Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cayenne

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• @ølle: ze zijn inderdaad kostbaar. Onze Cayenne, geen turbo, was nieuw, door de opties uiteraard, 200K. Dat kan bij Range Rover ook, en dan is het ook allemaal mooi verzorgd enzo.
    Groeten,
    Bats
    wat ik bedoel is dat als ik iets zeg dat ik iets ga doen, dat dat in de regel ook gebeurt. --- TSM
    *klopt zelf op schouder* --- TSM
    Maar mijn accountant vond de A8 een sleeper (alhoewel hij dat negatief bedoelde haha) --- TSM
    Zeg, TSM, je wilt toch niet beweren dat je geen A8 gaat kopen omdat je niet kunt inparkeren. --- Brun
    Als je een A8 niet achteruit kan inparkeren heb je ook het recht op staand plassen verspeeld..... --- W220L
    de traditionele nieuwe auto draadjes zijn niet meer wat het geweest was --- TSM
    Ja motroos er zijn ook mensen die in 4 dagen meer benzine kosten hebben dan jij per maand verdient ---TSM
    Suv is er gewoon gekomen hoor....oh dat suv verhaal zit jullie nog steeds dwars he....hehehehehe *gniffelt in zijn vuistje*......sjongejongejongejongejonge zal ik dan ?...... nehhhhhhhh dan is de saga voorbij en dat zou zonde zijn---TSM

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
      Ik heb hier nog een RR Sport(2011, 3.0 TDV6 ) staan met de meest fantastische storingen. :)
      Contact aan, starten, olielamje aan, bijrijdersgordel in de sluiting, lampje uit :) ( oliedruk, peil etc. is goed)
      Achteruitrijden met verlichting aan=PDC uit, vooruit met verlichting aan=PDC aan en kentekenplaatverlichting uit.
      En nog wat andere dingetjes :)

Blijf maar bij de Cayenne.
      Zeg W, is er toevallig een trekhaak onder geklust door de een of ander??? Dat kan ook hele leuke storingen veroorzaken...

En Bats, koop 1 losse stalen velg voor die nieuwe reserveband en flikker achterin dat ding. Loop je nooit meer te ergeren en met de vakantie of als je de ruimte nodig hebt laat je hem thuis! Maar bij een lekke band ben je binnen een half uur weer weg ;-))

Ik heb voor de Mazda twee sets lichtmetaal en een setje staal, lichmetaal eronder en 1 stalen velg als reservewiel. Puur omdat ik een hekel heb aan spuitbusoplossingen en brommerbandjesomthuistekomen.
      Zweven is een ongekende ervaring, leve de hydraupneumatiek !
      Ja Jappen roesten nog steeds !

Comment

• Nope, geen trekhaak.
        Auto is ook nog nooit offroad geweest( geen kras, deukjes, troep etc. op de bodem)alleen maar snelwegkilometers gemaakt.
        Veritatis simplex oratio est

Comment

• Ha, die Bats;

Heb een paar keer gereden met een RR van de vorige generatie, die nog onder BMW-regie werd gebouwd. Vond het geen erg fijne autobahncruiser, beetje vrachtwagenachtig. Ik geloof het dan ook direct dat een Cayenne dat beter doet. Alle problemen (en dat waren er aardig wat) die de eigenaar ermee had waren terug te voeren op finest Britsh craftsmanship. BMW-gerelateerde zaken bleven probleemloos werken. Hier in de straat staat een van de laatste van dat model en daarvan markeert de Jaguar/Landrover V8 keurig zijn parkeerplaats met een zwarte olievlek. Mooie auto's, dat dan weer wel....
          Scherven brengen gelul.

Comment

• Die v8 start anders niet bekend om olieverbruik of lekkage? Maar goed, alles kan stuk natuurlijk.
            Volvo V70 --- Lexus IS300h
            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
            "Jasper val dood." - RH

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ølle Bekijk bericht
              Je hebt het vast ooit ergens laten vallen bats, maar waarom rijden jullie eigenlijk Cayenne en geen RR? Dacht dat die laatsten onovertroffen waren als het om raggen door de blub gaat, wat in dit geval ook daadwerkelijk het doel is van de auto. Heb op de een of andere manier het idee dat een Porsche toch allemaal een pietsie fijngevoeliger is (wat op rijgebied uiteraard zeer welkom is, maar wel ook sneller stuk kan) en zo’n RR niet maalt om wat drek her en der.

Curious to know.
              Voor mij geldt grotendeels wat Bats zei. Als ik naar Landrover zou kijken dan naar een Landrover Discovery 3. Door de ingewijden zijn dat de degelijkste Landrovers. Een collega heeft er eentje met slurf en diesel. Ik heb foto's gezien waarbij het waterpeil midden op de voorruit staat. Maar ik vind hem spuuglelijk en wil uitsluitend benzine en ze hebben er geen fatsoenlijke benzine motor voor beschikbaar.

Range Rover heb ik teveel horror verhalen over gehoord, maar blijf het bijzonder vinden dat je de meeste exemplaren vind met 200K tot 300K kilometers ervaring. Zijn dus zat mensen die er geld in blijven pompen om ze rijdend te houden.

Dan de Cayenne, ik heb de 4.5 Turbo met 450PK. Je kan gewoon 3500KG trekken. Mijn generatie (955) heeft nog de tussenbak en elektronisch sper op de achterdiff. Er is de transsyberia versie geweest die ook nog voor een sper had. Dit schijnt ook in een optiepakket hebben gezeten voor het echte terreinwerk, maar heb in NL geen exemplaar van gezien. Bij de latere uitvoeringen is de tussenbak niet meer geleverd. Mijn Cayenne heeft ook luchtvering waarmee je hem in 5 standen kunt zetten. In de hoogste stand kan je gewoon onder de auto kruipen om er eventueel aan te werken. Alhoewel ik hem wel op blokken of krik zou zetten, stel je voor als de luchtvering in zou zakken als je er net onder ligt.

Wel belangrijk om de tussenbak af en toe te gebruiken anders schijnt hij vast te kunnen gaan zitten. Wel bijzonder om in de 5e versnelling met 3500 toeren net 30KM/H te halen.
              Met de Cayenne Diesel en Turbo heeft Porsche ooit Guinness book of records gehaald door een Airbus A380 voort te slepen.

Een RR zal best wel beter in terrein zijn, simpelweg langger ervaring, maar ik denk niet dat ik ooit ergens tegen de grens van de Cayenne zal lopen wat dat betreft. Om een of andere reden schrijven de RR's iets minder snel af, wat het weer interessanter maakt om een Cayenne te nemen. Die schrijven echt onzettend snel af, maar ik ben dankbaar dat er nog steeds mensen zijn die dit soort dingen nieuwe aanschaffen.

Uiteraard worden verreweg de meeste KM's op snelweg afgelegd en daar is de Cayene koning t.o.v. RR. Enige is eigenlijk het brandstofverbruik, ik kom ongeveer tussen 1:5 en 1:5,5. Weet eigenlijk niet hoe de RR is, maar ik vermoed dat de Supercharged versies niet zuiniger zullen zijn.

En qua uiterlijk, toen de Cayenne uitkwam vond ik hem spuuglelijk, maar ben er nu aan gewend en uiteraard heb ik de Turbo welke er optisch een heel stuk beter uit ziet. Maar het blijft een controversieel design.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door S2K Bekijk bericht
                ...Om een of andere reden schrijven de RR's iets minder snel af, wat het weer interessanter maakt om een Cayenne te nemen. Die schrijven echt onzettend snel af...
                Ik heb hiervan in dit draadje al eerder een punt gemaakt en ik vind ze zo lang ze niet ouder dan een jaar of zes zijn, behoorljk aan de prijs. Sterker nog, als je een nieuwe Cayenne koopt schrijf je ongeveer 1.5K per maand af, terwijl een tweedehandse van een jaar of drie, vier, 1.3K per maand afschrijft. Da's vrij lineair. Terwijl de afschrijving normaal gesproken duikelt na een jaar of drie, vier, duurt dat bij een Cayenne een jaar of zes, zeven.
                Als je er bij een nieuwe dan een garantieperiode en geringer onderhoud bij bedenkt, zijn de kosten per maand tot ze een jaar of zes, zeven zijn, gelijk.
                Dat zegt mij dat de afschrijving gering is. Tenzij ze een jaar of tien, elf zijn natuurlijk, maar dat geldt voor alle auto's.
                Groeten,
                Bats
                wat ik bedoel is dat als ik iets zeg dat ik iets ga doen, dat dat in de regel ook gebeurt. --- TSM
                *klopt zelf op schouder* --- TSM
                Maar mijn accountant vond de A8 een sleeper (alhoewel hij dat negatief bedoelde haha) --- TSM
                Zeg, TSM, je wilt toch niet beweren dat je geen A8 gaat kopen omdat je niet kunt inparkeren. --- Brun
                Als je een A8 niet achteruit kan inparkeren heb je ook het recht op staand plassen verspeeld..... --- W220L
                de traditionele nieuwe auto draadjes zijn niet meer wat het geweest was --- TSM
                Ja motroos er zijn ook mensen die in 4 dagen meer benzine kosten hebben dan jij per maand verdient ---TSM
                Suv is er gewoon gekomen hoor....oh dat suv verhaal zit jullie nog steeds dwars he....hehehehehe *gniffelt in zijn vuistje*......sjongejongejongejongejonge zal ik dan ?...... nehhhhhhhh dan is de saga voorbij en dat zou zonde zijn---TSM

Comment

Working...
                X