Hmmmm. Inderdaad niet zo lelijk als de huidige, maar ook geen model wat me veel doet.
Maar da's sowieso moeilijk bij mij met die 7-series. Eigenlijk vind ik alleen de eerste twee incarnaties mooi (E23 en E32), en de latere vind ik allemaal te lomp. Misschien is BMW geen merk voor limo's. Een 5 is groot zat voor een sportieve auto, toch?
Dat interieur ziet er dan wel weer OK uit, geen ramp om daar een paar honderd kilometer achterin te zitten.
Mini Cooper Clubman "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks "Jasper val dood." - RH
Tja, als grote fan van styling van de huidige 7-serie vind ik dit een beetje magertjes. Maar ik denk wel beter geschikt voor de overwegend conservatieve doelgroep dan zijn voorganger.
De nieuwe 7 serie staat vanaf vandaag bij de importeur in Rijswijk. Medewerkers van BMW Den Haag mogen vanavond / morgenavond de auto gaan bekijken. Ik hoorde dat er zeer streng gecontroleerd gaat worden op camera's en dergelijke. Allemaal worden ze gefouilleerd en moeten ze de de gsm inleveren.
Het gaat om een pre-productiemodel, wijkt helemaal niet af van het definitieve model, maar is dus met de hand in elkaar gezet en wordt door de importeurs gebruikt om hun monteurs alvast op te leiden voor het nieuwe model.
Bij de e60 had ik ook het genoegen om met een pre-productiemodel te mogen meerijden...bekken vielen echt open, toen we door de straten van Den Haag reden.
De E38 vind ik eigenlijk mooier dan de E32 en E23 en dus de mooiste 7 serie, alleen jammer dat de achterlichten te iel zijn voor een grote sedan. Zoals deze er bij staat vind ik het trouwens niet echt wat, al kŕn het komen door het feit dat dit een verlengde is(tenminste, dat hoop ik). Als hij čcht zo uitkomt vind ik de huidige(NFL) eigenlijk mooier. Ik denk dat dit wčl een mooie wagen kan worden over 4 jaar(na de facelift).
Ik vind de lijnen wel mooi (doet me vanuit bepaalde hoeken aan een C5 denken :)), al lijken de 'nieren' op het bovenstaande plaatje wat groot en lomp op de auto geplakt te zijn. Is misschien in het echt wel mooier.
Hoewel ik het 'oude' model niet direct heel mooi vind, blijft het toch wel een imposante auto. Ik ben benieuwd of deze nieuwe versie een zelfde indruk geeft.
Ik vind de grille trouwens niet eens zo erg, maar eerder het gebrek aan een echte bumper. In plaats daarvan zijn er in het front wat rare lijnjes en een breeeeeeede brievenbus geplaatst. En langs de achterlichten(buitenkant) loopt ook een rare diagonale lijn. Op een paar foto's zie je dat dit plaatwerk er rare reflecties oplevert en dat terwijl de body toch betrekkelijk conservatief is...
Op zich is dit een vergelijkbare teleurstelling als de vorige 7, dus misschien dat ik weer bijdraai. Ik denk in elk geval wel dat deze wagen goed nieuws is voor de mensen met een meerderheidsbelang in een E65. ;-)
Trouwens super dat ze de bediening voor de automaat weer lekker op de tunnelbak hebben zitten. Vond het echt een heel groot nadeel bij de e65, die vier hendels rondom het stuurkolom
Ja, de auto is zeker mooier dan de huidige 7 die simpelweg niet op kon tegen de schoonheid van de A8 en de geavanceerde techniek van de S-klasse. Die rijdynamiek is in deze klasse toch wel wat minder waard, dan BMW had gehoopt. Tijd voor een nieuwe poging!
Speibecken heet dat in ABD, ja? ;-)
Naar mijn smaak een absolute verbetering; ik denk dat ik er wel aan kan wennen. Sneller in elk geval dan aan zijn voorganger.
Het interieur vind ik zeker een Grote Sprong Voorwaarts; met name de terugkeer van een pook op de console en losse meters
voor brandstof en temperatuur kunnen mijn goedkeuring wel wegdragen.
Niet dat iemand daar ooit om zou vragen natuurlijk....
Deze ziet er gelukkig wat ranker uit, en niet zo lomp als de vorige. In feite geeft BMW met dit model toe wat fouten te hebben gemaakt met de E65. Die 4 hendels aan het stuur zijn verdwenen, evenals dat uberlelijke stuurwiel en dito kofferdeksel.
Staat ook artikel autovisie. Gelijk ook maar een item over de e38 (mijn M5 opvolger)
Ha, dat Kleintje;
Zo, wilde plannen? Zal tegen die tijd wel een aardige cultuurschok worden dan;
automaat, twaalf cilinders (want voor minder doe je het natuurlijk niet, toch?)....
Uiteraard; cruisen is het levensdoel van de 7-serie, maar ik neem toch aan dat je aan het prestatiepeil van de M5 tenminste wel een klein beetje verslaafd bent geraakt?
750iL dan maar doen?
Mooi kleurtje:
Zoals beloofd een paar plaatjes.
Ik heb in mijn album twee foto's gezet.
Helaas is door de hoek waaronder de foto's genomen zijn niet te zien dat het om de lange uitvoering gaat.
Don't take life too seriously: you'll never get out of it alive
Comment