Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schoonheid zit'm in de details - de nieuwe A8

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Schoonheid zit'm in de details - de nieuwe A8

Allez, veel poeha, maar weinig resultaat eigenlijk.
    Ik dacht dat ik blind geworden was, of seniel, of dat ze een verkeerde gallery hadden upgeload, kon zomaar zijn, het zijn tenslotte mensen.

De nieuwe A8 = A4. Maar als je het van dichter bekijkt, dan zie je dat er mooie details in zitten: de lichten bijvoorbeeld, de integratie van de koplampsproeiers in de bumpers, dat soort dingen, ik hou er wel van vandaar dat ze mij opvallen. Het interieur zal ook vast wel dik OK zijn, zeker....

Maar we praten hier over een vlaggeschip, een captain, de leider ... neen, de Leider, niet over zomaar iets. Het is de A8, for crying out loud, jarenlang de droom van menig jongen, al was het maar vanwege dat cool spaceframe (de naam alleen al), of de perfecte afwerking, het anti-pauper image (insert BMW7), dat soort dingen. De vorige versie was 'distinguished', de Engelsen hebben er vast een beter woord voor, de versie daarvoor was vooral rond, maar dat kon toen, want het waren de jaren 90, alles was toen rond .. inclusief de wereld, tegenwoordig is die vooral klein. En met weemoed kan je terugdenken aan de originele patres familias: de V8, die nog op circuits rondscheurde, om gewicht te besparen hadden ze er een A4 interieur in gehangen heeft iemand me toen wijsgemaakt, maar hij stond er wel, en hij won meestal ook nog, ondanks kilo's extra balast en gericht scherpere regelgeving ... those were the days.

Nu is het een A4*1,34 ... met mooiere details, en coole lampen vooraan, en ongetwijfeld een bende leuke gadgets, soort van playstation op wielen met een gepimpt lichtorgel erop. Spijtig wel.

In memoriam van spannendere tijden, van wildere tijden, niet de foto's van de nieuwe, maar van de oude.

Rock on. RS.

Da's een V8, geen A8.

:-)

EDIT: ah, dat schreef je al...

Overigens is de carrosserie van de V8 gewoon dezelfde als de eerste Audi 100 (zo eentje als ik heb dus). De spatborden zijn ietsje verbreed en er zitten andere koplampen en kunststofbumpers op, that's it.

Dus voor de V8 gold ook al: V8 = A6 met dikkere lampen.
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Ee flinke tegenvaller inderdaad...

Doe mij dan het ouwe model maar aub

BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Saai....

2019 Volvo V60 T6

Comment

Dus dit was het helemaal?
          Ehm, ok....

Dikke bak overigens, die nieuwe.

Comment

Saaier dan de vorige, maar dat is blijkbaar de trend im GermänischenÜberlimoRevier. Crisis hè?..

Comment

Nope, dit valt me dan wel weer tegen van Audi, had er echt meer van verwacht.
              Interieur is m.i. dan wel weer heel gaaf:

2 x ouwe premium meuk
              BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
              Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Ha die pook lijkt op de gashandel van een F16. Doen ze (binnen) toch wel goed bij Audi. En wat zou onder dat klepje ernaast zitten ? De knopjes voor het oliespoor, de rakketten en het rookgordijn, geheel 007-Stil ?

Comment

Vind hem geslaagd
                  Je gaat het pas zien als je het door hebt

Comment

dan toch liever een 7 serie. Ik vind de nieuwe niet heel erg mooi. En interieur vind ik net iets teveel Playstation met al die gimmicks.
                    Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl

Comment

Ik vind dit mooier:

Niet omdat ik nou zo'n BMW fan ben, maar omdat dit veel rustiger is. Ik zie bij die Audi alleen maar één grote knoppenzee van deur tot deur.
                      You know that reality is immaterial

Comment

Waarom plaats je het interieur van de E65(ook nog in een vreselijke kleurstelling)? Ik denk dat ik het(wegens gebrek aan pook en een niet doorlopende middeconsole) lelijkste BMW-interieur sinds lange tijd vind. Dan is de opvolger(F01) toch een stuk mooier IMHO.

Every second of your life is a part of your song

Comment

Smaakverschil. Ik wil bij automaat geen pook zien. Maar da's mijn afwijking. :)

Comment

Dat lichte BMW-interieur is afgrijselijk. Vreselijk lomp. Lijkt wel alsof ik naar de ingang van de Chunnel in Calais sta te kijken :)

Dat tweede BMW-interieur is een stuk beter, maar die maxi-dildo die uit de middentunnel steekt is wat teveel van het goed. Geef me dan maar de straaljager thrusthendel van de Audi. Nu moet ik zeggen dat ik dit Audi-interieur niet zo vind in deze kleurstelling, maar Audi heeft altijd de mooiste interieurs gehad van de limosines. Vooral dat analoge klokje is erg 'Maserati' :)
                            Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                              Smaakverschil. Ik wil bij automaat geen pook zien. Maar da's mijn afwijking. :)
                              Ik vind de genotsknots van de F01 ook niet echt mooi, maar een hangend dashboard is iets voor een Matiz of Alto(of 430 ;-)). Ik geef toe dat is mijn afwijking, maar ik kan het niet aanzien. Ik zal er 100% zeker een auto om laten staan.

Comment

Veertien replies in 3 dagen, ik neem ff de vrijheid nog verder offtopic te gaan.

Dit vind ik echt ontzettend mooi (en het is nog VAG ook) :)

Dit ademt luxe en rust. Als ik 7-serie of A8 of S-klasse geld uitgeef, wil ik een stuur, een gaspedaal, een rempedaal, een achteruitknop, een makkelijk te bedienen stereo met een fantastisch geluid. Ik wil een navigatie die de jostiband nog snapt. En ik wil een superieure stoel. De rest zoekt het teringdure kloteding zelf maar uit. En als er een probleem is, mailt ie de dealer die 5 minuten later met vervangend vervoer klaarstaat. :)

Zie het als een audioversterker. Hoe duurder, hoe minder knoppen. En omgekeerd. En daardoor vind ik die audi er dus ongelofelijk goedkoop uitzien.

Affijn, dit dus:

Comment

Iets te.....

Doe mij dit dan maar, in deze klasse:
                                  Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

Comment

Ik vind het alletwee niks. Hoe slecht je materialen vormen en kleuren op elkaar af kan stemmen is zichtbaar op het Galibier fotootje. En bij de Jag lijkt alsof je plaatsneemt in een premium wannabe minisetje(nu met SUPERDUPERWOOFERBASS).

Comment

Deze Autoweek-schrijver slaat m.i. de spijker wel aardig op z'n kop.

http://www.autoweek.nl/weblog/1918/Aaaah-8

Comment

Gewoon simpel zwart...

Comment

Doe mij dan maar zoiets...
                                          2019 Volvo V60 T6

Comment

Deze Autoweek-schrijver slaat m.i. de spijker wel aardig op z'n kop.

http://www.autoweek.nl/weblog/1918/Aaaah-8
                                            Perfect verwoord. :-) Wat ze bij Audi met die lichtslang met de meest vreemde bochten midden door de lichtunit moeten weet ik ook niet. De enige met een redelijk geslaagde 'lichtslang' is de A5. De A6 met de wallen is een twijfelgeval en bij de A8 zitten ze in de bumper, dus die telt niet mee. De Q7,Q5, R8, A3 en A4 hebben allemaal zeer fantasierijke lichtconfiguraties. De daadwerkelijke koplamp is bijna niet meer te vinden in de warboel van lijnen. Ik vind het gewoon lelijk en verre van understated.

Comment

Qua exterieur zag de vorige er beter uit (schrikwekkend hoe dat het nieuwste model nog zoveel op een Audi 100 lijkt). Interieur vind ik lelijk. Leuke F16-hendel, maar die Pioneer AVIC-X1R in het midden vind ik maar niks...

Ook die Bugatti is mooi, als je enkel die flauwe plastieken Aldi DVD speler eruit sloopt. En ook met Jaguar had het beter afgelopen zonder die gigantische glazen bol in het midden...

De Bentley... Goeie poging, maar het is een 90's airbagstuur...
                                              2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Hmmm, ik vind 'm eigenlijk wel iets hebben. Als raakt de auto wel wat zakelijkheid kwijt door dat nieuwe front.
                                                Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                                  Hmmm, ik vind 'm eigenlijk wel iets hebben. Als raakt de auto wel wat zakelijkheid kwijt door dat nieuwe front.
                                                  Hoezo? Op het kamp en de kermis worden toch ook zaken gedaan? ;-) En kerstverlichting is ook big business. :-P

Comment

Als we toch aan het interieurfappen zijn:

Gewoon de shiznit deze vliegende hoerenkast.
                                                    Attached Files
                                                    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Beetje parenclub, vooral dat rode leer. :-)

Comment

GVD, ik zie nu pas dat je vanuit die Zonda gewoon OP de wielkasten kijkt. Zo laag zit je dus bij de grond.

Wat een geile superwagen is het toch!

Comment

En speciaal voor de parkeerplaats is het handtasje met extra stevige condooms al ingebouwd.
                                                          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk bericht
                                                            De Bentley... Goeie poging, maar het is een 90's airbagstuur...
                                                            Tja, dat kun je 'm niet kwalijk nemen, het is nu eenmaal het interieur van een 90's Bentley.

Het begint hier langzamerhand wel op Macboy's interieur-fapdraadje te lijken! Ik vind 't dashboard van de nieuwe A8 zeker niet lelijk, maar dat van de huidige BMW 7 is imho wel mooier. Ander hout (of geheel ander materiaal) en kleurstelling doen natuurlijk ook wonderen voor de uitstraling.

Comment

Zakelijke nuchterheid.. ;-)

Veritatis simplex oratio est

Comment

was al aan het spitten in mijn foto's voor een S-interieur...je bent me voor ;)

de Bentley Continental vind ik ook erg mooi.
                                                                rijdt trouwens ook lekker ;)
                                                                Attached Files
                                                                Autopoetsen klik A1 Car Cleaning
                                                                A1 Car Cleaning |Alloygator Velgrandbescherming|Polishangel

Comment

Working...
                                                                X