Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Golf Dash (weblog Bas van Putten)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Golf Dash (weblog Bas van Putten)

http://www.autoweek.nl/weblog.php?au...=1329&cache=no

Leuk verhaal en eigenlijk ben ik het best wel met hem eens. Ik heb een jaartje met veel plezier in een Golf IV gereden. Superinterieur in die auto, gaf een goed gevoel. Vorig jaar 4 maanden in een Golf V gereden. Totaal niet dat gevoel, was blij toen ik dat ding kon inleveren. Ben ook best wel nieuwsgierig naar de Golf VI.

Ja, ik vond 't ook wel herkenbaar. Ik (of beter gezegd, Mevrouw Iep) heb/heeft ook een Golf IV, en hoewel nummer VI al weer zo'n beetje in de startblokken staat, heb ik nog steeds niet het gevoel dat het een 'oude' auto is. Model blijft mooi en het dashboard vind ik, zeker voor een auto in die klasse, gewoon erg goed (vooral in 'two-tone' zwart/beige). Helemaal eens met Bas!

Comment

Leest doos en denkt "Ja, zo voelt een Golf idd aan."

Niks voor mij. Heb zojuist weer in de Golf IV van schoonmoeders moeten kachelen, ik vind het niks.

Gr Jeroen
      Alle Baur's in de Baurnhof

Comment

Het dashboard van de IV is erg goed; het overtreft dat van de Golf V vooral in materiaalkeuze; een Golf IV straalt luxe én degelijkheid uit; het dash van de Golf V kent alleen dat laatste; echt een misser van de V.

Da's dan ook gelijk het enige, een Golf V maakt verder op alle fronten gehakt van zjn voorganger, vooral als het om rijden gaat. Ik heb ze alle 2 gehad, maar de V is toch echt de betere auto.
        ''Thank God for the internet experts''

Comment

Ja, hetgeen ik hierboven over de IV heb geschreven heeft alleen betrekking op de 'looks & feel' van de auto. Ik heb zelf geen ervaring met de V, maar ik kan me goed voorstellen dat er auto's zijn die meer rijplezier bieden dan de IV.... Ik vind het zelf overigens allesbehalve een onprettige auto om te rijden: behoorlijk comfortabel en uitstekend geschikt voor normaal dagelijks gebruik als ook voor langere afstanden.

Comment

Iep: een Golf IV is ook super, zoals alle edities dat zijn. Ik heb ze inmiddels allemaal gehad, met uitzondering van de Golf type I. Allemaal stuk voor stuk topauto's, als je ze afzet tegen de tijd waarin ze geleverd werden.
            ''Thank God for the internet experts''

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Baur Bekijk bericht
              Heb zojuist weer in de Golf IV van schoonmoeders moeten kachelen
              Gr Jeroen
              dat mag dan weer wél.. :)
              Forza!

Comment

Interieur ben ik het zeker 1000% eens met wat hiero verteld wordt. Golf 4 roeleert keihard als het daarom gaat. Is gewoon een rete solide auto zonder enige piepje of kraakje.

Golf 4 vind ik zelfs mooier dan de Golf 5. Enige wat ik erg mooi vind aan de Golf 5 zijn de tellers. Maar de laatste modellen Golf 4 hebben ook van die mooie tellers met ringen erom heen.

Comment

Golf V rijdt uiteraard veel beter. Maar die 1.6FSI die ik vorig jaar had is het ook niet echt. Die Golf IV reed prima, interieur was knus en gaf echt een feel-good gevoel. In de V had ik meer het idee dat ik een ruimte-wagen stapte...

Comment

Smaken verschillen. Ik vind dat beide dashboards vooral "plastic" uitstralen.
                    2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Tja, dat geldt m.i. uiteindelijk voor alle moderne dashboards (die alleen nog verder 'opgeleukt' kunnen worden met een beetje aluminium, hout, carbon o.i.d.). Het verschil zit 'm in wat mij betreft in de uitstraling van het plastic, en daar zit een aardig verschil tussen een Golf IV of (bijvoorbeeld) en een Daewoo Lanos oid.

Comment

Working...
                      X