eerste rit 530iA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts
  • Dick T5
    Senior Member
    • 21-11-08
    • 187

    eerste rit 530iA

    Na in de afgelopen jaren met toch wel heel veel verschillende auto's te hebben mogen rijden ben ik sinds gisteren weer op het oude honk terug. De 530 staat op kenteken en gisteren de eerste rit gemaakt. De eerste indruk? Ongelooflijk, wat was BMW in die tijd de concurrentie toch mijlen ver voor.

    De 530 rijdt alsof ze gisteren voor het eerst asfalt onder haar banden voelde. Nog met een lichte siddering. Waarschijnlijk uit angst. Na 16 jaar trouwe dienst bij haar eerste eigenaar nu dus bij mij. In een vreemd land, met vreemde handen en voeten aan haar stuur en pedalen. Het eerste contact was het verversen van alle vloeistoffen en controle van de oliepomp bevestiging. Alles im grünnen bereich. Verder een beetje schoongemaakt en alle nagelopen. De eerste rit is dus super verlopen. Ik kan echt helemaal niets aan commentaar geven. Ze heeft me meer dan verbaasd. Misschien niet de mooiste E34 maar wel een hele trouwe. Nu is ze natuurlijk eigenlijk nog bijna maagdelijk met haar 111.000km. En zo rijdt ze ook. De automaat schakelt heerlijk soepel, de motor pakt mooi op. Geen enkel rammeltje, geen kraakjes of andere stoorfactoren. Echt zo als ik me een E34 voorstel. Deze rijdt echter nog fijner dan de 540i die ik 4 jaar geleden gekocht heb. Gaat me nu al aan mijn hart om afscheid van haar te moeten nemen. We hebben namelijk besloten om toch een auto te kiezen die minimaal 2000kg mag trekken en helaas mag een 530i dat niet.
    www.movit-nederland.nl
    www.driftdagen.nl
  • Jasper
    Relsmurf Emeritus
    • 06-06-08
    • 50821

    #2
    In dat geval is dit een mooie overtuigende advertentietekst. :)
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

    Comment

    • FreudeamFahren
      Links van Varsseveld
      • 07-06-08
      • 1922

      #3
      Leuk om zo'n enthousiast verhaal te lezen. Volgens mij heb je een pareltje gevonden!

      Betekent dit dat we de 530 morgen niet in de Eifel kunnen begroeten? Ze mag en kan de Dikke Dame niet trekken? Daar heb je de T5 toch voor?

      Het zal nog lastig worden om iets te vinden dat aan je eisen voldoet! Maar het lukt je vast ;-) Helpt Quattro niet heel erg qua maximaal trekgewicht?
      Hubraum statt Spoiler

      Comment

      • Gijs
        tools wear
        • 05-06-08
        • 3889

        #4
        Mooi verhaal Dick, waar blijven de foto's? :)
        Oliestoken voor het goede doel

        Comment

        • Dick T5
          Senior Member
          • 21-11-08
          • 187

          #5
          Over de advertentie tekst heb ik nog niet nagedacht, Jasper. Maar zal me vast wel gaan lukken:-).

          Klopt, geen 530i in de Eifel. Maar dat was al niet de bedoeling hoor. Ik wil voor nood de mogelijkheid hebben om de M5 of klanten auto's te kunnen trekken.

          Ze is wellicht niet de mooiste E34 ter wereld, maar ze is echt vertroeteld door de oude man en dat zou eigenlijk ook zo moeten blijven. Ga d'r dan ook niet weggeven aan de eerste de beste.

          Na gisteren ben ik weer helemaal overtuigd van de E34 kwaliteiten en dus komt er weer een 540i. Die mag 2100kg trekken.

          Plaatjes maak ik zodra ze gepoetst is.
          www.movit-nederland.nl
          www.driftdagen.nl

          Comment

          • Pakkie
            Senior Member
            • 16-06-08
            • 1289

            #6
            Hey Dick,

            Jammer dat zo'n heerlijke wagen dan toch weer uit je wagenpark gaat verdwijnen. Met een 540 komt er echter wel weer een pareltje voor terug. Ik rij dan wel een e39 540 en geen e34, maar het is iedere keer weer genieten in dat apparaat!

            Suc6 met je zoektocht naar een mooie e34 540!

            Comment

            Working...
            X