Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

170 pk PD TDi met DPF

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• 170 pk PD TDi met DPF

Vanaf welke bouwjaar hebben deze wagens geen problemen met de verstuivers en DPF?

Ik heb begrepen dat deze motoren zeer problematisch zijn, niet alleen DPF, maar ook verstuivers. Topsportgast had een Seat Leon FR (170 pk) ofzo? Hoe is dat verhaal afgelopen eigenlijk?

http://www.seat-online.nl/forum/inde...c,52977.0.html

http://www.seat-online.nl/forum/inde...c,46138.0.html

Hier staat het meeste wel.

Comment

Excuses voor rare bericht zit op zee leestekens werken niet en die rare sterretjes ik weet het ook niet*
      Lekkere motor met kutroetfilter*
      Links laten liggen*
      Niet aan beginnen*
      En al helemaal niet tunen*
      Zuipt als een blasluder en schokt hevig tijdens regeneren of slaat helemaal af*
      Edwin heeft weken tijd erin gestoken*
      Maar uiteindelijk zaten zij ook met handen in het haar*
      Dus auto naar pon*
      Heb toen veel gezeik met pon gehad*
      Is uiteindelijk bij mn werkgever terrecht gekomen omdat de garantie manager oid dat nodig vond*
      En toen heeft mn directeur die wagen er zo een beetje uit getrapt*
      En tijdelijk vervoer geregeld voor de laatste maand voor mijn uitdiensttreding*
      Dat zegt wel genoeg hij heeft zelf drie dagen gereden en is twee keer stil gevallen en rook hevige brandlucht na tien minuten honderdzestig rijden*
      E
      /////
      يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

lol @ rare bericht*
        volgens mij had jij wel een extreem slechte leon*
        140pk versie gaat ook kapot weet ik uit ervaring*

Comment

Tommy heb gelezen wat jij had maar dat is echt een zeldzaam geval die van jou, komt bijna niet voor dat de 140 pk BKD (Leon, Golf, Octavia, Jetta, Touran etc.) stukgaat. Die zijn juist de betrouwbaarste 2 liters. (ja ik weet koelvloeistof probleem, maar goed behalve dat dan).

De motoren van de Passat/A4 daarintegen :/

Maarja duidelijk verhaal, maar tot welke bouwjaar heb je deze problemen? Of kan je beter direct de 170 pk PD overslaan en direct voor CR gaan?

Comment

Is ook waar EG. Buiten dat probleem met de motor tot nu toe 100K probleemloze kilometers.

Comment

Ahem.

Ik had een gechipte 2.0TDI ZONDER roetfilter in een Octavia en ik heb in 4 jaar drie nieuwe turbo's gehad. Netjes om de 60.000km ongeveer was het weer vervangen geblazen. En er zijn genoeg verhalen van vergelijkbare verhalen met deze motor.

Wat mij betreft is de 2.0TDI echt niet betrouwbaar te noemen en ik zou niemand deze dan ook (particulier) aanraden.
              BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ___JC___ Bekijk bericht
                Ahem.

Ik had een gechipte 2.0TDI ZONDER roetfilter in een Octavia en ik heb in 4 jaar drie nieuwe turbo's gehad. Netjes om de 60.000km ongeveer was het weer vervangen geblazen. En er zijn genoeg verhalen van vergelijkbare verhalen met deze motor.

Wat mij betreft is de 2.0TDI echt niet betrouwbaar te noemen en ik zou niemand deze dan ook (particulier) aanraden.
                Dussuh, zo betrouwbaar als de 1.9 TDI's zijn, zo slecht kunnen de 2.0 TDI's zijn?
                Oliestoken voor het goede doel

Comment

Ahem.

Dat heeft vrij weinig met de motor te maken, waarschijnlijk hebben ze gewoon een groep slechte turbo's gebruikt. De 1.9's hebben ook het probleem gehad met plotseling stoppende turbo's... Dus dit is echt geen 2.0 TDi only probleem.

Blijkbaar had de toeleverancier (denk Garret?) gewoon een batch slechte turbo's geleverd voor deze wagens.

En het probleem is, dit probleem is volledig willekeurig. 30k en dan turbovervanging is ECHT een fabrieksfout, 60k ook. Die van mij heeft 270k met originele turbo... Er zijn genoeg die tonnen rijden met originele turbo, en er zijn zoals jij bijv. in 4 jaar drie nieuwe turbo's...

Comment

er rijden ook gechipte 170 pk TDI's probleemloos rond (ok wel wat meer aanpassingen dan alleen andere software).
                    Erik maakt altijd alles stuk. hehehe
                    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Ik heb inmiddels ook ruim probleemloze 220K kilometers erop staan (60K er zelf opgezet) en die turbo duwt nog net zo lekker mee als toen ik hem kocht. Ik denk dat die 1.9 110pk met directe inspuiting misschien wel één van de beste turbodiesels ooit is. Die motor is ondanks zijn bescheiden vermogen zo smeuïg, trekt goed door en loopt zo lekker. En superzuinig uiteraard.

Patrick heeft dezelfde motor in zijn Leon II zitten en dat ding is op ruim 170pk gechipt. Die reed mij met 2 man erin en volle fietsbepakking dus zo voorbij op de snelweg (ik zat alleen in auto + fietstoebehoren).

Chippen zie ik met dit kilometrage niet meteen zitten, maar volgens mij kan deze motor met gemak naar 140pk getild worden zonder noemenswaardige problemen.
                      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Niet doen man, dan komt die steenslag nóg harder aan. :)
                        You know that reality is immaterial

Comment

Nee, zal ik ook niet snel doen. Daarbij rijd ik nu als een oud wijf naar m'n werk, want 600 euro aan bekeuringen in de eerste 3 maanden vind ik wel effe genoeg.

Maar voor de kansloze stoplichtsprintjes is het wel leuk en ook handig als je passagiers in de auto hebt. 140pk en 300Nm is meer dan je ooit nodig zult hebben in dit KUTLAND :)
                          Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

125+kkm met 1 turbo op de 170pk tdi, dan heb je gewoon gereden als een oud wijf.
                            punt.
                            einde discussie.
                            2.0 tdi is zeker wel een turbovreter met uitlaatgastemperaturen die veel en vaak de 950 graden benaderen.
                            moet je wel volgas rijden.
                            :-)
                            E

Comment

de allerallertraagste Leon FR-rijder die ik ooit heb gezien was een grijze op de rechter rijbaan van de A12 met een sticker op zijn achterraam.........die zat met 90 tussen de vrachtwagens. Was echt niet om aan te zien!

Comment

de 140pktdi heeft de 'zwakke' Garret 1749VA uit de 130pk tdi model. Logisch dat ie met tuning snel stuk kan gaan. Heb ook 3 turboos versleten bij mijn vorige 2.0TDI.'De 170PK heeft de 1749VC maar dan omgekeerd geplaatst, volgens mij redelijk probleemloos turbootje.

Doe mij maar een 1.9TDi evt. met dikke tuning als ie naast betrouwbaar ook per se retesnel moet zijn.
                                Last edited by veejay; 11-05-10, 11:35.
                                ----------------------------------------------------
                                F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive

Comment

ik wilde alleen maar +1 tikken, maar dan is het bericht te kort

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door veejay Bekijk bericht
                                    de 140pktdi heeft de 'zwakke' Garret 1749VA uit de 130pk tdi model. Logisch dat ie met tuning snel stuk kan gaan. Heb ook 3 turboos versleten bij mijn vorige 2.0TDI.'De 170PK heeft de 1749VC maar dan omgekeerd geplaatst, volgens mij redelijk probleemloos turbootje.

Doe mij maar een 1.9TDi evt. met dikke tuning als ie naast betrouwbaar ook per se retesnel moet zijn.
                                    Raar ik dacht dat die VA dingen best wel betrouwbaar waren?

Comment

Tuurlijk kan er eenfoute serie gemaakt zijn, maar dan is het in mijn geval een verkeerde serie van 3 jaar geweest..
                                      :o)
                                      BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

@Paco: ff de motor na laten kijken, beurtje en naar JD. CHIPPUH man! elke euro waard. Je bent de enige standaard 1,9TDI op heel gummen gek :)

Al eerder gemeld hier: mn Octavia ingeleverd na 184d km in 3,5 jaar, met alleen normaal onderhoud achter de rug. Meer dan de helft van die km's was met JD software, met dank aan Edwin.

*gaat verder lezen over het chippen van 2.0TDCI's *

Comment

uhm Paco heeft al een Seat met chips RC!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EG Bekijk bericht
                                            Raar ik dacht dat die VA dingen best wel betrouwbaar waren?
                                            Ik bedoelde eigenlijk met 'zwakke' dat hij misschien net niet sterk genoeg is voor een 2.0tdi 140pk (BKD bijvoorbeeld) die al gauw tussen de 180-200pk werden/worden afgesteld door diverse tuners.

Voor een 130PK tdi die richting 170pk getuned wordt is er -lijkt me- niks mis met die turbo. Bij die versies waren niet de turbo maar de koppelingsplaten het zwakke punt dacht ik.
                                            Last edited by veejay; 11-05-10, 22:25.
                                            F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive

Comment

lol @ extaxi
                                              ja ik zal wel hebben zitten te bellen :-P

Comment

Tuurlijk kan er eenfoute serie gemaakt zijn, maar dan is het in mijn geval een verkeerde serie van 3 jaar geweest..
                                                Ik weet niet of jou auto lease is geweest, maar het zou best kunnen dat het probleem ergens anders zit maar dat er gewoon zonder blikken of blozen een ander turbo derop gepleurd word.

Naar mijn idee adviseren dealers veel te snel een andere turbo, terwijl turbo schoonmaak (dat kan bij IEDER merk gebeuren) meestal de problemen oplost.

Turbo schoonmaak is de VNT schoepen weer gangbaar maken, dat gebeurt meestal bij auto's die rustig gereden worden. Om ervoor te zorgen dat dit niet nodig is moet je een paar keer gewoon van 2000 tot 3500 rpm flink gas geven, het liefst volgas. Dan verstellen die schoepen maximaal. En dat houd die dingen gangbaar...

Comment

vaantjes gingen helemaal niet dichtzitten
                                                  turbohuis scheurde en lagers liepen verrot
                                                  door te hoge egt
                                                  E

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EG Bekijk bericht
                                                    Ik weet niet of jou auto lease is geweest, maar het zou best kunnen dat het probleem ergens anders zit maar dat er gewoon zonder blikken of blozen een ander turbo derop gepleurd word.

Naar mijn idee adviseren dealers veel te snel een andere turbo, terwijl turbo schoonmaak (dat kan bij IEDER merk gebeuren) meestal de problemen oplost.

Turbo schoonmaak is de VNT schoepen weer gangbaar maken, dat gebeurt meestal bij auto's die rustig gereden worden. Om ervoor te zorgen dat dit niet nodig is moet je een paar keer gewoon van 2000 tot 3500 rpm flink gas geven, het liefst volgas. Dan verstellen die schoepen maximaal. En dat houd die dingen gangbaar...
                                                    Het was (gelukkig) een leaseauto. Ik kreeg niet het idee dat de turbo zomaar vervangen is. Ik moest de klacht zelf aangeven bij de dealer. Dat was namelijk een zwaar fluitende turbo al vanaf lage toerentallen (stationair). Bij het uit elkaar halen van de turbo bleek dan gewoon dat het lager naar zn grootje was. En dat dus drie keer. De dealer schijnt flink in discussie te zijn geweest met leasemaatschappij en importeur over wie dat moest gaan betalen. De derde keer moesten ze zelfs een turbo ergens anders kopen dan bij de importeur om geld te besparen.

Ow en de turbo schoonmaken was bij mij niet echt nodig. Als ie netjes warm was kreeg ie van mij meer dan genoeg op zn donder. Dat mis ik eigenlijk nog wel een beetje die 400NM.

Comment

Vanwaar eigenlijk deze vraag EG? Heb je een 2.0TDI gekocht of wil je m gaan kopen? En dan de 140pk pf 170pk versie?
                                                      Als je de 2.0TDI 140pk standaard houdt zijn er volgens mij weinig problemen mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                                                        uhm Paco heeft al een Seat met chips RC!
                                                        Que?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                                          Chippen zie ik met dit kilometrage niet meteen zitten, maar volgens mij kan deze motor met gemak naar 140pk getild worden zonder noemenswaardige problemen.
                                                          Misschien bedoeld extaxi de fabriekschip :)

Comment

een '05 A6 2.0tdi met Abt chip (ca 170pk) was nou niet bepaald een betrouwbare krachtbron...

koppeling voelde met 50k al aan als 'op'
                                                            gescheurde kop gehad
                                                            turbo 1x stuk gehad

nb: zelf (gelukkig ;) )nooit zo'n ding gehad, was van een collega.
                                                            privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

wij hebben het over de std 170pk tdi (die evt naar 210-230pk te chippen is)
                                                              E

Comment

Ik had het ook over een 2.0TDI 140pk met Abt chips.

Comment

Working...
                                                                X