Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

E92 m3 csl?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• E92 m3 csl?

BMW gaf bij de introductie van de huidige M3 aan dat een extreme CSL-versie bij de E92 niet op de planning staat. Maar wat rijdt hier dan op de Nordschleife?

Deze spyshots tonen aan dat BMW wel degelijk aan een sportievere versie van de M3 werkt. Maar het is gissen wat het merk hier precies aan het testen is. In ieder geval zorgt de grote achterspoiler voor meer downforce en ook zien we een spoilerlip aan de voorkant van de M3. De zwarte wielen wijken af van die van de huidige vertonen gelijkenis met die van de E46 M3 CSL. Het is goed mogelijk dat BMW hier lichtgewicht wielen heeft gemonteerd.
    Hoe ver het aftrainprogramma van BMW deze keer gaat, is nog niet bekend. In het geval van de E46 M3 CSL ging de M-divisie erg ver. Zo had die auto geen airconditioning, geen audio-installatie, semi-slicks en in het kader van de gewichtsbesparing zelfs een kartonnen vloer van de laadruimte. Of BMW ook deze keer zo rigoureus te werk gaat, is te betwijfelen. Het overgrote deel van de kopers bestelde namelijk alsnog airconditioning en een audio-installatie op de CSL en de kartonnen laadvloer was voor mensen die de auto regelmatig gebruikten meer een vloek dan een zegen.
    De E46 CSL had een vermogen van 360 pk, 17 stuks meer dan de standaard-M3. In combinatie met het lagere gewicht zorgde dit voor fractioneel betere prestaties. BMW is zeker in staat om nog wat extra vermogen uit de huidige 4,0-liter V8 te halen, maar of motortuning deze keer ook tot het pretpakket behoort, is –het begint wat eentonig te worden- nog niet bekend.
    We moeten nog even wachten voor we uitvinden of het hier om een aerodynamisch pakket van M Performance gaat of een speciale, ultieme versie van de M3. Wij hopen natuurlijk vurig op het laatste.

bron: autoweek (<- meer foto's daar ook)
    Oliestoken voor het goede doel

Dat wordt plafonds witten bij De Buren... ;-)

Comment

Ik voorspel de bmw white-editions!

Wat dan weer goed bij het betere stucadoor werk van fappertjes past. ;-)
      http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Iep Bekijk bericht
        Dat wordt plafonds witten bij De Buren... ;-)
        Nee, dat zie je verkeerd.

Dat wordt eerst door de usual suspects om het hardst roepen dat het over-priced marketingmeuk is en dat dat ding nog steeds zo zwaar weegt als een nest jonge olifanten en dat die 3,5 kilo eraf en 7 seconden sneller op de Ring geen extra FL-lening van 40K verdient, om vervolgens één voor één overstag te gaan als het eerste droge schaap van het hek springt.
        Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Ach met zo'n carbon dak, motorkap (zou ik doen) en dan maar ikea juten zakken als vloerbedekking ipv hoogpolig tapijt van 100 kilo de vierkante meter wordt zo'n auto een stuk lichter ergo zuiniger dus technisch zou ie wel onder een gunstiger bijtellingstarief mogen vallen, zeg 14% ofzo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
            Nee, dat zie je verkeerd.

Dat wordt eerst door de usual suspects om het hardst roepen dat het over-priced marketingmeuk is en dat dat ding nog steeds zo zwaar weegt als een nest jonge olifanten en dat die 3,5 kilo eraf en 7 seconden sneller op de Ring geen extra FL-lening van 40K verdient, om vervolgens één voor één overstag te gaan als het eerste droge schaap van het hek springt.
            en nog steeds in een huurpandje zitten? ;-)
            krijg weer beelden van die text gefotoshopte foto's ... tranen over de wangen hoe die materialistische pisnijd kinderen belachelijk werden gemaakt met een satirische spiegel

trouwens ze kunnen beter geld investeren in een sonja bakker boekje daar is meer gewichts winst te boeken ;-)
            "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
            "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
            "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
            "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Ha, die Fappers;

Ja, hoor: daar is 'ie!
              Scherven brengen gelul.

Comment

Nog steeds 1490kg! Gaat nergens over, zeker als het geen vierzitter sedan meer is door achterbantuning en rolkooi. Als het dan toch hardcore moet, sloop alles er maar uit. Maak de vloer van mienestjes en de deuren van Bros-chocola en knallen maar...
                Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Ha, die PACO;

Eens, 100kg winst is op zich niet heel veel, maar de bredere banden en de rolkooi meegerekend valt het me nog mee. En zwaar of niet; zet maar neer!
                  Scherven brengen gelul.

Comment

Kansloos. Voor dat geld neem je een M5.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Streamz Bekijk bericht
                      Want die is wel lekker lightweight?
                      Oliestoken voor het goede doel

Comment

Nou omdat ze beiden niet lightweight zijn kun je net zo goed de goedkopere standaard M5 nemen, met meer vermogen en leuke V10 dan een zgn lichte maar in de praktijk toch zware M3 CSL , ik snap streamz wel :)

Comment

Ik vond de normale e92 m3 trouwens lang niet zo zwaar aanvoelen als het gewicht doet vermoeden. Als daar nog een stuk vanaf kan, lijkt het mij wel feest eigenlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Streamz Bekijk bericht
                            Want?
                            ''Thank God for the internet experts''

Comment

M4 begrijpt 'm.

Pk / gewichtverhouding voor de GTS is 3.29, voor een standaard M5 3.46.
                              GTS gaat in NL doorgerekend 170k kosten, is 15k duurder dan een M5.

Die 15k kun je besteden aan een kooi en evt wat kleine goodies. En genoeten van die V10.
                              Doe mij dus de M5 maar.

Comment

M5 is een ark van noach vergeleken met een m3 laat staan met een gts versie van de m3, dan is het een Emma Mearsk denk ik ?

Alleen kijken naar PK/kg is een beetje eh ja, ehh zeg het zelf maar......

E
                                يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Als je het toch financieel bekijkt lijkt mij de afcschrijving van een M3 CSL een flink stuk gunstiger dan van een M5. Neemt niet weg dat je idioot veel betaalt voor het verwijderen van wat gewicht, dus misschien is het nog verstandiger een HTK M3 handmatig op dieet te zetten. :-)
                                  Every second of your life is a part of your song

Comment

Weliswaar geen CSL, maar wel kek filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=tCzDOpVasHM

Vooral mooie slowmo's

Comment

Weer een fractie sneller vermoedelijk: http://www.evo.co.uk/news/evonews/25..._revealed.html
                                      Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Working...
                                      X