Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraag ... e36 318i of 318tds ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• vraag ... e36 318i of 318tds ?

Hoi,

Ik wil binnenkort weer een normale dagelijkse auto op de weg, heb momenteel alleen nog de stokoude golf, en maak de meeste km's in een polo 6n diesel van mijn vriendin. Ik zit me een breuk in die auto, en mis wat ruimte en comfort, dus zoek wat voor mezelf.

De keuze is niet zo moeilijk, ik wil RWD, stationwagen, goede stoelen en een normaal verbruik en heb rond de 2250 te besteden, dus dan kom je al snel uit op een e36 touring. Maar wat voor ?

Ik rijd zo'n 20 per jaar in die auto vermoed ik, eerder meer dan minder dus dan vallen de 1:10 auto's als de 325i/320i al af, een 325tds is ook niet bepaald zuinig en kost p/m mooi wat meer dan een lichtere, en dan blijven er 3 over, de 316i lijkt wel erg krap bemeten qua pk/kg verhouding, en dus blijven er nog 2 over.

Kortom de 318i en de 318tds, beide volgens mij redelijke motoren, iig geschikt om door te rijden tot 300.000 km als ik marktplaats zo een beetje bekijk, en voldoende om mee te komen in het verkeer me dunkt.

Nu weet ik echter niet wat de beste keus is, ik heb eigenlijk een hekel aan diesel, en vind een 1.7 wel erg klein, is zo'n motortje echt in staat om veel km's te maken zonder complicaties en is die 90 pk wel genoeg in een e36 touring ?, is de diesel wel in staat 1:17 te rijden of is dat utopie ?
    Dan de 318i, is het stom om voor de benzine te kiezen ? zuipt dat blokje eigenlijk veel meer dan de vermoedelijke 1:12,5 die ik zo inschat ? voelt het motortje wel pittiger aan dan de tds ? maakt het grotere koppel van de tds die wellicht tot de fijnere auto ?

Ik betrap me er steeds weer op dat ik niet kan kiezen, als ik weer eens over marktplaats etc blader denk ik steeds weer " zal toch wat meevallen, een 1.7 diesel blijft toch ook wel heel gezien de talloze auto's met meer dan 350k die aangeboden worden" ... Aan de andere kant denk ik dan ook weer als ik s'ochtends bij de pomp sta " wat stinkt die dieseltroep toch, en 90 pk is wel errug weinig, zelf mijn ouwe golf van 25 jaar heeft meer, en weegt ook nog een stuk minder" ...

Iemand een slimme opmerking waardoor ik 1 van de 2 definitief door kan strepen ? want dat maakt het zoeken makkelijker, gewoon 1 model, een zwarte e36 318x met minder dan 225k op de teller en een trekhaak ( don't ask ).

Ik ben benieuwd, met advertenties aankomen hoeft nog niet, want het wordt de aankomende 2 maanden toch niets.

gr
    JPD
    VW Golf mkI cabriolet | Mazda Miata NA | Ford Focus wagon TDdi

Moet het echt RWD zijn? (zei de RWD fanaat) Een Golf III Variant TDi zou een superkeuze zijn in jouw geval. Het fijne aan diesel is het weinige tanken wat je hoeft te doen, km's maken is aantrekkelijk, zonder steeds maar de tank vol te hoeven gooien, en dat is lekker met de stijgende brandstofprijzen. Verder denk ik dat 90pk in een E36 diesel niet overhoudt, maar ook niet onderbemeten is. En het koppel van de diesel is wellicht fijner dan de toch ook matige pk's in een 318i.
    ''Thank God for the internet experts''

Comment

Pak je rekenmachine.

25K/jaar 1op 12,5=2000 liter x 1,40

25K/jaar 1op 15= 1670 liter x 1,10

En ja, je bent meer kwijt aan HSB...
      Veritatis simplex oratio est

Comment

een 318 tds zou ik echt laten staan. 90 pk in een drie serie is echt veel te weinig. ik zou lekker voor een VAG tdi 'tje gaan in dat geval.
        Bmw f11 525d e46 330 cabrio

Comment

Ik heb een paar jaar in een van nieuw getunede (Carly) BMW 318tds sedan gereden met veel plezier. Die had dus 115 pk en 240 Nm en was daarmee rapper dan een 318i. Een standaard 90 pk versie is op zich prima, maar alles behalve vlot. Zo heeft 'ie echt ruim 14 seconden nodig om van 0 naar 100 te 'sprinten' en zijn de tussenacceleraties ook niet om over naar huis te schrijven. Het verbruik was nou ook niet echt spectaculair laag (weet 't niet precies meer). Sterker nog, ik denk dat een 325td of 325tds het niet eens heel veel slechter deed. Maar bij 20k-25k per jaar zou ik gewoon voor de 318i gaan. Qua verbruik kan je ook gewoon kiezen voor de fijnere 320i. De E36 316i/318i/320i ontlopen elkaar niet zo veel qua verbruik in de praktijk.

Comment

Hallo,

Ik wil geen golf3 , die vind ik lelijk, de stoelen zitten me niet goed, en ik vind ze niet fijn rijden.
            Ik weet ook wel dat het de verstandigste keus is om een golf3tdi te kopen, maar die wil ik dus niet .

Een 320i vind ik een stomme motor, wel het gewicht en verbruik van een 6 pitter, maar niet de prestaties, enige mooie is het geluid en de smeuigheid. Dan kan ik even zo goed een 325 kopen ... dat is een efficientere motor me dunkt.

e36 touring lijkt me een prima auto als dagelijks vervoersmiddel, ik vind ze mooi zelfs, niet zo mooi als een e30 of e46 touring, maar goed, de een heb ik gehad en is me te oud, de ander is me nog te nieuw.

Dan nu weer terug naar de vraag, een tds of een i, ik heb overigens nog nooit een meter in zo'n tds gereden, weet echt niks van die motor, maar mijn vermoeden dat 90 pk wel errug weinig is wordt dus wel door jullie bevestigd ... jammer dat ze qua diesel in die tijd maar 2 opties hadden , een 1.7 en een 2.5 , had daar nu een 2.0 tussen gezeten, dan had dat perfect geweest ...

Kortom, zoeken naar een zwarte e36 318i touring, en stiekum een beetje blijven kijken naar een 325tds of 325i, maar alleen als dat het koopje van de eeuw is, of een bloedje mooie uitvoering ofzo ...

gr
            JPD

Comment

Moet het per sé een BMW zijn? Of mag het alleen geen Golf 3 zijn?
              Voor een beetje knappe station, dito stoelen en motor denk ik aan een Mercedes W124 station. Als je niet gaat voor een concoursauto is er binnen het budget wel wat te vinden. En dat zijn echte werkpaarden.

Zoiets dus: link
              Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...lp=9&scopeId=C

Beetje werk aan, maar ziet er zo op het eerste gezicht wel goed uit. Of deze (iets boven budget wellicht)?

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...lp=9&scopeId=C
                2019 Volvo V60 T6

Comment

Die laatste heeft wel een extreem lage km stand voor een auto van die leeftijd, da's wel geinig ...

Zo'n benz, tja, hartstikke stoer hok, maar niet echt iets voor mij denk ik, is me wat te lomp, vind een 3 serie touring gewoon beter bij me passen.

maar goed, duurt toch nog zo'n 2 a 3 maanden eer ik tijd heb om te gaan winkelen voor een andere auto ... dan zullen deze advertenties allemaal wel verdwenen zijn.

Een auto uit DE halen is voor mij niet echt een optie, woon niet bepaald in de buurt van de grens, en geen zin in de rompslomp met importeren etc, bovendien komt daar ook vast wel weer een paar honderd euro overheen aan kosten.

Comment

Of gewoon een C-Klasse? Moet ook nog wel te vinden zijn als C180.

Comment

325i rij je al gauw 1 op 9 mee. Da's te veel slurp?
                      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                        325i rij je al gauw 1 op 9 mee. Da's te veel slurp?
                        Afhankelijk van waar en hoe je rijdt moet een 325i toch zuiniger kunnen. Een E36 320i haalt 1:10 ook wel als je niet teveel korte ritjes maakt. En dat is toch een minder gunstig/efficient blok(of eigenlijk de boring en slag).
                        Every second of your life is a part of your song

Comment

Mij lukt 't in ieder geval niet. Wel veel korte ritjes inderdaad...
                          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Kreeg een paar dagen geleden te horen dat mijn 325i veelste rijk loopt. Terwijl ik gemiddeld op 1 liter per 9,7 kilometer zat. Ben benieuwd wat het verbruik is als het wel goed loopt...

Comment

Ha, die Gummers;

BMW zespitters kunnen best relatief zuinig lopen als je maar een beetje afstanden maakt. Voorheen met dagelijks 80km woonwerk retour deed mijn 530i zo'n 1:10,5, nu met vooral kortere stukjes is dat eerder 1:9,5. Tijdje terug weer een flinke afstand met mooie continue snelheden zat ik echter ook zó weer een tank op 1:11. Niet gek voor zo'n boot, toch?
                              Scherven brengen gelul.

Comment

318tds lekker laten staan
                                ten eerste houdt het vermogen niet over ,4 cilinder tractor geluid ten 2e hebben die dingen astronomische kilometerstanden en degene die dat niet hebben , zijn verdacht voor tellerknoeierij
                                komt ook nog bij dat ze relatief "hoog belast" worden door de geringe motorinhoud is ook niet goed voor de levensduur

325 tds eigenlijk ook niet aan beginnen (tenzij je een wonder vindt kwa gebruikhistorie ) , meestal astronomische kilometerstanden ,kwetsbare motor in de verkeerde handen
                                beter kwa levensduur dan de 318tds en plus het aangename 6 cilinder geluid
                                het vermogen is prima voor het gewicht van 1340kg
                                kwa verbruik als ik rustig rij (snelweg 100km/h lange afstanden) 1 op 17 iets minder rustig 1 op 16(110/120) pittig doorrijden 120/140 1 op14/15 en teller niet onder 150 op de autobaan nog goed voor 1 op 12
                                als je er perse 1 wilt hebben neem er 1 uit betrouwbare kring van na halverwege 96 hebben een betere brandsstofpomp zonder sleepcontacten olie niveau sensor groter oliefilter en koelribben op de carterpan en een betere cilinderkop
                                omdat hetzelfde blok ook in de zware 7 serie ging destijds
                                daar slijt de motor sneller maar in de relatief "lichte e36 " met goede synthetische olie en net gebruik gaat het niet stuk
                                heb er zelf ook 1 al bijna 8 jaar en geen noemenswaardige problemen mee gehad behalve de signaleringsverstuiver ,retourslangetjes en de gloeistiften maar dat zijn eigenlijk slijtage onderdelen
                                blok heeft bijna 4 ton gedraaid

maar vindt maar eens een goede vandaag de dag zelfs de mijne was destijds nog goed voor de 2 ton die ik er zelf mee gereden heb maar het zal eindig zijn vanaf nu

denk dat je beter af bent met een benzine 6 cilinder m50 motor of met de m43 4 cilinder van na 1993
                                4 cilinder m40 motoren van voor 1994 met een grote boog omheen
                                inlopende nokkenassen, en zeer snel slijtende drijfstang en krukaslagers let maar eens op een e36 uit die bouwjaren op het geluid die tikken als diesels tenminste als ze al niet overleden zijn inmiddels
                                Last edited by motroosje; 07-04-10, 17:15.
                                "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Thanks, dat is info waar ik wat mee kan.

Zat te rekenen, en een 325tds kost me p/m ongeveer hetzelfde als een 318i, denk dat de 325tds dan beter rijdt.

Ik zoek overigens een touring, die zijn er pas vanaf 1995/96 en dus zullen die wel de betere 1.8i hebben lijkt me.

Maar een 325tds is dus ook niet foolproof begrijp ik uit je verhaal ... da's wel jammer, dacht dat dat oersterke blokken waren, met weinig kans op ellende ...

JPD

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPD Bekijk bericht
                                    Thanks, dat is info waar ik wat mee kan.

Maar een 325tds is dus ook niet foolproof begrijp ik uit je verhaal ... da's wel jammer, dacht dat dat oersterke blokken waren, met weinig kans op ellende ...

JPD
                                    jawel mits van na 1996 ( die van ervoor hebben plenty ellende met de cilinderkop en brandstofpomp) en in goede handen van de voorganger en een redelijke km stand 1tje met 5 ton op de teller gaat het ook niet oneindig uithouden en is waarschijnlijk "op"
                                    als je een touring neemt is de kans groter dat er geen petje in heeft gereden en dus in een betere staat
                                    volgens mij zijn tourings nog tot in 1999 gemaakt dus als je nog een net exemplaar kan vinden uit dat bouwjaar van iemand die dat blok fatsoenlijk warm en koud heeft gereden en de kilometer stand nog onder de 3 ton heeft dan zal het met verstandig gebruik nog wel even mee kunnen , maar ja koppeling remmen schokbrekers etc zal ook wel niet meer optimaal zijn bij die km standen

ik zou als ik jou was een 325i nemen met de m50/52 motor die hebben wat lagere km standen en kunnen wellicht nog wel hogere km standen draaien dan die 2.5 diesel

maargoed als je weinig running cost wil kun je eigenlijk nog beter de 320d e46 nemen die blokken zijn een een stukje duurzamer/zuiniger en met directe inspuiting
                                    Last edited by motroosje; 07-04-10, 17:34.
                                    "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                    "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                    "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

oh ja e36 hebben last van roest
                                      tenminste de maandagmorgen modellen

Comment

Maarja dat is ook een heel ander budget als je een nette e46 320dtje wilt.

Ik zou dus niet voor een 325i gaan, omdat een nette onvindbaar is. Zoek maar naar eentje zonder rioolpijp of booskijkers en andere rotzooi derop. Ik heb lang gezocht, en een nette kost meer dan 5k. Ja leuk dan ga ik mooi voor een E46.

Tijdje terug nog een 323i gezien van 1997, voor de lol mee gereden maar was echt als nieuw, reed ook zo. Ding had 240k op de klok en was dealeronderhouden (sluitende km historie). Jammer is verkocht (voor 2950 euro). Maar zou voor jou denk ik een goede kanshebber zijn geweest, zo netjes zie je ze heel weinig, en best leuk met sportstoelen, alles meegespoten (colourline), automatische airco, cruise control, boordcomputer zonder pixelfouten werkte perfect.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 6bakkie Bekijk bericht
                                          een 318 tds zou ik echt laten staan. 90 pk in een drie serie is echt veel te weinig. ik zou lekker voor een VAG tdi 'tje gaan in dat geval.
                                          Ik zou een 318tds ook laten staan. Die motoren hebben de reputatie van BMW geen goed gedaan, en dan gaat het niet om Laufkultur of Leistung...
                                          Oliestoken voor het goede doel

Comment

325i is niet gemaakt in touring voor zover ik weet ...
                                            en bovendien is een 6 cilinder benzine me te duur voor een dagelijkse auto ... de 318i en 325tds gaan bij 20k per jaar gelijk op qua kosten, dus dat kan beide wel ...

Een e46 is 2x zo duur, en is niet een auto die ik zoek ...

Gewoon een nette e36 touring ... moet toch wel eens voorbij komen de komende maanden me dunkt.

Comment

en bovendien is een 6 cilinder benzine me te duur voor een dagelijkse auto ... de 318i en 325tds gaan bij 20k per jaar gelijk op qua kosten, dus dat kan beide wel ...

Gewoon een nette e36 touring ... moet toch wel eens voorbij komen de komende maanden me dunkt.
                                              een 1.8i m43 is overigens een prima motor kwa kwaliteit afgezien van vermogen en onbrekend 6 cilinder geluid
                                              en een ketting ipv riem
                                              mocht je een "goede" 325 tds tegenkomen van na/eind 1996 , neem dan een ballonetje mee en trek die over de peilstokbuis (ook over het ontluchtingsgaatje een paar cm onder de opening )nadat je de peilstok hebt verwijderd en laat de eigenaar lichtjes gas geven , indien sterk opbollen van de ballon
                                              versleten motor met symptoom carterdruk
                                              kijk ook naar oliesporen ronde de olievuldop das namelijk ook een plek waar olie door overmatige carterdruk naar buitenkomt
                                              ballon truuk werkt niet bij benzine motoren door de onderdruk vanwege de gesloten gasklep
                                              vraag ook expliciet om een koude motor als je gaat proefrijden
                                              er zijn gladde alen die de motor warm laten draaien voor je komt om slecht startgedrag bij koude motor te verhullen
                                              in het beste geval zijn het de gloeispiralen/relais in het slechste geval zwaar compressie verlies door slijtage
                                              Last edited by motroosje; 07-04-10, 18:08.

Comment

Motroos weet jij hoe je kan herkennen of je de "juiste" motorblok hebt ? Kan je dit ergens aan de motor zien? Of een motorcode? Chassisnummer?

Bij VW is het makkelijk, achterin staat meestal een sticker met de motorcode, weet je gelijk wat voor motor je hebt.

Oh ja, JPD niks voor jou, zie er rete netjes uit:

http://link.marktplaats.nl/333266156

325 tds, 1996, colourline, electrische ramen, cruise control, automatische airco, boordcomputer etc. Ziet er prachtig uit.

Comment

Da's een hele nette ...
                                                  Maar er mist een behoorlijk stukkie metaal aan de achterkant :-) en hij is me wat de duur ...

Ik ga overigens pas over 2 maanden eentje zoeken, dus dan is alles wat nu op MP staat al lang weer verkocht ...

Ballonnetje is wel een goeie, ik leg normaal de vuldop op het kleppendeksel om de druk te controleren, maar heel precies is dat niet ...
                                                  Bij benzine is het makkelijker, gewoon de compressie meter d'rop.

JPD

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EG Bekijk bericht
                                                    Motroos weet jij hoe je kan herkennen of je de "juiste" motorblok hebt ? Kan je dit ergens aan de motor zien? Of een motorcode? Chassisnummer?

.
                                                    de td/tds hebben "hetzelfde" motorblok afgezien van extra geharde drijfstanglagers in de tds
                                                    beide motoren hebben de code m51
                                                    ik weet dat in de oudere bmw blokken de code er met slagletters ingeslagen werden in het onderblok net onder de cilinderkop
                                                    heb het bij de mijne niet gezien of gezocht
                                                    onderscheid van td/tds is te zien aan de pers van de turbo die bij de td over de radiateur loopt en bij de tds eronderdoor via de intercooler
                                                    chassis nr is natuurlijk nooit een garantie voor de juiste motor daar die op de carroserie zit
                                                    wat je nog zou kunnen doen is het nr van de brandstofpomp (zit op het bovenste kapje van de pomp) noteren en navraag doen bij een boschdienst
                                                    de brandstofpomp is de leidende factor voor het vermogen van de motor
                                                    andere truuk is door in zn 5 te kijken hoever de verbruiksmeter uitslaat bij volgas bij ongeveer 100km/h moet ongeveer 17 liter zijn bij tds en vermoedelijk een paar liter minder bij de td vanwege het lagere inspuitvolume
                                                    ook de eindoverbrenging scheelt zon 5 procent tds 2550 rpm 120km/h teller niet gps td zal dus wat meer toeren draaien

wel grappig dat je er over begint ben ze tegengekomen destijds tds type plaatje en een td blok onder de kap
                                                    Last edited by motroosje; 07-04-10, 18:58.

Comment

Da's een hele nette ...
                                                      Maar er mist een behoorlijk stukkie metaal aan de achterkant :-) en hij is me wat de duur ...

Ik ga overigens pas over 2 maanden eentje zoeken, dus dan is alles wat nu op MP staat al lang weer verkocht ...

Ballonnetje is wel een goeie, ik leg normaal de vuldop op het kleppendeksel om de druk te controleren, maar heel precies is dat niet ...
                                                      Bij benzine is het makkelijker, gewoon de compressie meter d'rop.

JPD
                                                      bij de 325 tds loopt de distributie ketting precies onder de olievuldop dat wordt een grote smeerboel ook zonder carterdruk

Comment

Vergeet de 325td (zonder s) niet. Mag dan voor sommigen een ondergeschoven kindje zijn, door de lagere thermische belasting draait dat blok zo nodig nóg meer km's.
                                                        Oliestoken voor het goede doel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gijs Bekijk bericht
                                                          Vergeet de 325td (zonder s) niet. Mag dan voor sommigen een ondergeschoven kindje zijn, door de lagere thermische belasting draait dat blok zo nodig nóg meer km's.
                                                          dat klopt die gaan ook langer mee door de lagere temperaturen en lagere verbrandingsdrukken

Comment

Ik zie het al JPD, je kunt beter op zoek gaan naar een Golf Variant TDi. :-) Niet de aandrijving, maar de rest wel, zeker qua running costs.
                                                            ''Thank God for the internet experts''

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gijs Bekijk bericht
                                                              td is overigens nooit geleverd in de touring

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
                                                                de td/tds hebben "hetzelfde" motorblok afgezien van extra geharde drijfstanglagers in de tds
                                                                beide motoren hebben de code m51
                                                                ik weet dat in de oudere bmw blokken de code er met slagletters ingeslagen werden in het onderblok net onder de cilinderkop
                                                                heb het bij de mijne niet gezien of gezocht
                                                                onderscheid van td/tds is te zien aan de pers van de turbo die bij de td over de radiateur loopt en bij de tds eronderdoor via de intercooler
                                                                chassis nr is natuurlijk nooit een garantie voor de juiste motor daar die op de carroserie zit
                                                                wat je nog zou kunnen doen is het nr van de brandstofpomp (zit op het bovenste kapje van de pomp) noteren en navraag doen bij een boschdienst
                                                                de brandstofpomp is de leidende factor voor het vermogen van de motor
                                                                andere truuk is door in zn 5 te kijken hoever de verbruiksmeter uitslaat bij volgas bij ongeveer 100km/h moet ongeveer 17 liter zijn bij tds en vermoedelijk een paar liter minder bij de td vanwege het lagere inspuitvolume
                                                                ook de eindoverbrenging scheelt zon 5 procent tds 2550 rpm 120km/h teller niet gps td zal dus wat meer toeren draaien

wel grappig dat je er over begint ben ze tegengekomen destijds tds type plaatje en een td blok onder de kap
                                                                Nuttig verhaal, echt. Maar ik bedoelde meer die "verbeterde" tds motoren, die na 1996. Dus met betere brandstofpompen en cilinderkoppen. Want soms heb je een 1996 model, maar hoe weet je dat ie dus de "verbeterde" tds motor heeft? Vandaar dat ik bedoel of je het onder de kap kan zien.

Verschil tussen td en tds lijkt me makkelijker te spotten, td heeft toch nooit een intercooler gehad? Moet je naar dat zoeken. Is ie er niet, weet je dat het een td is.

Comment

Working...
                                                                X