Het werk dat "Singer Vehicle Design" aflevert ontstijgt het nivo van huisvlijt nogal, maar het is even controversieel. De basis is een 911 van tussen '69 en '89, die volledig wordt doorgelast. Het chassis krijgt een "tweede huid" zoals Singer het zelf noemt van carbon. Er komen McPherson veerpoten onder met Moton dempers en Eibach veren. Geremd wordt er met 930/917 remmerij, gehuisvest achter 17" velgen in Fuchs style, geschoeid in Michelin Pilot Cup Sport rubber. De motor is gebaseerd op het 993 blok en wordt met behulp van een GT3 krukas vergroot naar 3,8 liter. Verder wordt de hele trukenkast open getrokken, zodat hij tot 450 pk schopt, afhankelijk van de wensen van de klant. De kracht wordt via een 6 versnellings G50 bak afgegeven aan een gesperd diff.
Van het gaafste detail kan ik geen foto vinden: er zit een soort van Tagheuer chronograaf in als meest rechter klokje. Erg gaaf. Verder is het écht vakwerk, maar ik vind het qua lijnen een beetje een karikatuur van het origineel geworden...
Je kunt je huisvlijt ook aan Westcoast Customs uitbesteden. Gezien de staat van de donor is er niet echt een klassieker aan verloren gegaan. Discutabel misschien, maar ik vind het erg fraai uitgevoerd. En nog eens te koop ook:
voor de juiste begrip, er zijn dus 2 auto's aan opgeofferd, een 356 wrak en een 996?/986?/Cayman? (interieur, motor, kabelboom, ophangingen, remmerij).
Het vakmanschap is mooi maar als je er in rijdt is het net niks, geen originele 356 en ook geen moderne Porsche... doemijmaarnie.
Toen ik het linkje aanklikte verwachte ik dit filmpje al. Knap gemaakt, had ik niet van WCC verwacht. Zelf zou ik zoiets niet willen, maar ik snap wel dat het voor sommigen ideaal is. Zoals Jeremy Clarkson ooit zei over dit soort auto's: In je monumentale huis heb je toch ook centrale verwarming? Aan die 2008 (geloof ik) Cayman en die rotte body van een 356 mist de wereld niets.
Handige Harry met skills en een laag uurtarief lapt gecrashte BMW weer op. Als de volgende eigenaar niet panisch voor rammeltjes en kraakjes is en zorgt dat de volgende aanrijding aan de rechterkant plaats vindt, merkt hij er waarschijnlijk weinig van:
Wow, met veel interesse het hele filmpje bekeken, dat is echt ouderwets plaatwerken. Dit is geen hobbyharry maar toch wel iemand die echt de skills heeft.
Weet met toch voor onze begrippen (bij schadebedrijven) beperkte apparatuur die dikke 7 serie weer van compleet krom naar recht te trekken en zetten. En wat ie vervangt doet ie met originele onderdelen!
Ik heb ze in de Haarlemmerliede wel beroerder werk zien afleveren voor de hoofdprijs...
Zweven is een ongekende ervaring, leve de hydraupneumatiek !
Ja Jappen roesten nog steeds !
Comment