Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Staaltje huisvlijt..

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Staaltje huisvlijt..

..heeft tot dit apparaat geleid. Ik vind het niks, maar liefhebbers hier?

http://993c4s.com/cars/1955-porsche-...ustom-hot-rod/
    2019 Volvo V60 T6

Nou ja, nu je het zegt....dat chroom.... hmm :-)
    2 x ouwe premium meuk
    BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
    Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Wat is er zo bijzonder aan een Spyker? ;-)
      Every second of your life is a part of your song

Comment

Zijn dat verchroomde spijkers dan? :-)
        2 x ouwe premium meuk
        BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
        Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Toen ik de foto's zag dacht ik: Nee he, een 356 opgeofferd voor een retrogedrocht. Maar het valt mee, er is een 914/6 opgeofferd. Wel knap gedaan.

Comment

Och, van 914-6 zijn er minder gemaakt en nog over als van 356.
            Fährst du quer - Siehst du mehr

Comment

Het werk dat "Singer Vehicle Design" aflevert ontstijgt het nivo van huisvlijt nogal, maar het is even controversieel. De basis is een 911 van tussen '69 en '89, die volledig wordt doorgelast. Het chassis krijgt een "tweede huid" zoals Singer het zelf noemt van carbon. Er komen McPherson veerpoten onder met Moton dempers en Eibach veren. Geremd wordt er met 930/917 remmerij, gehuisvest achter 17" velgen in Fuchs style, geschoeid in Michelin Pilot Cup Sport rubber. De motor is gebaseerd op het 993 blok en wordt met behulp van een GT3 krukas vergroot naar 3,8 liter. Verder wordt de hele trukenkast open getrokken, zodat hij tot 450 pk schopt, afhankelijk van de wensen van de klant. De kracht wordt via een 6 versnellings G50 bak afgegeven aan een gesperd diff.

Van het gaafste detail kan ik geen foto vinden: er zit een soort van Tagheuer chronograaf in als meest rechter klokje. Erg gaaf. Verder is het écht vakwerk, maar ik vind het qua lijnen een beetje een karikatuur van het origineel geworden...
              Hubraum statt Spoiler

Comment

Ha, die FaF;

Wat je zegt; bewondering voor het vakwerk, maar verder wel een beetje over the top.
                Scherven brengen gelul.

Comment

Ha, die Gummers;

Je kunt je huisvlijt ook aan Westcoast Customs uitbesteden. Gezien de staat van de donor is er niet echt een klassieker aan verloren gegaan. Discutabel misschien, maar ik vind het erg fraai uitgevoerd. En nog eens te koop ook:

Scherven brengen gelul.

Comment

Erg gaaf ding, hoewel ik er ook niet van hou wanneer er zo'n icoon opgeofferd wordt.
                    Last edited by netraam; 10-10-17, 00:33.
                    Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Ha, die Netraam;

Eens, maar ik denk dat de donor in kwestie economisch reddeloos verloren was.
                      Scherven brengen gelul.

Comment

voor de juiste begrip, er zijn dus 2 auto's aan opgeofferd, een 356 wrak en een 996?/986?/Cayman? (interieur, motor, kabelboom, ophangingen, remmerij).

Het vakmanschap is mooi maar als je er in rijdt is het net niks, geen originele 356 en ook geen moderne Porsche... doemijmaarnie.

Comment

Toen ik het linkje aanklikte verwachte ik dit filmpje al. Knap gemaakt, had ik niet van WCC verwacht. Zelf zou ik zoiets niet willen, maar ik snap wel dat het voor sommigen ideaal is. Zoals Jeremy Clarkson ooit zei over dit soort auto's: In je monumentale huis heb je toch ook centrale verwarming? Aan die 2008 (geloof ik) Cayman en die rotte body van een 356 mist de wereld niets.

Comment

Zonder commentaar. Nou ja, behalve dan dat ie fugly is. http://www.speedhunters.com/2010/10/..._bmw_drag_car/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Streamz Bekijk bericht
                              Zonder commentaar. Nou ja, behalve dan dat ie fugly is. http://www.speedhunters.com/2010/10/..._bmw_drag_car/
                              Netjes gedaan, maar persoonlijk hou ik niet zo van het swappen van motoren. Hier is bijna niks BMW's aan te vinden dan hier en daar een plaatdeeltje.

Comment

Handige Harry met skills en een laag uurtarief lapt gecrashte BMW weer op. Als de volgende eigenaar niet panisch voor rammeltjes en kraakjes is en zorgt dat de volgende aanrijding aan de rechterkant plaats vindt, merkt hij er waarschijnlijk weinig van:

Comment

Wow, met veel interesse het hele filmpje bekeken, dat is echt ouderwets plaatwerken. Dit is geen hobbyharry maar toch wel iemand die echt de skills heeft.

Weet met toch voor onze begrippen (bij schadebedrijven) beperkte apparatuur die dikke 7 serie weer van compleet krom naar recht te trekken en zetten. En wat ie vervangt doet ie met originele onderdelen!

Ik heb ze in de Haarlemmerliede wel beroerder werk zien afleveren voor de hoofdprijs...
                                  Zweven is een ongekende ervaring, leve de hydraupneumatiek !
                                  Ja Jappen roesten nog steeds !

Comment

Working...
                                  X