Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Golf VI GTI

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Golf VI GTI

Erg veel positieve verhalen op de verschillende autosites, maar goed beschouwd is Sportauto toch het blad dat er voor dit soort auto's werkelijk toe doet. Valt toch een beetje tegen. De VI is volgens mij minder zwaar dan de V, en toch zijn de cijfers nagenoeg gelijk, met meer PK's.

Starten met een V GTI met wat aanpassingen aan het onderstel en een goede chip bieden dan voor minder geld toch meer auto lijkt me.

http://www.sportauto-online.de/einze...l-1265895.html

De Focus RS is dan wel wat duurder, maar een heel andere auto:
    http://www.sportauto-online.de/einze...g-1257983.html

Maar pak een V, doe er wat mee, en je krijgt dit:
    http://www.sportauto-online.de/einze...i-1039374.html
    Last edited by NoTVR; 30-05-09, 16:54.
    Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Een Focus RS is totaal andere prijsklasse, toch? 50 mille vs 31 mille voor een instappertje. Ik vind overigens een RS om nog een reden geen alternatief: véél te opzichtig. Een Golf is veel discreter.

Wat ik begrijp van o.a. de evo redactie is dat je een Golf VI echt als facelift moet zien. Het grootste probleem van de Golf V (de "qualitätsanmutung", om er maar eens een Sportauto term tegenaan te gooien) is met de VI opgelost. Dat hij tempo-technisch en dynamisch bereik de lat niet hoger ligt is daarbij van ondergeschikt belang geweest in de ontwikkeling. En misschien maar goed ook, want één van de vele pluspunt van de Golf V is misschien wel daardoor behouden gebleven: de relatief vriendelijke prijs. Nog een pluspunt van de VI: een groen energielabel. Niet onbelangrijk voor de auto-van-de-zaak brigade. De V was volgens de label-onzin nog een zeehondjesmoordenaar en regenwoudsloper.
    Hubraum statt Spoiler

Comment

In de Evo waren ze behoorlijk positief over de GTI VI, alhoewel ze dat ook over de V waren. Ik vind de looks van de VI wel erg geslaagd, enkele uitlaten aan beide kanten aan de achterkant is fraai. En de neus is ook "mooier". Maar de verschillen tussen de V en VI zijn minimaal (technisch dan), ik meen dat XDS het meest opvallende verschil is (?)

RS is van een geheel andere orde als je de reviews mag geloven; een schreeuwende, opvallende hot hatch (waarbij de door Ford opgegeven topsnelheid niet gehaald wordt). De Golf is veel meer dociel, zou je eerder tegenover een Focus ST zetten.

Het valt me op dat de GTI V prijzen niet erg laag zijn, dus dan zou ik eerder voor een VI gaan dan voor een gebruikte V met een chip etc.

Is een S3 dan geen "mooi" alternatief? :-)
      Fährst du quer - Siehst du mehr

Comment

focus rs in zwart zal niet opzichtig zijn denk ik (als die wordt geleverd in zwart)

E
        يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Die strijkplank achterop blijft een uitdaging :-) Maar vooral het geluid van de RS schijnt erg bruut te zijn... Stond een erg leuke test in een EVO met een RS en een Renault Megane R26... Ook een erg gave auto, en erg extreem.

Trouwens, ik mis bij Seat de Leon 2.0 TFSI FR in de prijslijsten? Wordt niet meer geleverd of?
          Last edited by Martijn; 30-05-09, 22:08.
          Fährst du quer - Siehst du mehr

Comment

Denk dat je een GTI als een niet te opzichtige allrounder moet zien. Focus RS is (op ontbreken van 4WD na) meer een rally-special a la EVO/WRX.

Daarnaast kun je het gat van 19k in aanschafprijs ook niet negeren lijkt mij.

In basis blijft ook een GTI gewoon een Golf (en dat is imho een deel van zijn kracht)

Dash/interieur is overigens de grootste vooruitgang t.o.v. de V, voor de rest is het finetuning.

Comment

Ik las trouwens ook nog ergens dat die 2.0TSi is gebaseerd op de 1.8TSi motor, en dat die weer geheel () anders is dan de 'oude' TFSi. Met name de wrijving van de motor zou verminderd zijn => verbruik + vermogen.

Die label onzin wordt pas echt duidelijk in die vergelijkingstest tussen Mini Cabrio en 118i. De 118i rijdt 9.9l/100km weg, ondanks z'n label. Hij zou er 6.6 moeten verstoken of zo.

Golf V GTI is 2-de hands niet goedkoop, maar voor rond de 23k moet je een 5d uit 2007 kunnen kopen met ca. 80k op de teller, met leer, Xenon en de hele rimbam.

Een VI zit dan al dik boven de 45k, wat die V ook heeft gekost. Toch 10k/jaar afschrijving door al die opties. Da's veel voor een auto die als basismodel 32k heeft gekost.

Comment

Ik ben trouwens benieuwd wat die Polo GTI gaat worden. Polo wordt heel goed ontvangen door de pers, en is even ruim als een Golf II.
                Stel dat ze er een 180pk 1.4TSi in stoppen, stoelen à la Golf GTI en het onderstel nog net even wat beter maken. Ford heeft die Fiesta niet, en die zal er ook niet gaan komen dacht ik. Maar wie weet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NoTVR Bekijk bericht
                  Ik ben trouwens benieuwd wat die Polo GTI gaat worden. Polo wordt heel goed ontvangen door de pers, en is even ruim als een Golf II.
                  Stel dat ze er een 180pk 1.4TSi in stoppen, stoelen à la Golf GTI en het onderstel nog net even wat beter maken. Ford heeft die Fiesta niet, en die zal er ook niet gaan komen dacht ik. Maar wie weet.

Daar mag ik van uitgaan van wel. De Cupra heeft ook die 1.4 180 pk al.
                  Overigens wordt de 160 pk Golf 1.4 TSI al naar 220 pk gechipt......
                  Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FreudeamFahren Bekijk bericht
                    Wat ik begrijp van o.a. de evo redactie is dat je een Golf VI echt als facelift moet zien. Het grootste probleem van de Golf V (de "qualitätsanmutung", om er maar eens een Sportauto term tegenaan te gooien) is met de VI opgelost. Dat hij tempo-technisch en dynamisch bereik de lat niet hoger ligt is daarbij van ondergeschikt belang geweest in de ontwikkeling.
                    Naast misschien een schepje erbij in termen van kwaliteit was de eigenlijke doelstelling de productiekosten van de Golf V naar beneden te brengen. De Golf VI kost daarom wel 1.165 euro minder om te produceren t.o.v. de V, bij welke het twee jaar duurde voordat Volkswagen er winst mee kon maken. Dat kwam door de te hoge kostprijs.
                    2019 Volvo V60 T6

Comment

Een VI zit dan al dik boven de 45k, wat die V ook heeft gekost. Toch 10k/jaar afschrijving door al die opties. Da's veel voor een auto die als basismodel 32k heeft gekost.
                      Bekijk het van een andere kant. Die V50 heeft me ook bijna 10k/jr aan afschrijving gekost en dat was een 2e handsje...
                      All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Da's niet zo fraai. We hadden je nog gezegd een Golg GTI te gaan proefrijden.

Ik heb minder dan 5k/jaar afgeschreven; op een nieuwe. Beter kan het niet in deze categorie.

Maar stel dat je er nu een koopt van 18k van 2005. Die gaat een stuk minder afschrijven dan 3k/jaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tiPanda Bekijk bericht
                          Bekijk het van een andere kant. Die V50 heeft me ook bijna 10k/jr aan afschrijving gekost en dat was een 2e handsje...
                          Heb je wat nieuws dan?? Vertel!
                          Mini Cooper Clubman
                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                            Daar mag ik van uitgaan van wel. De Cupra heeft ook die 1.4 180 pk al.
                            Overigens wordt de 160 pk Golf 1.4 TSI al naar 220 pk gechipt......
                            Is het aanneembaar dat je 2 ton kan rijden met een 220pk 1.4 blokje ?

Al dat turbogeweld dat opeens oplaait zet je toch aan 't denken ; dat de houdbaarheid van een moderne auto straks richting de maximaal 7 jaar gaat en daarna is 't uit met de pret, op alle fronten.

Of .. moderne techniek dus lekker 2 ton volgas blazen zonder problemen en een onderhoudsbeurtje eens per 2 jaar ?

Comment

Levensduur hangt dan met name af van de lagers, drijfstangen, krukas en dat soort dingen. Het maakt weinig uit og je het haalt uit een 3 liter blok of een 1.4, zolang de boel maar stevig genoeg is ontworpen.

Daarnaast denk ik dat het heel moeilijk wordt een 220pk blok in dit land gedurende 200.000km vol te belasten ;-)

Voordeel blijft uiteraard: bij kruissnelheden is het gewoon een 1.4-tje met bijbehorend verbruik.

Comment

Ik wist wel dat je hem kon bestellen, maar niet dat 'ie al werd geleverd. Er stond er vandaag gewoon één voor de deur. Egaal zwart op 18". Nee, niet van mij... Pijnlijke kwestie eigenlijk ;-)

Comment

Eh ?

Comment

Ik wist wel dat je hem kon bestellen, maar niet dat 'ie al werd geleverd. Er stond er vandaag gewoon één voor de deur. Egaal zwart op 18". Nee, niet van mij... Pijnlijke kwestie eigenlijk ;-)
                                    Raar want zowel op de VW site als op de site van de leasemaatschappij is ie nog niet te configureren. Wou ff kijken wat een fully loaded GTI doet in de lease. Voorstoelen eruit en lekker op de achterbak zitten, Hightower modus...
                                    :o)
                                    BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Ha, die Gummers;

Vorige week ook al een Golf VI GTI in het wild gespot. Anthracietgrijze vijfdeurs, gewoon op nieuwe platen. Eigen import misschien?
                                      Scherven brengen gelul.

Comment

www.toplease.nl

Hier kan je hem vlgs mij wel samenstellen.
                                        2 x ouwe premium meuk
                                        BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                        Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

toplease? Dat is toch jaren geleden samen met CW lease ING Car Lease geworden?

Edit: ik zie het al, ze hebben dat label nieuw leven in geblazen.

Comment

Correctie, ze staan op de ING site.

Kolere zeg, ful options GTI kost EUR 37.300 en een DSG EUR 39.800.
                                            Leasetarieven zijn echt heel voordelig, voor de versie zonder DSG zou ik zelfs geld terug krijgen elke maand.

*twijfelt nogeens of ie al die ruimte achterin wel nodig heeft...*
                                            BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Je krijgt ook nog eens een zeer complete auto in basisuitvoering met die GTI.
                                              Moet je eens een 118 3 deurs samenstellen met wat opties die je 'noodzakelijk' acht en dan kijken naar de GTI in de basisuitvoering. Op de GTI krijg je dan voor 5k minder nog veel meer auto. Dankzij groen label erg interessant om deze te gaan leasen.

Comment

Working...
                                              X