Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Astra

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe Astra

Hier issie dan: http://www.autoweek.nl/autonieuws/11...-de-Opel-Astra

Tja. Familieband met de Insignia is helder. Hij oogt nu nog fris, maar zoals bij de meeste Opels vrees ik dat hij snel zal wennen.

Profiel is een beetje Citroen C4. Brede heupen a la Scirocco - en Mazda 3 natuurlijk. :)

Ben niet echt onder de indruk, het huidige model was verrassender toen het uitkwam!
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Lijkt ook behoorlijk op de nieuwe Megane. Eigenlijk vanuit elke hoek best een fraaie auto, hoewel er niet zoveel leuke/opvallende designdetails zijn, behalve dan de stijgende lijn over de zijkant aan de onderkant van de portieren. Met die 1.4 turbo lijkt de auto motorisch ook weer bij de tijd te zijn.

Ik vrees wel dat het model, omdat er niks te wennen valt, snel zal vervelen. Desalniettemin een veilige (en in dit geval dus prima) keuze van Opel om de Astra in deze vorm op de markt te brengen.

Het zal wel 'narrow minded' zijn, maar nog steeds zou ik op dit moment in dit segment zonder enige twijfel voor de Golf VI kiezen.
    Last edited by Iep; 15-05-09, 15:27.

Comment

Ha, die Gummers;

"De auto maakt een flinke groeistuip door, want het nieuwe exemplaar meet maar liefst 4,42 meter. Dat is 17 centimeter langer dan het huidige model en 22 centimeter meer dan een vijfdeurs Golf VI! De wielbasis groeit met 71 millimeter, wat natuurlijk goed nieuws is voor te achterpassagiers. Op deze manier ontgroeit de Astra het C-segment en komt qua lengte in de buurt van de Volvo S40 (4,47 meter)."

Sodeju, wat wordt dat ding groot.
      Scherven brengen gelul.

Comment

Ja, niet normaal eigenlijk. Ik reed vanochtend achter een fraaie Peugeot 504. Anno 1980 had mijn vader er net zo een. En dat was toen een Grote Woage. Ruime sedan. Het segment waar nu pak hem beet een Mondeo in valt.

Een 504 is dus maar 6 cm. langer dan de nieuwe Astra...
        Mini Cooper Clubman
        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
        "Jasper val dood." - RH

Comment

Zeker groot, net zoals een Delta die nog een stukje langer is.

Netjes, maar niet opzienbarend, zie er ook een beetje Bravo en Cee'd in.
          2 x ouwe premium meuk
          BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
          Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Niet verkeerd nee, totdat ie in de wieldop editie in de straat staat, dan zal het al gauw een nietszeggend lelijk hok worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk bericht
              Niet verkeerd nee, totdat ie in de wieldop editie in de straat staat, dan zal het al gauw een nietszeggend lelijk hok worden.
              Net als bij de Golf 5 en 6 dus? Wat verwacht je zelf dan?

Ik vind de meeste nieuwe auto's echt super lelijk met wieldoppen trouwens, ook een 3 serie of 1 serie. Is echt uit de tijd dat soort shit :s

Trouwens Golf 6 vind ik nog te pruimen, maar de Golf 5 vind ik gewoon een lelijk ei (niet grappig bedoeld). En die half gespoten achterbumper kunnen ze echt niet menen, ik vind dat zo ongelofelijk lelijk niet normaal meer.

Beste Golf vind ik de Golf 4, ook met wieldoppen geen nietszeggend lelijk hok.

Trouwens, vorige type Astra (dus niet H maar Astra G) vind ik best mooi in de juiste kleur + juiste velgen.

Comment

Zo zie je maar weer hoe smaken verschillen. De Golf IV vind ik samen met de III de grootste flater in de reeks. De V vind ik dan juist weer mooi! De nieuwe VI is niet lelijk, maar wel wat braaf en niet zo sierlijk als de V.
                Mini Cooper Clubman
                "Jasper val dood." - RH

Comment

Ik vind het maar niks. Lomp, compleet uit proportie, semi-cabforward met een laffe neus. Dat lelijke ei past eigenlijk ook prima bij deze wagen. Nee, de familie overeenkomsten met de Insignia zijn er, maar deze is, hoe moet ik het zeggen, wat Jostified.

EDIT: Smaken verschillen zeker. De G III had wat mij betreft linea recta aan de shredder geleverd mogen worden, maar de IV vind ik best aardig, de V mag dan weer meteen de shredder in :-). De VI is naar mijn mening naar de huidige maatstaven best een aardige auto(al vind ik de I, II en IV mooier).
                  Last edited by MN-Power; 18-05-09, 15:58.
                  Every second of your life is a part of your song

Comment

Grappig, ik vind ook de Golf IV een van de meer geslaagde types uit de reeks. Hoewel het ontwerp al zo'n 11-12 jaar oud is, maakt de auto op mij nog steeds geen gedateerde indruk: komt denk ik door de strakke, eenvoudige lijnen en het feit dat dit toen een van de eerste auto's met 'helder' koplampglas was. En het dashboard van de IV vind ik er zeker goed uit zien, helemaal in vergelijking met de V.

Comment

Werk aan de winkel voor deze nieuwe Astra:

http://www.z24.nl/bedrijven/artikel_...fromAD=3231032

Verbaast me trouwens niks, dit bericht. In zijn segment is de Astra inmiddels een van de oudjes, en leasers kiezen nu eenmaal graag het nieuwste model. Sowieso ben ik altijd een beetje verbaasd over de populariteit van Opel in NL: ik ken echt niemand in mijn omgeving die serieus prive of zakelijk (lease) zelfs maar een Opel (Astra) overweegt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk bericht
                        Dat geldt zo'n beetje voor elke auto nietwaar? Zegt weinig over het model zelf.

Ik vind het in ieder geval een geslaagd model. Bij een direct vergelijk zelfs beter gelukt dan de nieuwe Golf imho:

Je gaat het pas zien als je het door hebt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MN-Power Bekijk bericht
                          Ik vind het maar niks. Lomp, compleet uit proportie, semi-cabforward met een laffe neus.
                          Een laffe neus? Wat had je dan graag gezien?

Comment

A: Iets wat niet zo twijfelt tussen een monovolume en een hatchback. :-)

Nee, ik vind er weinig moois aan, dan nog liever de huidige en daar ben ik toch ook al aardig flauw van.
                            Every second of your life is a part of your song

Comment

@ Starred:

In die fotovergelijking komt de Golf er bekaaid af: geef hem voor een beter vergelijk de zelfde velgen- en bandenmaat als die nieuwe Kadett zou ik zeggen.
                              Oliestoken voor het goede doel

Comment

Je kunt daar toch wel een beetje doorheen kijken? Of zijn jullie echt zo verblind door een paar grote(re) velgen ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Starred Bekijk bericht
                                  Je kunt daar toch wel een beetje doorheen kijken? Of zijn jullie echt zo verblind door een paar grote(re) velgen ;-)
                                  :) Ach, je kunt een aap wel een horloge geven...

:)
                                  Oliestoken voor het goede doel

Comment

Als er Audi op zou staan zou het opeens een prachtig ontwerp zijn waarschijnlijk.

Anyway, vergleken bij veel van z'n concurrenten in z'n klasse vind ik hem er niet onaardig uitzien. Niet dat ik dan direct naar de dealer loop, maar denk dat Opel in ieder geval goed bezig is met de nieuwe ontwerpen.

Comment

Imo een mooie auto, Opel is inderdaad goed bezig, zeker in vergelijking met concurrenten als Peugeot, Renault, VW etc etc.
                                      Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl

Comment

Zoek de 10 verschillen

Comment

Working...
                                        X