Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

3L Lupo

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• 3L Lupo

Voor wie alles wil weten van de 3L Lupo is er http://www.vw3literlupoclub.com/Vraagbaaklupo.html

De toon is kritisch; ik vind het wel vermakelijk.
    * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
    * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Oorspronkelijk geplaatst door slibbe Bekijk bericht
    Voor wie alles wil weten van de 3L Lupo
    Ik ben wel benieuwd wie dat dan zijn....;-)
    2019 Volvo V60 T6

Comment

Had die auto niet het probleem dat in de winter 't blok kapot kon vriezen wegens een design-probleempje ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
        Had die auto niet het probleem dat in de winter 't blok kapot kon vriezen wegens een design-probleempje ?
        Nee, de 1.4 blokken hadden dat probleem, carterontluchting foutje. ( in oa Polo, Golf)
        Veritatis simplex oratio est

Comment

Schop.

Bezig de Lupo 3L van Hamster naar Italië te rijden. Vandaag de eerste helft gedaan, nu overnachting in Zuid-Duitsland. Het is enorm stil op de wegen richting zuiden. De tegenrichting stond daarentegen vol files van terugkerende vakantiegangers.

700 kilometer in 5 uur en 55 minuten afgelegd, kruissnelheid 150 km/uur, gemiddeld verbruik bij die snelheid rond de 1 liter diesel op 22 km.

Het zal nooit een Stelvio-wonder worden natuurlijk, maar de kilometerprijs is toch wel onverslaanbaar... alleen lopen is goedkoper.

Morgen over de Brennerpas pruttelen en dan afzakken richting Toscane. Buiten D zijn de snelheidslimieten strenger, zoals we weten, dus eens zien of er met een fluwelen voetje een Italiaans zuinigheidsrecord uit te persen valt?
          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Stap je een beetje fris uit als je zes uur in de dak ding geplankt hebt?

Gaat Hamster 'm exporteren?
            Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Wat draait dat motortje kwa toerental bij die snelheid?
              Eigenlijk hoef je er alleen een accu en een electromotor op de achterwielen bij te hebben voor korte vermogensboost
              Voor het merendeel van de constante snelheid ritten heb je nauwelijks vermogen nodig
              "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
              "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
              "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
              "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
                Wat draait dat motortje kwa toerental bij die snelheid?
                Eigenlijk hoef je er alleen een accu en een electromotor op de achterwielen bij te hebben voor korte vermogensboost
                Voor het merendeel van de constante snelheid ritten heb je nauwelijks vermogen nodig
                3000 toeren bij 150-160, ongeveer. En ja, je stapt nog redelijk fris uit. Niet zo fris als uit een Healey of quattro natuurlijk, maar toch. :-)
                Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Voor zo een motor is dat vrij lang, lijkt me dat het eeuwen duurt voordat ie op snelheid is? Ok ding weegt ook 3x niks maar toch.

Bij 160 doet die van mij iets meer 3000 rpm en mijn bimmah heeft 150 pk 330 nm.

Als mrb op diesels even hoog was als op benzine zou heel Nederland met 1.2 / 1.4 diesels rondrijden. (ik weet dat de Lupo tijdelijk is vriigesteld van mrb).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
                    Dat is een heel goed idee inderdaad. VW is bezig met een 2 cilinder diesel/electro hybride Up! Maar in de Lupo zou 't ook wel kunnen; een relatief kleine accu die alleen remenergie terugwint die gebruikt wordt voor optrekken/vermogens boost. Hoeft qua gewicht niet de wereld te kosten en maakt de auto net nog wat leuker en wellicht zuiniger.
                    The best way to make a small fortune in racing is to start with a large one and work down from there.
                    Gotta work on the nut behind the wheel before you start fixing bolts on the car.
                    I was doing fine until about mid-corner when I ran out of talent.

Comment

Wij repareren die dingen bij de vleet aangezien de versnellingsbak niet geheel probleemloos is, dus ik rijdt er wel vaak mee. Ondanks dat ik niets met het hele autootje heb is het ding onverwacht snel (150km/u zit ie zo op), stil en zuinig. Vooral dat laatste is bijzonder omdat het meteen de enigste in zijn soort is dat de beloofde verbruikscijfers kan halen. De motor (en eigenlijk de rest van de auto ook behalve die bak) kan bewezen een serieuze hoeveelheid km's draaien. Bij ongeveer 250d km gaat gemiddeld de bak/koppeling stuk. Ook zijn de meeste km tellers terug gedraaid.

Jos.

Comment

Vandaag 11 1/2 uur gedaan over 800 km.

De ADAC en ANWB hadden voor vandaag voorspeld dat alle files in de tegenrichting zouden staan, dus vakantiegangers uit het zuiden die terug richting noorden rijden.

Was het maar waar.

Heel Zuid-Duitsland en een flink deel van Nederland hebben besloten dat, gezien het aanstormende slechte weer, een last-minute naar Italië een goed plan is. Ik reed vanwege de regen het hele stuk van Ingolstadt naar Innsbruck met 70 km/uur gemiddeld. En de Brennerpas stond volledig vast. Een uur gedaan over 20 km. Van Innsbruck tot het Gardameer in files gereden. Als we al reden. Uiteindelijk dik twee uur stilgestaan. Wat een drama, vooral omdat die stupide Oostenrijkers (ik háát dat land) echt NUL verkeersinformatie via internet of radio verstrekken. Ja, dat het vaststaat. Duh. Waaróm staat het vast, tot wáár staat het vast? Informeer eens fatsoenlijk, stelletje Heidi's, ik heb net 20 euro neergetikt voor een Vignette en een Brenner-pasje!

Het deed wel wonderen voor 't verbruik, dat filesukkelen. Van München tot Bologna stond het gemiddelde op 3,8 liter op 100 km. Pas bij Firenze ging het over de 4,0 en bij Ficulle (eindstation) was het 4,1, maar dat was omdat ik de stal rook en omdat de Italiaanse A1 tussen Firenze en Rome zo'n lekkere weg is.

Nu een halve karaf wijn op en een halve fles limoncello en twee Bats-honden geaaid en de wereld ziet er alweer rooskleurig uit. Eigenlijk was het een hele gave rit, op die files tot 14.00 uur na.

Als we de WiFi morgen aan de praat krijgen, zal ik wat uitgebreider posten. Met ploatjes. :-)
                        Last edited by brun; 25-08-13, 22:20.

Comment

Ik kan me voorstellen hoe je je nu voelt, brun. Ik vind het altijd heerlijk om dat stuk te rijden en dan doodmoe, terwijl alles geregeld is, een wijntje of biertje drinken.
                          Het stuk tussen Bologna en Firenze vind ik tegenwoordig ook wel leuk mits het niet te druk is. Leuke bochten die je op snelheid kan nemen. De tunneltjes zijn mooi, maar vergen wat concentratie.

Waarom ben je trouwens over de Brenner gegaan? Je had ook over CH kunnen gaan. Daar heb je wat sluiproutes voor de Gotthard. Althans, die ken ik en ik ken ze niet bij de Brenner.

Comment

Ik had nog een afspraak voor een etentje staan in Zuid-Duitsland, vandaar dat ik die route nam. Het is maar 100 km langer volgens Google. En wat ik al schreef: de prognoses voor Oostenrijk waren goed.

Ach, voor de rest was 't een prima rit. Dat stuk van Bologna naar Firenze is inderdaad leuk, al gaan die kedengkedengkedeng-viaducten die tussen de tunnels liggen, na een uurtje wel vervelen. :-)

Nu eerst eens wat werk verrichten onder de bomen in het zonnetje...

Comment

Herkenbare gevoelens over Oostenrijk. Ik bedoel, het land is natuurlijk prachtig. Maar je moet GVD wel erg je best doen om een vriendelijke Oostenrijker tegen te komen. Zeker als je door het ruimdenkende Vorarlberg rijdt en een bruine vrouw hebt. :)
                              Mini Cooper Clubman
                              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                              "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                Nu eerst eens wat werk verrichten onder de bomen in het zonnetje...
                                En over een uurtje of 2 aan de natte lunch?
                                The best way to make a small fortune in racing is to start with a large one and work down from there.
                                Gotta work on the nut behind the wheel before you start fixing bolts on the car.
                                I was doing fine until about mid-corner when I ran out of talent.

Comment

In Beieren heb ik als blauwe daarentegen alleen maar welwillendheid en gastvrijheid ontmoet, zelfs van tachtigers-met-een-manke-tred in de omgeving van Berchtesgaden.
                                  Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                  "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Ze zijn daar nogal gesteld op hun treinverkeer, Dutch. Dus nemen ze geen risico's. :)
                                    Mini Cooper Clubman
                                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                    "Jasper val dood." - RH

Comment

LOL! Maar weet je dat wel zeker? Nozzing zet ee zmol und prektikkel hendnaaiv kennot zolf...
                                      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Over Allo Allo-accenten gesproken... daarnet op 't stationnetje hier alvast een kaartje naar het vliegveld uit de automaat getrokken. Begint 't apparaat ineens in Captain Bertorelli-Engels te praten. "Enter your-ah card-ey!" "Enter your-ah PIN-eh!" Skitterend :-)

Comment

Ik zal je eens "on mute" inbellen op één van mijn wekelijkse conference calls, brun. Italianen, Duitsers, een Spanjaard, een Roemeense en een Nederlander die allemaal proberen Engels te spreken. Het liefst met de niet-conference-call telefoon "on speaker", zodat het lekker galmt in die kale kantoorkamers.

Waarschijnlijk overleef je dat niet. :)
                                          Mini Cooper Clubman
                                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Ik kan niet wachten :-)

Nu trouwens op vliegveld Rome.

[patsmodus aan]
                                            Dat is al de vierde wereldstad waar ik deze week zit, na Berlijn, Amsterdam en Londen.
                                            [/patsmodus uit]

Comment

De tweede wereldstad waar je niet normaal gesproken al zit. Desondanks: impressive. :)

Comment

We kunnen discussiëren over de vraag of "op het vliegveld zijn" hetzelfde is als "in een stad zijn".

Want als dat wel zo is, heb ik ook met regelmaat 4 wereldsteden in een week "gedaan". :)
                                                Mini Cooper Clubman
                                                "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                                  Ik kan niet wachten :-)

Nu trouwens op vliegveld Rome.

[patsmodus aan]
                                                  Dat is al de vierde wereldstad waar ik deze week zit, na Berlijn, Amsterdam en Londen.
                                                  [/patsmodus uit]
                                                  Categorie Hotel Courtyard Amsterdam Airport...;-)

In the middle of nowhere langs de Kruisweg(tegenwoordig Bosweg....) in Hoofddorp.
                                                  Veritatis simplex oratio est

Comment

Schop! Gekocht. Hamster blij, ik blij, het milieu blij, maar dat milieu kan maar beter niet te vroeg juichen, want het blauwe monster is er natuurlijk ook nog. :-)

Comment

[email protected]????
                                                      Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Niks mis mee Brun, zeker omdat je nog spielerei over houdt. Ga je stadsverkeerd doen of ook op de lange baan rijden?
                                                        Ik heb een nog mindere auto er bij, de Panda, maar dat is leuk rijden.
                                                        Groeten,
                                                        Bats
                                                        wat ik bedoel is dat als ik iets zeg dat ik iets ga doen, dat dat in de regel ook gebeurt. --- TSM
                                                        *klopt zelf op schouder* --- TSM
                                                        Maar mijn accountant vond de A8 een sleeper (alhoewel hij dat negatief bedoelde haha) --- TSM
                                                        Zeg, TSM, je wilt toch niet beweren dat je geen A8 gaat kopen omdat je niet kunt inparkeren. --- Brun
                                                        Als je een A8 niet achteruit kan inparkeren heb je ook het recht op staand plassen verspeeld..... --- W220L
                                                        de traditionele nieuwe auto draadjes zijn niet meer wat het geweest was --- TSM
                                                        Ja motroos er zijn ook mensen die in 4 dagen meer benzine kosten hebben dan jij per maand verdient ---TSM
                                                        Suv is er gewoon gekomen hoor....oh dat suv verhaal zit jullie nog steeds dwars he....hehehehehe *gniffelt in zijn vuistje*......sjongejongejongejongejonge zal ik dan ?...... nehhhhhhhh dan is de saga voorbij en dat zou zonde zijn---TSM

Comment

Had je dat ding toen niet beter halverwege kunnen keren en met de verkeersstroom mee richting Berlijn, danwel Amsterdam kunnen sturen? :)

Nu wil je zeker een vergelijkingstest doen met de Trabant?
                                                          1:50 is bij dat ding de mengverhouding, niet het verbruik. ;)

Comment

Eigenlijk vooral dagelijkse ritjes Bats. De witte 100 heeft te veel investeringen nodig om nog weer fatsoenlijk APK-waardig te worden en daarom wilde ik graag een goedkoop wagentje voor de simpele kilometers. Al lijkt het erop dat het Wolfje morgen direct aan de bak moet, want de machinisten bij de Deutsche Bahn gaan staken en ik moet eigenlijk toch echt wel naar Berlijn.

Vergelijking met de Trabant is inderdaad wel cool, Dennis. :-)

Comment

Zijn de 3elletjes ook met een handbak geleverd? Of is dat dan een ombouw om van de relatief zwakke semi automaat af te komen?

fka v164

Comment

Ja, je kunt ze ombouwen naar handbak, maar 't is een megaklus...

Comment

Working...
                                                                X