Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw Beiers dieptepunt....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuw Beiers dieptepunt....

Ik snap wel dat de propellor-fappers tot nu toe stil zijn geweest, wat een afzichtelijke auto, de nieuwe 5 serie hatchback, genaamd GT.

2019 Volvo V60 T6

Tja, de boog kan niet altijd gespannen zijn..
    Oliestoken voor het goede doel

Comment

Als ie scheef kan, met het DSC volledig uit, dan is het een echte :-)
      ''Thank God for the internet experts''

Comment

Ha, die Jeroen;

Man, met zo'n kont gaat'ie al dwars als je alleen maar naar het DSC-knopje wijst!
        Scherven brengen gelul.

Comment

Tja, what else is new? De laatste echt mooie BMW was het oude type Z4, en de rest varieert tussen "wel te pruimen" en helaas in toenemende mate de categorie "hoe HAAL je het in je hoofd".

Dit ding ook. Snap ook totaal de verhouding tot de X6 niet?
          Mini Cooper Clubman
          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
          "Jasper val dood." - RH

Comment

Ik snap het hele punt van die auto niet. Moet dit een concurrent zijn van de CLS? Het persbericht lijkt geschreven door iemand die naar een volstrekt andere auto heeft gekeken.

May 23 2009. The BMW 5 Series Gran Turismo adds new facets to BMW's Ultimate Driving Machine tradition and refines the concept of first-class travel. For the first time, attributes of an elegant sedan, a contemporary Sports Activity Vehicle and a classic Gran Turismo are masterfully melded into a single, harmonious vehicle concept.

The traditional European term Gran Turismo (Grand Touring) was first applied by Italian carmakers in the 1950s when they combined the performance, handling, and style of a 2-seat sport car with luxurious amenities and luggage room for each occupant. BMW’s new Gran Turismo nurtures this tradition in its own contemporary way, providing exceptional space, style, luxury, and comfort for four passengers1, plus the performance and driving pleasure of a BMW.

It does so with 21st-century performance. BMW’s wide-ranging EfficientDynamics initiative endows this new automobile with an outstanding balance between performance and efficiency. Thanks to its innovative twin turbo V-8 engine and 8-speed automatic transmission, the 550i Gran Turismo can accelerate from rest to 60 mph in just 5.4 seconds, yet delivers remarkable fuel efficiency in everyday driving.

Design: Abundant sportiness, elegance, luxury and versatility.
            • Typical BMW proportions communicate dynamic character and sportiness.
            • Long wheelbase and graceful, coupe-like roofline.
            • An interior with contemporary design, generous dimensions and premium materials.
            2019 Volvo V60 T6

Comment

Lijkt mij een kleine R-klasse. Zegt ook genoeg over het design :).

't is een nichemarkt, en ik hoop voor hen dat ze niet teveel geinvesteerd hebben in dit lelijke eendje :)
              2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk bericht
                't is een nichemarkt, en ik hoop voor hen dat ze niet teveel geinvesteerd hebben in dit lelijke eendje :)
                Vast wel, ze spreken al sinds ergens eind jaren 90 over deze dingen. Plus die achterklep, tja, dat is ook niet zomaar iets low tech of zo ... niet echt iets wat - pak'm beet - Skoda ook kan ontwikkelen op een houtje-touwtje budget.

OK, dat je niche wilt gaan, tot daaraan toe, no problem. Maar dat je lelijke auto's bouwt, dat ligt gewoon aan jezelf - no excuses. En daar heeft de crisis héél weinig mee te maken. BMW heeft gewoon de keors gekozen van 'controversieel' design en 'nichemarkte bouwen waar niemand op zit te wachten maar die toch wel zullen slagen gebaseerd op ons tot nog toe opgebouwde imago en streetcred', maar dat is een kort termijn strategie. Hoe lang voor BMW wordt gezien als de nieuwe Benz - maar dan niet voor senioren, maar testosteron mankerende middlemanagers die iets te compenseren hebben. Bijna zoals Audi tegenwoordig, maar dan met RWD (dat is ook het enige pluspunt ;-).

Ik zat er nog over te denken overlaatst en het is erg als je tot de constatatie komt dat de enige BMW die je nog een beetje leuk vind, een Einser Coupé is.

Rock on. RS.

Comment

Het idee vind ik nog steeds niet verkeerd, maar er is te weinig auto achter de achteras waardoor het een 5-derus 5 Compact lijkt(eerlijk gezegd vind ik de E46 Compact zelfs een stuk mooier). Het is alleen gelukkig nog niet zo erg als de R :-)).

Maar wat is er mis met een dreier coupé? In mijn ogen mooier dan de Z4 en einser coupé. Beide hebben in het dagelijks gebruik natuurlijk wel hun voordelen t.o.v. de E92, maar qua uiterlijk vind het toch echt één van de(zo niet de) mooiste BMW's na de jaren 80.
                  Every second of your life is a part of your song

Comment

De nieuwe 3-serie coupe staat bij mij in de "wel te pruimen" categorie, maar de E46 coupe was echt MOOI. E36 ook.

Al dat nieuwe spul is gewoon lelijker dan de voorgaande modelseries. De Z4 hebben ze nu ook al weer verkracht met een stalen dak.
                    Mini Cooper Clubman
                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                    "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                      De nieuwe 3-serie coupe staat bij mij in de "wel te pruimen" categorie, maar de E46 coupe was echt MOOI. E36 ook.
                      Zoals altijd verschillen meningen. De E36 vind ik echt een dieptepunt in de 3-serie(geeft niet, hadden wel meer merken last van in de nineties, de E39 is de 5 equivalent wmb). Ik heb er zelf een gehad en het was het gewoon niet. Ik heb één keer in een E46 compact mogen rijden(een 316i notabene) en daar viel alles wèl weer op zijn plek. Nee dan bevallen/bevielen de E21, E30 en E24 toch stukken beter. Een E36 is in mijn ogen een leuke auto(prima vervanger voor de Galant), maar geen leuke BMW.

Ik had zelfs overigens een sedan en een coupé rijdt niet veel anders, het interieur verschilt weinig en voor het uiterlijk hoef je de auto niet gereden te hebben.

Comment

Toen de E36 uitkwam had ik echt zoiets van "beter wordt het niet." Toen kwam de E46 en die was echt weer een stuk mooier. De eerste E90 moest ik wennen, de faceliftversie is een stuk geslaagder.

En wellicht ben ik de enige, maar de Z's worden steeds mooier. Z3 is ruk, Z4 is mooi, nieuwe Z4 is nog iets mooier zelfs.

Tja, deze GT. Niet voor mij.

Comment

Even voor de duidelijkheid: De E90(sedan) vind ik nog steeds niet echt mooi(geef me dan maar een E46 sedan), de E92(coupé) daarentegen....

En wellicht ben ik de enige, maar de Z's worden steeds mooier. Z3 is ruk, Z4 is mooi, nieuwe Z4 is nog iets mooier zelfs.
                          Inderdaad, de Z3 valt wat mij betreft ook onder de nineties foutjes(m.u.v. de coupé). Maar ja, de Z3 kan er niks aan doen want het is ook een E36(/7). ;-) De nieuwe Z4 moet ik eerst nog even in het echt zien. Het CC dak vind ik geen probleem(al hadden de A-stijlen in kleur moeten zijn), maar volgens mij vind ik de voor en achterkant van de oude mooier. De nieuwe vind ik op foto's wat te gelikt. Eerst maar eens in het echt zien voor het definitieve oordeel.

Comment

Heb ook de X6 al een paar keer gezien...................en die is LELIJK!!!!!!!

Comment

Ha, die Fappers;

Ook al is BMW wat mij betreft qua motor-, aandrijvings- en ondersteltechniek nog steeds boven alle twijfel verheven, wat styling aangaat is het naar mijn smaak wel een ratjetoe van ups en downs de laatste jaren. Een aantal auto's die ik qua styling een stap(je) terug vind (E90, E60) vind ik op grond van de techniek dan toch nog heel begeerlijke auto's. De schok van de 1-serie ben ik nog maar net te boven en die wordt ook maar licht gecompenseerd door de 1-coupé. En de hele X-range is naar mijn smaak niet des BMW's. Met de X6 als knalharde uistmijter. En dan M-modellen in de X-serie; oeps! En geen atmosferische toerenmonsters, nee hoor: dikke turbo's. Hebben AMG en M GmbH stuivertje gewisseld toen er even niemand keek? Nog zo'n rollercoaster; de Z-reeks; de Z1 was groots, de Z3 niet echt, de Z8 naar mijn smaak een monument, de Z4 wás een pure roadster en de nieuwe Z4 dan weer een boulevardcruiser. Lichtpuntje; na de discutabel gestylede vorige 7-serie vind ik de nieuwe echt een Grote Sprong Voorwaarts.
                              Des te wranger als je ziet hoe BMW momenteel bezig is met tweewielers; F800R, S1000RR, Lo-Rider conceptbike; stuk voor stuk plaatjes van moltorsikkels! Ze kúnnen het dus best wel....
                              Scherven brengen gelul.

Comment

En oh horror, ze gaan ook een "3"-versie van dit gedrocht bouwen: http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_V3

Zal wel net zo succesvol worden als de X3 naast de X5.

De X5 GT is trouwens een 12 cm. langer dan de X6, zag ik zo snel op Wiki. Verder zie ik weinig verschillen?
                                Mini Cooper Clubman
                                "Jasper val dood." - RH

Comment

De X5 GT is trouwens een 12 cm. langer dan de X6, zag ik zo snel op Wiki. Verder zie ik weinig verschillen?
                                  Hij is ook een stuk minder hoog(en zonder X;-))... Scheelt meer dan de lengte, zeker in verhouding. De achterklep van een X6 is net zo hoog als het dak van menig auto. Als pakket vind ik de X6 overigens beter geslaagd. X6 vind ik gaver dan een X5(wat eigenlijk een htk SUV,oké met goede rijeigenschappen), bij de 5 GT zou ik toch echt liever een touring hebben, moest ik ruimte nodig hebben. Ik denk dat de sedan in veel gevallen meer net zoveel mee kan sjouwen als de GT en dat kan niet de bedoeling zijn. Als de ruimte niet nodig is, dan meteen de sedan(die ik na de E92 de mooiste BMW van het moment vind).

Comment

Misschien ligt de fout dan in de naam, deels? Ik bedoel, bij "5" denk je aan de 5-serie, terwijl de 5 GT (zonder X, sorry, 't is zo moeilijk allemaal :)) eigenlijk meer een soort van "Golf Plus" meets "Audi 100 Avant 1985" versie van de 7-serie is.

Noem hem dan de BMW 7 BS of zo. :)
                                    Mini Cooper Clubman
                                    "Jasper val dood." - RH

Comment

Misschien ligt de fout dan in de naam, deels? Ik bedoel, bij "5" denk je aan de 5-serie, terwijl de 5 GT (zonder X, sorry, 't is zo moeilijk allemaal :)) eigenlijk meer een soort van "Golf Plus" meets "Audi 100 Avant 1985" versie van de 7-serie is.

Noem hem dan de BMW 7 BS of zo. :)
                                      De BullShit uitvoering, prima benaming :-)

Comment

En oh horror, ze gaan ook een "3"-versie van dit gedrocht bouwen: http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_V3

Zal wel net zo succesvol worden als de X3 naast de X5.
                                        Nog wat info
                                        * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                        * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

RS, net grappig dat je de einser coupe als enige mooie beemer kan opnoemen: net dat lijkt me een uitstekend voorbeeld van een nichewagen. Een mooie, dat weer wel. Maar de verkoopscijfers spreken voor zich.

De E46 vind ik van buiten een mooie wagen, maar van binnen doet het allemaal voor mij al erg verouderd aan. De eerste Z4 daarentegen is elektronisch van dezelfde generatie, maar staat qua interieurdesign voor mij nu nog als erg modern. Als er iemand een iDrive erin zou modden, zou je nog niet eens doorhebben dat je in technologie van voor de eeuwwisseling rondrijd :).

Comment

De Z4 is misschien moderner qua dash, maar de E46 nog driver oriented, doe mij de laatste maar. Snappen ze bij BMW ook en daarom is het ook weer terug. :-P

Comment

RS, net grappig dat je de einser coupe als enige mooie beemer kan opnoemen: net dat lijkt me een uitstekend voorbeeld van een nichewagen. Een mooie, dat weer wel. Maar de verkoopscijfers spreken voor zich.

De E46 vind ik van buiten een mooie wagen, maar van binnen doet het allemaal voor mij al erg verouderd aan. De eerste Z4 daarentegen is elektronisch van dezelfde generatie, maar staat qua interieurdesign voor mij nu nog als erg modern. Als er iemand een iDrive erin zou modden, zou je nog niet eens doorhebben dat je in technologie van voor de eeuwwisseling rondrijd :).
                                              Hey Wooter, ging minder om echt niche dan wel om de enige BMW die nog een beetje te pruimen was, met de E92 op een close second, maar ergens denk ik dat je in een Einser dan meer de lol van elke dag beleeft. Niche of niet, maakt me weinig uit. Ik rij nu zelf in een niche auto. :-)

Verder E46 all the way, binnenin doet het gedateerd aan, euhm, ja ... als je idee van modern is het drama wat zich voltrekt in de E90 aan interieur design, fokking A. Buitenkant van de E46 doet me nog altijd wat, in een mooie kleur met de goeie velgen is het nog altijd een mooiere wagen dan de nieuwe versies.

Alles dat met een 6 begint en na 1987 gebouwd is, kan me niet echt bekoren - plomp, lelijk en focused op opvallen en zo. Nieuwe 7 staat er wel mooi bij, maar echt grandoos gaaf is het model niet. Een Z4 zit gewoon niet op mijn radar, omdat dat mijn behoeftes niet dekt ... en moest ik dan toch een 2zitter kopen .... een oude Z3MCoupé voor dat geld graag, mooi onderhouden en koesteren. Dat boven een Z4 anytime :-)
                                              Rock on. RS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rocketscience Bekijk bericht
                                                Alles dat met een 6 begint en na 1987 gebouwd is
                                                Bedoel je misschien 1989? Al zou ik het niet heel raar vinden als je de series 3 minder vindt. Het kunststofgehalte in de bumperzones is inderdaad wat hoger, maar ik vind het nog binnen de marges. Voor de USA is overigens juist de 3e de mooiste aangezien hij ook in Amerika met deze bumpers geleverd werd(zonder botsingvrij vest, zeg maar).

Comment

Smaken zijn persoonlijk, maar geef mij maar anytime het M-interieurpakket van een E9x dan een E46. Het stuur voelt beter aan, de klokken zien er imho beter uit, de media is imho beter geregeld en ik merk niks negatiefs aan een dashboard dat niet bestuurder-gericht zou zijn. Interieur van een einser of E9x vind ik overigens mooier dan dat van de 5, 6 of 7.

Z3 is gewoon verouderd, roadster en coupe. Maar misschien is het ontwerp van auto's iets zoals een individuele muzieksmaak: je blijft van de muziek houden die je op je 16e leerde kennen, ook al is ie achterhaald?

Zo vind ik een E36 touring stiekem ook mooi, misschien net omdat dat mijn eerste BMW was :).

Comment

Djeezes zeg ... dan toch liever een skoda:

71k voor een oversized gouden familiebak met de aandrijving achteraan.
                                                    Put me in a robe and call me Judy, but the world has gone mad.
                                                    Rock on. RS.

Comment

Tja...
                                                      Dag Judy.
                                                      Veritatis simplex oratio est

Comment

RS, dat zijn nederlandse prijzen :)

Comment

RS, dat zijn nederlandse prijzen :)
                                                          Ja, ok, maar toch ... komaan. 71K, dat is wel 2,8 miljoen oude befs, daarvoor had je indertijd wel nog al wat anders dan een lelukke people container met twee kofferdeksels.

Maarja, is allemaal deel van het ouder worden waarschijnlijk.
                                                          Rock on. RS.

Comment

Op Autoweek.nl staat een frontale foto van die GT. Doet me toch denken aan:
                                                            ------------------------------------------------
                                                            We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Ik kan echt geen énkel greintje elegantie in dit model ontdekken. Wie koopt dit nou? Mensen met teveel geld en te weinig smaak kiezen al voor de X6.

Comment

Dieptepunt?

Eerst maar eens in het echt zien ik denk dat ie wel mooi gaat zijn.
                                                                De enorme haaiemeus is met de nieren weer terug.
                                                                Overigins als je de Autoweek van 26-7 kijkt dan zie je de A5 sportback hij staat laag maar lijkt toch echt wel op de 5GT. Voor BMW mensen kijk vooral naar de knik terug in de C stijl. Verder staat daar ook een compu tekening van de nieuwe 3 en die achterkant komt volgens mij zo van de A4 dat is dus echt jammer de voorkant vind ik wel dik.

Comment

Working...
                                                                X