Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Project supercheap Slopel Astra

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • ExTaxi
    replied
    leuk voor 75 euro maar zonde om al dat geld er in te gaan pompen volgens mij.

    Die dingen zijn inderdaad rap, want ik had een poosje geleden zo'n 1.8 achter me zitten en die bleef vrolijk op mijn bumper terwijl ik toch echt alles uit mijn gore diesel probeerde te halen.
    Oorzaak? gewicht.

    Leave a comment:


  • Hansv
    replied
    Ha, die Dorifto;

    Ah, dáár dus! Ik zal voortaan de zijstraten extra goed in de gaten houden als ik op de Lange Nieuw rijd....
    Leuk project; voor €75,- kun je je natuurlijk nooit een buil vallen. Ik zou zelf de mods ook liefst low-budget houden; genoeg tweedehands spul te krijgen en je auto wordt van dure toevoegingen zelden meer waard. Vooral dat uiterlijk lekker low-key laten; zwarte stalen velgen (misschien zelfs met OE-doppen!) in een iets grotere maat (Vectra?) met knap rubber passen volgens mij veel beter bij het effect waar je naar zoekt dan een setje ex-petjes lichtmetaal....

    Leave a comment:


  • Dorifto
    replied
    Voorlopig gaat er echt geen ander blok in hoor :D Dit blokje is prima..

    Ik ga deze auto rustig aan opbouwen, nu eerst technisch in orde maken voor de APK en de nodige zaken controleren/vervangen om erger te voorkomen.

    Als dit gedaan is (dan is de complete uitlaatlijn, op de Kat na, al vervangen)
    komt er een K&N 57i kit (Ik ken de kritieken maar heb er persoonlijk echt goede ervaringen mee), deze is voorlopig tijdelijk... want ik heb na veel research het complete plaatje hoe deze auto moet gaan worden nu wel zo'n beetje vast staan :D

    Met 57i kit, spaghetti spruitstuk, katvervanger, holle pijp en sporteinddemper denk ik al een leuk resultaat te behalen en dan zijn de volgende stappen;

    -Koni geel + 30mm verlaging

    -Veerpootbruggen/stabilisatorstangen voor en achter

    -308mm OPC remmen voor

    -Kijken of het lukt om een GSI achteras met schijfremmen te monteren (moet ik nog uitzoeken, heb nu trommels)

    -Velgen + Banden
    -Interieur strippen
    -Anti-roestbehandeling
    -Doorlassen

    En dan komt het.. :D!! Een DTA ECU met TB's :D!!!
    En ja, ik ben al aan het sparen..

    In die fase komt er ook een geflowde en gereviseerde kop met scherpe nokken, een lichter vliegwiel en laat ik waarschijnlijk het onderblok nakijken/aanpassen of zorg ik dat ik een 2e hands onderblok heb liggen om die rustig aan te reviseren/aanpassen..

    Het gaat een tijdje duren, ook zeker leermomenten opleveren, tegenslagen en er gaat aardig wat geld in zitten.. Maar ik wil dit echt gaan doen, en serieus aanpakken..

    Een soort van Astra F Rally-Kitcar in een 5 deurs wolfs in schaapskleren jasje :)

    Leave a comment:


  • JeroenT
    replied
    Toch is het zo makkelijk Paco. Er is niets bijzonders aan.
    Zie hier een mooi plaatje van mijn Astra F C20let. De laatste keer dat ik ´m zag dan. ;)


    Daarnaast heb ik ook een keer een Calibra Turbo gekocht om het blok met bak in een Corsa B GSI te bouwen.
    Maar nu ik 2x een c20let blok in m´n handen heb gehad en al vele c20xe´s... Maak ik m´n handen liever niet meer zo vies. Tenzij Dorifto in dikke problemen komt, maar dat verwacht ik niet. :)

    Leave a comment:


  • PACO
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door JeroenT Bekijk bericht
    Gewoon een FWD ombouwsetje van 100 euro ofzo kopen voor die 6 bak en het is P&P.


    Nou, ik heb al wat ombouwverhalen gelezen van de F28-bak die aan C20LET zit en de turbo die nogal lastig is bevestigd en het is echt niet zo makkelijk als jij het hier neerzet.

    Maar als Dorifto hulp bij deze excercitie nodig heeft dan weet hij wie hem kan helpen ;-)

    Leave a comment:


  • Dorifto
    replied
    Orgineel lagerdeksel voor de aandrijfas van een F20 bak gaat ook werken met wat draai en freeswerk + 3 x 6.5mm borgringen ;)

    Leave a comment:


  • JeroenT
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
    C20LET?
    Nou succes dan met het ombouwen van de 6-bak en de 4x4...
    Geen makkelijke onderneming.
    Gewoon een FWD ombouwsetje van 100 euro ofzo kopen voor die 6 bak en het is P&P.


    Leave a comment:


  • Red205
    replied
    Ben zeker geen Opel-fan, maar ik weet wel dat de Astra F het altijd erg goed deed (en misschien nog doet) op de rallye sprints e.d.. Dus ik denk dat er best een leuke gumboek van valt te maken.

    Leave a comment:


  • PACO
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Dorifto Bekijk bericht
    Tja.. en al helemaal geen 5 deurs.. Maar dit kwam puur zomaar op mijn pad, ik was niet eens op zoek naar een auto.. kocht dit hok voor 75 euro :)

    Het onderstel is inderdaad helemaal ruk, het rijd wel lekker hoor, los en soepel ;).. Het zal geen extreme sportwagen worden, maar wel een lekker vlot bakkie (dankzij het volledig aanpassen van het in- en uitlaat traject icm chiptuning) dat dankzij de koni's en veerpootbruggen toch nog redelijk strak het hoekje om moet kunnen..
    Met het uiterlijk van een gare Astra F 5 deurs.. Dat vind ik nu zo mooi, het is een saaie gezins hatchback met een GSI blok :)

    En als het uiteindelijk op een engineswap uitkomt dan wordt het een c20LET en niets anders :D

    Qua echt vermogenwinst en exclusiviteit zat ik zelf meer te denken aan het monteren van een kompressortje of een 50pk NOS kit.. Maar dat zijn plannen die heel ver weg en heel diep in het achterhoofd drijven.
    C20LET?
    Nou succes dan met het ombouwen van de 6-bak en de 4x4...
    Geen makkelijke onderneming.

    Met een gestripte auto en een opgepepte C20EX (zonder kat sowieso 160pk) rijd je iedereen het snot voor ogen.
    De mijne deed de 0-100 al in 7,2 sec en reed op snelheid een VR6 helemaal los op de snelweg. Sneller dan een 190 2.3 16V en een Audi TT 180. No kidding.
    Last edited by PACO; 27-07-08, 19:30.

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    lol, Astra voor 75 euro? :-)

    Maar waarom ook niet?
    Technisch in orde maken, interieur eruit, wat upgrades (onderstel idd) en lekker rijden maar!

    Leave a comment:


  • Dorifto
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
    Tja, als ik een gumbak zou maken zou de Astra F één van de laatste wagens zijn die ik daarvoor zou uitkiezen ;-)

    Dat je het onderstel wat aanpakt lijkt me dan ook geen overbodige luxe, want dat was wat mij betreft het zwakke onderdeel van deze auto. Ik heb zelf de 2.0 16V GSI gehad en hoewel dit ding verrekte rap was, was het om te sturen een redelijk drama, ondanks een hard onderstel.

    Mocht het allemaal beter gaan sturen dan moet je maar eens kijken of je een C20XE op de kop kunt tikken, dat is echt een snelle motor met veel koppel.
    Tja.. en al helemaal geen 5 deurs.. Maar dit kwam puur zomaar op mijn pad, ik was niet eens op zoek naar een auto.. kocht dit hok voor 75 euro :)

    Het onderstel is inderdaad helemaal ruk, het rijd wel lekker hoor, los en soepel ;).. Het zal geen extreme sportwagen worden, maar wel een lekker vlot bakkie (dankzij het volledig aanpassen van het in- en uitlaat traject icm chiptuning) dat dankzij de koni's en veerpootbruggen toch nog redelijk strak het hoekje om moet kunnen..
    Met het uiterlijk van een gare Astra F 5 deurs.. Dat vind ik nu zo mooi, het is een saaie gezins hatchback met een GSI blok :)

    En als het uiteindelijk op een engineswap uitkomt dan wordt het een c20LET en niets anders :D

    Qua echt vermogenwinst en exclusiviteit zat ik zelf meer te denken aan het monteren van een kompressortje of een 50pk NOS kit.. Maar dat zijn plannen die heel ver weg en heel diep in het achterhoofd drijven.

    Leave a comment:


  • PACO
    replied
    Tja, als ik een gumbak zou maken zou de Astra F één van de laatste wagens zijn die ik daarvoor zou uitkiezen ;-)

    Dat je het onderstel wat aanpakt lijkt me dan ook geen overbodige luxe, want dat was wat mij betreft het zwakke onderdeel van deze auto. Ik heb zelf de 2.0 16V GSI gehad en hoewel dit ding verrekte rap was, was het om te sturen een redelijk drama, ondanks een hard onderstel.

    Mocht het allemaal beter gaan sturen dan moet je maar eens kijken of je een C20XE op de kop kunt tikken, dat is echt een snelle motor met veel koppel.

    Leave a comment:


  • Dorifto
    replied









    c18xe motor



    rotte dorpel



    vervelend plekje in de lak



    work in progress



    lekke voorpijp

    Last edited by Dorifto; 27-07-08, 16:31.

    Leave a comment:


  • Dorifto
    replied
    Maar eens even een update.

    Het gaat allemaal een beetje rustig aan ivm tijdgebrek. MAAR..
    Ik ben heel wat wijzer geworden en heb besloten om er een gumgebakje van te gaan maken :D

    Het mag dan wel een 5 deurs zijn, die er niet meer helemaal bling bling uit ziet, maar er blijkt dus wel een c18xe motortje in te liggen.. Dat is de 1.8 16v GSI met 125pk.

    De middendemper blijkt helemaal niet lek te zijn, het is de voorpijp die bij de flens op de kat helemaal is doorgerot/geroest. Ik heb inmiddels wel al een stuk ijzer liggen dat als vervanger voor de middendemper moet gelden.
    Dus moet de rest van de uitlaat ook maar "sportief" ;)
    Leuk voor een tunnelrun e.d.

    Naast het nodige gebeuren voor de APK gaat er het volgende gebeuren;

    RVS spaghetti spruitstuk
    katvervanger/lege kat
    Sport einddemper
    Koni Geel + 30mm verlaging
    veerpootbrug voor + achter
    k&N 57i kit
    15 of 16" velgen met 195 of 205 banden
    Chiptuning

    Alles rustig aan, stap voor stap en zoveel mogelijk zelf doen.. het is ook nog maar afwachten wat voor verborgen zaken ik bij de APK ga tegenkomen.
    Maar ik ben er inmiddels al zo blij mee, dat ik koste wat het kost er een scheurijzertje van ga maken :)

    Foto's moet ik nog steeds maken, evenals het poetsen met zo'n speciaal middeltje voor verweerde laklagen. Ik hoop dat het morgen mooi weer is, kan ik eens ff lekker aan de slag.

    Leave a comment:


  • Hansv
    replied
    Ha, die Dorifto;

    Go for it!

    Leave a comment:


  • Dorifto
    replied
    Hey, die Hansv;

    Hij was ooit eens mooi zwart en nu is hij iets minder mooi zwart..
    Ik heb ook wat nare plekken in de lak die ik er never nooit niet uit
    ga krijgen, maar ik ga wel nog proberen om zoveel mogelijk van de
    oude lak/glans naar boven te krijgen.

    Volgens mij is de auto 5 jaar lang niet geboend..
    Maar wat wil je voor dat geld? :D Het blijft dan ook écht een "zo goedkoop maar toch nog leuk rijden" autootje..

    Het is voor mij de enige manier om een eigen auto te bezitten, zodra ik er op "leeg" dreig te lopen gaat ie ook linea recta naar Rutte. Maar ik vind het ook een mooi project! Ik hoop dat alles mee gaat zitten, ziet er wel naar uit, en dan lekker met een mannetje hier en een mannetje daar er wat knaps van maken (Y).

    Kijken hoelang het heel blijft enzo.. "rijden voor weinig", een nieuwe trend! ;)

    Leave a comment:


  • Hansv
    replied
    Ha, die Dorifto;

    Da's pas een leuke deal; voor die centen kun je nog geen armoe lijden.
    Wat voor kleur? Dan kan ik wat beter uitkijken in de buurt.... ;-)

    Leave a comment:


  • Dorifto
    started a topic Project supercheap Slopel Astra

    Project supercheap Slopel Astra

    Ik heb weer een auto! :D

    Ik heb een Opel Astra F 1.8 16v uit 1994 gekocht voor ... 75 euro!
    Het is een 5 deurs, motortje en bak etc is niets mis mee. 159000 km gelopen, interieur is ook nog prima in orde en hij heeft een schuifdak :).

    28 Juli moet ie voor de APK, uitlaat ligt er onder uit :D.. van wat ik weet is iig de middendemper lek.. Kat is goed (Y), en ik heb een redelijk groot gat in de rechter dorpel.. dus wat laswerk..

    Al met al denk ik dat ik straks heel erg goedkoop een leuk vervoersmiddel heb gefixed.. en als het allemaal bevalt en heel blijft is er misschien nog een leuk gumgebakje van te maken ook..

    Foto's volgen nog, evenals een compleet verslag van het "project" :D
Working...
X