hele forum staat vol met herhalingen van zetten..... ;-)
En de 3-serie bij AutoHan vind je nog steeds op iedere hoek van de straat, al dan niet in showroomstaat.
Da's ook het nadeel van dit soort auto's, zoals ik ook al bij de 7-serie meldde, voor de medeweggebruiker is het toch een BMW "die voor weinig" in D gekocht is.
De E12 M 535i is toch wel redelijk zeldzaam te noemen, vooral de body-off restauratie bij BMW en de behandeling daarna zijn toch wel iets dat deze extra bijzonder maakt.
Zeker een erg fraaie, die M535i. En eigenlijk voor een heel schappelijke prijs. Je snapt het toch niet, wegens de aanschaf van een huis.
Als de verkoop van zo'n unieke Vijf dat mogelijk moet maken, koop je dan niet iets boven je stand? Of, erger nog, er staat straks een
of andere budget-SUV op de oprit van je mooie nieuwe huis....
;-)
SKITTERENDE E36 Cabrio, stiekem toch wel een favorietje van mij. Jammer van de automaat, maar wat een schoonheid in die kleur. Prijs is, tja. Zoals ze daar allemaal zijn. :)
Verkoop die roestende italiaanse urn van je en koop een echte auto zoals deze :)
Comment