Toch maar weer een importdraadje.
Een van mijn opdrachtgevers overweegt een jong gebruikte Mercedes Benz R-320 CDI uit Duitschland te (laten) importeren.
Omdat ik een auto uit D geimporteerd heb, vond men mij ervaringsdeskundige en werd mij advies gevraagd (weet nog niet of ik daar blij mee ben ;-) ).
Op zich ben ik bekend met het wel en wee van het importeren, maar wat me bij de Senator al opviel was, dat er bij de douane mogelijk discussie kan ontstaan over de uitvoering van de auto en het optiepakket.
Een van de problemen die ik nu heb is dat ik niet helemaal helder heb wat die (ellendig lange) waslijst aan opties van de auto voor BPM-consequenties gaat hebben. De bijgevoegde BPM-berekening is namelijk op basis van de "kale" prijs volgens mij.
Daar zit hem de clou of het gunstig is dit te doen of juist niet.
zie de bijlagen.
Een van mijn opdrachtgevers overweegt een jong gebruikte Mercedes Benz R-320 CDI uit Duitschland te (laten) importeren.
Omdat ik een auto uit D geimporteerd heb, vond men mij ervaringsdeskundige en werd mij advies gevraagd (weet nog niet of ik daar blij mee ben ;-) ).
Op zich ben ik bekend met het wel en wee van het importeren, maar wat me bij de Senator al opviel was, dat er bij de douane mogelijk discussie kan ontstaan over de uitvoering van de auto en het optiepakket.
Een van de problemen die ik nu heb is dat ik niet helemaal helder heb wat die (ellendig lange) waslijst aan opties van de auto voor BPM-consequenties gaat hebben. De bijgevoegde BPM-berekening is namelijk op basis van de "kale" prijs volgens mij.
Daar zit hem de clou of het gunstig is dit te doen of juist niet.
zie de bijlagen.
Comment