http://www.nu.nl/auto/2028892/kers-i...we-bmw-m5.html
Was dat al bekend ? Leuk die pk's overigens, 555, als het klopt. Een andere site ( http://paultan.org/archives/2009/06/...-boost-system/ ) zegt dat de motorkeuze nog niet vast staat overigens. Het KERS zou electrisch worden (itt vliegwiel of hydraulisch), dus met een super-cap(acitor) of Li-On accu* om energie snel in op te slaan en dan een electromotor om 't weer te kunnen afgeven.
* waarmee ook weer een fabeltje uit de wereld is geholpen dat je accus niet snel zou kunnen opladen.
Gewoon wat side-info over KERS in de F1 ; http://www.gizmag.com/formula-one-kers/11324/ met leuke details voor de komende jaren:
The FIA rules will grant Toyota their wish of four wheel regeneration but they will have to wait until 2013. The KERS regulations will allow the energy storage limit to be doubled to 800kj (222 wh) by 2011, and KERS will be allowed on both axles with up to 200kW and 1.6MJ (444 wh) of energy storage per lap from 2013.
Da's een shitload aan extra power. Jammer dat het 'nu nog niet mag'. Blijft dat vreemd die zowel vooruitstrevendheid als afremmende regelgeving.
Was dat al bekend ? Leuk die pk's overigens, 555, als het klopt. Een andere site ( http://paultan.org/archives/2009/06/...-boost-system/ ) zegt dat de motorkeuze nog niet vast staat overigens. Het KERS zou electrisch worden (itt vliegwiel of hydraulisch), dus met een super-cap(acitor) of Li-On accu* om energie snel in op te slaan en dan een electromotor om 't weer te kunnen afgeven.
* waarmee ook weer een fabeltje uit de wereld is geholpen dat je accus niet snel zou kunnen opladen.
Gewoon wat side-info over KERS in de F1 ; http://www.gizmag.com/formula-one-kers/11324/ met leuke details voor de komende jaren:
The FIA rules will grant Toyota their wish of four wheel regeneration but they will have to wait until 2013. The KERS regulations will allow the energy storage limit to be doubled to 800kj (222 wh) by 2011, and KERS will be allowed on both axles with up to 200kW and 1.6MJ (444 wh) of energy storage per lap from 2013.
Da's een shitload aan extra power. Jammer dat het 'nu nog niet mag'. Blijft dat vreemd die zowel vooruitstrevendheid als afremmende regelgeving.
Comment