Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schurend geluid bij remmen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Schurend geluid bij remmen

Hier maar, omdat het uiteindelijk toch VAG is :)

Ik merk de laatste tijd een schurend geluid bij het remmen. Voor mijn gevoel komt het van linksvoor, maar remmen doet de Leon nog goed. De auto heeft laatst bij zijn APK in januari nog een beurt gehad, maar ik denk dat ik afscheid ga nemen van de SEAT-$tealer omdat ze zelfs niet de ruitenwissers hebben opgemerkt die al het verslijticoontje lieten zien op de wisserbladen (plus nog wat ander amateurisme links en rechts). Dus wellicht dat ik weer naar mijn universele garage ga, die gun ik het trouwens meer.

Maar hoe kan ik van buitenaf iets zien? Versleten remblok (hoe zie ik dat)? Schijven lijken nog in orde (niet blauw of roestig). Ze piepen ook wat, maar dat zou met wat hard remmen of kopervet op te lossen moeten zijn.

Rijdt overigens nog als een zonnetje (beste auto die ik ooit had).
    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Schuren duidt meestal op versleten remblokken. Zsm naar de garage dus. Toevallig had ik maandag ook last van dit verschijnsel bij de Golf, en bleken mijn remblokken ook versleten. De auto kan dan nog evengoed prima remmen, maar als de blokken echt op zijn, is het ook snel einde verhaal voor je schijven, en da's zonde ;-)
    ''Thank God for the internet experts''

Comment

ingesleten remschijf?
      randje aan de schijf wat tegen staal van remblok komt?
      schurend geluid bij remmen is NOOIT in orde....

Ik heb vorig jaar met mijn 164 op een parkeerterrein door mijn rem heen getrapt doordat het frictiemateriaal losliet van de grondplaat...en dat zonder eerdere schuurgeluiden.
      Ik knalde bijna op zo'n betonnen rug...in een reflex trok in aan de handrem.
      We reden gelukkig maar 10km/uur maar nog geen 5 minuten eerder waren we van de snelweg af komen knallen met een flinke remactie aan het einde van de afrit (haakse bocht....)

De weg naar huis was rustig rijden en bij het remmen al schurend en knarsend want het frictiemateriaal zat een beetje klem in de klauw.....dat kostte me dus een setje nieuwe schijven en blokken
      Autopoetsen klik A1 Car Cleaning
      A1 Car Cleaning |Alloygator Velgrandbescherming|Polishangel

Comment

Hmm, je zou zeggen dat de dealer dat opgemerkt zou hebben.
        Van de week naar laten kijken dan.
        Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

als de blokken bijna op zijn hoor je wel een schurend geluid, je kunt dan nog wel even rondrijden maar lange tochten of hard remmen met die blokken is niet aan te raden.

Als je blokken helemaal op zijn, dan wordt het ijzer op ijzer en dat hoor je echt wel. Dan schrijf je ook je schijven af zoals Jeroen zegt.

@ Harold,
          deed de rem het ook niet meer op de andere 3 wielen dan?
          Forza!

Comment

Ok, even naar mijn monteur geweest en die zei dat er niks aan de hand was. Iets van een rand aan binnenkant van de schijf, maar de schijven en remblokken waren verder intact.

Volgende beurt laat ik gewoon weer door hem doen. Ik geef liever mijn geld aan een vakman dan een dealer. Krijg ik hem ook nog schoon terug :)
            Last edited by PACO; 01-04-09, 20:48.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
              @ Harold,
              deed de rem het ook niet meer op de andere 3 wielen dan?

met de eerste pedaalslag remde de alfa vrijwel niet.
              alleen flinke schurende geluiden
              ik kwam tot stilstand door in een reflex aan de handrem te trekken
              Autopoetsen klik A1 Car Cleaning
              A1 Car Cleaning |Alloygator Velgrandbescherming|Polishangel

Comment

Working...
              X