Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe BMW 3-serie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Keurige auto. Moeten wel grotere velgen onder IMO.
    2019 Volvo V60 T6

Comment

• Mooie wagen. Gefeliciteerd. Even eerder in het draadje zoeken naar de specs die je hebt gekozen.

Interieur van de 1 en de 3 serie zijn beiden erg vooruit gegaan, vind ik.

Comment

• Op hoofdlijnen:
        - 320d 184 pk
        - Saphir Schwarz
        - Antraciet stof
        - Sportstoelen, verwarmd, met lendesteun verstelling
        - Zwarte hemel
        - Xenon
        - Navi Pro
        - Harman Kardon
        - PDC achter
        - Active cruise control
        - Basic blue tooth (geen cradle, wel bedienen via iDrive)
        - Lane departure warning (vergissing leasemij)
        Hubraum statt Spoiler

Comment

• Kijk, das wel goed: Nietvdie schraap 20 procent versie. Held

Maar die velgen. Tsja, een misser faf.
          Bmw f11 525d e46 330 cabrio en e38 740i

Comment

• Grotere wielen hadden betekend of exit Navi Pro, of exit xenon & HK. Vind ik allebei VEEL belangrijker op de afstanden die ik rijd. Ik vind 't goed zo ;-) Als alles loopt zoals verwacht gaat hij de 3 jaar niet halen in dit huishouden. En dan begint de uitzoekpret weer helemaal opnieuw.
            Hubraum statt Spoiler

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FreudeamFahren Bekijk bericht
              Op hoofdlijnen:
              - 320d 184 pk
              - Saphir Schwarz
              - Antraciet stof
              - Sportstoelen, verwarmd, met lendesteun verstelling
              - Zwarte hemel
              - Xenon
              - Navi Pro
              - Harman Kardon
              - PDC achter
              - Active cruise control
              - Basic blue tooth (geen cradle, wel bedienen via iDrive)
              - Lane departure warning (vergissing leasemij)
              Ah dat ziet er best uit. Een beetje voor comfort gekozen dus? Tenminste, dat leid ik af uit geen sportonderstel en hoge wangen op de banden? Voor een daily misschien wel beter ook.
              Hoe "hard" is het onderstel?

Zo van de zijkant moet je goed kijken om te zien dat het geen vijf-serie is, vind ik.

Comment

• Ohja, en ik vind zwart ook erg mooi. Zilver zal wel weer vaak besteld worden zoals op de vorige drie-serie.

Comment

• Hij is ontzettend comfortabel. Ik denk dat hij het sport onderstel best kan hebben. De dealer wist ook te melden dat het F30 sportonderstel niet zo'n lullig-voor-uw-vullingen onderstel is als het optionele ///M onderstel op de e9x. Om nog maar te zwijgen over het adaptieve onderstel: dat is helemaal mooi. Maar ook hier gold weer: ik moest er andere dingen voor laten, dingen die ik bij 60 tot 90.000 km perse wel wilde hebben. En als je er echt voor gaat zitten kun je met deze setup ook meer dan prima hard - en hopelijk ook skuun - de hoek om.
                  Hubraum statt Spoiler

Comment

• Okay snap ik.
                    Ik had dat M-onderstel op mijn E90, en dat was op echt lange ritten eigenlijk niet prettig meer.

Comment

• Het is idd net een vijf. Faf, waarom de 184 pk versie en nietbde 163 pk?
                      Bmw f11 525d e46 330 cabrio en e38 740i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 6bakkie Bekijk bericht
                        Het is idd net een vijf. Faf, waarom de 184 pk versie en nietbde 163 pk?
                        Euh..

Oorspronkelijk geplaatst door 6bakkie Bekijk bericht
                        Kijk, das wel goed: Nietvdie schraap 20 procent versie. Held
                        (...)
                        Oliestoken voor het goede doel

Comment

• Het maakte in de leaseprijs bijna niks uit en fiscaal boeit het mij niet zo.
                          Hubraum statt Spoiler

Comment

• Ziet er fraai uit trouwens Tijs. En die navi pro, was een must boven de niet-pro navi?

Comment

• Business navi is best wel wat beperkter in functionaliteit: alleen maar pijltjes, geen kaarten. Als je een paar keer met pro "gewerkt" hebt, is business niet meer te pruimen IMHO.
                              Hubraum statt Spoiler

Comment

• Ik moet zeggen: ik vermaak me kostelijk met de winterballonbanden onder den ouden Dreiert. Geeft toch gewoon gratis wat meer beweging in de kont. :)

Adaptief onderstel is inderdaad schitterend, zelfs met runflats, die in hun allernieuwste lichting enorm meevallen - althans, die van Bridgestone zijn geniaal in hun soort. Dus daar had je je geen buil aan gevallen, ondanks het feit dat je nu speciaal voor gewone banden hebt gekozen.

De buren kunnen ervan meevertellen dat ik me nog aardig in de luren heb laten leggen ten opzichte van de Pirelli RFT's die onder de 320d zaten. Toen een forumlid aldaar (achteraf foutief) constateerde dat Bridgestone in die maat nog geen RFT's leverde, wilde ik dat maar al te graag geloven, gezien het enorme verschil tussen de 328i (met Bridgestone) en de 320d (met Pirelli).
                                Z3 CoupÚ 2.8, E36 325i CoupÚ, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                                  Okay snap ik.
                                  Ik had dat M-onderstel op mijn E90, en dat was op echt lange ritten eigenlijk niet prettig meer.
                                  Meen je dat nou? Ik heb het ook op de 325i zitten en geen centje pijn wat mij betreft, ook niet op lange ritten (naar ItaliŰe bijvoorbeeld). Op heel slecht wegdek (in Brussel bijvoorbeeld) is het wel minder, maar voor het overige zou ik niet zonder willen.

Groet
                                  GJ
                                  Last edited by GJ; 03-03-12, 23:25.

Comment

• Gaaf ding FaF, ook leuk dat je 'm al snel hebt. Ik heb er nog niet 1 zien rijden.
                                    Die 17 inch is ook puur optisch, een E90 320dmet standaard onderstel en 16" stuurt al meer dan prima dus dan zal het hier ook wel goed zitten, zeker als daily driver.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GJ Bekijk bericht
                                      Meen je dat nou? Ik heb het ook op de 325i zitten en geen centje pijn wat mij betreft, ook niet op lange ritten (naar ItaliŰe bijvoorbeeld). Op heel slecht wegdek (in Brussel bijvoorbeeld) is het wel minder, maar voor het overige zou ik niet zonder willen.

Groet
                                      GJ
                                      Ik ben ook zeer tevreden geweest met die optie, dat zeker. Mijn verste rit was naar Frankfurt in ÚÚn stuk. En vooral aan het einde van de rit over zo'n stuk weg met betonplaten, vond ik het niet meer prettig. Kan ook met de zit te maken hebben die van zichzelf al vrij laag is.
                                      Misschien kwam het ook wel omdat ik de hele tijd een beetje aan het jagen was, waartoe je toch een beetje wordt verleid in zo'n wagen.
                                      Het was een sportieve auto en voor dat soort ritten zou comfort onderstel fijner zijn, denk ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                                        (...) Dus daar had je je geen buil aan gevallen, ondanks het feit dat je nu speciaal voor gewone banden hebt gekozen.(...)
                                        Bij mijn weten werkt het andersom: runflats zijn optioneel. Onder de MINI had ik ze ook, met 16" velgjes en dat is prima bevallen. En ze werken ook echt: ooit bij Tiel een lekke band gescoord, rustig naar Arnhem gecruisd en de volgende ochtend laten repareren bij een Profile Tyre Center. Maar goed, de F30 staat dus op gewoon lubbul. Benieuwd hoe dat bevalt.

In een ongetwijfeld vruchteloze poging om de auto langer schoon te houden (uiteindelijk zal de gemakzucht de poetspret wel weer naar de achtergrond duwen), vanochtend aan de slag gegaan met wat poetsspulletjes. Eerst Poorboy's Spray & Wipe Waterless Wash om het kleine beetje vuil dat de auto verzameld had eraf te halen. Daarna de body gedaan met DoDo Juice Blue Velvet Pro Wax. Vervolgens heb ik de velgen met een doek grondig afgenomen en daarna met Smartwax Rimwax een dikke beschermende laag gegeven.

Tijdens...

Na...

En het resultaat... Dat laat zich met een iPhone maar moeilijk vastleggen :-)

Hubraum statt Spoiler

Comment

• Poetser!

;-)

Comment

• Mijn god, die namen van die poetsmiddelen....

:)

Comment

• Gefeliciteerd Tijs!

Mooie auto!!

Comment

• Zwart met Shadowlijn? Was je inspiratie op vakantie?

:p

Comment

• @ Gijs: Cool he? :-) Bizarre club wel, dat DoDo Juice. Bekijk voor de gein de website maar eens: www.dodojuice.com.
                                                  @ Erwin: dank!

De raam trim is standaard. Wil je chromen raamlijstjes, dan moet je of de Luxury Line kiezen (en met dat beige interieur leren leven) of je betaalt € 500,= om ze er achteraf bij de dealer op te laten klikken. Mij 't geld niet waard.
                                                  Last edited by FreudeamFahren; 04-03-12, 19:48.
                                                  Hubraum statt Spoiler

Comment

• Ook op de E90 is dat standaard, zie genoeg schraap 318d's met die zwarte zooi derop.

Eigenlijk is het mooier ook nog :)

Comment

• Leest "rimwax"

***brrrrrrr***

:-)

Mooie wagen Tijs, veel plezierige km's gewenst!
                                                      Let's kick some ass and chew bubblegum...
                                                      ----------------------------------------------------------------------------
                                                      '71 Alfa Romeo Giulia Super
                                                      '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
                                                      '00 BMW E39 528iA Touring
                                                      '06 BMW Z4M Roadster
                                                      '96 BMW E36 328i trackracer
                                                      '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

• Na al dat gezever over poetsen ;-) tijd voor wat cijfertjes. Er staan ondertussen 1.600 kilometers op de Beierse klok. Gemiddelde snelheid 98 km/h, hoogste pieksnelheid 240 kmh (hij lijkt wel begrensd, want tot 240 liert hij leuk en dan is het ineens schluss mit der Spa▀, ondanks aandringen, ondanks een beetje hulp van Newton op een stukje downhill), verbruik 78 liter op 1518 km, oftewel 1 op 19,4. Nu heb ik wel voornamelijk Ún lange afstanden Ún heel rustig gereden, maar toch. Die Vmax poging bijvoorbeeld zat er ook bij in. En hij is nu net pas ingereden, en zal de komende duizenden kilometers vast nog meer los komen. Veel Nederlandse snelweg en dan een beetje in de buurt van het wettelijk maximum moet ruim 1 op 20 opleveren. Een prima waarde voor wat toch best een grote, althans zeker geen kleine, slee is.
                                                        Hubraum statt Spoiler

Comment

• Dat zier er netjes uit inderdaad. Stemt hoopvol.

Comment

• 1:19???
                                                            Rij eens door man! :-)

Maar dit is de boordcomputerwaarde neem ik aan?
                                                            Doe ook eens zelf rekenen? Zit vaak verschil in namelijk en zelden positief.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                            Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                            Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                            BMW 320Ci (van GF)

Comment

hoogste pieksnelheid 240 kmh (hij lijkt wel begrensd, want tot 240 liert hij leuk en dan is het ineens schluss mit der Spa▀, ondanks aandringen, ondanks een beetje hulp van Newton op een stukje downhill).
                                                              Kan heel goed kloppen, FaF. Mijn 123d (250pk en 480Nm) komt niet verder dan 238 km/u op GPS. Is gewoon begrenst. Wel irritant van in Dld kon ik op top moeilijk van een 320d wegrijden. Tussenacceleraties natuurlijk een ander verhaal. Denk dat BMW langduringe topsnelheden met diesels wil vermijden.
                                                              BMW F30 328iA
                                                              BMW E87 130i
                                                              BMW E30 M3 + E92 M3 GT4

Propeller-fappert

Comment

hoogste pieksnelheid 240 kmh (hij lijkt wel begrensd, want tot 240 liert hij leuk en dan is het ineens schluss mit der Spa▀, ondanks aandringen, ondanks een beetje hulp van Newton op een stukje downhill).
                                                                Kan heel goed kloppen, FaF. Mijn 123d (25pk en 480Nm) komt niet verder dan 238 km/u op GPS. Is gewoon begrenst. Wel irritant want in Dld kon ik op top moeilijk van een 320d wegrijden. Tussenacceleraties natuurlijk een ander verhaal. Denk dat BMW langduringe topsnelheden met diesels wil vermijden.
                                                                BMW F30 328iA
                                                                BMW E87 130i
                                                                BMW E30 M3 + E92 M3 GT4

Propeller-fappert

Comment

• Een collega van me heeft net een nieuwe (lease) BMW 325i sedan. Tot mijn verbazing nog het oude model. Schijnbaar was er een dealer in Amsterdam die er wat op voorraad ingekocht heeft eind vorig jaar en die er nog vanaf moet. Bijkomend voordeel, alle opties zijn gratis meegeleverd. Resultaat? Een fully loaded 325i die normaal EUR 68k kost nu voor EUR 44k mee gekregen. En dat is dus ook zijn fiscale waarde gedurende 4 jaar....lucky basterd...
                                                                  BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Working...
                                                                  X