Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telefoon volume in de E46

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Telefoon volume in de E46

Ik zit nu al een tijdje te zoeken naar iets specifieks over de E46:

De standaard ingebouwde Siemens (dacht ik) telefoon doet het prima met handsfree bediening op het stuur.
    Mijn vraag is nu: hoe kan ik het snelheidsafhankelijke volume aanpassen voor de telefoon? Hij staat echt behoorlijk extreem ingesteld, niet handig als je in gesprek bent en van de snelweg af draait en voor een stoplicht moet stoppen. Dan moet ik zelf het volume weer veel harder zetten....
    Ik weet hoe je dit voor de radio/cd kan doen, ook via het menu, maar niet voor de telefoon.

Dit stukje komt van E46fanatics.com, maar geldt alleen voor de radio/cd:

Change the Speed Sensitive Volume Ratio - E46 Business CD Head Unit:
    Turn the radio off then on again. Don’t touch any button except the 'm' button - the button you use to tune the radio frequency manually. Press and hold the 'm' button for TEN seconds or until the display changes. It will then show the serial number of the unit. Normally when you press 'm', the display will reflect that by replacing 'ST' (stereo tuning) with 'm'. When holding the 'm' button for this procedure, the display should not do this - you will continue to see 'ST' for the ten seconds. Now if the display has changed, you are in a configure mode on the radio. If you press the '>' or '<' button you change modes. The mode you want will display as "GAL (1-6)". This mode allows you to adjust the speed-sensitive volume control. Use the radio preset buttons 1-6 to set the amount of volume change you want at speed. Setting 1 is the smallest change, 6 is the highest. I use 1 with the windows closed, and 5 when it's a nice enough day to drive with the windows open, which makes for a lot of ambient noise at speed. The car is so quiet with the windows closed that setting 1 is fine. Then turn the radio OFF to save the settings. Turn it back on; go for a drive to test it. The other semi-useful test mode will tell you the signal strength of any given station from 0 to 15 (highest). Use the preset buttons to change stations in the mode. This capability is probably used in the automatic tuning function in the radio.

Ik weet het: het is een lastige vraag, zeker voor een vrijdag.... ;-)
Working...
X