Normaal word ik niet echt warm of koud van dit soort metamorfoses, maar deze E30 M3 vind ik wel erg leuk en vooral omdat er aan de buitenkant eigenlijk niets te zien is. Zelfs gewoon een origineel E30 dempertje zit er onder. Subtiel.
Eerlijk gezegd begrijp ik waarom je de moeite zou doen er een V10 in te hangen, als je met een compressor op een 6-in-lijn of een turbo op een kleine V8 hetzelfde kan bereiken voor een fractie van de prijs en met minder moeite. Technisch gezien enorm knap, dat wel.
Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette
[edit] Ik heb niet alles gelezen in dat topic, maar dit ziet er uit als een 'gewone' 12 kleps 3.0? Dus in std trim max 192pk (in geval van een QV). Is een M50 2.5 24 klepper dan niet veel makkelijker?
Ik vind een V8 van BMW niet mooi klinken. Van Ferrari bijvoorbeeld wel, maar pas weer niet bij het karakter van de auto.
Een V12 is niet reeel om in te bouwen. Je houdt geen weggedrag meer over.
Da's de knapste v10 ombouw tot nu toe. Die uit het filmpje in de eerste post heeft geen rem- of stuurbekrachtiging, er hangt een 525tds 5 bak achter en hij draait op een eenvoudig standalone motormanagement, dus zonder (oa) werkend Vanos. Die in het linkje van Hans heeft werkende rem- en stuurbekrachtiging, de 6 bak uit een e39 M5 en draait op een (licht aangepaste) standaard ecu. Een hels karwei om te maken: respekt!
Dit is overigens ook echt een geweldig en ook grappig filmpje, een M6 met 800pk.
Op de snelweg bij 180 overschakelen zaan z-n 4 geeft nog wielspin...
En op ´t ende een 911 GT3RS opwachten en dan lekker pesten met zijn schamelen 425pk.
Presentatie is ook wel leuk trouwens.
Ja, ik denk dat hij iedere keer wanneer hij een rondje doet keihard baalt van z'n G-Power M6. Dat spookt toch door je hoofd: "ah shit, straks kom ik die Audi S3 3.2lt turbo met óók 800 pk tegen :( "
Dit is overigens ook echt een geweldig en ook grappig filmpje, een M6 met 800pk.
Op de snelweg bij 180 overschakelen zaan z-n 4 geeft nog wielspin...
En op ´t ende een 911 GT3RS opwachten en dan lekker pesten met zijn schamelen 425pk.
Presentatie is ook wel leuk trouwens.
Comment