Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe 1-serie met driecilinder motor

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe 1-serie met driecilinder motor

Telegrof
    Iedereen heeft recht op mijn mening!

Even bij de buren posten :D
    $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Alles beter dan een vier cilinder. :-)
      Every second of your life is a part of your song

Comment

Tsja, voor autoliefhebbers die klaarfappen op atmosferische 6 in lijn motoren met minimaal 3 liter inhoud moet dit idd hard aankomen.

Comment

Een halve 6 cilinder dus eigenlijk, tjeetje
          fka v164

Comment

Vandaar de samenwerking met Mercedes..

Die hebben genoeg ervaring met 3-cilinders bij SMART opgedaan.
            :-))
            Veritatis simplex oratio est

Comment

Een 3 liter 3 cilinder, zou dat werken?
              fka v164

Comment

v164: ga eens op een Suzuki Dr. Big rijden, dan krijg je een idee.

Man, 't wordt dus straks nog irritanter met al die wannabe-fappers zonder vermogen op je voorbumper?
                Mini Cooper Clubman
                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                "Jasper val dood." - RH

Comment

De BMW 109. LOL

Comment

Met een turbo zal hij niet de daadwerkelijke inhoud als typenummer krijgen(denk E23 745i of E90 335i).

Zou ook best nog eens een 1,5 kunnen worden trouwens, aangezien 0,5 liter per cilinder( in elk geval atmosferisch) een redelijk ideale waarde schijnt te zijn. En dan heb je 'gewoon' een halve 335i(al heeft die 2 turbo's die elkaar aanvullen, dus gaat niet helemaal op). Niks mis met 150pk en 200NM met de laatste beschikbaar in een groot toerenbereik.

Een andere reden van het verschijnen van deze motor is natuurlijk dat BMW nog steeds broedt op een stadswagen/Isetta opvolger.

Comment

Zou dat blok ook in een Matiz passen dan ;)

Gr Jeroen
                      Alle Baur's in de Baurnhof

Comment

Als ik trouwens een beetje aan de sound van zo'n Smart denk, kan ik me niet voorstellen dat het nog des BMWs gaat klinken.

Maarreuh, een driecilinder als vervanging van een zescilinder. Met dat idee was VAG toch ietsje eerder hoor. :-)

http://commons.wikimedia.org/wiki/Fi...16)_kl_ret.JPG
                        Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MN-Power Bekijk bericht
                          Een andere reden van het verschijnen van deze motor is natuurlijk dat BMW nog steeds broedt op een stadswagen/Isetta opvolger.
                          Dus dat wordt de 015i?

Leuk, het nieuwe witte-auto-project van Delft!
                          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Mag die dan in een 107, tenslotte doen we de viercilinders al met Mini samen.
                            150 pk in 900 kg, da's een betere verhouding dan een 205 GTI 1.9.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door iOnline Bekijk bericht
                              De BMW 109. LOL
                              Ahhhh zze von-o-nein! Messerschmitt maakte ook auto's dus waarom niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                                Dus dat wordt de 015i?

Leuk, het nieuwe witte-auto-project van Delft!
                                Ik denk eerder 020i :-) Ik heb net nog even gekeken en voorzover ik kan zien is er met de wijziging van de 116i naar een 2.0 geen motor meer die significant minder dan 500cc per cilinder heeft. Er is er wel minimaal één die wat meer heeft(de 4.4 v8), maar die heeft slechts 550cc per cilinder meer. Je kan dus gewoon stellen dat BMW motoren met 500cc per cilinder maakt(behalve voor de MINI). De 3 cilinder wordt dan dus een 1.5 en met turbo vermenigvuldiging zit je dan al gauw aan een 2.0 equivalent. Als zal er natuurlijk weer gewoon de gebruikelijke 116, 118 en 120 naamgeving gebruikt gaan worden(aangezien ze de huidige zelfde range(want allemaal 2.0 4-pitters)vervangen).

Comment

5cm interieurruimte is trouwens wel heel veel in compacte auto's.

Een 3 cyl met turbo is denk ik beter dan de huidige 2 liter 4 cylinder zonder turbo's. De turbo moet zorgen voor wat koppel onderin, want nu ontbreekt en heeft toch een lichte neus.

Ik ben wel nieuwsgierig naar die nieuwe 1 serie. Ik denk dat alle minpunten en kritieken van de huidige 1 serie worden verholpen. Dus naast interieurruimte en een zwakke 2 liter, ook weg met het hangbuikje en een fraaier interieur/dashboard.

Comment

En de in-24-uur-5-Mb-bij-elkaar-rellenfactor, hoe zit het daarmee bij de nieuwe?
                                    You know that reality is immaterial

Comment

Zou het niet gewoon de 1.3 met 180 pk zijn waarover men vorige maand berichtte?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MN-Power Bekijk bericht
                                        Ik denk eerder 020i :-)
                                        Zo'n auto past ook nog beter bij Amsterdam...
                                        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

700cc is voldoende.

BMW 007.

Gratis PPK erbij en 't wordt geheid een hit in de US.

Comment

Nee joh, de 700 komt weer terug..

Veritatis simplex oratio est

Comment

Als 700cc dan 1 of 2 cilinder. :-) Die 1.3 van Geelhoed kan nog net als 3-cilinder, maar kleiner is niet erg waarschijnlijk naar mijn mening.

Comment

Working...
                                              X