Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Anti km-heffing auto....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Anti km-heffing auto....

    http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...&pageNumber=36


    Wie haalt 'm op? Kun je nog jaren meevooruit ;-)
    All you need to remember is the number '70' .

  • #2
    Ik niet :-). Exact dezelfde kleur als degenen die ik een paar maanden terug verkocht heb. Alleen 2 cilinders te weinig.
    Probleem is de prijs. Na een jaar rijden, schrijf je de helft af met deze kilometerstand. Beter 1 zoeken voor de helft van het geld met een ton op de klok.

    Comment


    • #3
      Goeie tip, lennart. Maar ik zou verwachten dat de vraagprijzen van dat soort pre-87 auto's wel zal gaan stijgen. Zeker de goed geconserveerde versies met lage km-stand en nog een lang leven voor de boeg.
      Wat zou de ultieme keuze zijn? Zes- of achtcilinder? Lijkt mij dat zo'n benzine 6-cilinder bij rustige oldtimer rijstijl toch wel 1 op 11 mag scoren (handbak)?

      Onderdelen mag ook geen probleem zijn plus die dingen kopen makkelijk 4 ton of meer bij normaal onderhoud en geen misbruik van de techniek.

      Very tempting want ik haat belastingbetalen.
      All you need to remember is the number '70' .

      Comment


      • #4
        Wat betreft economy & Mercedes :-) die gaan niet samen :-)).

        Mijn W126 280SE (M110 blok, 185pk) liep met pijn en moeite 1 op 9 en daarvoor moet je dus rustig rijden en dik onder de 120km/h blijven.
        Mijn W123 280SE (ook M110 blok, 185pk) liep eerder 1 op 8, maar wel vrij vlotte auto.
        Trek er maar 1 of 2 km per liter af als je LPG wilt rijden.
        Het zijn zware auto's...

        Een 230E (W123) is zuiniger, maar met 136 op dik 1400kg niet echt snel, maar het gaat redelijk.

        Wil je echt wat zuiniger rijden, neem dan een 190E 2 liter of 200E (W124), liefst met 5-bak (nee, niet standaard bij Mercedes), die zijn relatief zuinig met 1 op 12.

        De prijzen zullen wel gaan stijgen inderdaad, maar in Duitsland is die wet niet van toepassing natuurlijk en het duurt even voordat ze wakker worden daar. Maar dat zullen ze wel redelijk snel gaan doen.

        Ow ja, eerder 6 cilinder kiezen dan V8. Die zuipen helemaal als een dronken gek.

        Comment


        • #5
          Mijn tip: Verenigd Koninkrijk. Nagenoeg geen vraag verhoging en bovendien tweedehands toch al flink goedkoper. Wel ff wennen aan de plek in de auto, maar je moet er wat voor overhebben (tip: automaat).
          Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
          Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

          Comment


          • #6
            Rolls op gas.

            http://link.marktplaats.nl/294139864

            Kun nog wel eens goedkoper worden dan een vectra. ;-)
            http://www.ebbropremium.nl

            Politics is the entertainment branch of industry.

            Comment


            • #7
              Ik ga echt geen RHD auto kopen, tenzij het een Italiaanse sportwagen is uit de jaren 50 of 60 is. Dan hoort het gewoon :-).

              ErwinGTA kocht in GB laatst een Alfa spider IV LHD voor weinig. Je moet op zoek dus naar een LHD auto die in GB te koop is.

              Comment


              • #8
                Same here: RHD is voor mij geen optie. Niet voor het sturen/schakelen maar voor het overzict op de weg.

                Lennart, die brandstofcijfers die je geeft zijn inderdaad niet om naar huis te schrijven....Wat zou de tweede keuze voor een betrouwbare pre-87er zijn? Iets dat niet onder je reet vandaan roest? Volvo?
                All you need to remember is the number '70' .

                Comment


                • #9
                  Wat zou de tweede keuze voor een betrouwbare pre-87er zijn? Iets dat niet onder je reet vandaan roest? Volvo?
                  doe dat anders in dit draadje:
                  http://www.gummen.org/forum/showthread.php?t=4112

                  Comment


                  • #10
                    Alles roest uit die tijd, alles. Wellicht is een Audi 80 iets, die hadden al verzinkte koetsen (laatste type dan, die oude roesten als een gek) volgens mij en zijn ook vrij ruim en comfortabel.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                      Alles roest uit die tijd, alles. Wellicht is een Audi 80 iets, die hadden al verzinkte koetsen (laatste type dan, die oude roesten als een gek) volgens mij en zijn ook vrij ruim en comfortabel.
                      Ja, een 86er misschien.

                      Wel AFSCHUWELIJK saaie auto's met een negatieve gumfactor en nul pret.

                      Koop dan een Audi 100 met leuke motor of zelfs quattro. Die roesten ook nauwelijks tot niet.
                      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                      Comment


                      • #12
                        http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...e&pageNumber=3

                        Zoiets? Quattro voor weinig. Of is het geen echte?

                        Comment


                        • #13
                          120 pk is geen vetpot voor zo'n grote bak.

                          Als de advertentie klopt natuurlijk...

                          Comment


                          • #14
                            Ze zijn er nog met veel minder paarden :-).

                            Comment


                            • #15
                              Deze vind ik wel interessant. 95pk diesel kan redelijk meekomen en Peugeot diesels zijn onverwoestbaar. Grote beurt geven, remmerij vervangen en langs Jan van Egmond brengen... Kan je jaren mee vooruit.

                              http://link.marktplaats.nl/298779420

                              Comment


                              • #16
                                http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...e&pageNumber=1

                                Deze lijkt me ook perfect tegen de km-heffing. Zit echt alles op en aan, wat je normaal zou missen op een oudere auto.

                                Comment


                                • #17
                                  Nou dat is 'm idd. Zuinig, comfi, alle moderne luxe... Slotje!

                                  Comment

                                  Working...
                                  X