Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Audi RS6 Plus

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Audi RS6 Plus

Ik heb een mogelijkheid om een mooie RS6+ te kopen. 100.000 gelopen en gechipt naar 510 pk. Erg imposant apparaat (zwart-zwart) en netjes al het onderhoud bij de dealer gehad.

Wat zijn de pitfalls van deze auto, naast het verbruik? Gewicht lag ook boven de 2 ton geloof ik.
    Iemand hier had toch een RS6+ naar ik me herinner?
    Forza!

Volgens mij zijn er geen pitfalls, maar onderhoudsbeurten kunnen best duur uitvallen natuurlijk. Er gaat niet vaak iets stuk, maar áls er iets stuk gaat, is 't ongetwijfeld duur.

Ik ken iemand die er eentje heeft en die auto is verder een no-brainer. Ongelooflijk goede kwaliteit. Brutaal snel en desondanks zeer comfortabel.
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

wel comfortabel? Ik heb in m'n hoofd dat het een behoorlijk hard onderstel was namelijk. Maar het is alweer bijna 5 jaar geleden dat ik een keer met iemand heb meegereden in zo'n ding.

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
      Er gaat niet vaak iets stuk, maar áls er iets stuk gaat, is 't ongetwijfeld duur.
      Dat idee had ik ook idd. Redelijk bombproof, maar áls het stuk gaat kun je aardig de beurs trekken.
      Forza!

Comment

Heb een keer een 300 Km proefrit met een RS6 gemaakt, ook deels in duitsland op hoge snelheid.
        Vond het een imposante auto. Bijzonder snel in rechte lijn, maar in snel genomen bochten voel je heel goed dat je met een zware bak aan het sturen bent, is zeker niet geschikt om "speels" mee te rijden. Als GT voor lange afstanden/hoge snelheid zeer fijn.

Het verbruik was wel schrikbarend (let wel, we hebben voluit gespeeld) met ca 1:3,5/ 1:4
        Als ik echter met mijn 450PK Cayenne Turbo vergelijk: die zit bij dergelijke voluit trappen rijstijl ook op ca. 1:4,5.
        Regulier verbruik bij de Cayenne is 1:5,6 (veel korte ritten/stad) tot 1:6,8 bij constant 140 langere afstand en "normale" rijstijl.
        Ga er dus maar van uit dat je met de RS6 mag rekenen op 1:6 of slechter.

Kostenplaatje: ga er maar van uit dat als je met een dergelijke auto bij de dealer belandt, je aan de beurt bent met de rekening. Werkplaats tarief bij de Audi dealer (vriend van mij had een TT Quattro) was paar jaar geleden al boven de 100E per uur en bij reparaties was opvallend dat er bij storing zoeken veelvuldig nieuwe delen werden gemonteerd die achteraf niet defekt waren, maar wel betaald mochten worden. Hun motivatie was: zoeken zonder uitwisselen kost meer. Bovendien was duidelijk de tendens te voelen: als je een dergelijk dure auto rijdt, dan kan je het toch wel betalen, dus niet zeuren, wij zijn de "vakmensen" dus gewoon afwachten wat de rekening wordt en betalen.
        Er werd duidelijk niet voor het kosten besparende belang vd klant gewerkt...
        Last edited by RenéNSX; 13-01-10, 09:41.

Comment

Speels is ie inderdaad niet (hoewel je er in de sneeuw heel veel pret mee kunt hebben, zo schijnt...). Maar speelsheid is natuurlijk ook helemaal niet de insteek van die auto, dus daar mag je 'm niet op beoordelen.

Die keren dat ik meegereden ben, vond ik de auto héél comfortabel. Ook toen we met vier man erin zaten en 280 deden op de Oberhausen Straight, en dat stuk autobahn is toch behoorlijk gaar, qua wegdek.

Verder is dat gehámer van de V8 verslavend. En de effortless performance natuurlijk. Ik kan me herinneren dat we op de terugweg van Goodwood uit pure verveling een paar keer van 100 naar 200+ accelereerden, en daarna voluit weer afremden naar 100, en dat ik daarvan ging giechelen als een dom gansje. Ik ben er nog steeds van onder de indruk dat Audi zulke auto's kan bouwen, en dat die dingen gewoon *heel* blijven. Ik bedoel. Twee volwassen kerels voorin. De rest van de auto inclusief de achterbank tot 't dak volgestouwd met bagage (vijf tenten, campingspullen, kooktoestel, weekendtassen). En dan nóg zulke versnellingen en vertragingen kunnen halen. Bizar.
          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

En laten we wel wezen. Ding is nu zes jaar oud en heeft al die tijd behoorlijk op z'n donder gehad. Hij is, laten we zeggen, gebruikt waarvoor hij bedoeld is, maar dat merk je er na al die jaren nog steeds niet aan.

Ik vond 't trouwens ook heel comfortabel rijden.
            Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

510pk ook. :-)
              Mag ik hem lenen voor dat heen en weer scheuren naar Villa d'Este? ;-)

Verder geen verstand van, maar wel gaaf zo'n ding natuurlijk. Goedkoop rijden is echter wel anders.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
              Alfa Giulia 1300 (1966)
              Mazda Miata (1990 Daily driver)
              BMW 320Ci (van GF)

Comment

hoewel ik dat Bonnie-gedrag met de GTA ook wel gewend ben, daar rijd ik ook standaard 1 op 6 mee, meestal nog slechter.

Het geluid is ook wel top inderdaad, alleen daarvoor wil je 'm al hebben.
                Forza!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
                  Iemand hier had toch een RS6+ naar ik me herinner?
                  David ja, maar die heb ik nooit meer gezien hier........
                  Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                    David ja, maar die heb ik nooit meer gezien hier........
                    Idd, zit hij ook niet bij de buren?

Groet
                    GJ

Comment

En David had de modelserie daarvoor, en dat is weer een heel andere auto.
                      ''Thank God for the internet experts''

Comment

Die had een S6+
                        Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Weet je al een beetje wat je gaat doen? Ennuh heb je ook foto's?

Comment

we gaan eerst even rijden, en dan kan ik wel wat foto's maken.

Het is precies deze, maar dan niet meer zo mooi gepoetst. :)
                            Attached Files
                            Forza!

Comment

Skitterend. Nooit in gereden, wel erachter terwijl hij volle polle wegtrok. Toen zat mijn haar wel een beetje in de war.
                              vooral het geluid is mooi!

Comment

http://www.timesonline.co.uk/tol/dri...cle5156344.ece
                                You know that reality is immaterial

Comment

Dat is de huidige RS6 (geen plus) Schnitzel. Met de V10 *hartje*
                                  Forza!

Comment

wauw!!

Comment

En, al gereden en verkocht?
                                      fka v164

Comment

Halen dat ding! Je bent Alfa gewend hoor, denk dat zo'n RS6 wel meevalt dan ;-)

Comment

Energielabel G volgens de autoweek database. How cool is that?! Halen dat ding!
                                          You know that reality is immaterial

Comment

bah, weer te lang gewacht want hij is alweer verkocht. :/ Was ook een goede prijs.

*noteert 'niet meer twijfelen' alsnog op goede voornemens lijst*
                                            Forza!

Comment

sukkel

welke gummer heeft 'm wél gekocht :-)
                                              fka v164

Comment

Working...
                                              X