Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GM ziet af van verkoop Opel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • GM ziet af van verkoop Opel

    http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_d...__.html?p=10,1
    paulvh

    Opel Ascona B 2.4 - Opel Astra J 2.0 BiTurbo (MY2013.5)

  • #2
    heel de Duitse politiek over de zeik, Merkel geschoffeerd, 10000 banen op de tocht.
    Lekker bezig, die GM-ers.

    Comment


    • #3
      Lees dit artikel ook eens.

      http://www.autointernationaal.nl/art...?id=13042&n=10

      Comment


      • #4
        De Duitse massamedia (Bild enzo) geven de stemming niet helemaal goed weer. En de politiek voelt die ook al niet goed aan. Want de anti-Opel-stemming is in Duitsland ook groot: d'r zijn genoeg mensen die zich al maanden afvroegen waarom er überhaupt miljarden aan belastinggeld in het zwarte gat genaamd Opel moeten worden gestort. En waarom een autofabriek blijkbaar wel gered moet worden, maar al die fabrieken van Nokia die een tijdje geleden in het Ruhrgebiet dichtgingen, niet. Om nog maar niet te spreken over al die middelgrote en kleine bedrijfjes die nauwelijks het hoofd nog boven water houden, en die sinds de crisis niet meer rood mogen staan bij hun plaatselijke bank.

        Het is natuurlijk ook absurd. Merkel en consorten wilden Opel ongeveer 2,5 miljard euro geven, als Magna de boel overnam. Dit om de 25.000 arbeidsplaatsen in Duitsland zeker te stellen.

        Als ze de boel daarentegen failliet laten gaan, en dat geld gebruiken om de Opel-werkers te helpen, heb je een budget van een TON euro's per ontslagen medewerker. D'r zijn er genoeg onder voor wie dat vier keer een jaarsalaris is.

        Lijkt me een veel zinniger besteding van die miljarden dan het overmaken ervan naar een of andere vage investeringsmaatschappij die beweert Opel te redden.
        Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

        Comment


        • #5
          Hoe gaat het eigenlijk met de Opel-verkopen als je deze vergelijkt met bijvoorbeeld VW en Renault? Want al dit ge-emmer kan ook nooit goed zijn voor de verkopen.
          Aprilia RSV Mille '01

          Comment


          • #6
            http://www.autoweek.nl/verkoopcijfer...rkoopjaar=2009

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
              De Duitse massamedia (Bild enzo) geven de stemming niet helemaal goed weer. En de politiek voelt die ook al niet goed aan. Want de anti-Opel-stemming is in Duitsland ook groot: d'r zijn genoeg mensen die zich al maanden afvroegen waarom er überhaupt miljarden aan belastinggeld in het zwarte gat genaamd Opel moeten worden gestort. En waarom een autofabriek blijkbaar wel gered moet worden, maar al die fabrieken van Nokia die een tijdje geleden in het Ruhrgebiet dichtgingen, niet. Om nog maar niet te spreken over al die middelgrote en kleine bedrijfjes die nauwelijks het hoofd nog boven water houden, en die sinds de crisis niet meer rood mogen staan bij hun plaatselijke bank.

              Het is natuurlijk ook absurd. Merkel en consorten wilden Opel ongeveer 2,5 miljard euro geven, als Magna de boel overnam. Dit om de 25.000 arbeidsplaatsen in Duitsland zeker te stellen.

              Als ze de boel daarentegen failliet laten gaan, en dat geld gebruiken om de Opel-werkers te helpen, heb je een budget van een TON euro's per ontslagen medewerker. D'r zijn er genoeg onder voor wie dat vier keer een jaarsalaris is.

              Lijkt me een veel zinniger besteding van die miljarden dan het overmaken ervan naar een of andere vage investeringsmaatschappij die beweert Opel te redden.
              Magna is toch geen vage investeringsmaatschappij maar een grote onderdelenproducent die één van zijn belangrijkste afnemers probeert veilig te stellen? Of doel je op die Russen die meedoen?

              Verder is het natuurlijk vaag dat ook bij de overname door Magna vele (zelfs iets meer ) banen verloren zouden gaan (misschien niet in Duitsland maar overall wel).

              Groet
              GJ

              Comment


              • #8
                Precies, die combinatie van een onderdelentoeleverancier en een Russische bank waar niemand in dit werelddeel ooit van had gehoord. En omdat de Duitse regering miljarden zou bijleggen, beloofde die combinatie dat alle ontslagen elders zouden vallen (bij Vauxhall en in Antwerpen).

                Was van meet af aan een merkwaardige deal, en eigenlijk pure staatssteun. Dus het gehuil over het Njet van Neelie is niet echt gerechtvaardigd.
                Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                  Precies, die combinatie van een onderdelentoeleverancier en een Russische bank waar niemand in dit werelddeel ooit van had gehoord. En omdat de Duitse regering miljarden zou bijleggen, beloofde die combinatie dat alle ontslagen elders zouden vallen (bij Vauxhall en in Antwerpen).

                  Was van meet af aan een merkwaardige deal, en eigenlijk pure staatssteun. Dus het gehuil over het Njet van Neelie is niet echt gerechtvaardigd.

                  Okay, dan begrijp ik je beter en zijn we het wat mij betreft gewoon eens.

                  Groet
                  GJ

                  Comment


                  • #10
                    Duitse staatsteun aan een Duitse dochter van een Amerikaans bedrijf via Oostenrijkse en Russische tokos is dan ook wellicht een tikje teveel van het internationale goede.

                    Neeltje heeft gewoon gelijk. Opel moeilijk ? Opel pech. Dan vervolgens die flappen in heropvoedingskampen steken voor de ontslagen werknemers , die mensen omscholen tot techno-arbeiders en over 5 jaar ligt Duitsland dan weer voorop in europa. Van het aan het werk houden van lopende band medewerkers wordt niemand wijzer.

                    Comment

                    Working...
                    X