Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

E90 facelift / M3 Sedan RH

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• E90 facelift / M3 Sedan RH

Het is geen geheim meer dat de BMW 3-serie wat strakker in zijn vel wordt getrokken. Ergens in deze maand zal BMW de gefacelifte 3-serie officieel onthullen, maar wij hebben als vast illustraties die precies laten zien wat er vernieuwd is.

De tekeningen zijn schijnbaar bedoeld voor marketing doeleinden en laten goed zien wat de wijzigingen zijn. Zowel sedan als touring krijg een gewijzigd front met een andere lijn van de motorkap, gewijzigde nieren en koplampen. De voorbumper lijkt bovendien wat massiever. Naar de achterzijde van de sedan (E90) moeten we nog even gissen, maar de touring krijgt rode achterlichten en lijkt ook een licht gewijzigde achterklep te hebben. Binnenin kunnen we nieuwe materialen en kleurstellingen verwachten en wellicht ook een aangepast Idrive systeem met een harde schijf.

Je gaat het pas zien als je het door hebt

Bron: www.autoblog.nl

...
    Aprilia RSV Mille '01

Comment

Comment

En hier de (haast gebruikelijk) vooraf gelekte pics:

Bron: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=155730

Ook op autoblog.nl:
        We hadden vorige week al wat scans, maar dit lijken nu toch echt de officiële plaatjes van de gefacelifte BMW 3-serie. De auto zal eind deze zomer in Parijs zijn debuut maken. En het lijkt erop dat de BMW M3 niet de enige 3-serie zal zijn met de nieuwe DCT-bak (Dual Clutch Transmission). Volgens “gelekte” […]

Comment

Nou, de achterlichten zijn toch een heel stuk verbeterd. Ze ogen lekker scherp. Ook die LED-knippers voor ogen goed. Zeker een verbetering t.o.v. de pre-facelift.

Comment

OK, de kans is nu groot dat de opvolger een touring wordt!
            2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Ha, die Fappers;

Ik geef toe dat de achterkant en dan met name de achterlichten ook in mijn ogen het zwakke punt in het ontwerp van de auto zijn, maar dat de verandering met deze facelift zo gigantisch is dat hij een koopbeslising zou kunnen omdraaien gaat mijn pet te boven. Natuurlijk mag of moet een auto mooi zijn om naar te kijken, maar zeker bij een BMW beslis je uiteindelijk toch op heel andere gronden?
              Scherven brengen gelul.

Comment

Zoek de 7 verschillen.

Facelift boeit me maar om 1 ding: whiplash preventie op de voorstoelen of niet?
                All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Meer plaatjes dan Autoblog:
                  All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Kun je niet tellen of had je deze link gemist Panda?

Wacht ons dezelfde toekomst? De reden: Singapore is vol. Er waren al zeer scherpe regels voor het aanschaffen van een auto in het schatrijke land (milieuboetes voor Tesla’s, anyone?) maar nu worden ze nog strenger. Waar het wagenpark van Singapore op dit moment nog met 0,25% per jaar mag groeien, is dat volgend jaar helemaal […]

Ik ga er overigens vanuit dat na de 5 LCI en nieuwe 7 ook de 3 nu anti-whiplash hoofdsteunen zal hebben ja.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tiPanda Bekijk bericht
                      Zoek de 7 verschillen.

Facelift boeit me maar om 1 ding: whiplash preventie op de voorstoelen of niet?
                      Waarom is dat zo onwijs belangrijk voor je?
                      2006 Volvo V70 2.4 (170pk)

Comment

Beetje geforceerd komt het idd wel over, al heb ik een vriendin die op het moment ook aardig in de lappenmand zit n.a.v. een whiplash. Misschien dat Panda het ook bij iemand in zijn nabije omgeving heeft meegemaakt?

Ik zou er geen auto bij voorbaat om laten staan, maar als het goed voor elkaar is bij een auto die ik interessant vind is dat natuurlijk mooi meegenomen.

Hier de bevestiging voor Panda btw:
                        Umfassendes Sicherheitskonzept mit extrem solider Karosseriestruktur,
                        definierten Lastpfaden, gezieltem Einsatz hochfester Stähle und speziellen
                        Deformationselementen. Sechs Airbags, Dreipunkt-Automatikgurte
                        und Kopfstützen für alle Sitzplätze sowie crashaktive Kopfstützen für die
                        Vordersitze zur Reduzierung des Verletzungsrisikos beim Heckaufprall
                        serienmäßig
                        Zie pagina 4, eerste alinea
                        http://www.press.bmwgroup.com/pressc...w_3er_d_fv.pdf

Nog een stukje daarover:
                        Zusätzlich sind die Vordersitze der neuen BMW 3er Reihe
                        serienmäßig mit crashaktiven Kopfstützen ausgestattet, die bei einem
                        Heckaufprall die Gefahr von Halswirbelverletzungen deutlich reduzieren. Das
                        von der Sicherheitselektronik des Fahrzeugs gesteuerte System sorgt
                        im Fall einer Heckkollision dafür, dass innerhalb kürzester Zeit das Vorderteil
                        der Kopfstütze um bis zu 60 Millimeter nach vorn und bis zu 40 Millimeter
                        nach oben bewegt wird. Damit verringert sich der Abstand zum Kopf,
                        und so wird die stabilisierende und sichernde Funktion der Kopfstütze erhöht.
                        Last edited by ølle; 11-07-08, 16:19.

Comment

Er zijn landen zat, waar nog meer aanrijdingen van achter plaatsvinden dan bij ons in Nederland.................................en ze hebben er nog nooit van whiplash gehoord................................( ik zeg niet dat je geen klachten kan hebben na een aanrijding, maar whiplash is een overschatte "aandoening")
                          De statistieken zijn eenduidig; het grootste deel van de whiplashers is binnen 3 maanden hersteld, een enkele uitzondering niet binnen het jaar. Dit is met name te wijten aan psycho-sociale factoren ( waaronder secundaire ziekte winst en hoe raar het ook klinkt; slachtoffers die een letselschade advocaat in de arm hebben genomen, vertonen allemaal een vertraagd herstel tov diegenen die dat niet hebben gedaan) Een gemiddelde letselschade zaak duurt minimaal 5 jaar, omdat er financiele "winst" in het voorzicht is, blijven klachten "onbewust" aanwezig. Opvallend in dit verband is dat klachten na een juridische uitspraak ( ongeacht of er gewonnen danwel verloren werd) verdwenen als sneeuw voor de zon. De term whiplash wordt momenteel in het medisch circuit maximaal vermeden.
                          Analoog het RSI verhaal ( thans CANS genoemd); ooit eind jaren 90 werd er door de overheid een postbus 51 reclame uitgezonden over RSI ( er was vooraf door diverse deskundigen gewaarschuwd dit spotje niet uit te zenden). Nou het deksel ging van de beerput; binnen 3 maanden had zowat iedereen RSI, werkelijk een nationale hype brak uit.
                          Vervolgens is het spotje rap van de buis gehaald, de term RSI werd zomin mogelijk nog gehanteerd ( ook niet in het medisch circuit), vervolgens was er een spectaculaire daling van het aantal RSI gevallen.
                          De laatste wetenschappelijke evidence; het continu werkzaamheden achter een PC uitvoeren levert geen enkel verhoogd risico op CANS ( oud RSI dus)
                          Last edited by Romo; 11-07-08, 20:27.
                          If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit!

When they say nothing's wrong that's when you run

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ølle Bekijk bericht
                            Beetje geforceerd komt het idd wel over, al heb ik een vriendin die op het moment ook aardig in de lappenmand zit n.a.v. een whiplash. Misschien dat Panda het ook bij iemand in zijn nabije omgeving heeft meegemaakt?

Ik zou er geen auto bij voorbaat om laten staan, maar als het goed voor elkaar is bij een auto die ik interessant vind is dat natuurlijk mooi meegenomen.

Hier de bevestiging voor Panda btw:

Zie pagina 4, eerste alinea
                            http://www.press.bmwgroup.com/pressc...w_3er_d_fv.pdf

Nog een stukje daarover:
                            Nah, sehr gut!

En whatever jullie mening over whiplash: mijn moeder heeft een auto-ongeluk gehad, whiplash opgelopen en heeft er jaren last van gehad. Klachten varieerden van duizeligheid, 'gezoem' in haar hoofd tot concentratieverlies.
                            Om geld te kunnen verdienen moet ik (goed) kunnen nadenken. Als ik dezelfde symptomen krijg als mijn moeder, dan kost me dat inkomen. Ik ben wel verzekerd tegen ziekte/arbeidsongeschiktheid, maar het probleem is dat whiplash nu juist 'vage' klachten veroorzaakt die moeilijk hard te maken zijn richting de verzekering. En die kan wel beweren dat ik kan werken, maar als ik dat echt niet kan, of niet zo goed, dan kost me dat opdrachten en dus inkomen.

Maar als je je geld niet verdient met nadenken, of wanneer je (tijdelijk) niet goed meer kan nadenken dat niet je baan/carriere/opdrachten kost, by all means, ga gerust een auto rijden waarin je geen goede whiplashbescherming hebt.
                            Last edited by tiPanda; 11-07-08, 23:04.

Comment

Ha, die Fappers;

De foto's zijn klaar!
                              Scherven brengen gelul.

Comment

Wat er ook van zij, tiPanda: de nieuwe 3 heeft anti-whiplash kopsteunen. Ze zien er merkelijk anders uit dan deze in m'n huidige 3.

Ben benieuwd in hoeverre mate het bredere spoor invloed heeft op het rijgedrag, maar ook deze zou ik blind bestellen - net zoals m'n vorige 3, waar ik enkel een testrit zonder EfficientDynamics kon doen.
                                2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Ha, die Fappers;

Even mijn mening bijstellen: werd vanmiddag gepasseerd door een pre-facelift E90 en er is een nog veel groter winstpunt dan de (absoluut fraaiere) nieuwe achterlichten. De met 24mm vergrote spoorbeedte achter was namelijk minstens zo hard nodig. Straks heeft een E90 met 8Jx17 ook achter ten minste een beetje fatsoenlijk gevulde wielkasten.
                                  Scherven brengen gelul.

Comment

Comment

Beter, nu zie ik pas hoeveel beter de nieuwe achterlichten zijn.

Comment

Het ziet er inderdaad allemaal veel beter uit, is iets minder 'bloated', cfr. iets wat een beetje te lang in de microgolf oven gezeten heeft. Blijft enkel de zijkant over, maar daar kan je de aandacht afleiden door mooie velgen te kiezen.
                                        Rock on. RS.

Comment

De achterkant is zeker een verbetering, vooral de achterlichten(breder + platter = beter :-)). Dat er gewoon weer één-delige nieren gemonteerd worden is ook super(de oude vond ik al vanaf het Z9 prototype niet mooi), alleen vind ik de nieuwe ronde lijnen in de voorbumper totaal niet bij de auto passen(geaccentueerd door het 'mondje' in het midden). Het kan ook zijn dat de nummerplaat zo storend werkt dat de balans weg is, maar ik blijf het één van de mindere wagens uit de huidige selectie vinden
                                          Every second of your life is a part of your song

Comment

Ik vind het echt zowel voor als achter een AANZIENLIJKE verbetering. 't Is nog steeds niet de mooiste van de klas, maar zeker de achterkant ziet er nu mooi en dik uit, in plaats van "Primera 1997". Ook de koplampen en grille zijn stukken beter zo.

BMW's waren voordelig in de lease, toch...? :)
                                            Mini Cooper Clubman
                                            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                            "Jasper val dood." - RH

Comment

Kogel is door de kerk. Levering begin oct of eerder:
                                              Kleur Spacegrau, E90 335i (LCI waar staat dat voor ölle?) handbak HE met die 286er 18"ers, internetsatnav, bekerhoudershit en zonneschermbende. zwarte hemel M pook/stuur/sensatec zwart.

Misschien wordt ie nog Sapphirschwarz, maar ik denk 't niet.

Was de eerste bij m'n dealer voor 'n faceliftted 3er:)
                                              "Aerodynamics are for people who cannot build engines"-Enzo Ferrari
                                              Mattheüs 7:3-5
                                              "I believe most things can be said in a few lines."-Enzo Ferrari
                                              "One must keep working continuously; otherwise, one thinks of death."-Enzo Ferrari
                                              "The mark of a great car is one whose overall competence exceeds what you should expect from its individual components and the 1M does just that"-Chris Harris

Comment

Zijn er foto's van spacegrau?

Gefeliciteerd in elk geval, lijkt me geen straf.
                                                Mini Cooper Clubman
                                                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                "Jasper val dood." - RH

Comment

Gefeliciteerd RH! Mooie keus uit je vaste merk. :-)

Bewuste keuze, die facelift? Vind een aantal elementen geslaagd, maar met name die nieuwe voorbumper niet helemaal 'je van het'.
                                                  Heb je trouwens (een link naar) een plaatje van die velgen?
                                                  Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Klinkt goed. Duurde al met al nog best lang voordat je van de eerste de asbak vol had. :)
                                                    You know that reality is immaterial

Comment

Die velgen zijn toch die onder de Touring op het plaatje hierboven staan?

Mooie kar, mooie specs, gefeliciteerd.
                                                      2006 Volvo V70 2.4 (170pk)

Comment

Aha, dit is spacegrau:

Mooie kleur wel.
                                                        Mini Cooper Clubman
                                                        "Jasper val dood." - RH

Comment

Dit is 'm dus precies, maar dan spacegrau.

"Aerodynamics are for people who cannot build engines"-Enzo Ferrari
                                                          Mattheüs 7:3-5
                                                          "I believe most things can be said in a few lines."-Enzo Ferrari
                                                          "One must keep working continuously; otherwise, one thinks of death."-Enzo Ferrari
                                                          "The mark of a great car is one whose overall competence exceeds what you should expect from its individual components and the 1M does just that"-Chris Harris

Comment

Nette configuratie! LCI staat voor LifeCycle Improvements meen ik.

Ik was voor een zwarte gegaan, volgens mij komt ie heel "boos" over met de nieuwe voor- en achterkant. Met spacegrau schiet je echter ook zeker niet mis, gewoon een mooie kleur. Gelukkig iig niet bluewater genomen dus (te zien op de persfoto's hieronder)

Comment

Heel mooi ding hoor!
                                                              Ben benieuwd naar die kleur IRL.
                                                              Of is die kleur er nu ook al?

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                              Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                              Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Spacegrau is inderdaad altijd al leverbaar op de E92/E93.

De E92 320d van Starred is ook spacegrau meen ik.

Comment

Working...
                                                                X