Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Porsche Boxster als (Cup)racer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Porsche Boxster als (Cup)racer

Vorige week zag ik een advertentie van Beek Autoracing, waarin ze mensen opriepen met of zonder Boxsters om zich bij hun te melden als ze wilden gaan racen. De Boxster koop je op dit moment in de VS voor rond de 10.000 dollar (dat is vandaag ruim 7,7k in euro's!) met zo'n 50-80k miles op de klok. Er staan er duizenden te koop. Zonder bpm e.d. krijg je ze vrij goedkoop hier in NL.

In eerste instantie verbaaste mij dat niets, ik vind de Boxster niet echt een fantastische auto, maar 10k voor een moderne Porsche, dat is toch eigenlijk geen geld. Als ze zo'n auto gaat ombouwen tot Cupracer, dan wekt dat toch mijn interesse, want de layout van de auto is de Boxster als racer uitermate geschikt voor het rijden in cupverband.

Ook als cursusauto zijn ze denk ik erg leuk. Want wie wil er nou niet in een moderne Porsche een racecursus volgen? Ik denk dat 't veel indruk maakt op mensen. Maar hoe denken de gummers erover? Zou je in zo'n Boxster willen rijden tegen betaling? Eerst met een cursus en later als racer desnoods?
    Last edited by Dennis Cavallino; 17-03-09, 14:01.

Op marktplaats staan ze te koop vanaf zo'n 15k. De prijzen zullen nog wel dalen komende tijd. Ik heb zelf alleen maar in de S gereden, dus weet niet hoe 'langzaam' een normale aanvoelt, maar toch lijken het me leuke auto's als je er een mooi startveld van hebt.

Comment

Een normale Boxster trekt nog geen drol van de tafel; die kon ik met mijn GSI goed bijhouden op de Autobahn tussen de 120 - 220.

De S heeft meer power, en met wat stripwerk en goeie remmen en natuurlijk de gunstige layout kan het wat worden.
      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Mijn Astra GSI 2.0 16v vond ik snel zat, voor een hot hatch, dus ik kan me voorstellen dat 't voor velen ook snel zat is in een heuze Porssssjjjj :)

Maar een strepentrekker is het niet, zal 't ook niet worden. Ik zie het meer als uitdagender alternatief voor de Yaris en Seat TDI cupauto's die ongeveer hetzelfde kosten. Wel modern, niet al te duur, je moet minstens zo clean rijden om er snelheid in te houden. Dat spreekt me wel weer aan, in Cup verband weliswaar.

Ik heb afgelopen dagen gewoon als hersenspinsel in mijn kop dat het ideaal zou zijn als cursusauto's, omdat 't veel mensen wel zal aanspreken om in een moderne Porsche te 'racen'.

Comment

Ja, goed idee voor een Gummen-meeting.
          Lijken me toch fijne auto's, ook die 204pk versie.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
          Alfa Giulia 1300 (1966)
          Mazda Miata (1990 Daily driver)
          BMW 320Ci (van GF)

Comment

In de VS hebben ze al cupraces met die dingen, vanwege al de redenen die jij ook noemt. Onderstel, uitlaat en wat aanpassingen aan de remmen en dan knallen!

Comment

Ja voor de echte powerhouse freaks kun je er altijd nog een Procharger kit in bouwen. Dankzij de dollarkoerzen zijn die ook betaalbaar.

Comment

Regels BSR: http://boxsterspecracing.org/home/in...on=BSR%20Rules

Aanpassingen die ze doen zijn bijna allemaal goed zelf te doen en de spullen die je moet kopen vallen ook wel mee.
                Last edited by Dennis Cavallino; 17-03-09, 15:49.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NAS Bekijk bericht
                  In de VS hebben ze al cupraces met die dingen, vanwege al de redenen die jij ook noemt. Onderstel, uitlaat en wat aanpassingen aan de remmen en dan knallen!
                  Dezelfde reden waarom de Mazda MX5 zo populair is als cup-auto in Amerika. Leuk te zien dat ze daar met autos's racen die in NL het predikaat dameskappersautos's niet kwijt kunnen raken ondanks de bewezen trackday kwaliteiten.

Comment

*klik* Betaalbare Boxster om hard mee te hoeken? Bellen, pinnen en ophalen Dennis :-)

Porsche Boxster cabrio
                    bouwjaar 1997
                    kleur: zwart
                    km stand: 123.000 mijl

oorspronkelijk Amerikaanse auto, maar heeft nu Duitse papieren; makkelijk in te voeren! (BPM ca. € 1.000,-)
                    analoge km teller in mijlen, digitale teller te wisselen tussen mijlen en km/u.

climate control
                    xenon lampen(niet af-fabriek)
                    cruise control
                    centrale vergrendeling met alarm
                    electrische ramen & spiegels
                    bruinrood vol lederen interieur
                    originele porsche cup velgen
                    airbags
                    electrische stoelverwarming
                    electrisch dak
                    middenconsole
                    handgeschakeld

opmerkingen:

* plaatschade l.achter in het verleden niet mooi hersteld: bumper l.achter beschadigd en l. achter schuurkrassen door de lak te zien
                    * rondom beschadigingen (wat krassen en dutjes)
                    * electrische spoiler komt er niet uit
                    * nieuw achterruitje (kunstof) moet nog ingenaaid worden
                    € 8.750,=
                    Attached Files
                    Hubraum statt Spoiler

Comment

Porsche brengt nu zelf een lichtgewicht variant van de Boxster, de Spyder... Ik vind m erg cool zo. Niet praktisch met zo'n tentje, maar heerlijk compromisloos, een verademing na dat Panamera-mastodont-drama wat mij betreft.

Comment

Leuk ding idd!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                        Alfa Giulia 1300 (1966)
                        Mazda Miata (1990 Daily driver)
                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

lichtgewicht porsche's zijn altijd goed. Ziet er ook erg goed uit, lijkt me een feestje op -met name- korte baantjes.

*wacht op de eerste tests tegen lotus*
                          Forza!

Comment

Mooi. Achterste 1/3 doet me van de zijkant wel aan een TT denken.
                            All you need to remember is the number '70' .

Comment

Rob van Kol van Havik Racing Solutions uit Belgie heeft dit idee al uitgewerkt.
                              Hij was ook één van de eersten die in onze 944 Basic Cup racete en ook diverse 944 geprepareerd heeft en nog steeds prepareert.
                              Omdat de 944 langzamerhand steeds zeldzamer wordt is die op zoek gegaan naar een "goedkoop" alternatief. Hierop kwam die op het idee van de Porsche Boxster, relatief goedkoop en goede rijeigenschappen.
                              Hij heeft er dan ook een paar geprepareert waarmee die aan het testen is.
                              Met de HARC races in september stond die ook met de Boxster met een Cayman hardtop. Mooi ding en een supergeluid in dat hok :-)
                              In de Porsche Scene Live van een paar maanden terug stond een artikel over hem en de auto.
                              Hier nog even een foto van de Boxster, info kan dus ook bij hem ingewonnen worden.

Comment

Lijkt mij echt een gave cup met die Boxsters. Hoop dat het een keer van de grond komt. Echt een leuke (lees: frisse) toevoeging op het huidige cup aanbod in de NL autosport.
                                BMW F30 328iA
                                BMW E87 130i
                                BMW E30 M3 + E92 M3 GT4

Propeller-fappert

Comment

@ Tristan
                                  Kom zondag met die M3 naar Lunteren voor een minimeet zie topic meeten in het museum.
                                  Ben heel benieuwd, leuk ritje toch !!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beamer Bekijk bericht
                                    @ Tristan
                                    Kom zondag met die M3 naar Lunteren voor een minimeet zie topic meeten in het museum.
                                    Ben heel benieuwd, leuk ritje toch !!
                                    Zie topic, hoop dat het lukt
                                    BMW F30 328iA
                                    BMW E87 130i
                                    BMW E30 M3 + E92 M3 GT4

Propeller-fappert

Comment

@ Tristan,
                                      Mooi man, weer een attractie erbij, we gaan volle zalen trekken met jou ;-)

Comment

Working...
                                      X