Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Signum 3.0 V6 CDTI defects thread

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Signum 3.0 V6 CDTI defects thread

jaja, nooit gedacht zo'n draadje te openen......

5 mrt auto naar dealer voor 60.000 beurt, aangegeven dat ik merk dat bij accelereren de auto regelmatig inhoud. einde dag auto klaar, sorry meneer
    geen storing gevonden.

10 mrt auto vertoond steeds meer kuren, bij acceleratie gaat spontaan het storings-lampje aan en gaat de auto in noodprogramma. auto stilzetten, contact uit en weer aan, lampje weg, auto lijkt weer normaal te rijden.
    tot je natuurlijk weer een beetje gas geeft....
    dealer gebeld, kom straks even langst lezen we de computer uit.
    ok, langst dealer. euh ja, onbekende code. maar lijkt met brandstofsysteem te maken te hebben. dus ik herinner ze aan wat ik op 5 mrt al gezegd had.
    schijnt namelijk een bekend euvel te zijn.

11 mrt met leen-auto op weg, dealer belt met de mededeling dat het inderdaad een probleem met het common-rail-systeem is. onderdelen zijn besteld, echter pas vlgde week te leveren waarschijnlijk. of ik de auto weer op kwam halen, want er is wel mee te rijden. zo gezegd zo gedaan.

12 mrt weer op weg met de siggy, simpelweg op de cruise een heuveltje op is al genoeg om weer in noodloop te gaan. kortom dealer gebeld, geen trek in, regel maar een vervang-auto. euh ja sorry hebben we niet, allemaal volgeplanned. kortom dealer heeft met leasemij gesproken, die zorgen dat er om 17:00 een vervangende auto staat.

word vervolgt.......
    paulvh

Opel Ascona B 2.4 - Opel Astra J 2.0 BiTurbo (MY2013.5)

met de Vectra had je toch ook al problemen Paul? Was dat hetzelfde?
    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

volgens mijn gevoel wel ja. was toen de hoofd-regelaar op de pomp.
      naar mijn idee is dit gewoon hetzelfde, had ik ook al aangegeven toen ik de auto voor beurt bracht. maar ja, geen code is geen storing he ;-)

zo gaat dat tegenwoordig....
      paulvh

Comment

misschien kun je hier wat vinden

Comment

Ben nu onderweg met een Honda CRV iVTEC.........

(need i say more)
          paulvh

Comment

Irritant dat je steeds terug moet voor 1 probleem...
            Hopelijk kunnen ze het nu wel snel oplossen.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
            Alfa Giulia 1300 (1966)
            Mazda Miata (1990 Daily driver)
            BMW 320Ci (van GF)

Comment

tja, het probleem is nu bekend. (had ik al precies omschreven en ook oplossing genoemd toen auto voor beurt ging, maar ja een klant die weet toch niets van auto's ;-) )

snel oplossen is wat anders.... onderdelen zijn besteld, pas vlgde week leverbaar. daarna waarschijnlijk 1.5 a 2 dagen schroef-werk. blok moet half uit elkaar :-(

grt,
              paulvh

Comment

Dat er is stuk gaat is al irritant, maar dat de dealer het niet kan vinden/oplossen lijkt me helemaal irritant zeg.

Succes in ieder geval in de CRV.
                BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ___JC___ Bekijk bericht

Succes in ieder geval in de CRV.
                  verkoop je ook halfvolle melk?

Comment

Waarom vetrouwen garages zoveel op die computers?
                    Waarom is het geen policy om bij 't niet kunnen uitlezen van een storing, gewoon één of ander basishandboek erbij te pakken? Met een simpel schema'tje kun je ook één en ander uitsluiten toch? Ik vind de werkwijze van de Wegenwacht in dit geval nog altijd een goed voorbeeld.

Comment

Goh meneer, we hadden geluk hoor. We keken bij Opel.nl op het storingen-overzicht en zagen daar 1 melding van een soortgelijk probleem. Dus nu weten we wat we moeten doen !!

Euh. Had ik vorige week al niet gezegd dat het waarschijnlijk een druk-regelaar was?? Is gewoon een heel bekend probleem bij deze motoren. In duitsland rijden er meer 3.0 CDTI's en daar is het probleem aan de orde van de dag.

Maar zoals ik al zei. Een klant weet toch niets van auto's en techniek, dus daar moeten we vooral niet naar luisteren !!

Maar ik moet eerlijk zijn, nu ze het eenmaal gevonden hebben denken ze wel mee om het zo snel mogelijk opgelost te krijgen....

(maar ik krijg het alweer benauwd als iemand die op zo'n manier een storing 'vind' straks mn halve moter gaat demonteren/monteren)

grt,
                      paulvh

Comment

Grappig, ik kreeg veel enthousiaste reacties van de monteurs omdat ik zelf ook aan die auto werkte terwijl hij bij hun stond. Maar wellicht helpt het dat ik daar vier auto's in het onderhoud heb ....
                        Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                        Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Ik heb daar al veel auto's gekocht en in onderhoud gehad......

Helaas is de oude chef werkplaats met pensioen. Altijd handig om zo iemand persoonlijk te kennen. Altijd een luisterend oor en nam je opmerkingen/aanwijzingen ook serieus ! Nog van het oude type zeg maar. Beredeneren waarom iets aan de hand is en niet alleen maar op electronica afgaan. Zal wel bij deze tijd horen.....

Dat ik zelf al met de laptop even de ecu uitgelezen had weten ze niet, dan worden ze denk ik helemaal zenuwachtig ;-)

grt,
                          paulvh

Comment

ik denk dat veel garages er gewoon niet mee om kunnen gaan dat een klant meer weet dan zij zelf. Ik heb hetzelfde gehad met een probleempje met mijn auto, dealer zei dat er niks aan de hand was terwijl er 10 man op een forum met hetzelfde probleem zaten.

Comment

ma 16 mrt, nog steeds vernomen van dealer. rijd nu sinds vrijdag een accord tourer vtec-i bla bla bla....... zit een stuk beter dan de crv en stuurd ook prettiger. vind de hele combi van N/A en vtec nu niet echt spannend. zeker niet als je er een enorm lange eind-overbrenging op zet. (mijn ascona van 33 jaar oud heeft nog meer koppel)
                              een tor die toeren maakt heb ik graag, maar dan moet ie dat wel uit vrije wil heel graag doen en niet zo van ok als het dan echt moet dan wil ik wel naar 7k rpm. valt wel tegen....

oh ja, deze heeft een electrische achterklep. het nut daarvan heb ik nog niet kunnen ontdekken ;-)

grt,
                              paulvh

Comment

17 mrt, signum terug. nee alles is ok hoor. andere drukregelaars en nieuwe software. waarom altijd nieuwe software als er iets hardware-technisch stuk is ???? ja dat weten we ook niet, maar moest van opel.nl

ik auto mee, 20 min later, koelvloeistoflamp aan. vlgs mij hebben ze het reservoir gedemonteerd en later gemonteerd maar niet meer afgevuld.... dus zelf maar weer geregeld. ff in de gaten houden of er ergens een lek is... heb het idee dat dit verhaal nog niet over is.

auto tijd trouwens weer perfect, trekt als een lier....

grt,
                                paulvh

Comment

Dus.. Ach, fouten worden overal gemaakt natuurlijk...
                                  Nu maar hopen dat hij het blijft doen!

Die electrische achterklep van die Honda is niet echt nuttig, maar wel heel erg cool! :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                    Dus.. Ach, fouten worden overal gemaakt natuurlijk...
                                    Nu maar hopen dat hij het blijft doen!

Die electrische achterklep van die Honda is niet echt nuttig, maar wel heel erg cool! :-)
                                    Mwah... hoe vaak ik al met spullen in me handen heb gestaan en zo'n achterklep wenste.......
                                    Honda Civic Type-R 2010 GrandPrixWhite

Comment

Nou ja, je moet ook op dat knopje drukken he, dus je moet altijd een paar vingers vrij hebben. Ook met zo'n elec klep.
                                      Dus het voordeel is marginaal.
                                      Maar ik vind het een coole gadget! :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                        Nou ja, je moet ook op dat knopje drukken he, dus je moet altijd een paar vingers vrij hebben. Ook met zo'n elec klep.
                                        Dus het voordeel is marginaal.
                                        Maar ik vind het een coole gadget! :-)
                                        Vind het niet zoooo speciaal, veel dikke auto's hebben dat wel (E-klasse bijv.) en ook een Chrysler Voyager kan je met zoeits uitrusten. Snap wel dat het handig is.

Comment

Maar voor de rest, bevalt die nog een beetje Paul.
                                          Die bakken kosten 2ehands nl ook niks meer in D.
                                          2 x ouwe premium meuk
                                          BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                          Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Working...
                                          X
                                          😀
                                          🥰
                                          🤢
                                          😎
                                          😡
                                          👍