Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe 7-serie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe 7-serie

Meer

Ziet er niet slecht uit, beetje saaier, front vind ik niet zo indrukwekkend. Maar overall een stuk beter de pruimen dan de huidige 7er.
    2019 Volvo V60 T6

Hmmmm. Inderdaad niet zo lelijk als de huidige, maar ook geen model wat me veel doet.

Maar da's sowieso moeilijk bij mij met die 7-series. Eigenlijk vind ik alleen de eerste twee incarnaties mooi (E23 en E32), en de latere vind ik allemaal te lomp. Misschien is BMW geen merk voor limo's. Een 5 is groot zat voor een sportieve auto, toch?

Dat interieur ziet er dan wel weer OK uit, geen ramp om daar een paar honderd kilometer achterin te zitten.
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Comment

Tja, als grote fan van styling van de huidige 7-serie vind ik dit een beetje magertjes. Maar ik denk wel beter geschikt voor de overwegend conservatieve doelgroep dan zijn voorganger.

Comment

De nieuwe 7 serie staat vanaf vandaag bij de importeur in Rijswijk. Medewerkers van BMW Den Haag mogen vanavond / morgenavond de auto gaan bekijken. Ik hoorde dat er zeer streng gecontroleerd gaat worden op camera's en dergelijke. Allemaal worden ze gefouilleerd en moeten ze de de gsm inleveren.

Het gaat om een pre-productiemodel, wijkt helemaal niet af van het definitieve model, maar is dus met de hand in elkaar gezet en wordt door de importeurs gebruikt om hun monteurs alvast op te leiden voor het nieuwe model.
        Bij de e60 had ik ook het genoegen om met een pre-productiemodel te mogen meerijden...bekken vielen echt open, toen we door de straten van Den Haag reden.

Comment

De E38 vind ik eigenlijk mooier dan de E32 en E23 en dus de mooiste 7 serie, alleen jammer dat de achterlichten te iel zijn voor een grote sedan. Zoals deze er bij staat vind ik het trouwens niet echt wat, al kn het komen door het feit dat dit een verlengde is(tenminste, dat hoop ik). Als hij cht zo uitkomt vind ik de huidige(NFL) eigenlijk mooier. Ik denk dat dit wl een mooie wagen kan worden over 4 jaar(na de facelift).
          Every second of your life is a part of your song

Comment

Ik vind de lijnen wel mooi (doet me vanuit bepaalde hoeken aan een C5 denken :)), al lijken de 'nieren' op het bovenstaande plaatje wat groot en lomp op de auto geplakt te zijn. Is misschien in het echt wel mooier.

Hoewel ik het 'oude' model niet direct heel mooi vind, blijft het toch wel een imposante auto. Ik ben benieuwd of deze nieuwe versie een zelfde indruk geeft.

Comment

Ik vind de grille trouwens niet eens zo erg, maar eerder het gebrek aan een echte bumper. In plaats daarvan zijn er in het front wat rare lijnjes en een breeeeeeede brievenbus geplaatst. En langs de achterlichten(buitenkant) loopt ook een rare diagonale lijn. Op een paar foto's zie je dat dit plaatwerk er rare reflecties oplevert en dat terwijl de body toch betrekkelijk conservatief is...

Op zich is dit een vergelijkbare teleurstelling als de vorige 7, dus misschien dat ik weer bijdraai. Ik denk in elk geval wel dat deze wagen goed nieuws is voor de mensen met een meerderheidsbelang in een E65. ;-)

Comment

Trouwens super dat ze de bediening voor de automaat weer lekker op de tunnelbak hebben zitten. Vond het echt een heel groot nadeel bij de e65, die vier hendels rondom het stuurkolom

Comment

Het interieur ziet er inderdaad wl weer wat normaler uit. :-)

Comment

Vind de huidige eigenlijk mooier, iig imposanter.
                    Interieur is overigens wel weer een plaatje en....wat een beenruimte achterin zeg.
                    2 x ouwe premium meuk
                    BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                    Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

De lijn doet me een beetje aan de Maserati Gransport denken...best mooi maar niet echt BMW.
                      BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
                        Vind de huidige eigenlijk mooier, iig imposanter.
                        Interieur is overigens wel weer een plaatje en....wat een beenruimte achterin zeg.
                        Die ruimte heb je alleen als jij achter het stuur zit john ;-)

Comment

Was benieuwd wie als eerste zo'n soort reactie zou geven:-)

Maar je hebt wel gelijk hoor, daarom wil ik ook altijd een zo groot mogelijke auto, om dat andere te compenseren.
                          2 x ouwe premium meuk
                          BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                          Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Goh, da's de achterkant van de nieuwe C5...

Ja, de auto is zeker mooier dan de huidige 7 die simpelweg niet op kon tegen de schoonheid van de A8 en de geavanceerde techniek van de S-klasse. Die rijdynamiek is in deze klasse toch wel wat minder waard, dan BMW had gehoopt. Tijd voor een nieuwe poging!

Ik ga 'm wel in 't echt bekijken in Parijs...

Comment

Mwah, het is een alternatief... ;-)
                              Veritatis simplex oratio est

Comment

Ha, die W220L;

Geldt inmiddels voor alles wat langer heelblijft en groot genoeg is, denk?
                                Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                  Ha, die W220L;

Geldt inmiddels voor alles wat langer heelblijft en groot genoeg is, denk?

Ja, breek me de bek niet open , zogezegd... ;-)

Heerlijke auto, zo'n demo Lexus LS.... ( ja, was weer 'iets' stuk ofzo..)
                                  Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
                                    Was benieuwd wie als eerste zo'n soort reactie zou geven:-)

Maar je hebt wel gelijk hoor, daarom wil ik ook altijd een zo groot mogelijke auto, om dat andere te compenseren.
                                    Ik let ook altijd er op de beenruimte achterin hoor. Is dus zeker niet lengtegebonden.
                                    :o)
                                    BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Wat een braakbak...............................
                                      If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit!

When they say nothing's wrong that's when you run

Comment

Ha, die Romo;

Speibecken heet dat in ABD, ja? ;-)
                                        Naar mijn smaak een absolute verbetering; ik denk dat ik er wel aan kan wennen. Sneller in elk geval dan aan zijn voorganger.
                                        Het interieur vind ik zeker een Grote Sprong Voorwaarts; met name de terugkeer van een pook op de console en losse meters
                                        voor brandstof en temperatuur kunnen mijn goedkeuring wel wegdragen.
                                        Niet dat iemand daar ooit om zou vragen natuurlijk....
                                        Scherven brengen gelul.

Comment

Deze ziet er gelukkig wat ranker uit, en niet zo lomp als de vorige. In feite geeft BMW met dit model toe wat fouten te hebben gemaakt met de E65. Die 4 hendels aan het stuur zijn verdwenen, evenals dat uberlelijke stuurwiel en dito kofferdeksel.

Autoweek is er snel bij trouwens:
                                          http://www.autoweek.nl/videodisp.php?id=937

Comment

Staat ook artikel autovisie. Gelijk ook maar een item over de e38 (mijn M5 opvolger)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                                              Staat ook artikel autovisie. Gelijk ook maar een item over de e38 (mijn M5 opvolger)
                                              Ha, dat Kleintje;

Zo, wilde plannen? Zal tegen die tijd wel een aardige cultuurschok worden dan;
                                              automaat, twaalf cilinders (want voor minder doe je het natuurlijk niet, toch?)....
                                              Scherven brengen gelul.

Comment

Heb ik altijd gezegd.... Als ooit de M5 er uit gaat.... Maar nog geen plannen. Nog laaaaaaaaang niet.

Uiteraard wel een L versie :-)

Comment

Nah... ik rij nu ook in een 520 automaatje....lekker cruisen.....

Comment

Ha, dat Kleintje;

Uiteraard; cruisen is het levensdoel van de 7-serie, maar ik neem toch aan dat je aan het prestatiepeil van de M5 tenminste wel een klein beetje verslaafd bent geraakt?
                                                    750iL dan maar doen?
                                                    Mooi kleurtje:
                                                    http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...e&pageNumber=1
                                                    Ok, geen L, maar wel leuk om de M5 in herinnering te houden:
                                                    http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...e&pageNumber=2
                                                    Black on black doet het ook altijd goed:
                                                    Vraag Brun of'ie in de vakantie even gaat kijken:
                                                    Beetje grijze muis:
                                                    En als Brun dan toch op pad is:
                                                    Ng een paarse met Alpina's (zei toch dat dat goed staat?):
                                                    Enne, bedoel je nou een 'L' of een 'L7'?
                                                    http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...e&pageNumber=3
                                                    Enjoy!
                                                    Scherven brengen gelul.

Comment

Cooool

Comment

Nieuwe 7-serie L gespot

Vandaag op de A8 van Rosenheim tot Munchen voor/naast/achter een lichtelijk gecamoufleerde nieuwe 7-serie met extra lange achterportieren gereden.

Heb al rijdend wat plaatjes gemaakt. Zal ze deze week posten als ik al m'n vakantiekiekjes van de verschillende camera's vergaard en gesorteerd heb.
                                                        Don't take life too seriously: you'll never get out of it alive

Comment

Mooi, altijd leuk zulke scoops!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Zoals beloofd een paar plaatjes.
                                                            Ik heb in mijn album twee foto's gezet.
                                                            Helaas is door de hoek waaronder de foto's genomen zijn niet te zien dat het om de lange uitvoering gaat.

Comment

Coole spot!

Wel mooie auto zo te zien. Wel grote nieren.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                              Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                              Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ik vind vooral de achterkant een grote verbetering.
                                                                M'n vader rijdt nu een E66 (Lang) van voor de facelift en dan vind ik deze echt mooier geworden.

Comment

Working...
                                                                X