Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de Leon Cupra R

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• de Leon Cupra R

Afgelopen zaterdag op kenteken gezet. 265pk, XDS, Xenon, Navi, Leer, 19"
    Verlaagd met een Eibach schroefset.
    Komt nog een FOX auspuff met dikke downpipe op, met zelfde eindstuk als origineel. Deze auto rijdt echt 10x beter dan de eerdere Cupra's. Stuurhuis, voorwielophanging, achteras, sporing van de wielen is allemaal anders. Ik vind het echt een top auto voor nog geen 40k.

www.tuningparts.nl

zal best, maar het is geen bmw.

;-)
    Bmw f11 525d e46 330 cabrio

Comment

Das toevallig. Een collega van me heeft m net besteld. Ik kom snel een keer langs Edwin, dan heb ik dr eerder in gereden dan hij.

:o)
      BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Geile bak Ed !!!!

Oorspronkelijk geplaatst door 6bakkie Bekijk bericht
        zal best, maar het is geen bmw.
        Dus? Dit is geen ook geen standaard Seat.
        Zo zijn er inderdaad ook enkele BMW's die meer de moeite waard zijn dan anderen. Een standaard 316i bijvoorbeeld maakt mij de pis niet lauw, te kaal, te duur en claustrofobisch klein voor zijn klasse. En met de sneeuw ligt al BMW-rijdend NL in de sloot omdat ze geen geld meer hadden voor winterbanden of niet eens wisten dat het een RWD auto is.

*FF chips en cola scoren, ben zo terug.

Comment

Het is inderdaad een heel erg dik ding. Heb nog niet gereden met het andere onderstel eronder, maar met het standaard onderstel was het al een top auto.

Je merkt dat het een andere auto is dan de standaard cupra in het sturen, maar ook in het karakter van de motor. De auto blijft tot de toerenbegrenzer (7.000rpm) lekker door trekken, waar de normale cupra bij ongeveer 6.000rpm in ademnood kwam. Ik weet niet hoe dit blijft als je er nog meer vermogen uit gaat halen, misschien komt deze 'kwaal' dan terug maar misschien ook niet.

Het is altijd moeilijk een vergelijk kwa snelheid te maken met een andere auto zonder dat ze echt naast elkaar staan, maar de cupra R voelt sneller aan dan mijn 130i. We zullen het nog wel eens testen denk ik zo. Als Ed het ding toch nog gaat chippen wordt het een kansloze missie voor de 130i ;)

Comment

Als ex-seat rijder blijf ik toch een klein beetje een zwak houden voor het merk (ik hoop niet dat Mr. Paprika meeleest, maar aangezien het een Seat draadje is zal het wel niet) :-)

Van buiten een knappe auto, met die specs en prijs helemaal goed. Maar waar ik gewoon niet aan kan wennen is dat plastic fantastic interieur. Of is dat ondertussen verbeterd?

Wat voor kleur leer trouwens?
            Fährst du quer - Siehst du mehr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martijn Bekijk bericht
              Maar waar ik gewoon niet aan kan wennen is dat plastic fantastic interieur. Of is dat ondertussen verbeterd?
              Daar knapte ik ook op af tijdens mijn lease-slet-zoektocht in 2006. Man wat was dat interieur een drama. Als ze daar nu ook eens 1000e tegenaan gooien, zou het er allemaal een stuk beter uitzien en meer mensen de koop/knoop doorhakken.

Comment

Overigens had ik begrepen dat leer geen optie was in de CupraR? Of is dit gewoon achteraf ingebouwd buiten SEAT om?

Ik ben ook wel erg benieuwd naar foto's van het interieur.
                BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Vreselijk die huifkarvelgen....leg er dan helemaal geen rubber onder.
                  Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

JC, leer is gewoon bestelbaar.

Kijk naar deze:
                    http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...g=&tabNumber=2
                    www.tuningparts.nl

Comment

Ik vind bijna 40k voor een Seat echt teveel geld. Je krijgt er een uitloopmodel voor voorzien van een spuuglelijk interieur. Voor 35k kun je ook een Megane RS full option kopen, ook 250 pk). Voor hetzelfde geld als je Leon heb je ook een VW Golf GTI met opties en chip voor de deur staan. En die auto schrijft beter af.
                      Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl

Comment

sitechris, onderbouw je verhaal over afschrijving eens?
                        Graag met voorbeelden.

En of een Megane nu wel een mooie auto is, daar zijn de meningen gelukkig over verdeeld :)
                        www.tuningparts.nl

Comment

Sitechris, volgens mij rij je zelf ook in een auto die veel te duur is voor wat hij feitelijk te bieden heeft :)

Comment

Hoi Ed,

Ziet er goed uit! Kom m woensdag ff in het echt bewonderen.

Comment

Waarom staat dit eigenlijk in 'Duitsland'? ;p
                              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Zelfde traditie als dingen over Alfa's in Asia Tech mikken :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                                  Waarom staat dit eigenlijk in 'Duitsland'? ;p
                                  Zie jij een Spanje-forum dan? ;-))

Groet
                                  GJ

Comment

Seat is wel de weg kwijt met de interieurs van hun hatchbacks.
                                    De Leon II en nieuwe Ibiza zijn echt te treurig voor woorden. Dan zie ik echt liever het interieur van de oude Leon (oude Audi A3 interieur).

En 40K zou ik ook liever uitgeven aan een Golf GTI.
                                    En nog veel liever aan een tweedehands auto :)
                                    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door k33z Bekijk bericht
                                      Sitechris, volgens mij rij je zelf ook in een auto die veel te duur is voor wat hij feitelijk te bieden heeft :)
                                      Tweedehands gekocht met 2 jaar garantie van de merkdealer. Iets meer dan 25k betaald met 50 op de teller, dus dat valt alleszins mee. Overigens is een 1 serie nieuw kopen niet erg slim, dat ben ik met je eens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sitechris Bekijk bericht
                                        Tweedehands gekocht met 2 jaar garantie van de merkdealer. Iets meer dan 25k betaald met 50 op de teller, dus dat valt alleszins mee. Overigens is een 1 serie nieuw kopen niet erg slim, dat ben ik met je eens.
                                        Ik weet dat je de auto niet nieuw hebt gekocht en je kan niet een 2e hands auto met een nieuwe Seat vergelijken. Ik haal deze vergelijking alleen aan om het een en ander in perspectief te zetten.

Een 130i is veel te duur, een Megane RS is ook erg duur (levert twee knaken op als hij uberhaupt nog rijdt na 2 jaar), etc etc. De enige auto die echt veel value for money te bieden heeft is de Golf GTI. Meer status, betere afwerking maar technisch is deze Seat weer een stuk beter (lees sportiever). Het is maar waar je de voorkeur aan geeft.

De prijs voor deze Seat valt juist weer erg mee als je het vergelijkt met de Scirocco R welke technisch identiek is.

Comment

Leuk ding hoor. Weer eens wat anders. Binnenkant ken ik niet, is dat dan zo erg ?

Waarom moet 't ding verlaagd worden 't is al een Cupra en al een R, dan verwacht je toch al dat 't onderstel volledig optimaal is. 4 x verstelbaar eibach eronder kost je ook zo 1000 piek extra.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
                                            Leuk ding hoor. Weer eens wat anders. Binnenkant ken ik niet, is dat dan zo erg ?

Waarom moet 't ding verlaagd worden 't is al een Cupra en al een R, dan verwacht je toch al dat 't onderstel volledig optimaal is. 4 x verstelbaar eibach eronder kost je ook zo 1000 piek extra.
                                            Goeie vraag........de oude Cupra R was ook al een zeer goeie auto met dito onderstel. Waarom moet het dan TOCH nog anders?
                                            Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                                              Goeie vraag........de oude Cupra R was ook al een zeer goeie auto met dito onderstel. Waarom moet het dan TOCH nog anders?
                                              Omdat de auto standaard te hoog staat in mijn opinie.
                                              En....zien doet kopen :)
                                              www.tuningparts.nl

Comment

Je hebt em in de verkoop en daarom verlaagd ?

Comment

Edwin is autohandelaar en elke auto bij hem is te koop.

Wel duh! :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Edwin Bekijk bericht
                                                    En....zien doet kopen :)
                                                    Dit vind ik wel de meest foute autoverkoper-zin die er is.
                                                    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

M4, Edwin heeft alles te koop........
                                                      Echt ongelooflijk, je kunt elke Seat bij hem kopen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                                                        M4, Edwin heeft alles te koop........
                                                        Echt ongelooflijk, je kunt elke Seat bij hem kopen!
                                                        Ik wist en weet dat ie autos verkoopt om 't plat te zeggen maar de zin "Afgelopen zaterdag op kenteken gezet." plus het nieuwe kenteken deed mij denken dat het een nieuwe auto is waarvan direct na de fabriek nog eens het onderstel (veren + schokbrekers) en het motormanagementment is aangepast. Als dat door de koper is bepaald en betaald dan snap ik 't. Als Edwin em zelf heeft 'ingekocht' en aangepast voor de verkoop dat snap ik zo'n investering in die auto niet vandaar m'n fronsende wenkbrauwen en de vraag 'hoe sit dah ?'.

En nu snap ik 't nog steeds niet btw :)

Comment

Auto om mensen lekker te maken ook zo'n bak te kopen in die config te kopen. En over zoveel duizend km's gaat ie d'r weer uit. Of eerder als er een gek is die hem voor de juiste prijs wilt kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door k33z Bekijk bericht

De prijs voor deze Seat valt juist weer erg mee als je het vergelijkt met de Scirocco R welke technisch identiek is.
                                                            Totdat je deur opent en geconfronteerd wordt met een cheapo interieur.
                                                            Ik hoop van harte dat Seat bij de opvolger ook voor het interieur mag putten uit het VAG magazijn waar VW en Skoda wel uit mogen putten. Dat maakt de auto direct veel aantrekkelijker. Want het is (ondanks dat de auto al paar jaartjes meeloopt) nog steeds een mooie auto om te zien en ik geloof zeker dat de Cupra R fijn rijdt. Ik heb wel eens een lange rit met een FR TDI gemaakt en was ook impressed over fijne onderstel en besturing.

Comment

nou ja het dash van de Exeo is al een stuk mooier! Dus de Leon III zal ook vast wel een mooi dash krijgen. In de Cupra R heb je geen tijd om naar dat dash te kijken zo hard gaat het :-)

Comment

Jij hebt aandelen van Edwin he Taxi ? :-)

Comment

Working...
                                                                X