Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

VW verdient geen cent aan de Golf

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • VW verdient geen cent aan de Golf



    Op de Golf V schijnt VW niks verdient te hebben en of ze iets aan de Golf VI gaan verdienen is ook maar de vraag.

    Volkswagen heeft aan de introductie van de huidige Golf in 2003 een groot financieel trauma over gehouden. Door diverse ‘ontwerpfouten’ bleek de productie veel tijdrovender dan gepland. Bovendien was bij de introductie de prijs:uitrusting combinatie op de thuismarkt niet overtuigend genoeg en bekritiseerden autojournalisten de bouwkwaliteit van het interieur, die inferieur zou zijn aan die van zijn voorganger, de Golf IV. Volkswagen greep in een reactie naar het actiewapen en begon gratis airconditioning uit te delen. Daarnaast kregen dealers flinke bonussen om de verkoop van de Golf te stimuleren. Het resultaat was dat Volkswagen de eerste jaren bij wijze van spreken leeg liep op de productie van de Golf. De in 2004 inderhaast aangetrokken merkchef Wolfgang Bernhard, bekend om zijn harde bezuinigingspolitiek (volgens collega’s had hij de charme van een machinegeweer), heeft het dek weten te dichten waardoor er sinds 2005 een bescheiden winst op de Golf wordt gemaakt, maar voor de totale periode heeft Volkswagen geen ene eurocent verdiend aan het model. Een herhaling van dit echec wil Winterkorn kosten wat het kost voorkomen. Dan maar geen Amerikaanse verkoop van de Golf.
    All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

  • #2
    Mooi toch, dat je een auto rijdt waar alleen de Nederlandse staat wat aan heeft verdiend.

    Je leest het niet meer, maar een tijd terug kwam steeds weer naar voren dat de achterwielophanging van de Golf V erg duur was, en voor de VI zou worden versimpeld.
    De auto zal niet goedkoper gaan worden, ze willen winst maken op het produkt met de grootste omzet, de kwalitiet mag niet omlaag, dus...

    Veel efficiënter werken en goedkopere oplossingen zoeken.
    Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

    Comment

    Working...
    X