Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mercedes B-klasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Mercedes B-klasse

Zoekopdracht voor een vriendje die op zoek is naar een auto.

Of een benzine Mercedes B-klasse met automaat (bouwjaren tussen 2005-2007) wat is?

Mankementen, ervaringen. Iemand?

Andere optie is een Audi A3 Sportback automaat.

Budget 10 - 15k euro, woonachtig in Spanje.

Ik heb recent 6 weken een B200 CDI als voorloper gehad en was er niet heel enthousiast over. Ding was behoorlijk afgeladen en had een cataloguswaarde van bijna 49K. Desondanks miste ik een 'premium' gevoel. Dashboard is netjes, maar nogal saai en harde materialen. Verder vind ik het concept in de basis niks; je zit hoog door de sandwich constructie voor de motor en het onderstel is wat afstandelijk. Dit i.c.m. met de typische Mercedes stuurinrichting maakt het een goedmoedig, onderstuurd (met veel torque steer) hok.
    Wel ruim, makkelijke instap (65+) en degelijk, maar ik zou dan toch echt voor een A3 Sportback gaan, en dan vooral met een S-tronic (DSG) automaat.
    Wat is voor hem een reden om naar een B-klasse te kijken?
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Ik zou voor de Audi gaan.
      Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eddieee Bekijk bericht
        Verhaal....
        Wat is voor hem een reden om naar een B-klasse te kijken?
        Dank voor je input.
        Vriend en z'n vrouw hebben weinig met auto's. Zij heeft last van haar schouder en wil dus een automaat.
        Tot zover de summiere info...;)

S-tronic voor onder de 15k? Dat lukt in NL iig niet.

@w220l
        Heb je als MB-kenner enige onderbouwing?

Comment

Audi, een no-brainer. Voor onder de 15k in Duitsland makkelijk te halen.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...lp=8&scopeId=C
          http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...lp=8&scopeId=C
          2019 Volvo V60 T6

Comment

*kuch*

- Benzine
            - Woonachtig in Madrid, niet even bij de buren op te halen dus

;)

Zo'n FSI-motor icm een conventionele automaat is het toch ook niet?

Comment

B-klasse alleen nemen als je de ruimte nodig hebt, of een hoge instap wenst. Anders is er eigenlijk geen reden om de B de verkiezen boven de A3 SB.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
                @w220l
                Heb je als MB-kenner enige onderbouwing?
                Ik heb een keer of wat een B200 meegenomen en iedere keer weer het gevoel van "Nah, het is het net niet..."
                Stevige drinker, brommend motorgeluid, zitpositie is maar zozo.

makkelijke instap, maar ben nog geen 65+ ;-)

Comment

*kuch*

- Benzine
                  - Woonachtig in Madrid, niet even bij de buren op te halen dus

;)

Oeps, niet helemaal goed gekeken :-)
                  2019 Volvo V60 T6

Comment

Oké, dank, geen bekende mankementen dus?

Maar:

Comment

B klasse vs A3 Sportback begrijp ik ook niet helemaal.
                      Indien een hoge instap en zit belangrijk is, is een Golf Plus misschien ook een optie.
                      2 x ouwe premium meuk
                      BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                      Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

I know, de eerste is een diesel, de tweede geen automaat, maar even voor het idee, voor 15k moet het in Spanje wél lukken denk ik...

http://www.autoscout24.es/Details.aspx?id=171528929
                        http://www.autoscout24.es/Details.aspx?id=173856132

Onder de 130pk is er denk ik weinig leuks te krijgen met automaat (hoe belangrijk is die wens?)
                        2019 Volvo V60 T6

Comment

Tja John, de gedachtenkronkels van een Spaanse schone zijn niet altijd te volgen. Wellicht kan jij iets over een aan te raden Scenic vertellen....? ;)

Ik ga gewoon een Alfa aanbevelen want daar heb ik verstand van...:)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door floris_s Bekijk bericht
                            I know, de eerste is een diesel, de tweede geen automaat, maar even voor het idee, voor 15k moet het in Spanje wél lukken denk ik...

http://www.autoscout24.es/Details.aspx?id=171528929
                            http://www.autoscout24.es/Details.aspx?id=173856132

Onder de 130pk is er denk ik weinig leuks te krijgen met automaat (hoe belangrijk is die wens?)
                            Dank Floris! Had idd gezien dat de 2.0 TFSI ook vanaf 2004 geleverd is, ook met automaat. Dat wordt dus de aanbeveling.

Comment

Nou, na enig aandringen is de aap uit de mouw gekomen.
                              Zij is 10 weken zwanger en hij weet niks van auto's zodanig dat hij een keer een les-Golf IV met een Afrikaanse km-stand "op de kop heeft getikt"...:)

Het mag een diesel zijn, ruimte is dus wat gewenst. Hij kwam met de volgende mogelijkheden:

http://www.segundamano.es/vi/19629303.htm
                              http://www.segundamano.es/vi/18851931.htm

Met de opmerking dat je een A3 wel erg veel ziet daar. Iets onderscheidend maar toch een beetje premium want de beste man verkeert in goede kringen.
                              @w220l
                              Ben je bekend met die 200cdi? Aandachtspunten?

Golf Plus vind ik ook wel wat.
                              Andere alternatieven?
                              Last edited by raspaardje; 13-04-10, 12:49.

Comment

Die 200CDI motor is echt prima. Krachtig, maar niet overdreven zuinig. Alleen komt ie IMHO in de B niet tot zijn recht. Scherpe bocht? Lastwisseling? Vochtig wegdek? Je hoeft niks spannends te doen om de voorbandjes te laten kermen.

Oh ja, nog iets, de navigatie vond ik verre van intuďtief. De gebruikersinterface vergt inleertijd door de vele knopjes icm de draaiknop, wijzigingen doorvoeren lastig en TMC meldingen betrekken bij de geplande route is mij niet gelukt. Bovendien zit het scherm laag in de middenconsole ivcm hoge zit op de stoel. Het scherm bekijken leidt je daardoor af van het zicht op de weg. Overigens geeft ie wel prima aanwijzingen op het infopaneel tussen de klokken.

Heeft ze na de 'biecht' nog wel steeds last van haar schouder? :-) Of kan de modelvorm van hoge zit nu naar een station?
                                Last edited by Eddieee; 13-04-10, 13:10.
                                Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Dank.

Al met al lijkt een B-klasse niet eens zo slecht. Er zijn immers weinig van zulke busjes die zoveel betrouwbare dieselpower bieden icm een automaat. En idd Eddie, daar zat ik ook aan te denken...:) Maar zij wil ook automaat en dus niet alleen die hoge zit om diegene die wel aan d'r tieten mag zitten, neer te zetten....:) Maar een station valt ook af vanwege het wonen in downtown Madrid.

- VW Golf Plus: valt af, de ervaringen met de vroege 2.0 TDI spreken boekdelen
                                  - Ford Focus C-max: automaat is er alleen als 1.8 TDCI en dus maar 109 pk.

Die automaat, bij MB Autotronic genaamd, een CVT, is dat wat?
                                  Last edited by raspaardje; 13-04-10, 13:17.

Comment

Niet veel bijzonders, behalve de rauwe motorloop en de gebruikelijk CDI-problemen (verstuivertjes..) Als het een B200CDI moet worden zoek er dan 1 met zoveel mogelijk opties , dus met AC, ASR-ESP-BAS en dan ook met de extra isolatie onder de motorkap.

Oja, echt zuinig is ie niet... ;-) ( geen Golf+ verbruik..)

Comment

Ha, dat Raspaardje;

....hij weet niks van auto's zodanig dat hij een keer een les-Golf IV met een Afrikaanse km-stand "op de kop heeft getikt"....
                                      en
                                      ....Iets onderscheidend maar toch een beetje premium want de beste man verkeert in goede kringen....
                                      LOL! Eigenlijk net zoals de doorsnee Nederlander zijn auto uitzoekt dus?
                                      Scherven brengen gelul.

Comment

Yep Hans. Ware het niet dat diezelfde persoon mij nu vanuit Parijs consulteert over een volgende aankoop.
                                        Er is dus toch wel een les getrokken. Maar dat kan ook de Spaanse invloed zij natuurlijk...:)

En bedankt w220l, ik ga het 'm doorgeven, dit is ook de info die ik zoek.
                                        Btw, verstuivers, hoe en wat? Snel vervangen? Na hoeveel km?

Comment

Da's niet precies te zeggen bij welke km-stand, er zijn zat CDI's die probleemloos 300K+ draaien en er zijn er ook die bij 30K al 2 verstuivers dood hadden.

Neem wel een dealer-onderhouden B, kost wat meer maar scheelt een hoop gezeur.

Comment

Working...
                                          X