Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ford Galaxy, the defects

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Ford Galaxy, the defects

Tsja, ik kan natuurlijk niet achter blijven,... ook een eigen 'defects' draadje.

Ik heb nu 13.500 kilometer probleemloos gereden in de Galaxy.
    Vanochtend echter wilden m'n ruitenwissers niets meer doen.

Voor de aanschaf heb ik bij mijn eigen Ford dealer informatie gevraagd over bekende problemen bij de Galaxy. Defecte ruitenwissermotor en -mechanisme zaten daarbij. Best prijzige reparaties. Eur. 275 voor motor of mechaniek. Eur. 399, als je meteen beide laat vervangen.

Nu heb ik de auto gelukkig met Ford A1 garantie gekocht. Probleem is echter dat dit alleen geldig is bij de verkopende dealer. In mijn geval zit die in Oss.
    Vanmiddag dus even een uurte tijd maken voor diplomatieke onderhandelingen om de reparatie bij mijn eigen dealer te laten uitvoeren en de rekening door de dealer in Oss te laten betalen.
    Don't take life too seriously: you'll never get out of it alive

Nou, alles geregeld.

't was inderdaad de aandrijf mechaniek, die kapot was. Helemaal vastgeroest. Bekend euvel bij de Galaxy / Sharan / Alhambra.

Ford dealer in Amersfoort heeft alles geregeld met die in Oss. Het onderdeel mag in Amersfoort worden vervangen onder garantie. Ik hoef zelf alleen het vervangend vervoer te betalen.

Heb nu een Ford C-Max mee. Best een aardig autootje. Ik krijg ' em mee voor 30 Euro per dag, 100km vrij (per dag). Zaterdag ochtend kan ik m'n auto weer ophalen.

Netjes geregeld, dus.

Comment

Beter nu dan in het winterseizoen met eindelijk weer eens kans op vorst zodat de pekelbrigade zorgt voor grauwe ramen. Netjes opgelost trouwens. Kan me voorstellen dat de dealer in A'foort niet op dit soort grappen zit te wachten.
      Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
      Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Prima staaltje van klantenbinding, dus :)

Heb overigens niets hoeven betalen voor de vervangende auto.

Comment

Working...
        X