Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mercedes E (W210) of C (W203)?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Mercedes E (W210) of C (W203)?

    Hoi allemaal,

    De afgelopen maanden Ben ik voorzichtig weer proefritjes gaan maken voor een tweedehands auto. Mijn huidige auto, een Focus uit '99, doet het in principe nog goed maar met zo'n 193dkm op te teller voel ik toch een hoop reparaties aankomen.

    Vanwege het draadje over knappe gebruikte BMW's werd ik getriggered (exqc mijn dunglish) om gisteren naar auto Ypenburg te gaan om daar een witte M3 te gaan bezichtigen. Het was al laat in de middag, zo'n vier uur, en daar aangekomen vergat ik ter plekke de witte M3 en viel mijn oog meteen op een tweetal Mercedessen, als eerste een E280 (W210) en als tweede een C180 (W203).

    Dit is de E280:

    http://voorraad.wheelerdelta.nl/s2cf...s/?sid=1772733
    Jaar: 2000
    KM's: 156dkm

    En dit de C180:

    http://voorraad.wheelerdelta.nl/s2cf...s/?sid=1994984
    Jaar: 2001
    KM's: 117dkm

    Nou lijken me dit best leuke auto's maar helaas heb ik geen ene r**t/r*k verstand van Mercedessen. Ik zal dus proberen uit te leggen wat mijn eisen zijn voor een 'leuke' auto:
    * lekker comfortabel voor woon-werk verkeer
    * Lekkere cruise bak voor vakantie in Europa
    * Ik houd ervan als de auto communicatief stuurt
    * Verbruik is interessant maar geen pre, 1 op 9-10 voor gemengd verbruik is geen probleem
    * Onderhoud moet 'normaal' zijn, dus niet elke paar maande bij de dealer
    * Ik heb een pesthekel aan kraakjes en piepjes
    * Ook heb ik een pesthekel aan electronische storingen
    * En helemaal een hekel heb ik aan een auto die kapot gaat en me langs de kant van de weg laat staan

    Nog wat meer info:
    * Ik sta vrijwel nooit in een file
    * Ik maak zo'n 20.000 tot 25.000 km per jaar
    * Ik rij niet naar de letter maar naar het moraal van de wet (HeelGoed, dus niet GeelHoed)

    A.s. dinsdag ga ik in beide een proefrit maken om te voelen hoe deze auto's rijden, ik zou graag willen weten waar ik op moet letten tijdens de proefrit. En denken jullie dat deze auto's uberhaupt aan mijn eisen voldoen of kan ik ze maar beter vergeten?
    Last edited by denheer; 29-07-09, 10:11. Reden: Onderwerp veranderd
    Het is er wel en je ziet het nu ook iets beter

  • #2
    Klinkt alsof je mijn auto wil kopen! :-)

    Maar even serieus, een Mercedes voldoet niet helemaal aan je lijstje. Deze scoren niet op deze punten:
    * Ik houd ervan als de auto communicatief stuurt
    Ik heb beide een stukje gereden, je draait aan het stuur en mag verwachten dat ie zonder problemen de bocht door gaat. Geen stuur gevoel dus.

    * Ook heb ik een pesthekel aan electronische storingen
    Ik dacht ook deze E-klasse, iig het latere type had veel last van storingen.

    Volgens mij zoek je een e46...

    Comment


    • #3
      Interessante keuzeopties. Een E280 is wel even iets anders dan een C180 natuurlijk. Ik ken alleen de E240 en die loopt zijdezacht, dus met de 280 zal het ook wel goed zitten.
      Verder is de W210 nog van ouderwetse MB-kwaliteit terwijl bij de W203 de kostenbesparingsprogramma's van DaimlerChrysler al goed merkbaar werden. Buildquality is gewoon minder dan bij een W210.
      Maar de C stuurt wel strakker dan de E.
      Verder zou ik zeker het aanbod over de grens checken.
      Last edited by Taeke; 27-07-09, 18:15. Reden: typo

      Comment


      • #4
        Mmm, ik dacht juist dat de W210 niet meer de bouwkwaliteit had die men van MB verwacht, en dan is geloof ik roest het voornaamste probleem. In een recente Autokampioen werd een E240 als occassion onder de loep genomen, en zij waren wel erg enthousiast over het enorme comfort dat deze auto biedt. Het ging hier om een exemplaar met 97kkm en een vraagprijs van ongeveer 15k. De maandelijkse kosten die de Autokampioen berekende o.b.v. 4 jaar en 15.000 km/jaar vielen mij wel mee voor een dergelijke auto: ze kwamen uit op ongeveer 750,- per maand.

        Persoonlijk vind ik de C wel een heel stuk fraaier om te zien dan deze E, maar zo'n comfortabele cruiser als de E lijkt me anderzijds ook wel wat.

        Comment


        • #5
          Ik kom er later op de dag wel op terug.... ;-)

          W210 roestproblemen, 1 op 10 ga je niet redden of je moet op cc met 100km/u naar je bestemming rijden.

          W203 minder roestproblemen, 1 op 10 ga je op je sloffen halen, loopt 1 op 12 gemiddeld.

          Buildquality is bij de W 210 een stuk minder dan bij de W 203.
          Vooral onopgemerkte roestproblemen bij de W 210 kunnen serieus in de papieren lopen, plotseling doorgerot subframe, krikpunten etc.

          Bij serieuze interesse even langs de M-Bdealer rijden en voor 150 euro de auto laten inspecteren.

          Maar ik kom er nog op terug... :-)
          Veritatis simplex oratio est

          Comment


          • #6
            Oja, en itt wat beweerd wordt, ze kunnen alle 2 dwars....
            Veritatis simplex oratio est

            Comment


            • #7
              Ik vind het kwalteitsgevoel (misschien weer iets anders dan buildquality) bij een W203 toch echt onder de maat voor een Mercedes. Werd door de AMS eens omschreven als "erschreckend billig".
              In een W210 heb je nog wel het gevoel in een superdegelijk produkt te zitten, maar idd. de roest was bij enkele exemplaren wel een probleem.

              Comment


              • #8
                Dank allen voor de antwoorden.

                Ikzelf was al bang dat de Merc's niet echt communicatief zouden sturen en ik denk dat Aeneas wel eens gelijk kan krijgen dat ik eigenlijk een E46 moet zoeken, iemand een leuke gezien voor +- 10k euro?

                Dinsdag zal ik er overigens zelf achter komen of het hoge comfort opweegt tegen het missende stuurgevoel en ik ben benieuwd naar de opmerkingen van W220l.
                Het is er wel en je ziet het nu ook iets beter

                Comment


                • #9
                  Ik heb een W210 320cdi gehad. Gekocht met circa 130.000km op de teller en na ruim een jaar met 210.000km weer verkocht. Op een enkel klein dingetje na probleemloos. Bij de verkoop moest de airco gevult worden. Waarom weg gedaan? Roest!! Ik had nooit verwacht dat een Mercedes-Benz zo kon roesten:-(. En op de meest vreemde plaatsen. En dat is echt vreselijk jammer want qua rijden zou ik er zo weer een terug nemen. Ondanks fabriekssport onderstel, extra verlaging door Eibach veren en een set 18 inch AMG wielen was het een super comfortabele reisauto. Op Papenburg ook in voor heerlijk driften en op de Ring gebruikt voor demo-ritten tijdens de Scuderia Hanseat.
                  www.movit-nederland.nl
                  www.driftdagen.nl

                  Comment


                  • #10
                    Eigenlijk bizar om te horen dat een Merc zo erg kan roesten. zou dat komen doordat er te veel torsie plaats vind waardoor de beschermende laklaag microscheuren krijgt?
                    Het is er wel en je ziet het nu ook iets beter

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door denheer Bekijk bericht
                      Eigenlijk bizar om te horen dat een Merc zo erg kan roesten. zou dat komen doordat er te veel torsie plaats vind waardoor de beschermende laklaag microscheuren krijgt?
                      Nee, probleem met watergedragen lak.
                      Leve het milieu en de centenkniepers...
                      Veritatis simplex oratio est

                      Comment


                      • #12
                        W210 is iets ruimer qua binnenruimte, en als je met meer dan 2 personen op stap gaat is dat toch wel lekker..
                        6-pitter is een prima blok, enige dure onderdelen zitten in de ontsteking.
                        Handmatige airco, controleer wel of deze werkt, verhaaltje ff opnieuw vullen eindigt vaak in een nieuwe verdamper en dat houdt in dat het dashboard eruit moet..
                        Geen Comand-systeem, ook geen dubbelDin-ruimte, TomTom meenemen.. ;-)
                        Automaatbak moet soepel schakelen, ook bij gebruik van de kick-down
                        Controleer wel de boekjes, en neem ook contact op met de dealer ivm modificaties die zijn doorgevoerd.

                        En verder moet je een beetje maling aan het taxi-imago hebben, het is vaak de kift van kansloze lutsers in een lease-auto uit categorie 2..
                        Qua wegligging en stuurbeleving (....) is het beter dan "de kenners" roepen, vaak hebben degenen die om het hardste roepen nog nooit zelf achter het stuur van een E-klasse gezeten, de enige kennis die opgedaan is was lam op de achterbank van een E200 CDI met blauwe platen.
                        Ik heb mij in ieder geval prima vermaakt op de Ring tijdens de rij-instructie .
                        Veritatis simplex oratio est

                        Comment


                        • #13
                          Nu is het niet alleen kommer en kwel natuurlijk. Als je kon aantonen dat je de eerste eigenaar bent, en alle service bij de dealer uit had laten voeren werden er heel veel zaken onder garantie gemaakt. Ik heb verhalen gelezen van vervanging van alle deuren, achterklep en weet niet wat al meer. Kijk dus ook bij deze MB eens onder de deur rubbers. Gewoon aan de bovenkant even opzij trekken.
                          www.movit-nederland.nl
                          www.driftdagen.nl

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door denheer Bekijk bericht
                            Dank allen voor de antwoorden.

                            Ikzelf was al bang dat de Merc's niet echt communicatief zouden sturen en ik denk dat Aeneas wel eens gelijk kan krijgen dat ik eigenlijk een E46 moet zoeken, iemand een leuke gezien voor +- 10k euro?

                            Dinsdag zal ik er overigens zelf achter komen of het hoge comfort opweegt tegen het missende stuurgevoel en ik ben benieuwd naar de opmerkingen van W220l.
                            Keus genoeg. Het is net wat je wil... ik zou een zoeken in origineel staat.
                            Bijvoorbeeld:
                            http://link.marktplaats.nl/267767816
                            automaat past beter denk ik:
                            http://link.marktplaats.nl/265038412

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Dick T5 Bekijk bericht
                              Nu is het niet alleen kommer en kwel natuurlijk. Als je kon aantonen dat je de eerste eigenaar bent, en alle service bij de dealer uit had laten voeren werden er heel veel zaken onder garantie gemaakt. Ik heb verhalen gelezen van vervanging van alle deuren, achterklep en weet niet wat al meer. Kijk dus ook bij deze MB eens onder de deur rubbers. Gewoon aan de bovenkant even opzij trekken.
                              Zo is het...

                              Het probleem is vaak dat er een hiaat in het onderhoudsboekje is, waardoor M-B coulance afwijst en de coulance-regeling stopt na 8 jaar...
                              Veritatis simplex oratio est

                              Comment


                              • #16
                                M'n ouders hebben vorige week een W211 gekocht (E 220 CDI Avantgarde). Echt een prachtige auto die enorm comfortabel is, maar wel erg wollig stuurt en een zeer gezapige automaat heeft. Dat geldt zeker ook voor z'n voorganger, dus zo'n E lijkt me niet helemaal jouw ding. Die C 180 is gewoon een stuk moderner. Ook rijdt de C een stuk dynamischer (al is dynamisch niet helemaal 't juiste woord). Motorisch is het geen strepentrekker, maar dat verlang je er ook niet van.
                                Persoonlijk zou ik dus gaan voor de C-klasse. Beter gebouwd, een frisser uiterlijk en qua rijeigenschappen een stuk dynamischer dan de toch wel wat gedateerde W210. Daarbij staat de W210 (en ook de W211 tot pakweg 2005) niet bekend als heel betrouwbaar.

                                Comment


                                • #17
                                  Je gaat kijken voor een witte M3, en je wordt afgeleid door een C180 en een E280? Niks mis met die auto's, maar toch een aparte koerswijziging... ;-)
                                  BMW i3, John Deere 6230 LS1 V8, Still RX 20-18

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Murphmeister Bekijk bericht
                                    Je gaat kijken voor een witte M3, en je wordt afgeleid door een C180 en een E280? Niks mis met die auto's, maar toch een aparte koerswijziging... ;-)
                                    Ah, dat trekt wel weer weg.

                                    Daar is men op dit forum erg goed in.......
                                    Veritatis simplex oratio est

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Murphmeister Bekijk bericht
                                      Je gaat kijken voor een witte M3, en je wordt afgeleid door een C180 en een E280? Niks mis met die auto's, maar toch een aparte koerswijziging... ;-)
                                      Tja, het was meer voor de lol eens kijken hoe erg sjonnie doe M3 eruit zag met z'n onfrisse booskijkertjes. ;)

                                      Vervolgens zie je dat ze ook statige auto's hebben en voor je het weet vraag je je af hoe zo'n Mercedes nou rijdt en of dat nou niet een leuke bak voor jou en het vrouwtje is.

                                      Over de E280 heb ik nu een zeer gemengt gevoel, het lijkt me heel comfi rijden maar je schrikt toch wel van de problemen met die auto's. Bij de C heb ik meer het gevoel dat hij bij ons past, de lijnen zijn een stuk dynamischer en de auto ziet er ook jonger en frisser uit.

                                      Als ik morgen klaar ben met rijden dan zal ik daar uiteraard een kort verslag over doen. Wederom erg bedankt voor de adviezen!
                                      Last edited by denheer; 27-07-09, 20:45.
                                      Het is er wel en je ziet het nu ook iets beter

                                      Comment


                                      • #20
                                        W203, 4 cylinder past prima bij een normale rijstijl, lekker relaxed 5-traps automaat. Geen zuipschuit, en komt goed mee in het verkeer.
                                        Bouwkwaliteit is beter dan de W210...

                                        Dubbel-Din, waar een Chinavasion in past...







































                                        ( http://www.chinavasion.com/product_i...n-touchscreen/ )
                                        Veritatis simplex oratio est

                                        Comment


                                        • #21
                                          W203 bj 2000

                                          Rijd zelf een C200 kompressor. Handgeschakeld, dat dan wel weer. Vergeleken met een focus wel minder direct, maar daardoor heerlijk relaxed. Het maakt heel wat uit of ie op 15 of 16 inch wielen staat (195/65 of 205/55), goed uitgelijnd is (specialist laten doen) en wat voor banden er onder zitten. Vaak is dat bij MB Michelin-eco, slijt niet snel maar is qua stuurbeleving bagger. Beter is Bridgestone of Conti's. Een beetje extra lucht er in en je stuurt snaarstrak. Overigens berijd je een focus of beamer, en rijd je MB, of beter gezegd de MB rijdt jou. Heel comfortabel. 8.2 l/100km is haalbaar met handbak althans. Op snelweg regelmatig 6.8 l/100km. Idd. series 2000-2004 soms wat problemen met sensoren. Zit bomvol electronica. Ff vervangen en je rijdt weer jaren probleemloos. Motoren mits goed onderhouden top. Onderhoudsboekje goed bekijken. En onderzijde portieren, binnenzijde kofferdeksel. Felsnaden willen wel roesten. Indien steeds bij MB onderhouden is er een coulanceregeling van ik meen 7 jaar / max 100k. Daarom loont het de moeite a.d.h.v. het onderhoudboekje goed te zoeken naar een goeie. Er is enorm aanbod, het is een heerlijk relaxte auto. Succes.
                                          Last edited by Relax; 28-07-09, 21:21. Reden: spelfout

                                          Comment


                                          • #22
                                            En ????
                                            Veritatis simplex oratio est

                                            Comment


                                            • #23
                                              Hier dan een kort verslag van mijn rijervaring met de benzen.

                                              Toen we aankwamen voor de proefrit waren we iets te vroeg, omdat onze verkoper nog bezig was met een andere klant hebben we maar even plaats genomen in de beste zetels die daar aanwezig waren: die van een S55 AMG, man wat zit dat lekker. :D

                                              Na een paar minuten in de S55 te hebben gezeten kwam de verkoper ons ophalen.

                                              Als eerste gingen we rijden in de E280. Opvallend was dat Voor het proefrijden een verkoper mee moest, vanwege de verzekering zei hij. Tom, de verkoper, is een praatgrage man maar dan wel eentje die je op een of andere manier wel mag. Tijdens het rijden werd er dus veel gepraat wat een beetje de aandacht van de proefrit afleidde, dat was wel jammer.

                                              Na het starten viel me op dat de motor van de E280 niet helemaal soepel liep, dit verdween echter een paar stoplichten later, ook viel me op dat de remmen niet helemaal lekker waren. Vanwege deze twee dingen heb ik hem gevraagd of de E280 al een tijdje stilstond, "twee weken" was het antwoord. Toen een stukje door mijn eigen woonwijk gereden waar veel drempels zijn, hier gaf de E geen enkele kick, probleemloos werd over de hobbels gezoefd, kraakjes bleven achterwege. Daarna de snelweg op waar even de kickdown werd uitgebrobeerd om te zien of de auto soepel door de versnellingen heenging, je voelde wel de schakelmomenten maar niet anders dan als je met een taxi meerijdt, soepeltjes dus. Ook later toen ik handmatig van versnelling wisselde door een tikje tegen de pook verliep het schakelen soepel.

                                              Wat me vooral opviel aan de E280 is dat deze auto jou rijdt, eigenlijk precies zoals Relax aangaf. Als een derde persoon zit je in de auto en geeft aan waar je heen moet, de auto voert dan d.m.v. jou deze actie uit. In principe zou ik hier mee kunnen leven maar het zal wel even wennen zijn.

                                              Dan een afknapper van deze E280, het interieur. Dit was bij nadere bezichtiging niet helemaal meer sjofel, het gaf niet het 'thuis-gevoel' wat je in andere auto's wel hebt. Dit samen met de verhalen over plotseling opkomende roest en het reeds eerder genoemde motorgeluid en rem-'probleem' waren voor mij voldoende om deze auto niet meer als kandidaad te zien.

                                              C180

                                              Toen we terugkwamen met de E stond de C180 als voor ons klaar. Tom, de verkoper, moest de auto eerst nog een stukje naar voren rijden en dat was voor mij weer een mooi moment om naar het motorgeluid te luisteren. Hij starte de motor en man, wat klinkt die motor rauw zeg. Hij loopt wel soepel en regelmatig en het zal wel bij die Mercedes motoren horen maar het is echt een afknapper.

                                              Toen een stukje rijden, meteen bij het wegrijden viel weer dat rauwe geluid van de motor op: het dringt diep het interieur in, voor een Mercedes dan. Wederom eerst mijn wijkje in voor de drempel test en deze werd wederom zonder enig probleem uitgevoerd. Wel viel het me op dat de gebruikte materialen in het interireur Mercedes onwaardig zijn, het voel goedkoop aan en lijkt de woorden "PLASTIC!" uit te schreeuwen. De richtingaanwijzer voelde bijvoorbeeld goedkoper aan dan die van de Alto welke ik ooit heb gehad, "erschreckend billig" dus. Wat voor de rest opviel waren de stoelen, in negatieve zin. het lijken wel een soort hangmatten waar je inzit, de vering daarvan is op z'n minst 'anders'.

                                              Daarna naar de snelweg toe, de C klasse voelt inderdaad dynamischer aan dan de E en geeft daarmee iets meer zelfvertrouwen. Bochten werden probleemloos genomen en met de kickdown de snelweg op accelereren ging prima, niet snel maar gewoon, netjes. Toen we de afrit namen van de snelweg reden we over een paar hobbels heen en iets wat eerder bij de hobbels al opviel kwam hier weer terug: de hangmatten, ehhh...ik bedoel stoelen... Dat kan toch niet in een Mercedes zitten?

                                              Al met al viel de C klasse op doordat het een auto is die er van buiten sjiek uitziet maar dat van binnen niet waar kan maken. De rauwe motor gecombineerd met het Mercedes onwaardige interieur en de hangmatten zijn voldoende om deze ook links te laten liggen.


                                              Dan nog wat leuks: Na afloop hebben we naast de auto staand nog even met de verkoper gepraat en op een gegeven moment stopte er een busje om de weg te vragen, dit bleek Bassie de clown te zijn. :D

                                              Enfin, na afloop wilde mijn GF en ik toch nog even naar binnen om die S55 AMG nog een keer te bekijken, de enthausiaste verkoper hielp ons hierbij graag en starte zelfs even de motor, iets wat resulteerde in waar kippevel, wat een bruut geluid. Ook alle gimmicks die op die auto zitten is onvoorstelbaar, het ene na het ander grapje viel ons te deel. Ik heb de verkoper aangegeven dat wij eerst wilden uitrekenen wat de running costs van zo'n auto zijn en of wij ons dat kunnen veroorloven.

                                              Thuis aangekomen heb ik het volgende maandbedrag uitgerekend:
                                              Houderschapsbelasting: 94,-
                                              Verzekering: 350,-
                                              Brandstof: 350,- (ik ga hier uit van 1 op 7 gemiddeld)
                                              Onderhoud: (EEN GROOT VRAAGTEKEN???)

                                              Het gaat hierbij om deze auto:
                                              http://voorraad.wheelerdelta.nl/s5f9...s/?sid=1983454

                                              Type: S 55AMG Automaat Nw Model 2003
                                              Bouwjaar: jun 2001
                                              Kleur: Zwart metallic
                                              Brandstof: Benzine
                                              Versnellingsbak: Automaat
                                              Km. stand: 228.526 km
                                              Cilinderinhoud: 5.439 cc
                                              Gewicht (leeg): 1.785 kg
                                              Prijs: € 18.750

                                              Als ik de specs zo zie dan klopt volgens mij alleen de cilinderinhoud niet, deze moet volgens mij 5L zijn.

                                              Dan uiteraard hier weer de bekende vragen: Quanta Costa aan onderhoud per jaar? Bekende problemen met deze auto? Is zo'n hoge KM stand voor deze auto een probleem? Andere dingen waar ik aan moet denken? Als het onderhoud van deze auto op +- 4000,- per jaar komt dan kunnen we hem namelijk veroorloven zonder leeg te lopen en dik in te leveren op andere luxe (PATS!).

                                              Graag hoor ik van de experts. :)
                                              Het is er wel en je ziet het nu ook iets beter

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ik zou zeggen, ga ook eens een E39 proefrijden.
                                                You know that reality is immaterial

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Een model 2003 uit juni 2001?

                                                  En EUR 350 per maand aan verzekeringskosten??
                                                  Mini Cooper Clubman
                                                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                  "Jasper val dood." - RH

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Facelift-model....
                                                    ROFLOL.

                                                    En daar hou ik het bij.
                                                    Veritatis simplex oratio est

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Jammer dat de C en E je niet konden bekoren. Aan je vragen omtrent de kosten valt al te lezen dat zo'n S55 AMG niks voor je is, ben ik bang. Die moet je kopen als al die vragen eigenlijk niet eens in je opkomen...

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                                        Een model 2003 uit juni 2001?

                                                        En EUR 350 per maand aan verzekeringskosten??
                                                        De S-klasse kreeg in 2003 een facelift, deze zal dat ook wel gekregen hebben.

                                                        350,- is voor WA Casco (ik heb pas 2 schadevrije jaren na het leasen (leasemij ging failiet dus geen schadevrije jaren tijdens de lease :( )
                                                        115,- is voor WA+

                                                        Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                                        Facelift-model....
                                                        ROFLOL.

                                                        En daar hou ik het bij.
                                                        Ja jeez, kan toch niet dat de expert z'n mond houdt? afkommen met de overschrokken antwoorden. :D

                                                        Oorspronkelijk geplaatst door Ralf T Bekijk bericht
                                                        Jammer dat de C en E je niet konden bekoren. Aan je vragen omtrent de kosten valt al te lezen dat zo'n S55 AMG niks voor je is, ben ik bang. Die moet je kopen als al die vragen eigenlijk niet eens in je opkomen...
                                                        Ja, helaas waren ze beide niet voor mij bedoeld. En over de kosten, vroeger zou ik daar inderdaad niet over nagedacht hebben maar met de jaren blijk ik langzaam een cijferneuker te zijn geworden, Geelhoed syndroom zeg maar.
                                                        Last edited by denheer; 29-07-09, 10:30.
                                                        Het is er wel en je ziet het nu ook iets beter

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Facelift ?? Koplampunits en achterlichten da's het enige dat bij deze is gewijzigd.
                                                          Facelift is vanaf 2003, en da's niet alleen bij koplampen en achterlichten gebleven... ( elektronisch, motorisch, onderstel, Comand, interieur etc)

                                                          Motoren zijn redelijk bombestendig, aantal onderdelen zijn wel AMG-only..
                                                          Km-stand is geen probleem.
                                                          Veersysteem wil nog wel voor dure problemen zorgen ( veerpoot lek, compressor defect, zo rond de 2500 Euro..)

                                                          Zuipt als een tempelier.
                                                          Veritatis simplex oratio est

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            20/25K per jaar rijden heb je ongeveer 3800 liter voor nodig... ;-)
                                                            Veritatis simplex oratio est

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                                              Facelift ?? Koplampunits en achterlichten da's het enige dat bij deze is gewijzigd.
                                                              Facelift is vanaf 2003, en da's niet alleen bij koplampen en achterlichten gebleven... ( elektronisch, motorisch, onderstel, Comand, interieur etc)

                                                              Motoren zijn redelijk bombestendig, aantal onderdelen zijn wel AMG-only..
                                                              Km-stand is geen probleem.
                                                              Veersysteem wil nog wel voor dure problemen zorgen ( veerpoot lek, compressor defect, zo rond de 2500 Euro..)

                                                              Zuipt als een tempelier.
                                                              Kijk, daar kan ik meer mee. En dat zuipen als een tempelier, toevallig ben ik lid van de ridderorde van de lege fles waarvan het een mission statement is om van volle flessen lege te maken. ;) Zit ik een beetje goed met 1 op 7 gemiddeld? (gofter, ben je met net te snel af)

                                                              Mocht ik niet weer tijdig op aarde zijn met mijn hoofd en mijn zinnen zetten op deze auto dan breng ik hem iig langs een benz gerage om te laten controleren/keuren.
                                                              Het is er wel en je ziet het nu ook iets beter

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vgcql3afhwzu

                                                                Dit niks voor je?
                                                                You know that reality is immaterial

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X