Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ford RS500 - 350pk op de voorwielen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Ford RS500 - 350pk op de voorwielen



    Ford Europa is eigenlijk duits toch? Anders mag iemand dit draadje verplaatsen :-)

    "Hierdoor hebben we alle info en plaatjes alvast van de 350 pk’s sterke RS500. De wedergeboorte van de legendarische typeaanduiding moet natuurlijk wel wat stof doen opwaaien. Met de welbekende 2.5 liter vijfcilinder lukt dat aardig, maar schroef er een grotere turbo op en je haalt er zo 350 paarden en 450 Nm aan koppel uit. Deze matzwarte über-Focus wordt gebouwd een oplage van 500 units (inclusief typeaanduiding) en is verkrijgbaar in aller kleuren, zolang het maar matzwart is."

    bron: http://www.autoblog.nl/archive/2010/...rd-focus-rs500
    2019 Volvo V60 T6

  • #2
    dit apparaat schreeuwt om 4WD, wat jammer genoeg niet doorging bij deze RS.

    Ik blijf het geen mooie auto vinden, maar het is waarschijnlijk wel een feestje om te rijden.
    Forza!

    Comment


    • #3
      Dikke shit, ouwe.

      Wel jammer van de FWD.
      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

      Comment


      • #4
        gvd, zelfs Darth Vader is aan de FWD. Waar houdt het op?!
        De Boekhouder

        Oi, no professionals

        Comment


        • #5
          Met dat trick diff moet 't toch wel meevallen?
          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

          Comment


          • #6
            het is maar de vraag hoeveel peekaatjes hij echt levert. De Focus RS is namelijk in rechte lijn nauwelijks sneller dan een Golf GTI, blijkt uit vele tests. Dus ik neem die 300 pk (standaard) en die 350 pk met korreltje zout.
            Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl

            Comment


            • #7
              Chris, dat zou dan ook voor de volvo moeten gelden waar dat blok eerder inzat.

              Al linkje gevonden:

              http://www.evo.co.uk/carreviews/carg..._golf_gti.html

              Maar daar zit nog steeds 50 pk tussen beide autos.
              Last edited by Q4Jan; 29-03-10, 21:20.
              http://www.ebbropremium.nl

              Politics is the entertainment branch of industry.

              Comment


              • #8
                Je moet bij sprints tussen 2 auto's wel de bakverhoudingen, eindoverbrenging, gewicht en manier van schakelen meenemen.

                Van de Volvo motor is in ieder geval bekend dat die comfortabel 350pk kan draaien, dat vermogen neerleggen met alleen de voorwielen is een ander verhaal. Globaal gezien kom je na 215pk in de problemen zonder technische aanpassingen.
                De Boekhouder

                Oi, no professionals

                Comment


                • #9
                  mooi hoor die revo knuckle icm een quiaffe (schrijf je dat zo?)
                  maar wat je feitelijk doet is het geven van een doekje tegen het bloeden
                  pak de oorzaak aan en trek het awd systeem van volvo uit de kast en bouw een nieuwe legende
                  er rijden al enkele focussen rond op deze manier en het schijnt niet eens bizar veel werk te zijn
                  يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

                  Comment


                  • #10
                    Ha, die TSM;

                    Gaat niet werken, want met AWD krijgt'ie nooit een groen label.
                    Scherven brengen gelul.

                    Comment


                    • #11
                      Hmmmm, vind het helemaal niks......geen chroom :-)
                      2 x ouwe premium meuk
                      BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                      Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Tomstr Bekijk bericht
                        Globaal gezien kom je na 215pk in de problemen zonder technische aanpassingen.
                        Onzin, tenzij je met "globaal" een range van een pk-tje of 150 bedoeld maar dan is die x15pk een schijnnauwkeurigheid. Ligt helemaal aan het type auto, onderstel, gewicht, etc... Kortom, kun je niets van stellen, behalve dan dat een RWD langer grip heeft doordat de massa zich naar achteren verplaatst, natuurkundig gezien dan.

                        BTW, die Ford lijkt mij wel OK... ;-)
                        "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

                        Comment


                        • #13
                          Dat die uitspraak onzin is mag je van mij zelf aan Ford uitleggen. Die liepen in de tijd van de eerste Focus RS tegen hetzelfde probleem aan waarna ze voor een quaife sperdiff gekozen hebben. Ze zijn met het testen van die auto uitgekomen op de 215pk grens voor moderne fwd hatchbacks. Met hummers en ander militair materiëel kan je vermoedelijk wat verder gaan. ;)
                          De Boekhouder

                          Oi, no professionals

                          Comment


                          • #14
                            Ik geloof ook niet zo in die grens, er zijn teveel variabelen om zo'n uitspraak te kunnen doen. Ik heb wel in vag diesels gereden waar het traction control lampje het zelfs in de 2e versnelling nog druk had, zeker wanneer je bij het uitkomen van een bocht het gas erop gooit. En ook wel in een 400pk sterke FWD gezeten met bijzonder goed uitgebalanceerd onderstel waarbij je op een circuit het vermogen volledig kon inzetten, zelfs bij het uittkomen van bochten.

                            Het heeft ook erg veel te maken met de vermogensopbouw, bij turbo motoren wordt vaak het koppel ineens heel snel opgebouwd en wordt de tractie verbroken (zeker bij diesels met korte powerband). Bij een mooi opbouwende koppelcurve is er weinig aan de hand en kun je zelfs 400pk+ nog gebruiken zonder ernstig tractieverlies (alleen niet in de 1e versnelling dan :) ). Natuurlijk doet een beetje RWD dit eigenlijk altijd beter en is ontetwijfeld een heel stuk leuker en gebalanceerder.

                            Comment

                            Working...
                            X