Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Insignia OPC

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Insignia OPC

De leuke modellen willen nog wel eens het kind van de rekening zijn in moeilijke tijden, maar gelukkig heeft Opel de introductie van de Insignia OPC gewoon doorgezet. Want deze super-Insignia is –als we de Lotus Omega niet meerekenen- de sterkste Opel ooit!

Het hart van de Insignia OPC is een tot 325 pk opgevoerde 2,8-liter turbomotor. Het maximumkoppel bedraagt 400 Nm. Daarmee is –ie flink krachtiger dan z’n grootste concurrent, de Volkswagen Passat R36. Die is goed voor 300 pk en 350 Nm. De OPC komt zelfs behoorlijk dicht in de buurt van de naar verwachting veel duurdere Audi S4, die 333 pk een 440 Nm mobiliseert.

De Insignia OPC is het eerste model van het Opel Performance Center dat z’n krachten over alle vier de wielen verdeelt. Dat betekent dat torque steer definitief tot het verleden behoort. De OPC heeft standaard een handgeschakelde zesbak. Opels vlaggenschip sprint in zes seconden naar 100 kilometer per uur. De topsnelheid is begrensd op 250 kilometer per uur.
    De jongens van OPC beperken hun inspanningen niet tot het genereren van extra pk’s. Het nieuwe uitlaatsysteem geeft de Insignia een veel sportievere sound mee. Het 19-inch lichtmetaal is nieuw; wielen met een diameter van 20 inch staan op de optielijst. Binnenin onderscheidt de auto zich met Recaro’s en een stuur met afgeplatte onderkant van de andere Insignia’s. Ook het instrumentarium toont met OPC-stylingselementen de intenties van deze Insignia.

De OPC staat 10 millimeter dichter bij het asfalt en de voorwielophanging is aangepast. De veerpoten van het nieuwe HiPerStrut systeem (een uitvinding van Opel) zorgen voor een extra scherpe besturing en ook voor minder aandrijfreacties in het stuur. Het FlexRide-systeem is aangepast; naast de Comfort- en Sport-opties kan de bestuurder ook voor de OPC-modus kiezen. Die zorgt voor een optimaal prestatieniveau. Een sperdifferentieel op de achterwielen is standaard. Ook monteert Opel grotere remschijven van Brembo, die een diameter van 355 millimeter hebben.
    Opel onthult de Insignia OPC op de Autoshow van Barcelona. In de tweede helft van 2009 verschijnt –ie bij de dealers.

(bron Autoweek)
    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Ziet er serieus dik uit! Voor als je eens geen 335i wilt. Mot dat kosten?

Comment

http://www.youtube.com/watch?v=6-k8BPk9M2U

Comment

355 mm remschijven voor zo die pakken die shit serieus aan.

Volgens mij is dat groter dan een E46 M3 CSL ze heeft...

Comment

Opel is goed bezig.

IRL is die Insignia heel goed te pruimen. Ziet er veel beter uit dan een 5-serie (is ook niet zo moeilijk). Ik denk dat ik het in zijn klasse de best smoelende wagen vind. En nu zit er ook een beetje power in dus.
          Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
            Ik denk dat ik het in zijn klasse de best smoelende wagen vind.
            Hehehe, terwijl ik die eerst plaat zie en denk hé, dan toch, zie ik de rest denk ik nee dus, wat een gedrocht :-)
            fka v164

Comment

Eens met V164, ik vind er ook niks fraais aan.

Comment

Zowiezo zie ik een lijn die me erg doet denken aan het "hangbuikzwijntje" van de 1 serie.

Blijft niks....zal ook wel niks worden.

Ach...de Opels van vroeger....dat waren nog eens mooie tijden...

Comment

Had laatst een Insignia automaat met 19" voor een proefrit. Reed echt niet lekker: veel bandenherrie, niet comfortabel en zoekerig rijgedrag. Automaat was wel ok.

Hoop voor Opel dat de OPC beter rijdt.
                  ----------------------------------------------------
                  F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive
                  ----------------------------------------------------

Comment

Ha, die Gummers;

"De veerpoten van het nieuwe HiPerStrut systeem (een uitvinding van Opel) zorgen voor een extra scherpe besturing en ook voor minder aandrijfreacties in het stuur."

RevoKnuckle, anyone?

[hoort in de verte het geritsel van blauwdrukken in de handen van techneuten en advocaten bij Ford]
                    Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                      Zowiezo zie ik een lijn die me erg doet denken aan het "hangbuikzwijntje" van de 1 serie.
                      er is iets echt goed mis met jou, ik zou eens op tijd naar bed gaan.

Comment

Jahahahhaha....zit al met slaapoogjes achter de Mac.

Maar toch.... Die lijn naar beneden doet het hem niet.

En trouwens, ze zijn toch al bijna failliet.

Comment

De Insignia valt vooral door de mand als je er mee gaat rijden. Toegegeven, 't was geen OPC versie. Maar toch, gewoon ruk. Totale tegenvaller. Ook qua looks verliest-ie nu al die eerste frisheid, 't is toch weer "just another Opel" als ik hem nu zie.

Nee, kon me niet bekoren.
                          Mini Cooper Clubman
                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door veejay Bekijk bericht
                            Had laatst een Insignia automaat met 19" voor een proefrit. Reed echt niet lekker: veel bandenherrie, niet comfortabel en zoekerig rijgedrag. Automaat was wel ok.
                            Dit onderschrijf ik dus, op basis van een 160 PK diesel automaat met 18".

Je voelde misschien 120 PK, ding had weinig pit, comfort is SLECHT in die klasse, stoelen zijn gewoonweg om te janken, geen quality feel in het interieur, en het exemplaar waarmee ik reed had ondanks z'n 400 km. op de teller een of andere traction control warning op het dashboard. Naast de bandenherrie ook absurd fluitende buitenspiegels trouwens.
                            Mini Cooper Clubman
                            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                            "Jasper val dood." - RH

Comment

Moet met zo'n OPC wel beter in orde zijn, de stoelen. Opel monteert sinds jaar en dag Recaro's in hun sportieve modellen.

Met AWD en dikke turbo's herleven toch weer een beetje de Calibra 4x4 dagen.
                              Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Ken wezen hoor, maar voor de normale leaseschrapert is 't echt een slechte partij in dit dichtbepakte segment. Gaat ongetwijfeld niet weerspiegeld worden in schaarse aantallen, wat wil je, 't is Opel, 't verkoopt toch wel. :)
                                Mini Cooper Clubman
                                "Jasper val dood." - RH

Comment

Vind deze OPC itt de normale Insignia wel ok eigenlijk. Specs klinken ook prima, 325pk en 4WD. Vraag me alleen af wat het ding weegt wanneer hij 6 sec naar de 100 doet (Audi S4 333pk 5.1s BMW 335i 306pk 5.5s)

Kan me daarnaast niet voorstellen dat iemand deze overweegt wanneer je voor hetzelfde geld een 335i HE koopt. Want die OPC zal vast geen 50k gaan kosten denk ik zo.

Comment

specs klinken inderdaad prima.

Ik heb even in een Insignia gezeten bij een dealer, maar het interieur en met name het materiaalgebruik hierin viel me ontzettend tegen. Goedkope stoelen en harde plastics. Dat vond ik zo'n afbreuk doen aan op het eerste oog een leuk gestyled model.

Dat zal in de OPC wellicht beter zijn, maar waar de massa verkoop vandaan moet komen is er wat teveel beknibbeld.
                                    Forza!

Comment

Afgelopen week een Insignia 2.0Turbo 4x4 als demo auto gekregen van Opel. Mijn assistente heeft veruit de meeste kilometers in de auto gemaakt maar ik heb er toch nog twee rondjes Nordschleife mee gedaan. Prima auto. Kan niet anders zeggen. Motor en bak voldeden meer dan voldoende. Wegligging is zeer voorspelbaar en de 4x4 laat zich mooi met het gas sturen. Probleem waar ik tegen aan liep waren de remmen. Bij Metzgesfeld reeds zonder. Das best snel kan ik jullie zeggen. Heb dat ook tegen de aanwezige Opel mensen gezegd. Ze vroegen naar de snelheden die ik in de diverse secties had gereden en toen waren ze niet meer verbaasd.

Heb op vrijdagavond ook de Duitse persvoorstelling van de Insignia OPC mogen meemaken. Was wel leuk. Pitbox vol journalisten, Opel bobo's, Manuel Reuter, Peter Pangert(Opel 24h rijder) en ik:-). Is wel een hele dikke auto hoor. Prijs in D zou om en nabij de 45K moeten worden. Volgens Reuter is het 4x4 systeem kompleet anders dan bij de normale en is de achterkant super goed te zetten. Ben benieuwd.
                                      www.movit-nederland.nl
                                      www.driftdagen.nl

Comment

Working...
                                      X