Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goedkope drift BMW

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Goedkope drift BMW

    Aangezien er hier nogal wat BMW kenners zitten kreeg ik van Lennart de tip om de vraag hier eens te stellen.
    Ik zit erover te denken een goedkope Beamer te kopen om een beetje mee te driften.....
    Tot nu toe deed ik dat met deze:

    Maar ik wil deze alleen nog voor het circuit gaan gebruiken.
    Wil niet de hoofdprijs geven maar wat zou de meest geschikte BMW zijn?
    Een E34 535i/530i of 525i of een E36 325i?
    Nou hoor het graag!
    Last edited by ErwinGTA; 17-03-09, 09:36.

  • #2
    Leuke BMW :-)

    Comment


    • #3
      Wil je voor zo goedkoop mogelijk, of meer voor value for money?

      Comment


      • #4
        Tja ik ben dus naar een E28 wezen kijken maar daarvoor betaal je teveel omdat het oud is!
        Ik wil idd value voor money en ik weet niet welke het prettigst drift!
        Viel me op dat zon 2.8 weinig trekkracht heeft vergeleken met de Alfa.....

        Comment


        • #5
          Overigens dus wel goedkoop want ik heb hetzelfde probleem als jij teveel auto's

          Comment


          • #6
            Er stond hier toch een M5 voor weinig te koop? :-)
            Fährst du quer - Siehst du mehr

            Comment


            • #7
              dubbele post
              Last edited by ErwinGTA; 16-03-09, 21:11.

              Comment


              • #8
                Ja Martijn die heb ik gezien maar wil een goedkoper hok!
                Zou ik gelijk gekocht hebben als ik niet nog wat andere projectjes had lopen ;-)

                Comment


                • #9
                  Ik denk dat je van een budget van zo'n 750 euro moet uitgaan.

                  Krijg je wel eentje met een beetje werk.
                  Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                  Comment


                  • #10
                    Je kan ook een sierra kopen natuurlijk voor 100 euro, nou goed, 200 euro.
                    Kaal slopen, diff dichtbraaien, wanli achter, goede band voor, en schuin.

                    Comment


                    • #11
                      Wat drift beter een E36 of een E34?
                      Mag wel wat meer kosten als 750 hoor en het liefst zonder werk :-)

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                        Je kan ook een sierra kopen natuurlijk voor 100 euro, nou goed, 200 euro.
                        Kaal slopen, diff dichtbraaien, wanli achter, goede band voor, en schuin.
                        Ja een Sierra is helemaal een goedkope oplossing maarja ik wil er wel een beetje tempo inhouden...............
                        http://link.marktplaats.nl/236980008
                        Maar goedkoop zijn ze wel!!!!En dan die biedingen hahahaha
                        Last edited by ErwinGTA; 16-03-09, 21:33.

                        Comment


                        • #13
                          Standaard antwoord: E30 325i. Maar die worden al schaarser, dus nu de E36 lijkt me.

                          http://link.marktplaats.nl/237299230

                          Comment


                          • #14
                            Wat een vreselijk afgetrapt hoerenhok. Even verder zoeken denk ik.
                            ''Thank God for the internet experts''

                            Comment


                            • #15
                              Erwin, je hebt pb!
                              Hubraum statt Spoiler

                              Comment


                              • #16
                                Welkom hier Erwin! :-)

                                E36 325i rijdt goed en heeft voldoende power om te driften.
                                E30 325i ook natuurlijk, maar een nette is tegenwoordig duurder dan een E36.

                                Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                Alfa Giulia 1300 (1966)
                                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                BMW 320Ci (van GF)



                                Comment


                                • #17
                                  He Harry, dank U dank U!
                                  Er is vanalles te koop maar ik weet niet zoveel van de karakteristieken van de diversen BMW's.....(al rijd ik tegenwoordig ook dagelijks in 1 :-) )
                                  Maarre wat voor olie zou ik erin kieperen 10w60 of 5w50??? ;-)

                                  Comment


                                  • #18
                                    ROFL :-)

                                    Maar je rijdt nu ook BMW? Mooi man. :-) Rijdt toch goed he? Alfa spreekt me meer aan qua gevoel, design en merk, maar het wordt tijd dat ze weer betaalbare RWD's gaan maken...


                                    Ik heb zelf een E30 325i gehad en heb wel eens gereden in E36 320i en 325i. Zo'n E30 is ideaal voor het driftwerk etc. Zelfs ik had 100% fun met dat ding op een parkeerplaats en het ging eigenlijk maar zelden fout (in 2e versnelling that is).

                                    E36 rijdt wat moderner, maar is ook al oud natuurlijk. 320i is net te traag vind ik voor het betere drift en Gum-werk. 325i is perfect. Die 5-series ken ik niet, maar ik heb daar gewoon minder mee. Hele grote dingen en het oogt nogal lomp als er mee wordt gedrift vind ik.

                                    Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                    Alfa Giulia 1300 (1966)
                                    Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                    BMW 320Ci (van GF)



                                    Comment


                                    • #19
                                      Heej Erwin,

                                      Jij kunt overal in driften!

                                      Maar ik zet even wat neer, wellicht heb je er iets aan:

                                      - E34 525i 24v Vanos, niet geprepareerd en geen sper: Driften ging makkelijk, de motor is geschikt voor het driften, al heb je in 3e versnellingsdrifts wat gebrek aan opbouw van kracht.

                                      Hetzelfde geldt voor mijn E34 535i met sper, M5 stuurhuis en Koni's:
                                      Ik kon er echt fantastisch mee driften, vooral op kleine baantjes zoals Niederrhein. In de lange bochten merk je dat je door het sper niet meer in toeren kunt klimmen, maar juist gaat dalen, je moet dus erg hard een bocht in, om er met 3000 rpm lager uit te komen. Daar is mee te leven, maar met een E30-je heb ik daar nooit last van gehad. Wel vind ik een E34 een veel mooiere balans hebben én je hebt dus meer tractie achter, wat ik een absoluut voordeel vind. Een M5 heft 't probleem op van lange bochten door simpelweg meer vermogen te bieden. Qua sturen merk je nauwelijks verschil. De meesten willen géén tractie achter, maar ik denk dat jij het na 3 rondjes met me eens zou zijn dat een e30 te makkelijk voor je is. De E34 kun je echt gooien en smijten, ook draai je heel snel van de ene bocht in de andere, eigenlijk net als een E30, maar het voelt zo anders. Je kunt door de lange wielbasis en enorme stuuruitslag echt onwijs schuin en door de tractie kun je zelfs dan nog veel eerder op 't gas dan een E30... je kunt dus tijdens het maximaal driften, sneller en dat geeft wel een kick. De mijne had geen dikke stabi's, die zou ik misschien wel monteren als upgrade, verder is er niets nodig. Misschien dat een andere air intake en uitlaat zonder kat wat krachtwinst geven evenals meukbanden achter, maar ja, dan lever je weer in op die tractie.

                                      E28 (M)535i met sper en intrax: Fantastische driftauto. Zo te lezen boven je budget, maar ik heb daar een paar maanden flink wat lol mee gehad. Eigenlijk een goede mix tussen E30 en E34. Ze zijn inmiddels allemaal zo krokant, dat er toch wel een koopje te vinden moet zijn? Voor het driften maakt 't niet uit. :)

                                      E30 325i
                                      Fanstastisch, maar wel supersimpel. Zelfs mijn kat kan nog dwars in een E30. En dat is een angsthaas, hij heet Dr. Bibber. Het is alleen wel het beste pakket van pk's per kilogram binnen een relatief laag budget. Zowel met als zonder sper is het echt leuk speelgoed, maar het mist de balans en tractie van een 75. Pas in 4e versnelling krijg je last van gebrek aan vermogen, maar ook daar kun je je auto gewoon vol ingooien, gas erop houden en even hard de bocht weer uitkomen.

                                      E30 320i:
                                      Stuk uitdagender dan een 325i. Je hebt eigenlijk het E34 535i probleem. Je komt vermogen te kort. En daardoor wordt 't een stuk moeilijker om er makkelijk mee te driften. Daarnaast zuipt een 320i meer dan een 325 is mijn ervaring.

                                      E36 325i 24v Vanos, helemaal standaard:
                                      Op nat gooi de auto al haaks voor de bocht, gas erop en lekker blijven sturen. Ik vond het een hele makkelijke auto om te driften en had er ook erg veel lol in. Na 5 rondjes geloof je het echter wel, omdat de uitdaging zoek is. Het E36 chassis vond ik minder lekker aanvoelen dan de E34.
                                      Non-vanos heb ik niet gereden. 328 wel, maar niet mee gedrift. Maar die zijn erg duur.

                                      E36 M3: Weliswaar boven budget, maar ik heb nu een aantal M3's gereden en daar zit enorm veel verschil in. De geprepareerde versies reden imho vrij ruk, omdat ze niet zo waren afgesteld zoals ik dat zou willen, driften ging wel, maar volgens mij kon het veel beter als ze iets minder stug zouden zijn, verstelbare stabi's zijn denk ik een goede oplossing. De standaard uitvoeringen gingen prima met driften, maar je doet 't echt met 2 vingers in je neus. Ook de 4e versnellings drifts worden leuk door het vermogen, dat mis je bij bovenstaande auto's: power. De echt snelle bochten driften, dáár ligt de uitdaging. Maar ook dat is makkelijk, totdat je van nat op droog op nat gaat rijden bijvoorbeeld.

                                      Alternatieven:
                                      E30 Touring: voelt wat logger aan in de kont. Daardoor iets uitdagender dan een gewone E30.

                                      Volvo 360: Ik heb nog nooit een leukere driftauto gereden dan mijn Volvo 360. Serieus. Door de transaxle heb je een betere gewichtsverdeling dan een E30. Ik reed zonder sper, maar heb bijna nooit last gehad van een slippend binnenwiel. Altijd en overal kon ik dwars, in iedere versnelling, zelfs de 5e. Op nat, op droog, op circuits, op de openbare weg, fly overs, op- en afritten a la André de V. Alles kan met die auto. Het enige wat je moet doen is: 15 inch monteren, GLT veren voor verlagen (ring afslijpen) en strippen. EGR afsluiten en open luchtfilter monteren. Kuipje erin en goed stuurtje monteren. Ik kocht de mijne, een 3 deurs, voor 99 euro en heb er een jaar lang lol mee gehad. Die auto is gemaakt voor de mensen die schijt hebben aan iedereen en continu de uitdaging zoeken om iedere bocht, knikje of hairpin te driften die je tegenkomt, in rallystyle of als race- of showdrift. Ik vind het iets voor jou. Volgens mij heb je goede volvo contacten ;).

                                      Sierra:
                                      Leuk, soms zelf vrij lastig (1.6 en 2.0 non-power edition) maar ik heb er niets mee. Een V6 zoals Knot had is wel leuk.
                                      Scorpio V6: lomp, maar wel goedkoop. Helaas bijna altijd met automaat.

                                      Nissan 200sx:
                                      Erg goedkoop te vinden soms, die van Aernoudt was een koopje. De Turbo maakt 't uitdagend. Chassis voelt zeer solide en de wieluitslag is enorm. Wellicht wel de beste outsider. Het heeft de look & feel van een sportwagen, dat vind ik al een pluspunt ten opzichte van bovenstaande auto's, ook al zou ik er niet mee bij klanten voor willen komen rijden en met een gestripte gare E30 weer wel. :)
                                      Last edited by Dennis Cavallino; 17-03-09, 10:28.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Zelf heb ik de oude Mr2 al een tijdje op mijn lijstje staan als toekomstige daily/gumbak (maar wel in nette originele staat).

                                        http://link.marktplaats.nl/237601630
                                        Het nadeel is roest. En driften kan wel, maar dan wel met alle voordelen/nukken van een middenmotor. Ik weet niet of je dat wel wilt, zelf vind ik het een leuke volgende stap (ooit), aangezien ik een aantal mid-rears op mijn wensenlijstje heb staan. Het is in ieder geval wat uitdagender om te rijden en dat spreekt mij wel aan. De Mr2 van pa rohl vond ik erg leuk en de modernere Mr2's vind ik te nieuw (beetje 200sx effect qua looks en imago).

                                        Comment


                                        • #21
                                          Nondertju Dennis dat is nog eens een omschrijving! Top!
                                          Ik neig het meest naar een E34 maar zal je post nog eens een paar x doorlezen!!
                                          @Harry een E30 is wel lachuh maar lastig te vinden en zou die eigenlijk het liefst willen hebben als touring!
                                          Overigens klinkt die Volvo ook wel lachuh!
                                          Last edited by ErwinGTA; 17-03-09, 11:14.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Waarom een E34 dan?
                                            Omdat ze nu goedkoop zijn of omdat je denkt dat die fijn rijden?

                                            Zoals Cav al zegt, moet je wel eentje met een dikke motor hebben en dan zit je al snel aan een 535i vast.
                                            Of dat echt budget-driften is betwijfel ik.

                                            Mooie E28 lijkt mij ook wel iets, maar die zijn niet goedkoop meer. Zeker een E28 535i niet.

                                            Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                            Alfa Giulia 1300 (1966)
                                            Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                            BMW 320Ci (van GF)



                                            Comment


                                            • #23
                                              E36 325 cursusauto voor 1250 e: http://www.z-a-c.nl/vraagaanbod/details.php?id=1095

                                              Comment


                                              • #24
                                                De reden dat ik een E34 geschikt acht is omdat ik een E28 eigenlijk leuker vind maar die zijn door de schaarste gelijk veel duurder....
                                                Bovendien zijn ze vaak zo rot als een nispel :-)

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Dennis een E34 525i 24v is geen optie?(ivm. vermogen??)
                                                  Dit omdat die toch wel redelijk veel worden aangeboden.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Die 525i 24v Vanos wij hadden was echt heel erg leuk. Doordat 'ie was gestript was 'ie bijna evensnel als mijn fully loaded 535i, die op zijn beurt weer even snel was als een E30 325. Hij moet het meer hebben van de hoge toeren, dan van zijn koppel onderin (logisch met 4 kleppen per cylinder). Kortom: snelle bak zo'n 525i 24v. Hij klonk ook echt geweldig zonder kat, bijna een Ferrari sound. Mooi gillend. Wij hadden een sperloze en ik heb het sper niet echt gemist, al was mijn 535i met sper wel leuker natuurlijk. Een sper kun je altijd nog monteren. Vooral met een kortere overbrenging kun je zo'n 525i 24v helemaal richten op snelle acceleratie en dus snel klimmen in toeren tijdens driften. Ideaal.

                                                    En ze zijn lekker goedkoop inderdaad. Doen!

                                                    Roesten doen ze niet, op onderkant deuren na. Of slecht gerepareerde schades.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Nog iets. Met de 525i reden we op 17 inch en met de 535 op 15 inch met ballonbanden. De 525 had een enorme tellerafwijking met 17 inch, bijna 20%, waardoor je met 120 km/u aan alle kanten voorbij gereden wordt. Iets om rekening mee te houden.
                                                      We hebben vaak met die 2 auto's achter elkaar aan gereden. En dan merk je dat de 535 nipt uitloopt vanaf 't begin maar dat de gestripte 525 er heel goed bij kan blijven.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Kijk dat zijn berichten!
                                                        535's zijn bijna niet te vinden, 525's wel en nog goedkoop ook!
                                                        Dacht dat een 535 wel een stuk sneller zou zijn als een 325 e30 eigenlijk.
                                                        Zal mobile.de is ff checken :-)

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Ha, die Cav;

                                                          Wat voor bandenmaat had je onder die driftige 525i? Een afwijking van 20% is namelijk wel erg veel als je ervanuit gaat dat 235/45-17 (de maat bij af-fabriek 17"-wielen) bij benadering dezelfde afrolomtrek heeft als 205/65-15 en 225/60-15.
                                                          Scherven brengen gelul.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Oorspronkelijk geplaatst door ErwinGTA Bekijk bericht
                                                            Kijk dat zijn berichten!
                                                            535's zijn bijna niet te vinden, 525's wel en nog goedkoop ook!
                                                            Dacht dat een 535 wel een stuk sneller zou zijn als een 325 e30 eigenlijk.
                                                            Zal mobile.de is ff checken :-)
                                                            325 is gestript. ;)

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Hans, de 525 had allerlei bandjes (we hadden 4 setjes velgen). De 535 had iets minder dan 10% afwijking, dat is normaal voor de meeste auto's. De 525 viel dus echt op. Als ik 120 op de teller reed met de 535, reed mijn maatje ernaast even hard met 110 op de teller. normaal staan ze niet op 17 inch, maar op 15 inch met ballonbanden.

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Ha, die Cav;

                                                                Ik weet dat 15" standaard was (205/65 of tegen meerprijs 225/60), maar 17"was ook als extra leverbaar met 235/45 eromheen. Kan me niet voorstellen dat er dan zo'n grote afwijking mogelijk is.
                                                                Scherven brengen gelul.

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X