Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe BMW 3-serie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Nieuwe BMW 3-serie

    Ziet er goed uit!





    Je gaat het pas zien als je het door hebt

  • #2
    Een kleine 5, wat in dit geval een plus is. De nieuwe generatie kan me meer bekoren dan de huidige/oude.

    Is dit nog steeds Bangle?
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

    Comment


    • #3
      Ziet er fantastisch uit, maar op deze manier zijn de nieuwe modellen van BMW niet meer uit elkaar te houden. De nieuwe 3, nieuwe 5 en nieuwe 7 lijken wel ERG veel op elkaar. Ze gaan dezelfde kant op als Audi en dat vind ik jammer.

      De nieuwe series van BMW vind ik mooi, maar ze verliezen hun eigen identiteit. Als je hier een Audi logo op plakt zou ik het ook geloofwaardig vinden.

      De designs van Bangle waren controversieel, maar niet allemaal even mooi, maar wel uitgesproken BMW. Nu gaat BMW meer naar de veilige (lees saaie) design richting.
      Last edited by k33z; 15-10-10, 12:43.

      Comment


      • #4
        Ik vind em gaaf!

        Comment


        • #5
          Basis is erg mooi, de nieren veels te groot, bah.

          Comment


          • #6
            Ja, inderdaad, Lennart. Ik vind sowieso de neuzen van alle nieuwe bimmers te groot en lomp. Anders zou ik er zo een bestellen, dat snap je.
            Well Brian... I'm opening a boutique!

            Comment


            • #7
              Same here! :-)

              Comment


              • #8
                Touring ziet er smakelijk uit. Wil m wel.
                Lijkt ook aardig gegroeid, zou het dan toch een gezinsauto zijn?


                Eerst maar eens een e46...
                privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

                Comment


                • #9
                  De huidige drie is toch ook al behoorlijk fors?
                  Well Brian... I'm opening a boutique!

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door k33z Bekijk bericht
                    De nieuwe series van BMW vind ik mooi, maar ze verliezen hun eigen identiteit. Als je hier een Audi logo op plakt zou ik het ook geloofwaardig vinden.

                    De designs van Bangle waren controversieel, maar niet allemaal even mooi, maar wel uitgesproken BMW. Nu gaat BMW meer naar de veilige (lees saaie) design richting.

                    Helemaal eens. BMW is ook weer toegetreden tot het groepje bange onder het maaiveld producenten.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door netraam Bekijk bericht
                      De huidige drie is toch ook al behoorlijk fors?
                      Van buiten wel, van binnen is het klein vergeleken met de concurrentie.

                      Ik vind die nieuwe drie wel wat hebben, we gaan het wel zien over twee jaar, wie weet ruil ik dan mijn huidige in voor zo'n nieuw mokkel.
                      Het is er wel en je ziet het nu ook iets beter

                      Comment


                      • #12
                        Over twee jaar komt ie pas? Mooi, dan kunnen we nog heel wat rek- en strekoefeningen doen, zodat het bukken tegen die tijd wat minder moeite kost.
                        Well Brian... I'm opening a boutique!

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door netraam Bekijk bericht
                          Over twee jaar komt ie pas? Mooi, dan kunnen we nog heel wat rek- en strekoefeningen doen, zodat het bukken tegen die tijd wat minder moeite kost.
                          Je moet leren je te laten glijden in die stoelen. ;)
                          Het is er wel en je ziet het nu ook iets beter

                          Comment


                          • #14
                            Daarom is het ook zo gek dat je geen leer in die proletenbak van je hebt :-)
                            Well Brian... I'm opening a boutique!

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door netraam Bekijk bericht
                              Daarom is het ook zo gek dat je geen leer in die proletenbak van je hebt :-)
                              Met leer zou het echt TE veel opvallen onder de paupers. ;)
                              Het is er wel en je ziet het nu ook iets beter

                              Comment


                              • #16
                                ik ben begin 2013 weer aan de beurt. mooie opvolger de nieuwe 3 touring
                                Bmw f11 525d e46 330 cabrio en e38 740i

                                Comment


                                • #17
                                  Hmm. Niet verkeerd. Maar wat direct in het oog springt is de ondervleugel. Die mag echt anders.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Nee niet verkeerd. Weinig mis mee. Frappant die hele scherpe lange knik in de zijkant. Station ziet er ook goed uit. Zou die onderlip op de 1e foto default worden of is dat van de M3 oid ? Ziet er nogal sporty/aggressief uit.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Bij BMW staat komend jaar de nieuwe 1-serie centraal, maar in 2012 zal de ‘3’ worden afgelost. En net zoals we eerder deze week bij de A6 van collega Audi hebben kunnen zien, kiest de Beierse autofabrikant voor een behoedzame evolutie. Je bent geneigd te denken dat de Duitse premiummerken vroeg of laat een keer de rekening gepresenteerd krijgen voor dit risicomijdende gedrag, maar het tegendeel is waar. Mercedes-Benz toont eigenlijk nog het meeste lef met de ‘markant’ vormgegeven GLK en E-klasse, maar merkt dat direct aan de niet bijster imponerende verkoopcijfers.




                                      Het is vanuit deze optiek begrijpelijk dat BMW het erg zorgvuldig aan doet bij de vernieuwing van de 3-serie. De middenklasser groeit wel iets (lengte 4 centimeter, wielbasis 5 centimeter), maar de sedan heeft geen enkele ambitie om tot de ruimste aanbiedingen in zijn klasse te gaan behoren. Ook de een half jaar later te introduceren Touring wordt een zeer voorspelbaar product. Er zit weliswaar ook een 3-serieGT in de pijplijn, maar daarvoor staat nu al in de sterren geschreven dat de verkoopperspectieven zeer zonnig zijn. Immers de GranTurismo uitvoering van de ‘5’ slaat boven verwachting goed aan en dan kan een kleinere (lees: goedkopere) kopie eigenlijk niet meer stuk. Daarnaast kunnen we in 2013 wederom een coupé en cabrioletvariant verwachten. Dat de laatste uitvoering op zijn schreden terugkeer en het metalen klapdak laat voor wat die is, is na de toevoeging van de ‘GT’ eigenlijk het meest opmerkelijke carrosserienieuws van de volgende generatie 3-serie.
                                      .

                                      .
                                      BMW is het aan zijn stand (en afkorting) verplicht om flink uit te pakken met een motorische update van de 3-serie. Zo maakt de weinig aansprekende atmosferische 2,0 liter benzine-unit plaats voor een 1.6 turbo met 136 (318i) of 184 pk (320i). Het tweeliter blok blijft wel, maar krijgt ook een aanjager en zal dan goed zijn voor 245 pk en circa 350 Nm. Dat betekent het einde voor de ongeblazen 3,0 liter 6 cilinder. De 325i (218 pk/270 Nm) wordt sowieso buiten spel gezet en de 330i (272 pk/320 Nm) zal ook geen wezenlijk voordeel meer bieden, zeker niet als er gekeken wordt naar de pk:kg verhouding want met het 6 cilinder blok is de 3-serie afgerond 70 kilo zwaarder dan de 4-pits uitvoering. Wie niet in staat is om afscheid te nemen van het motorgeluid van de romige 6 cilinder, kan terecht bij de 335i die onverminderd 306 pk en 400 Nm biedt. BMW zal het voorbeeld van Audi/Volkswagen niet volgen door zwaar in te zetten op transmissies met dubbele koppeling. BMW denkt met de 8-traps automaat voor alle motorversies qua efficiëntie en schakelsnelheid een volwaardig, maar tegelijkertijd goedkoper alternatief te bieden. De 8-traps automaat komt ook beschikbaar voor de dieselversies van de 3-serie. Als alternatief voor de Passat 1.6 TDI Bluemotion brengt BMW de 116d in stelling met 7 pk en 20 Nm extra (112 pk/270 Nm). Dat moet voor net even meer Freude am Fahren zorgen terwijl de CO2-uitstoot net onder de 100 gram/km zal uitkomen. En voor het echte werk kan de klant terecht bij de 318d/320d (143 resp. 184 pk uit 2,0 liter inhoud). Ook de 3,0 liter 6 cilinder dieselmotor mag nog een ronde door, maar het aanbod wordt gecomprimeerd tot één 276 pk variant (330d). Dat is immers voldoende om de binnenkort op de waarderen C 350 CDI (272 pk) van repliek te kunnen dienen. Last but not least natuurlijk de nieuwe M3, die voor eind 2013 op de rol staat. Die krijgt een unieke 3,3 liter twinturbo V6 met 450 pk. Oftewel voldoende om op het circuit de even sterke, maar duidelijk minder lichtvoetige Audi RS5 te kunnen verslaan.

                                      http://www.autointernationaal.nl/art...p?id=17306&n=3
                                      Je gaat het pas zien als je het door hebt

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ik ben over ruim een jaar aan de beiert euh beurt dus deze 3 serie komt voor mij te laat...
                                        Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

                                        Comment


                                        • #21
                                          De BMW rijders zijn daar blij mee.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Nagenoeg allemaal 4-cilinders dus. Dat is terug naar de tijd van Die Neue Klasse, waar ze ook niet verder kwamen dan 4. Het gaat snel, dat downsizen.
                                            Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

                                            Comment


                                            • #23
                                              Oorspronkelijk geplaatst door NoTVR Bekijk bericht
                                              Nagenoeg allemaal 4-cilinders dus. Dat is terug naar de tijd van Die Neue Klasse, waar ze ook niet verder kwamen dan 4. Het gaat snel, dat downsizen.
                                              Allemaal voor het miljuu he. Want al die turbomonsters stoten doorgaans minder CO2 uit dan de ongeblazen 6 cilinders.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ha, die Fappers;

                                                Last but not least natuurlijk de nieuwe M3, die voor eind 2013 op de rol staat. Die krijgt een unieke 3,3 liter twinturbo V6 met 450 pk.
                                                Ja, ja....
                                                Scherven brengen gelul.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  V6 is de bom. Ik zeg het al zo lang...
                                                  Well Brian... I'm opening a boutique!

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Ha, die Netraam;

                                                    Nope. Zes-in-lijn is een aardig begin. Maal twee is beter.
                                                    Scherven brengen gelul.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Aha! Vandaar dat de nieuwe M3 ook een twaalfpitter wordt. Ik begin het te snappen :-)
                                                      Well Brian... I'm opening a boutique!

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Ha, die Netraam;

                                                        Nah. Die gasten in München zijn allang de weg kwijt.
                                                        Scherven brengen gelul.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          M3 wordt uiteraard een 6 IL, er wordt wel gespeculeerd of er 2 respectievelijk 3 turbo`s op komen......obv het het N54 blok.......

                                                          Vermogen idd rond de 450 paarden, wel een bom meer NM`s dan de huidig 400, ook zou het gewicht omlaag gaan .......FWIW

                                                          Bron; Scott 26, een BMW insider die wel eens een tipje van de sluier oplicht (mn middels German Car Forum en/of Bimmerpost)
                                                          If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit!

                                                          When they say nothing's wrong that's when you run

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Wordt mooi, vooral ook achterkant

                                                            http://www.autobild.de/bilder/mittel...g-1685333.html
                                                            Je gaat het pas zien als je het door hebt

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Erg fraai idd......................nu nog even IRL.............dan wil ik hem wel........
                                                              If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit!

                                                              When they say nothing's wrong that's when you run

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Oorspronkelijk geplaatst door Starred Bekijk bericht
                                                                Wordt mooi, vooral ook achterkant
                                                                toch beter dat ze de achterlichten van de vijf lenen ipv van de Primera...
                                                                privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X