Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BMW E9x (2) problemen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• BMW E9x (2) problemen

Na al die oude betrouwbare BMW's ook even over nieuwe BMW's uit de E9 series.
    Gisteravond met de 320i E92 in een keer power kwijt in de 3 en ook in de 2 net voor een kruising gelukkig roodlicht en links een benzinepomp op de koppeling slippend en gasgevend de motor levend gehouden. Op de kruising kwam ook het oranje motortje in het dispaly met de blijde melding Engine Fault reduced power.
    Net 18:00 geweest de BMW dealers gesloten via BMW service een ANWB monteur na 1 uur aangekomen. Motor start en loopt verschillende lasten op het blok alles blijft goed rondje sturen alles werkt goed volgens de monteur sist er iets? Vandaag bij de Beier dichtsbijzijnde dealer langsgegaan niks in het storingsgeheugendus niet relevant? Maandag maar even bij van Poelgeest langs de home dealer.
    Mijn collega had overigings een zelfde probleem bij de +/-47K km

Rij je veel op de snelweg? Misschien is het dan een vervuilde sensor ergens in het inlaatkanaal. In dit deel van het jaar krijgt je auto op de snelweg samen met het regenwater veel rotzooi te verwerken.
    Forza!

Comment

Ik rij idd erg veel snel weg eigenlijk alleen maar de auto is van half feb dit jaar en heeft +/- 48K KM snelweg gezien.
      Dus kan een goede verklaring zijn maar het stoten van het blok? is dat dan ook een sensor die ingrijpt?

Comment

Dat bokken zou door de noodloop kunnen komen. Die modus is om je auto nog even ergens veilig neer te kunnen zetten, maar een stuk op rijden lijkt me slecht.

Wel gek dat er niet echt iets uitkwam bij het uitlezen van de computer.
        Forza!

Comment

Kan van alles zijn denk ik zo. Klinkt namelijk alsof de auto in de "noodloop" is gegaan. En dat houdt in dat je nauwelijks nog vermogen hebt.

Comment

Bijna 1 maand later op 9 jan. weer motorstoring.
            Reduced power en dat is duidelijk. BMW sevices gebeld. Ja het is zaterdag meneer de dealers kunnen u niet helpen. (vreemd bij Mercedes is er storingsmonteur ik dacht dat BMW vergelijkbaar was)
            Maar geod de auto kan afgesleept worden. Nou liever niet ik kijk wel wat er gebeurt bij een restart het lijkt Windows Vista wel.
            En jawel geen storing meer of toch helaas wel dus. Snel de Beier gebeld was in Sneek dus het dichtste bij is Heerenveen. En gelukkig idd een storingsmonteur on the scene! Na overleg besloten na de Beier oe te rijden en op de rotonde van Joure dacht de auto bekijk het maar en viel compleet uit! nog net in de vrij de vluchtstrook na de rotonde gehaald een spannend moment met razende vrachtauto's en personen auto's om je heen. Motot af en weer starten gelukkig hij komt weer tot leven. Door gesukkeld met 80km naar de Beier. Auto aan de computer en iets mis met cil 2 wat ?
            Het kon niet gemaakt worden dus met een 118i autom met portenza in de sneeu terug naar huis fun! Maandag de auto retour gekregen uit eindelijk bobine schijnt vaak te gebeuren? Toch vreemd voor dit A (B)(MW) merk.

Comment

Al die Duitse merken zijn wel een keer aan de beurt met hun bobines, zo lijkt 't wel. Vijf/zes jaar geleden stond VAG in het middelpunt van de belangstelling met wat nog nét geen recall werd (genoemd). En daarna nog zo'n ronde.

Leveren al die toeleveranciers (Bosch, Bremi, etc.) soms meuk ofzo? Of anders gezegd: worden ze zó afgeknepen dat ze meuk gaan leveren? :)
              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Working...
              X