Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ibiza 1.2 tdi, geen wegenbelasting en 14% bijtelling

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Ibiza 1.2 tdi, geen wegenbelasting en 14% bijtelling

    SEAT Ibiza 1.2 TDI Ecomotive nu leverbaar

    En in tegenstelling tot Volkswagen, wel snel leverbaar!

    * Geavanceerde TDI-motor: zeer laag verbruik (3,7 l/100 km), CO2-uitstoot van 95 g/km
    * Voordeel voor particuliere koper: geen motorrijtuigenbelasting en BPM
    * Zakelijk voordeel: indeling in 14%-categorie van de fiscale bijtelling

    SEAT introduceert de Ibiza 1.2 TDI Ecomotive met een nieuwe 55 kW (75 pk) sterke 1,2-liter TDI-krachtbron. Met deze motor is de Ibiza goed voor een gemiddeld verbruik van slechts 3,7 l/100 km. De daarmee overeenkomende CO2-uitstoot van slechts 95 g/m heeft zo zijn voordelen. Zo is de Ibiza 1.2 TDI Ecomotive vrijgesteld van BPM en motorrijtuigenbelasting. En bij zakelijke inzet kan de berijder rekenen op inschaling in de 14%-categorie van de fiscale bijtelling. Die bijtelling wordt bovendien geheven over zeer scherpe aanschafprijzen. De Ibiza 1.2 TDI Ecomotive is namelijk al leverbaar vanaf € 14.995,-.

    De nieuwe Ibiza 1.2 TDI Ecomotive is gemáákt voor zuinig rijden. De 1,2-liter TDI-motor dankt zijn efficiency onder meer aan common rail-inspuittechnologie en een speciaal motormanagement. Ook de aangepaste overbrengingsverhoudingen van de versnellingsbak dragen bij aan een zo gunstig mogelijk verbruik. Daarbij is de stroomlijn van de Ibiza verder geoptimaliseerd met onder meer een aangepaste grille en de toepassing van een vóór en achterspoiler. Het resultaat van dit alles: prima prestaties, maar vooral: een gemiddeld verbruik van slechts 3,7 l/100 km. Dit komt overeen met een CO2-uitstoot van slechts 95 g/km. Daarmee komt de Ibiza 1.2 TDI Ecomotive in aanmerking voor maximaal fiscaal voordeel voor zowel particulieren als voor zakelijke rijders.

    Zuinigheid met voordelen

    Het lage verbruik van de Ibiza 1.2 TDI Ecomotive heeft belangrijke voordelen. De actieradius bedraagt met een volle tank (45 liter) bijvoorbeeld ruim 1.200 km - de meeste Europese vakantiebestemmingen zijn zo zonder tankstops bereikbaar. Particuliere rijders profiteren bovendien van het feit dat de Ibiza Ecomotive is vrijgesteld van BPM en motorrijtuigenbelasting (in deze klasse betekent dat laatste een jaarlijks terugkerend voordeel van circa € 900,-). De Ibiza 1.2 TDI Ecomotive neemt dus genoegen met relatief goedkope dieselbrandstof zonder dat daar het hoge (diesel)tarief voor de motorrijtuigenbelasting tegenover staat, het omslagpunt ten opzichte van een vergelijkbare auto met benzinemotor komt daarmee uit op 0 (nul) kilometer.

    Ook voor zakelijke rijders is de enorme actieradius van de Ibiza 1.2 TDI Ecomotive een belangrijk pluspunt; het aantal tijdrovende tankstops wordt zo tot een minimum beperkt. Maar hét zakelijke voordeel schuilt hem vooral in het feit dat de Ibiza 1.2 TDI Ecomotive als één van de weinige auto's in zijn klasse in aanmerking komt voor inschaling in de gunstige 14%-categorie van de fiscale bijtelling.

    Zeer scherpe tarieven

    De Ibiza 1.2 TDI valt ook op door een uitermate scherpe prijsstelling. In de sportief getinte 3-deurs SC-uitvoering is hij leverbaar vanaf € 14.995,- (1.2 TDI Reference Ecomotive). De Style-uitvoering staat te boek voor € 16.495,-. Ook de 5-deurs uitvoering van de Ibiza 1.2 TDI Ecomotive is er als Reference (vanaf € 15.395) en als Style vanaf € 16.895. Alle modellen beschikken standaard o.a. over ESP, elektrisch bedienbare ramen, centrale deurvergrendeling met afstandsbediening en stuurbekrachtiging. Er zijn uiteraard diverse opties beschikbaar; deze zijn zonder uitzondering óók BPM-vrij. De Ibiza 1.2 TDI Ecomotive is vanaf volgende week bestelbaar en maakt medio juni zijn opwachting in de Nederlandse SEAT-showrooms (en op de Nederlandse wegen natuurlijk).

    Neem voor meer informatie contact op met een van onze verkoopadviseurs op telefoonnummer 079-3517281.
    www.uwseatdealer.nl
    www.tuningparts.nl

  • #2
    Kijk nou toch eens .... spam :-)

    Maar serieus, uitermate aantrekkelijk en hoop dat je er veel van gaat verkopen Ed.
    2 x ouwe premium meuk
    BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
    Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

    Comment


    • #3
      Heb ik het nu goed begrepen dat de Ibiza Ecomotive is vrijgesteld van BPM en motorrijtuigenbelasting?
      fka v164

      Comment


      • #4
        ????? Dat staat er toch Sander....
        2 x ouwe premium meuk
        BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
        Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door v164 Bekijk bericht
          Heb ik het nu goed begrepen dat de Ibiza Ecomotive is vrijgesteld van BPM en motorrijtuigenbelasting?
          Ja, en niet alleen dat, hij valt voor zakelijke rijders ook in de 14% bijtellingscategorie.
          Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

          Comment


          • #6
            Die gaan 't vast, net als z'n Polo broertjes, heel goed doen in zowel lease als privé.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
              Ja, en niet alleen dat, hij valt voor zakelijke rijders ook in de 14% bijtellingscategorie.
              Nu je het zegt, daar had ik dan weer even over heen gelezen
              fka v164

              Comment


              • #8
                Concreet, morgen allemaal bij Edwin op de stoep staan...
                2 x ouwe premium meuk
                BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

                Comment


                • #9
                  Kom gewoon allemaal 2e paasdag!
                  Heb ik lekkere broodjes en drankjes.
                  Minimeeting van maken.
                  www.tuningparts.nl

                  Comment


                  • #10
                    Eerst eens een plaatje van het nieuwe snoetje
                    fka v164

                    Comment


                    • #11
                      http://www.seatecomotive.nl
                      www.tuningparts.nl

                      Comment


                      • #12
                        Kan "het"ook gechipt worden ??
                        Veritatis simplex oratio est

                        Comment


                        • #13
                          Hier nog wat meer plaatjes:

                          http://www.huiskes-kokkeler.nl/nieuw...zeer-voordelig!
                          2 x ouwe premium meuk
                          BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                          Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

                          Comment


                          • #14
                            Tuurlijk, 75 > 95/100pk
                            www.tuningparts.nl

                            Comment


                            • #15
                              iets voor jasper. kan ie eindelijk de bijtelling betalen :-)
                              Bmw f11 525d e46 330 cabrio

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Edwin Bekijk bericht
                                Kom gewoon allemaal 2e paasdag!
                                Heb ik lekkere broodjes en drankjes.
                                Minimeeting van maken.
                                Wie komen er? ff bijpraten en bandjes trappen, dit keer zonder sneeuw.
                                Nico

                                "Great thinkers have always encountered opposition from mediocre minds." - Albert Einstein

                                Comment


                                • #17
                                  Even serieus: die vrijstelling van wegenbelasting en BPM is natuurlijk heel interessant en als je de auto chipt is hij rap genoeg om door het verkeer te komen, alleen het treurige klikoplastic interieur van de nieuwe Ibiza is om te huilen. Nog erger dan van de Leon II.
                                  Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

                                  Comment


                                  • #18
                                    weinig gummers dus op 2e paasdag.
                                    Nico

                                    "Great thinkers have always encountered opposition from mediocre minds." - Albert Einstein

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ik kom wel even langs... Tenminste als er koffie is :-)
                                      Fährst du quer - Siehst du mehr

                                      Comment


                                      • #20
                                        Hmmm. Belastingvrij ja. Nu wel. Wat als hij volgend jaar dus wél in een dure (want diesel) categorie komt? Het zou eerlijk zijn van de overheid als ze d'r ook een garantie bijgaven dat-ie ook echt belastingvrij zal blíjven.
                                        All you need to remember is the number '70' .

                                        Comment


                                        • #21
                                          Overheid? Garanties? Hahaha.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ik las pas dat van de Polo er al 4000 zijn verkocht, terwijl niemand er nog in gereden heeft?!

                                            De Ibiza is wel wat goedkoper dan de Polo, dat zou wat mensen over de streep moeten trekken. Geen idee of de uitrustingsniveaus gelijkwaardig zijn dan. Ze kunnen dus naar 95pk tzt. ok... dat is een goede optie, want met name de enorm lange overbrengingen schijnen storend te werken. Een 30% extra koppel moet dat probleem oplossen.

                                            Overigens vallen deze auto's in emissieklasse 5 volgens mij, dus extra belasten omdat het een diesel is kán in feite niet.
                                            Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

                                            Comment


                                            • #23
                                              Oorspronkelijk geplaatst door CWATR Bekijk bericht
                                              Hmmm. Belastingvrij ja. Nu wel. Wat als hij volgend jaar dus wél in een dure (want diesel) categorie komt? Het zou eerlijk zijn van de overheid als ze d'r ook een garantie bijgaven dat-ie ook echt belastingvrij zal blíjven.
                                              Als de km heffing op de hele lange baan gaat zou dat zomaar eens kunnen gebeuren.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Oorspronkelijk geplaatst door CWATR Bekijk bericht
                                                Hmmm. Belastingvrij ja. Nu wel. Wat als hij volgend jaar dus wél in een dure (want diesel) categorie komt? Het zou eerlijk zijn van de overheid als ze d'r ook een garantie bijgaven dat-ie ook echt belastingvrij zal blíjven.
                                                overheid en "eerlijk" belasting en "eerlijk"
                                                hoe naief ben je?
                                                de wegenbelasting is al extra verhoogd vanwege de kilometerheffing zou dat weer teruggedraaid worden als dat toch niet doorgaat?
                                                "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                                "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                                "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                                "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Shit....ik had natuurlijk beter moeten weten.

                                                  Maar het zou supersneu zijn als je zo'n superzuinig dieseltje koopt voor 17-18k 'omdat het zo lekker goedkoop is' en de overheid stelt na een jaar de regels bij. Mag je alsnog 900 euro per jaar wegenbelasting aftikken! En die 'superzuinige diesel' raak je dan natuurlijk ook aan de straatstenen niet meer kwijt voor een normale prijs. Goedkoop=duurkoop in dat geval.

                                                  Of als er een km-heffingsvariant wordt doorgedrukt? Pakken ze je op die manier (want pakken zullen ze je).
                                                  All you need to remember is the number '70' .

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Ach, vraag het de mensen die een paar jaar terug een bewuste afweging maakten tussen een splinternieuwe grijskenteken 6zits aannemersuitvoering Vivaro diesel en een 4jaar oude exlease grote MPV op benzine.
                                                    Die werden ook opeens opgezadeld met 200% stijging vd MRB en een paar mille lagere restwaarde.

                                                    De afgelopen jaren zijn er ruim 160.000 stuks Hybrides en 107/Aygo/C1, Alto, 500 duobenotti, etc verkocht die allemaal geen MRB betalen en sinds 1/1/2009 ook al geen BPM bijdroegen. Er komen steeds meer modellen bij die onder die 110gram benzine en onder die 95gram diesel uitkomen, straks ook een Fabia Combi met diezelfde 1.2diesel. Niet de financiële nadelen van een diesel maar wel het lage verbruik.

                                                    In de KM-heffing zouden ook die eigenaren toch ook allemaal wel weer gaan betalen, voor de kilometers, maar ook voor de provinciale opslag/omslag naar inwoneraantal; zou toch 85 euro p.p. zijn ?

                                                    We zullen zien.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Joshua, inderdaad. Resultaten behaald in het verleden zijn bij de roverheid een garantie voor de toekomst!
                                                      All you need to remember is the number '70' .

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Garantie zal er nooit komen, maar het is wel een deit dat je nu een diesel kunt kopen zonder de extra diesel-opslag en zonder BPM. Deze Seat/Polo/Fabia zou normaal gesproken een 5 mille duurder zijn. Als de auto dan over een aantal jaar extra blijkt te hebben afgeschreven is dat nog steeds relatief weinig, omdat de aanschafprijs laag was.

                                                        Als je zoiets doet zou ik wel de auto helemaal volstoppen met opties als leer, dikke wielen, enz, om hem tot de messt aantrekkelijke te maken als je hem weer kwijt wilt. Leer kost een stuk minder op dit soort auto's (mits verkrijgbaar). Chippen om er ook nog een acceptabele auto van te maken.

                                                        Ik vind alleen de afweging Eco/TSI een beetje ingewikkeld. De laatste biedt waarschijnlijk bijna oneindig veel meer rijplezier, maar de eerste zal ook bij iedere tankbeurt een glimlach op je gezicht brengen... alleen.. dat is niet zo vaak, want je tankt bijna nooit. Hier vlakbij heeft al iemand de Golf V GTI (full options) ingeruild tegen een Polo TSi (idem) en dat is een trend die ik wel zie doorzetten.
                                                        Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Daar heb je natuurlijk een punt: je hebt die BPM niet betaald. Maar dan nog vindt ik het niet helemaal zuiver.
                                                          V.w.b. die trend van Gti's naar TSi's....daar heb ik wel een mening over. Sommigen mensen willen graag iets meer betalen voor een auto die meer status geeft. Voor de één heeft zo'n auto een groot formaat (...), voor de ander meer peekaa's. Zo zit de mens in elkaar. Maar uiteindelijk is mobliteit het belangrijkst en, als de portemonnee de status-uitspattingen die niet meer kan rechtvaardigen, zal de keuze van vervoer meer bepaald worden door het verstand ipv het hart.

                                                          Denk ik ;-)
                                                          All you need to remember is the number '70' .

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Nou, in het voorbeeld GTI=>TSi gaat dat niet op, tenzij het is om het prijsverschil voor de opties voor auto1 op te vangen. Dat is zo'n auto waar een complete Audi A4 aan opties op kan ;-)
                                                            Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X