Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Porsche 997 Carrera S

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Porsche 997 Carrera S

In het weekend van 21 november was in Nieuwegein het Porsche Approved Occasion Weekend. In feite een grote 'dumpshow' van de officiële Porsche dealers, maar dat is toch altijd leuk om te kijken.

Er stond toch veel leuks, waaronder een mooie zwarte 997 Carrera S. Deze was van 2006, met zwart Raf leer, Sport Chrono Paket, keramische schijven, electrische sportstoelen, short shift handbak en nog wat dingen. Hoewel m'n vader voornamelijk een liefhebber is van klassieke porsche's en weinig ervaring heeft met nieuwere (op de 993 turbo die hij vorig jaar had na) probeer ik hem toch altijd een 997 aan te praten omdat ik weet dat hij die wel kan waarderen.

Alles stond 'm dus aan, en er zou een proefrit komen. Daar was het niet mogelijk om te rijden namelijk. Dit hebben we afgelopen vrijdag in Oirschot gedaan (porsche centrum eindhoven). In de drukte en pestregen, maar dan weet je meteen hoe het rijdt in but-omstandigheden :)
    Wat een openbaring is zo'n 997. Ik heb wel wat incidentele ritjes gedaan met 996'en en ken de 993 turbo dus wel, maar dit was zoveel soepeler en leuker. tov de 993 turbo rijdt het 'lichter', wat door de 4WD in de 993 komt. Het scheelt ook een jaar of 12 in techniek natuurlijk. Hoewel de turbo-oomph niet te evenaren is, vind ik een 997 ook erg soepel en goed aan het gas hangen.

Misschien door de shortshift bak, maar je hebt ook zoveel lol tijdens het rijden. Het zit goed, hangt enorm aan het gas. Zeker in de sportstand van het blok (knopje op dash) en stuurt naar scherp. Er is ook een sport stand voor de schokbrekers, maar die zijn in sport eigenlijk alleen goed voor het circuit, wat dat wordt erg hard. De combi van schokbrekers in normale stand en motor op sportstand is gegarandeerd 100% lol op elk binnendoor weggetje. Omdat het zulk pestweer was, konden we ook mooi een beetje de grenzen opzoeken, die nog steeds erg ver weg ligt. Dat zal ook wel aan de bandenmaat achter liggen (295/30/19)

Al met al een superfijne auto in de juiste samenstelling. Ook m'n vader was volledig overtuigd, dus zo geschiedde. Volgende week ophalen, dan maak ik wel wat foto's. Ik heb er nu al zin an. :)
    Forza!

Leuk tweedehandsje lijkt me zo! Veel plezier er mee. Je pa dan he, al zul je hem vast wel eens mogen poetsen op zondag. :)
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Comment

hehe :)
      Nou ja, het idee is dat hij er dagelijks mee gaat rijden, en wanneer hij voor praktische redenen een ruimere auto nodig heeft kan hij mijn auto, de 159, nemen. (we werken samen) Dan ben ik ook niet te beroerd om dan even te ruilen natuurlijk.
      Forza!

Comment

Gaaf man!
        997 is echt de superauto voor iedere dag! Rijdt fantastisch vind ik en elke 30K km's een beurt is ideaal.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
        Alfa Giulia 1300 (1966)
        Mazda Miata (1990 Daily driver)
        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Gaaf, daar gaat je vader veel lol aan beleven. Verwacht natuurlijk wel een uitgebreide rij-impressie + foto's ;-)
          2019 Volvo V60 T6

Comment

Feliciteer je pa maar namens mij ;-) En mocht je een keer in de buurt van Haarlem zijn, je weet ons te vinden. Veel plezier met de Porsche!

Comment

Hey Tijmen, ja, sorry dat het geen saab is geworden. Voor het eerst sinds 1985 geen saab meer, gelukkig rijdt m'n vriendin nog saab. Ik geloof wel dat je bij John een Saab zieltje hebt gewonnen. ;)

Maar je begrijpt waar ik m'n pa liever in zie rijden.
              Forza!

Comment

Overigens voor de DSG, S-tronic, PDK fappers onder ons. Ik vond het zelf ook een fantastisch werkende automaat, zeker op de golf GTi.

Bij een 911 ben ik er sinds de proefritten wel van terug gekomen. De PDK werkt zeker goed, en is voor een automaat echt het beste wat je kunt krijgen. Er gaat echter nog steeds niets boven een handbak. Het zelf tussengas geven en je schakelmomenten bepalen maken het rijplezier zoveel groter. Dat kan geen computer voor je simuleren. PDK maakt je 911 bijna klinisch, dan kun je voor je geld beter een R8 kopen.
                Forza!

Comment

Joh Rem, geen probleem. Ik had het ook wel geweten! Wel jammer natuurlijk, na 24 jaar Saab rijden. Ik constateer helaas dat je vader niet de enige is :(

Comment

Scudetto

http://www.gummen.org/forum/showthre...=porsche+kopen

Heb je niet gezien (of misschien toch wel?)
                    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

ja gezien, en geweest dus :) Ook daarvoor al een aankondiging gehad van porsche zelf, maar dit herinnerde me er weer aan.

Nog bedankt voor je indirecte bijdrage aan deze aanschaf. :)
                      Forza!

Comment

Even een update hiervan, want we hebben 'm ondertussen alweer een tijdje en natuurlijk al wat km's gemaakt.

De aflevering ging netjes, er zat nog een luchtroostertje los en deze werd direct nog vervangen zodat we met een zgan auto op weg konden. Het regende die dag, wat zelfs met de 295 serie achterbanden niet veel uitmaakte. Later met wat vorst merk je dat dit vermogen met zomerbanden waardeloos is, dus we hebben geen sneeuw km's gemaakt.

Met de 964 heb ik nog wel een rondje in de sneeuw gemaakt, wat wel erg vermakelijk is maar met de 997 gok ik het voorlopig nog maar even niet ;)
                        Deze week komen er nog winterbanden onder, dus er komt wellicht nog een nieuwe poging (als het nog gaat sneeuwen)

Als korte impressie; het stuurt nagelscherp en met de korte (GT3) bak is het ondanks een hoger gewicht en veel meer luxe/electronica net zo vermakelijk als een oudere 911. Het is wel iets klinischer, maar ook met deze maat banden is de auto mooi te zetten. Ook door het vermogen natuurlijk, wat je helemaal merkt bij het doorhalen door de toeren. Het is niet de ervaring die ik had bij een 993 Turbo, maar ook dit gaat onvoorstelbaar hard en zoveel scheelt het niet eens in vergelijking met z'n geblazen opa. (cijfervergelijk obv 0-100 tijd: 4,5 voor de 993TT en 4,9 voor de 997S)

De 19" maken het een goed scherp sturende auto en een goede combinatie met het instelbare sportonderstel. In de 'sportstand' wordt het echter voor straatgebruik wel erg hard, zodat dit buiten het circuit waarschijnlijk niet gebruikt gaat worden. De sportstand voor de motor is voor sportief straatgebruik echt super. Het blok hangt dan nog beter aan het gas en klimt nog liever (dat kan grager!) in toeren.
                        Alles van de boordcomputers etc. moet ik nog uitvinden wat er zitten flink wat opties op. Alle computerhulpmiddelen druisen wat tegen mijn 'porsche gevoel' in, maar tijdens het rijden merk je wel dat ze wel degelijk bijdragen aan het fahrvergnügen en het is leuk om ermee te 'spelen'.

Al met al dus een ontzettend gave auto waar we nog veel leuke km's mee gaan maken. Er zijn al plannen voor een alpenpassen rit, dan gaan we pas echt wat voordeel merken van die keramische remschijven :)
                        Attached Files
                        Forza!

Comment

wat een gave bak zeg, super!

Comment

Godmiljaar! Wat een mooie wagen.
                            Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
                              ja gezien, en geweest dus :) Ook daarvoor al een aankondiging gehad van porsche zelf, maar dit herinnerde me er weer aan.

Nog bedankt voor je indirecte bijdrage aan deze aanschaf. :)
                              oh prima joh, graag gedaan, wanneer kom je me ophalen? :-)

Comment

Ik heb in precies zo'n wagen gereden met handbak en het is een hele goede auto. Doet alles erg goed, misschien wel te goed en soms wat klinisch. Voor een heer op leeftijd (no offense) een prima keuze om toch nog flink sportief te rijden. Voor de gummer die wat meer beleving wil en het ding ook op het circuit wil uitlaten misschien net iets te klinisch.

De motor is wel een juweel: klimt razendsnel in de toeren en over de hele linie is veel trekkracht aanwezig. Voelde net zo snel aan als een 996 GT3. En de 997 rijdt net zo makkelijk als een dikke Audi. Maar als ik mocht kiezen dan werd het toch een 993 of 964 RS.

Desalniettemin: een topwagen.
                                Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Wat een mooi ding.

Laatst reed er eentje voor me, en wat mij opviel was die enorm (ogende) spoorbreedte achter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                    Voor een heer op leeftijd (no offense) een prima keuze om toch nog flink sportief te rijden. Voor de gummer die wat meer beleving wil en het ding ook op het circuit wil uitlaten misschien net iets te klinisch.
                                    non taken, en is ook wel waar. het is wat meer uitgevlakt allemaal. Voor dagelijks gebruik een stuk vriendelijker en er staan gelukkig nog klassiekers voor het 'hardcore' gevoel :)

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                    De motor is wel een juweel: klimt razendsnel in de toeren en over de hele linie is veel trekkracht aanwezig. Voelde net zo snel aan als een 996 GT3.
                                    Grappig, deze vergelijking heb ik ook gemaakt, ook met een 997 GT3 die ik wel eens gereden heb. Ondanks de GT3 korte bak is het toch nog even anders. Het GT3 blok is nog happiger en moet je een stuk meer op toeren jagen. Echt een circuitblok. Dit blok is een soort daily-use-proof GT3 :)

Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                                    Wat een mooi ding.
                                    Laatst reed er eentje voor me, en wat mij opviel was die enorm (ogende) spoorbreedte achter.
                                    Ja he? Het is als totaal ontwerp een mooie slanke auto, maar wel weer wat stoerder dan een 996. Als je er echter achter rijdt valt de breedte op, dat had ik ook.

Overigens een ontwerpvoordeel tussen de 997 mk1 en mk2: de buitenspiegels. Op de mk2 zitten veel grotere (en lompere imho) buitenspiegels. Zal wel een veiligheidsding zijn.
                                    Forza!

Comment

Schitterende wagen, helemaal de goeie uitvoering.
                                      2019 Volvo V60 T6

Comment

Overigens een ontwerpvoordeel tussen de 997 mk1 en mk2: de buitenspiegels. Op de mk2 zitten veel grotere (en lompere imho) buitenspiegels. Zal wel een veiligheidsding zijn.
                                        Europese voorschriften.

Groet
                                        GJ

Comment

Ja, prachtig ding natuurlijk!!
                                          Heerlijke auto om veel mee te rijden hoor.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Afgelopen weken rijd ik met de 997 omdat de Alfa uit elkaar lag. Ik merk echter dat deze vaak wat 'vermoeid' start, en bij stilstand meer dan 1,5-2 weken is de accu leeg. Na een half uurtje rijden gaat het starten gewoon prima.

De accu is blijkbaar niet zo goed meer (4 jaar oud), en er moet wat anders in. Vraag is nu even welke. Ik moet een accu hebben met flink wat vermogen, want net zoals bij alle 911's wordt er nogal wat gevraagd bij het starten.

Varta Silverline is de one to pick, of zijn er betere alternatieven?
                                            Forza!

Comment

Garantie? Valt een accu ook onder.

Comment

Francois Delecour in een GT3 RS, er bestaan toch nog leuke Fransen:

http://www.evo.co.uk/videos/planetev...he_gt3_rs.html

Geweldig filmpje !!

Comment

Afgelopen weken rijd ik met de 997 omdat de Alfa uit elkaar lag. Ik merk echter dat deze vaak wat 'vermoeid' start, en bij stilstand meer dan 1,5-2 weken is de accu leeg. Na een half uurtje rijden gaat het starten gewoon prima.

De accu is blijkbaar niet zo goed meer (4 jaar oud), en er moet wat anders in. Vraag is nu even welke. Ik moet een accu hebben met flink wat vermogen, want net zoals bij alle 911's wordt er nogal wat gevraagd bij het starten.

Varta Silverline is de one to pick, of zijn er betere alternatieven?

Varta silverline idd.
                                                  En als de 997 vaak stilstaat, dan een druppellader erop.
                                                  Of uitlenen. ;-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Deltona Bekijk bericht
                                                    Francois Delecour in een GT3 RS, er bestaan toch nog leuke Fransen:

http://www.evo.co.uk/videos/planetev...he_gt3_rs.html

Geweldig filmpje !!
                                                    Idd. Mooie kerel. Je kon de snelheid v/d wagen afzien aan hoever de ogen van Chris Harris waren opengesperd. Hoogtepunt is net na @11:00 trouwens waar je mooi kan zien waar ze vandaan kwamen d.w.z zeker een 120-180 graden bochtje naar beneden.

Comment

Working...
                                                    X