Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Importeren van een gebruikte 2009 MB R-klasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Importeren van een gebruikte 2009 MB R-klasse

Toch maar weer een importdraadje.

Een van mijn opdrachtgevers overweegt een jong gebruikte Mercedes Benz R-320 CDI uit Duitschland te (laten) importeren.

Omdat ik een auto uit D geimporteerd heb, vond men mij ervaringsdeskundige en werd mij advies gevraagd (weet nog niet of ik daar blij mee ben ;-) ).

Op zich ben ik bekend met het wel en wee van het importeren, maar wat me bij de Senator al opviel was, dat er bij de douane mogelijk discussie kan ontstaan over de uitvoering van de auto en het optiepakket.

Een van de problemen die ik nu heb is dat ik niet helemaal helder heb wat die (ellendig lange) waslijst aan opties van de auto voor BPM-consequenties gaat hebben. De bijgevoegde BPM-berekening is namelijk op basis van de "kale" prijs volgens mij.

Daar zit hem de clou of het gunstig is dit te doen of juist niet.

zie de bijlagen.
    Attached Files
    Last edited by Ruud; 29-04-09, 13:15.

Ha, die Ruud;

Jong, dure auto, veel opties; ik ken douanemensen die daar hevig door worden getriggerd. Neemt niet weg dat het nog steeds erg voordelig kan zijn. En soms is de 'tegenbewijs'-methode extra interessant als een auto naar Nederlandse begrippen incourant is en daardoor sneller dan gemiddeld afschrijft. In principe lijkt me dat bij zo'n R-gedrocht wel een optie. Maar het is in elk geval een zwaar rekensommetje.
    Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
      Ha, die Ruud;

Jong, dure auto, veel opties; ik ken douanemensen die daar hevig door worden getriggerd. Neemt niet weg dat het nog steeds erg voordelig kan zijn. En soms is de 'tegenbewijs'-methode extra interessant als een auto naar Nederlandse begrippen incourant is en daardoor sneller dan gemiddeld afschrijft. In principe lijkt me dat bij zo'n R-gedrocht wel een optie. Maar het is in elk geval een zwaar rekensommetje.
      Dat laatste klopt, dat is erg lastig ben ik al achter.
      Het zou leuk zijn als je zoiets met de douane zou kunnen "voorkauwen" als je zoiets van plan bent. De vervelende verrassing dat de BPM-rekening veel hoger uitvalt dan verwacht wil je niet hebben natuurlijk.

Maar goed, belangstelling gaat nu uit naar een wat ouder type, heb ik begrepen.

Comment

De R-serie schrijft veel meer af dan de bpm-tabel doet geloven. Tegenbewijsregeling lijkt me dan ook zeer op z'n plaats. Ben zelf voor klanten met twee BMW's bezig in Duitsland. De eém gaat absoluut op de normale manier, maar de andere, een maximaal 1 jaar oude X5 met alle opties, gaat via de tegenbewijsregeling.

Mocht je nog vragen hebben kun je me altijd mailen.
        www.movit-nederland.nl
        www.driftdagen.nl

Comment

Schop, n.a.v. dit draadje.

En nee, ik wil geen R-klasse. :-)

Mijn vraag is als volgt: Stel ik importeer een auto uit D. waar het volgende op zit:

-airco 1000 euro nieuwprijs
          -navigatie 1000 euro "
          -xenon. 1000 euro "

Stel nou dat deze losse opties in Duitsland bij elkaar 3000 euro hebben gekost, maar dat ze in Nederland geleverd werden in een Businessline-achtig pakket wat hier maar 1000 Euro kostte.

Betaal ik dan de BPM over de 3000 euro van de losse opties in D. of de 1000 Euro van het pakket in NL?

Comment

Working...
          X