Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Porsche wil dwangarbeid ten tijde van nazi’s laten uitspitten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Porsche wil dwangarbeid ten tijde van nazi’s laten uitspitten

De Duitse autobouwer Porsche wil meer duidelijkheid verwerven over de dwangarbeid in de onderneming ten tijde van nazi-Duitsland, zo heeft archiefhoofd Dieter Landenberger van Porsche tegenover de Israëlische krant Haaretz gezegd.

Aanvankelijk ging Porsche er volgens een woordvoerder van uit dat er slechts "een kleine kring" van een vijftigtal dwangarbeiders was. Maar ondertussen bleek dat het er veel meer zijn. In een boek gewaagde economiejournalist Ulrich Viehöver van driehonderd. Porsche wil nu naar eigen zeggen de zaak nader onderzoeken, eerst met eigen vaklui, daarna door externe deskundigen.

Onder de dwangarbeiders die Porsche tot nu toe wel kende waren er ook "Vlamingen en Belgen".

http://zaplog.nl/zaplog/article/porsche_wil_dwangarbeid_ten_tijde_van_nazis_laten_ uitspitten
    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Arbeit macht Frei was het toch? Er is gelukkig nog wat moois uit gekomen ;)

Maar serieus; waarom doen ze dit? wat heeft het voor Porsche voor zin om dit uit te zoeken?
    Forza!

Comment

Ha, die Scudetto;

Gevalletje MVO, denk ik.
      Scherven brengen gelul.

Comment

kwestie van leren uit/van het verleden?
        fka v164

Comment

300 dwangarbeiders? Bij Porsche tijdens de oorlog? Wat moeten die daar hebben gedaan - koffie zetten? Porsche was destijds een heel klein ontwerpbureautje dat geen eigen auto's produceerde, op een enkel prototype na.

Klinkt mij eerder als een gevalletje politiek-correct doen om het image op te vijzelen dan als een gevalletje geschiedenis die nog moet worden uitgezocht.

Nee, dan hebben de grote merken Audi, BMW en Mercedes meer bloed aan hun handen.
          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

En Opel (GM) niet te vergeten.
            En Krupp, IG Farben (Bayer, Hoechst, BASF), Coca Cola, IBM, enz. enz.
            Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
              Ha, die Scudetto;

Gevalletje MVO, denk ik.
              hmja, ze hebben toch al een hybride Cayenne? Dit kan volgens mij meer negatief dan positief uitpakken.
              Forza!

Comment

Working...
              X