Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen BMW 1-serie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Ervaringen BMW 1-serie

Voorheen 118D-ervaringen, maar eventuele anderen mogen hier ook meepraten. :-)

Vandaag heb ik mijn 118D op de 20.000km gezet! WOEI!!
    Alles nog steeds perfect en qua rijden ben ik nog steeds erg blij dat ik de 1-serie heb gekozen. De auto stuurt gewoon echt heerlijk!
    En ik ben bang dat ik hierna weer RWD wil. FWD is nog steeds niets mis mee hoor, maar dit voelt gewoon heel erg goed. Maar dit is geen FWD vs RWD-draadje. :-)

Enige minpuntjes tot nu toe zijn :
    - Nog steeds die automatische start-stop. De auto start uit zichzelf als hij het te lang vindt duren en dat is soms al na 20 seconden. Dit is gewoon onzin, want ik ken geen enkele moderne/nieuwe auto die accu-problemen krijgt als je 5 minuten parkeert met je verwarming en stereo aan.
    Dus waarom zou een 1-serie soms al na 20 seconden een probleem moeten hebben?? Dit is gewoon TE strak afgesteld.

- De radio had wel wat harder gemogen van mij. Bij mijn vorige auto's heb ik nog nooit gehad dat ik de stereo harder wilde zetten, terwijl dat niet meer kon omdat hij al op zijn hardst stond!
    Vorige week had ik de originele cd The River (Springsteen) in de cd-speler zitten en toen wilde ik hem bji een bepaald liedje harder hebben dan de hardste stand. Toegegeven ; die cd is nogal zachtjes opgenomen, maar in andere auto's heb ik dit nog nooit gehad.
    999 v/d 1000 keer gaat het meer dan hard genoeg hoor, maar soms dus niet.

Ik ben trouwens niet zo'n rijdende boom-box, maar hou soms wel van wat lawaai.
    Last edited by Harry; 24-06-08, 14:25. Reden: Typefoutje :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Kan me goed voorstellen dat je erg tevreden bent, Harry! Ik heb onlangs 2x kort in een 118d gereden, en het zijn gewoon ontzettend fijne auto's.

...maar in de FWD vs RWD-discussie hoef je nog niet te gaan schelden hoor.... :)

Comment

Mooi foutje zeg. Thanks Iep :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ik zou er graag eens mee rijden om eens een goed oordeel te vormen ipv zomaar wat te roepen over hoe lelijk dat ding wel niet is. Ik denk namelijk dat ik ook erg verrast zal zijn.
        Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Ik heb er inmiddels ruim 38.000 km mee gereden en ben ook nog altijd erg tevreden. Ik heb geen start-stop systeem aangezien ik een automaat rijd, dus ik kan weinig roepen over die afstelling daarvan. BMW is altijd erg voorzichtig, dus ik kan me wel voorstellen dat dat overdreven strak is afgesteld. De standaard BMW radio en speakers voldoen voor mij sowieso niet. Ik heb dan ook de BMW Professional radio en het Hi-Fi luidsprekersysteem erin zitten en daar komt een heerlijk helder (en hard :-) geluid uit. Nadeel vind ik de licht piepende remmen (komt vanzelf Harry ;-) Dat euvel ligt aan het staal in de stiften die de conditie meet van de remmen. Super irritant! Verder gewoon een hele fijne auto met een redelijk vlotte motor (al denk ik toch weer aan tuning :-) De automaat doet ook prima z'n werk en is erg aangenaam met het huidige fileklimaat.

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
          Ik zou er graag eens mee rijden om eens een goed oordeel te vormen ipv zomaar wat te roepen over hoe lelijk dat ding wel niet is. Ik denk namelijk dat ik ook erg verrast zal zijn.
          Als je op een avond, zaterdag of zondag in de buurt van Ermelo of 't Harde bent moet je maar een gil geven, dan kom je maar rijden.

Comment

Of als je eens in de buurt van Elst (u) bent ook.
            Wel van tevoren even aangeven uiteraard. Dan zorg ik dat ik gekleed ben :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ik heb inmiddels 106000 km gereden met de 118d. Ben nog steeds erg tevreden over de auto en heb weinig tot geen problemen gehad.
              De enige minnen:
              -Verbruik is weer iets aan het dalen de laatste tijd. VAG tdi cijfers haal je echter niet met een bmw diesel.
              - bepaalde delen van de auto zijn qua afwerking niet top. Met name gebruikte materialen binnenkant bestuurdersdeur en stoelen kunnen beter.
              - radio kan beter. geluid in een audi is stukken beter ( en in mijn Q4 ook..)

de plussen:
              -wegligging en besturing
              -stoelen zitten super en lekker laag
              -prestaties zijn prima. geen strepentrekker maar acceleratie is in alle versnellingen best goed. en de auto loopt met redelijk gemak naar 210 (222 tacho)
              -karakter van de motor. Geen zenuwpezige TDI turbo duw in de rug.

nog 70k (nov 2009) en dan mag er iets anders komen. Het zou zo maar weer eens een bmw kunnen zijn......
              Bmw f11 525d e46 330 cabrio en e38 740i

Comment

Heb hetzelfde idee over die start-stop funktie, Harry. Hij moet gewoon langer uit kunnen blijven. Heb ook nog steeds het gevoel dat ie zuinger moet kunnen zijn; meter schommelt nu tussen 5,6 en 5,7L/100km, terwijl ik er in normale spits-omstandigheden toch wel mijn best voor doe en die meter dan bijna altijd onder de 5,0 staat.
                (wel te compenseren met behoorlijk doorkachelen tegen de 160 als het zoals vanavond eens wat later wordt en de weg leeg is, dan hangt ie zo op 6,5-7,0L/100km).

Morgen gaat ie door de 5000km grens, en ik heb nog immer geen bedenkingen bij de keuze voor een 118d. Erg fijn ding, zonder meer.

Wat die CD-speler betreft: ik kopieer zomaar een zooi MP3's op een CD met de nummers in verschillende directories, per artiest gerangschikt zeg maar. Op de cheap-ass (125 eur) Clarion die nu in de MX-5 zit zie je dan de naam van de directory in de display, bij de BMW zie je slechts iets als 'tr01-006', en dat zoekt wat lastiger. Maar goed, dat is waarschijnlijk de manier waarop BMW je dat Radio Professional ding (EUR 289, bukt U maar...) in de maag probeert te splitsen:-)

Over de stoelen heb ik trouwens ook nog steeds geen klachten :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                  Wat die CD-speler betreft: ik kopieer zomaar een zooi MP3's op een CD met de nummers in verschillende directories, per artiest gerangschikt zeg maar. Op de cheap-ass (125 eur) Clarion die nu in de MX-5 zit zie je dan de naam van de directory in de display, bij de BMW zie je slechts iets als 'tr01-006', en dat zoekt wat lastiger. Maar goed, dat is waarschijnlijk de manier waarop BMW je dat Radio Professional ding (EUR 289, bukt U maar...) in de maag probeert te splitsen:-)
                  Nou, ik kan je melden dat dat bij dat Professional ding ook nog steeds niet goed geregeld is :-) Ik gebruik echter de CD speler vrijwel nooit, maar gebruik altijd een MP3 speler voor mijn broodnodige dance.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                    Wel van tevoren even aangeven uiteraard. Dan zorg ik dat ik gekleed ben :-)
                    Ha, die Harry;

Ze willen niet echt happen vandaag, hè?
                    Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ralf T Bekijk bericht
                      Nou, ik kan je melden dat dat bij dat Professional ding ook nog steeds niet goed geregeld is :-) Ik gebruik echter de CD speler vrijwel nooit, maar gebruik altijd een MP3 speler voor mijn broodnodige dance.

Ik heb zo'n navi-scherm en dan zie je wel artiesten en titels in je scherm, dus die 300 euro voor de profi stereo is nog niet voldoende voor zulke standaard functionaliteit blijkbaar. :-)
                      Bij die navi zit wel standaard ook profi stereo volgens mij of ieg een upgrade volgens de verkoper.

En dan te bedenken dat dit allemaal standaard is in de Fiat 500 van mijn vriendin (excl navi). Die heeft ook gewoon een USB-poort (die ik ook had moeten nemen, maar ik vond 400 euro gewoon te duur) en heeft een USB-stick van 16gb met een paar duizend mp3's erop.

Echt absurd dat zulke dingen zo duur zijn bij BMW/AUDI etc.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Rijdt die 500 ook zo goed? :)
                        2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Rijdt zeker goed ja.

Maar die auto kost iets van 17,5K (de helft van mijn 118D) en heeft :
                          - Sportstoelen (half-leer)
                          - USB-poort
                          - Goede stereo met MP3 etc
                          - Airco
                          - Ingebouwde carkit met herkenning voor allerlei telefoons
                          - Spraakherkenning
                          - Stuurbediening voor stereo/telefoon
                          - Leren stuur
                          - etc etc etc

Allemaal standaard!
                          Alleen deze opties kosten bij BMW zo een paar duizend euro.
                          En dat is dan zonder auto. :-)

Back on topic :
                          Maar mijn 118D rijdt beter idd. Vind ik dan.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

We hebben laatst een proefritje in een 118d gemaakt voor een vriend van me die een leasert uit gaat zoeken in die klasse. Ter vergelijking hebben we meteen daarna in de Mini Cooper D gereden en later in de C30.

Ik moet het toegeven de 118d rijdt erg lekker. Voldoende vermogen en grip. Ik vond m alleen erg saai, zeker in vergelijk met de andere twee. De Mini gaat harder door een bocht dan de 118d (met standaardonderstel) maar is uiteraard veel nerveuzer. Zeker als je nogeens te vroeg gas gaat geven in een bocht. De c30 is qua rijden aardig te vergelijken met een 1 serie. Zeker als er niet heel veel vermogen onder de kap zit zoals bij deze versies.
                            BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

999 v/d 1000 keer gaat het meer dan hard genoeg hoor, maar soms dus niet.

Ik ben trouwens niet zo'n rijdende boom-box, maar hou soms wel van wat lawaai.
                              Dat heb je toch al met die DTM-style stortkoker aan de achterkant?
                              Anders moet je even het petje van je oren trekken, dan hoor je het beter.
                              Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

@JC : Mini harder door de bocht?
                                Dat denk ik eigenlijk niet, maar ik moet mezelf er wel voor behoeden om niet de nieuwe 1-serie messias te worden. :-)

Toen ik mijn 1-serie net had, vroeg ik me ook af hoe lang het zou duren voor ik net zo hard door de bochten zou scheuren als met mijn 147, maar dat ging heel snel.
                                Je hebt gewoon gigantisch veel grip en mocht je wel gaan glijden (op droog is dat niet zo vaak), dan grijpt de electronica snel en goed in.
                                Ik doe er behoorlijk gek mee en ben nog nooit gespind, maar de kont is wel eens een meter of 2 uitgebroken. Plankgas bochtje met ergens in het midden tramrails en de regen zorgden daarvoor. :-)

Maar je kunt dus lekker hard gummen met zulke auto's en gebruik maken van de RWD en toch is het veilig als je v/d knopjes afblijft.

En een Mini D zal uiteraard niet ver achterblijven op een 118D op een bochtig traject. (ondanks het lagere vermogen)
                                Ik vind het alleen jammer dat dat ding niet met 150pk oid te koop is. Dit is gewoon net te weinig, vind ik.
                                Anders had ik hem serieus overwogen, ondanks dat ik al ooit een Mini Cooper heb gehad.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

De Mini Cooper D heeft niet echt veel power maar weegt 1.065kg. De 1 serie zet 1.285 kg op de schaal. Ze zullen elkaar voor wat betreft prestaties toch niet veel ontlopen zou je zeggen. Moet wel zeggen dat ik niet zelf in de 1 serie gereden heb, zat er naast. Het kan dus aan de chauffeur liggen.
                                  :o)
                                  BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Ik verwacht 1e week augustus mijn 123d 3-drs HE M-sport. Na proefrit viel de wegligging mij ook in zeer positieve zin op.

Kijk er ook erg naar om er dagelijks mee rond te gaan tuffen. ;)
                                    BMW F30 328iA
                                    BMW E87 130i
                                    BMW E30 M3 + E92 M3 GT4

Propeller-fappert

Comment

123D lijkt me idd helemaal gaaf!
                                      Kost wel wat, maar dan heb je ook wat. :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Prima verhalen. Lekkere kar de 1 serie, weggedrag is fijn/betrokken en gebalanceerd. Wil graag een 135i, maar de binnenruimte(we zijn met z'n 4en)
                                        "Aerodynamics are for people who cannot build engines"-Enzo Ferrari
                                        Mattheüs 7:3-5
                                        "I believe most things can be said in a few lines."-Enzo Ferrari
                                        "One must keep working continuously; otherwise, one thinks of death."-Enzo Ferrari
                                        "The mark of a great car is one whose overall competence exceeds what you should expect from its individual components and the 1M does just that"-Chris Harris

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RH Bekijk bericht
                                          Prima verhalen. Lekkere kar de 1 serie, weggedrag is fijn/betrokken en gebalanceerd. Wil graag een 135i, maar de binnenruimte(we zijn met z'n 4en)
                                          Huh? Je hebt niet alleen een partner op de kop getikt, maar ook meteen 2 kids erbij? Bevalt dat een beetje om papa te spelen. ;-))

Bovendien een 335i (dat was het toch), is natuurlijk niet echt behelpen. Is een M3 sedan niets voor jou?

Groet
                                          GJ
                                          Last edited by GJ; 26-06-08, 18:30. Reden: thanks Harry, blijft lastig dat typen ;-))

Comment

335i GJ :-)

Dit dus :

http://www.autoweek.nl/carbase_data....43308&cache=no

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Typefoutje. ;-))) 535i bestaat niet eens, geloof ik.

Groet
                                              GJ

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GJ Bekijk bericht
                                                Typefoutje. ;-))) 535i bestaat niet eens, geloof ik.
                                                Zeker wel!

Hier:
                                                http://www.autoweek.nl/carbasedata.p...=1729&cache=no

En hier:
                                                http://www.autoweek.nl/carbasedata.p...12416&cache=no

Comment

Blijven waar je bent, das het beste.

Kijk ik ben alleen, een 135i als alternatief voor de M3 zou heel in de verte eventueel, mischien , na wat nachten er over slapen, in de verre toekomst, wel kunnen, ware het niet dat het ding niet te pruimen is, je krijgt er toch spontaan het zuur van.....................IMHO
                                                  If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit!

When they say nothing's wrong that's when you run

Comment

Grote dikke 5 serie steesjun sloep voor de deur en een 135i voor de pret er bij?

Lijkt me een prima combo :)

Comment

Ha, die Gummers;

1m96 + 1m82 achterin een 118d gaat best. En Harry kon zelfs nog sturen!
                                                      Scherven brengen gelul.

Comment

Voorstoelen eruitgehaald zeker?
                                                        All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

lol, met 4 man erin idd.
                                                          Een paar keer gedaan gisteren en dat kan best, voor de kortere stukjes. :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                                            Ha, die Gummers;

1m96 + 1m82 achterin een 118d gaat best. En Harry kon zelfs nog sturen!
                                                            Sterker nog 2.10 meter voorin kan ook! Alleen de voorstoel zit dan wel tegen de achterbank aan....

Comment

Nou ja, kan bv. Rob Scholte nog achterin. :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tiPanda Bekijk bericht
                                                                Voorstoelen eruitgehaald zeker?
                                                                Ha, die Panda;

En dan Harry bij mij op schoot zeker? Think again....
                                                                Scherven brengen gelul.

Comment

Working...
                                                                X