Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een '02 Polo op gas?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Een '02 Polo op gas?

Een vriend van me wil een VW Polo 1.4 44kw uit 2002 met LPG G3 systeem kopen. Kilometers op de teller: zo'n 175.000.

Hoe doen deze blokjes het op LPG? Bekende gebreken? Kunnen deze blokken flinke kilometerstanden aan? Auto is dealeronderhouden verder, en liep goed op gas en benzine.

niet aan beginnen
    als je al een motor op gas wilt, dan graag met groot blok ,zodat de motor zonder al te hogen cilindertemperaturen op zn gemak kan draaien het meeste van de tijd
    die kleine motoren draaien door de kleinere cilinderinhoud al gauw met hogere verbrandingstemperaturen /relatieve belasting en toerentallen en met gas erbij gaan die temperaturen nog verder omhoog
    "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
    "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
    "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
    "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Zou ik ook niet doen. Een Fiësta 1.3 16V op LPG doet ongeveer 80K km's met een kop. Daarna kop-revisie en weer 80K km's. :-)

Die autootjes zijn na 180K km's op LPG gewoon op, volgens mij.
      Nou zal die Polo wat beter op LPG rijden, maar ik hoor vaker slechte verhalen dan hele goede. Vraag ook maar eens aan Lennart. :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Hangt er van af. Als het LPi is, is meestal geen sprake van hogere verbrandingstemperaturen (verdamping in het blok zorgt juist voor extra koeling). Maar ook ik ben huivering voor kleine blokjes op LPG.

Makkelijke test: onderhoudshistorie opvragen inclusief de nog stelbare ruimte in de kleppen. Als er geen stelruimte meer is, zit je tegen een koprevisie aan.
        Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
        Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
          Hangt er van af. Als het LPi is, is meestal geen sprake van hogere verbrandingstemperaturen (verdamping in het blok zorgt juist voor extra koeling). Maar ook ik ben huivering voor kleine blokjes op LPG.

Makkelijke test: onderhoudshistorie opvragen inclusief de nog stelbare ruimte in de kleppen. Als er geen stelruimte meer is, zit je tegen een koprevisie aan.

@steven

de inlaatklep is meestal het probleem niet
          ook "droge" inlaatlucht koelt voldoende
          het probleem zijn de hetere uitlaatgassen die langs de uitlaatklep gaan
          en extra warmte ontrekking tijdens inlaatslag door gas wat daar nog warmte ontrekt door de plaatselijke verdamping
          is niet aanwezig tijdens de uitlaatslag
          "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
          "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
          "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
          "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

gas

Gas is voor op de camping, want thuis koken we elektrisch....
            :)

Comment

Gas om op te koken, LPG om op te rijden :-).

Ex collega van me die automonteur is, heeft thuis ook een Polo 1.4 op LPG. Loopt 1 op 12 op LPG, kost geen drol aan wegenbelasting, lacht zich het schompes.
              Waarom allemaal zo bang voor LPG? Gewoon goed preventief onderhouden, normaal mee rijden en misschien niet elke zondag 12 rondjes op de ring gaan rijden.
              Onderhoudshistorie is wel belangrijk natuurlijk. Motor moet wel in goede staat zijn natuurlijk.

Comment

Working...
              X