Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ruf RGT-8.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Ruf RGT-8.

Ha, die Gummers;

Stilletjes in een hoekje op de show in Genève introduceerde Ruf hun RGT-8, een van de 997 afgeleide RWD coupé voorzien van een zoals wordt vermeld door Ruf zelf ontwikkelde V8 op de plaats van de vroegere zespits boxer. De motor heeft dry-sumpsmering en een platte krukas en wordt opgegeven voor maxima van 550PS/8500rpm en 500Nm/5400rpm. Daarbij schijnt de tor ook nog eens zo'n 35kg minder te wegen dan de 3,8liter versie van Porsche's eigen platte zes. Nou moet ik persoonlijk nogal wennen aan het idee van een 911 zonder boxer, maar dit biedt toch wel hele leuke perspectieven.

http://www.ruf-automobile-gmbh.de/de/RGT-8-.f804b.php
    Scherven brengen gelul.

Interessant.
    Qua gewichtsverdeling van het blok zou het wat meer richting het midden liggen (ik neem even aan dat het V8-blok langer is dan de platte-6) maar zal het zwaartepunt wel hoger liggen (neem ook aan dat het blok hoger is).

Goeie specs: 4,5L en 550pk/500Nm! Zal een lekker racy blok zijn.
    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Ha, die PACO;

Zwaartepunt zal inderdaad een fractie hoger liggen (hoewel het drijfwerk natuurlijk het zwaarst is en mooi laag ligt), dus door het lage motorgewicht zal het effectieve zwaartepunt dat van de boxer uiteindelijk dicht naderen.
      Scherven brengen gelul.

Comment

Dat is wel bijzonder inderdaad, knap werk om dat erin te krijgen.

Ik ben benieuwd naar de drivingtests.

Die oldskool bekleding is ook leuk gedaan :)
        Last edited by Scudetto; 06-03-10, 23:56. Reden: hmm, afbeeldingen copy pasten vanaf de RUFsite werkt niet.
        Forza!

Comment

Ha, die Scudetto;

Eens. Maar kennelijk toch te obscuur. VIP-box materiaal?
          Scherven brengen gelul.

Comment

Working...
          X