Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ervaringen bmw 330i

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• ervaringen bmw 330i

Zijn er hier mensen met E90 330i ervaringen?

Mijn broer heeft gisteren namelijk een 330i touring besteld met M sportpakket, business line sport en nog wat spul.

Ik ben wel benieuwd naar ervaringen met die motor. Las net dat die dingen al 272 pk hebben (paar jaar geleden was dat nog 230 of zo)
    Bmw f11 525d e46 330 cabrio

Ik heb er geen ervaring mee maar heb wel vaker gehoord dat ze wat meer toeren willen beuken dan de oude 231 pk versie die in de E46 3-series zat. Dus een wat meer "sportievere" motor.

Trouwens, de eerste series van de E90 330i hadden tot 2007 258pk.

Comment

Nee, helaas geen ervaring met zo'n 330i.
      Lijkt me echt een heerlijke auto.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Heb alleen ervaring met een exemplaar met 40 mm verlaagd Bilstein onderstel, kuipstoelen en rolkooi erin. Rijdt wel lekkel :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 6bakkie Bekijk bericht
          Ik ben wel benieuwd naar ervaringen met die motor. Las net dat die dingen al 272 pk hebben (paar jaar geleden was dat nog 230 of zo)
          Hmmm, hopelijk kan die een beetje meekomen in het verkeer, dan...
          Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

ik heb wel ervaring met de 130i, zelfde motor. Gaat je broer iig van genieten. Hele mooie lineaire vermogensopbouw en boven de 5000 toeren geweldige prestaties. Wel is de sound in de 130i wat heftiger heb ik wel eens ergens gelezen, in de 330i is het allemaal wat geciviliseerder. Als je broer echt wilt genieten, kan hij bij de dealer nog Performance uitlaten eronder zetten. Kost wat, maar dan heb je ook wat ;)
            Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sitechris Bekijk bericht
              ik heb wel ervaring met de 130i, zelfde motor. Gaat je broer iig van genieten. Hele mooie lineaire vermogensopbouw en boven de 5000 toeren geweldige prestaties. Wel is de sound in de 130i wat heftiger heb ik wel eens ergens gelezen, in de 330i is het allemaal wat geciviliseerder. Als je broer echt wilt genieten, kan hij bij de dealer nog Performance uitlaten eronder zetten. Kost wat, maar dan heb je ook wat ;)
              die performance uitlaten geven net wat extra sound waarschijnlijk. zal het hem eens zeggen.

Comment

Performance uitlaat is een aanrader! Heb em er ook onder hangen. Supergeluid onder vollast, subtiele sound als je normaal rijdt. Kost inderdaad wel wat, maar klopt dan ook helemaal met de rest van de auto. Op aftermarket uitlaten is altijd wel wat aan te merken (afwerking, aso geluid, geen garantie meer etc.)

Daan...

Comment

ik kreeg van de week een boekje binnen van de bmw dealer met allerlei accessoires. Performance uitlaat kost nu 995 exc BTW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sitechris Bekijk bericht
                    ik kreeg van de week een boekje binnen van de bmw dealer met allerlei accessoires. Performance uitlaat kost nu 995 exc BTW
                    ziet het er gewoon beschaafd uit of wordt het met die uitlaat een ordinaire bak?

Comment

vandaag heeft mijn broer zijn 330i toruing opgehaald. vanmiddag is ie even bij me lang gereden. Erg mooie bak zeker met dat M pakket.

heerlijke sound, met name boven de 5000 rpm! een andere uitlaat zou dat nog mooier maken. overigens vind ik een alfa v6 mooier, maar ja je kunt niet alles hebben :-)

ja heren puristen, bmw-dealer schrijft gewoon goed warm rijden voor en daarna gewoon hard inrijden..........:-)

Comment

ja heren puristen, bmw-dealer schrijft gewoon goed warm rijden voor en daarna gewoon hard inrijden..........:-)
                        wat weet de dealer van techniek ;-)
                        core business is auto's over de toonbank schuiven in een gako pak
                        "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                        "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                        "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                        "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Prachtige 6 cilinder...................geniet ervan nu het nog kan................want het kon wel eens snel afgelopen zijn..............
                          If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit!

When they say nothing's wrong that's when you run

Comment

ziet het er gewoon beschaafd uit of wordt het met die uitlaat een ordinaire bak?
                            Ziet er prima uit, optisch zeer terughoudend. Je kunt de folder overigens ook downloaden op BMW.NL.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
                              wat weet de dealer van techniek ;-)
                              core business is auto's over de toonbank schuiven in een gako pak
                              Ik gok dat de betreffende dealer redelijk wat van techniek weet. Aangezien de persoon zelf ook in raceauto's te vinden is.

Maar een dombo in pak is deze dealer dan weer net niet.

Comment

nou kom op met die foto's! Dan kunnen wij ook oordelen.
                                Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                                  nou kom op met die foto's! Dan kunnen wij ook oordelen.
                                  Ik hoef die dealer niet in levende lijve te zien hoor... ;-)

Maar een plaatje van de 330 zou niet verkeerd zijn.

Comment

dit is em min of meer

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...ar&tabNumber=2

alleen dus een "i"
                                    Last edited by 6bakkie; 17-01-10, 14:20.

Comment

Working...
                                    X