Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Skoda Fabia RS

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Skoda Fabia RS

Dit is de Skoda Fabia RS

Dat hij ging komen was al geen verrassing meer, maar de Skoda Fabia RS en Fabia Combi RS zijn nu officieel onthuld. De vorige generatie Fabia RS was er opvallend genoeg enkel als dieselvariant. Deze keer houdt het merk het bij benzine. De kleine Tsjech krijgt logischerwijs dezelfde motor als alle kleine snelle jongens van de Volkswagengroep: de 1.4 TSI met turbo en mechanische compressor. In dit geval met een vermogen van 180 pk, waarmee je de Fabia RS in 7,3 seconden naar de 100 km/h krijgt. De auto heeft verder de beschikking over het elektronische sperdiff XDS, dat middels het ESP het binnenste wiel in een bocht afremt mocht het doorslippen. Hierdoor houd je langer tractie bij het uitacceleren van een bocht. Net als de Polo GTI en de Ibiza Cupra & FR krijgt de Fabia RS standaard de beschikking over een zeventraps DGS-bak. Zelf schakelen kan dus niet.

Los van 17 inch lichtmetaal, onderscheidt de RS zich onder andere door rode remklauwen, getinte ramen, een nieuwe achterbumper met geïntegreerde diffuser, dubbele uitlaatpijp en een vergrootte dakspoiler.De auto staat in juni bij de dealers, een prijs is nog niet bekend.

http://www.autoweek.nl/autonieuws/13...Skoda-Fabia-RS
    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

De nieuwe Skoda neus vind ik wel aardig, de rest van 't karretje is ook wel ok.

Alleen dat interieur; je moet niet neerslachtig van aard zijn, anders hang je denk ik jezelf na verloop van tijd op aan de binnenspiegel.

Comment

.....
      Veritatis simplex oratio est

Comment

Net artikel van de RS achter de rug. Schande dat ze dit de RS badge mee geven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
          .....
          Ze zijn inderdaad allebei groen, goed zo
          2019 Volvo V60 T6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door floris_s Bekijk bericht
            Ze zijn inderdaad allebei groen, goed zo
            Ja, dat zal het zijn....
            Veritatis simplex oratio est

Comment

Ja, dat zal het zijn....
              Wat, heb ik de vleugeldeuren van de Fabia gemist?
              2019 Volvo V60 T6

Comment

Sprekende gelijkenis Peter....wat is die station trouwens een wangedrocht zeg.
                2 x ouwe premium meuk
                BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

een wangedrocht? Is dat een woord om stiekem te zeggen dat je het eigenlijk wel een gaaf ding vindt? :)
                  Forza!

Comment

Best lelijk. Weinig Fabia WRC DNA in te herkennen.
                    ------------------------------------------------
                    We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

.....
                      LOL, hij was me voor. Wat een gedrocht.
                      You know that reality is immaterial

Comment

Ik vind het zo'n lelijke auto. Als RS wordt het alleen maar erger.
                        All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Die stationversie: BRAAK!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
                            een wangedrocht? Is dat een woord om stiekem te zeggen dat je het eigenlijk wel een gaaf ding vindt? :)
                            Ja ik weet het...dubbel op, maar ken je nagaan hoe lelijk ik dat ding vind.
                            2 x ouwe premium meuk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MartijnL Bekijk bericht
                              Best lelijk. Weinig Fabia WRC DNA in te herkennen.
                              Nogal wiedes. Daarvan was er alleen eentje van de vorige generatie Fabia. Die veel gedrongener was dan dit ding met z'n kleine wieltjes - althans dat oogt zo door de enorme hoeveelheid metaal die Skoda erboven heeft weten te wurmen. Hij is inderdaad zó lelijk...

Of bedoel je de S2000-versie?
                              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

http://www.evo.co.uk/carreviews/evoc...rs_review.html

niet echt slecht dus. Beter dan de DS3, en als station zonder alternatief. Zeker als het om uiterlijk gaat ;-\)
                                Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Voor hetzelfde geld koop je een Polo GTI. Makkelijke keus! Doe mij maar de Polo.
                                  Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl

Comment

Die velgen, is dat echt 17 inch ???

Comment

Het enige wat daar mooi aan is, is dat GUMMENGROEN
                                      2 x ouwe premium meuk

Comment

Working...
                                      X