Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe BMW 3-serie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• http://www.autoweek.nl/video/2617/vi...ut-bmw-3-serie
    Je gaat het pas zien als je het door hebt

Comment

• Ik heb mij hiervoor opgegeven want over een half jaar is het zover :-)

http://www.bmw.nl/nl/nl/newvehicles/...FclH3godgHTZDw

Aanstaande zaterdag, dus ben benieuwd!
      Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
        * gaapt nog maar een keer *
        De M3 heeft anders vast wel 300+pk, PACO. :)
        You know that reality is immaterial

Comment

• Auto ziet er goed uit, ook interieur erg strak. Alhoewel BMW interieuren tegenwoordig wel redelijk eenheidsworsten worden. Puntje van zorg.

Je kunt hem configureren op bmw.nl. Leuk om te doen, maar wel weer belachelijk dat je ook op een 335i nog even extra centjes moet neertikken voor automatische airco, neerklapbare achterbank, sportstoelen dimmende binnenspiegel, licht- en regensensor, parkeersensoren en dat soort zaken. Dan wordt een auto al snel erg prijzig. En opvallend dat de 320D met 184 pk maar 700 euro duurder is dan de 320D EXE met 163 pk? Ik dacht dat zo'n spaarwonder vanwege de lagere bijtelling ook in verkoopprijs dan wat goedkoper zou zijn?
          Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
            Ik heb mij hiervoor opgegeven want over een half jaar is het zover :-)

http://www.bmw.nl/nl/nl/newvehicles/...FclH3godgHTZDw

Aanstaande zaterdag, dus ben benieuwd!
            Niet nodig, ik ken 'm al. :)

Maar de diesel is goed genoeg voor jou, CM. ;p

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
            Ziet er uit als een prima zakensedan. Kan best op de shortlist voor de volgende leasebak. Bronskleurig automaatje met multispaaks. Gezien mijn schraapbudget zal het wel een viercilinder moeten worden, hopelijk zijn die tegenwoordig wat kittiger dan die befaamde 318i waar ik ooit een paar maanden in reed. :)
            Zéér veel kittiger, dus de lantaarnpalen op de route A'veen-R'dam mogen wel rood worden geschilderd. Tenzij je 'm in de Eco-Pro-stand laat staan, natuurlijk.
            Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sitechris Bekijk bericht
              En opvallend dat de 320D met 184 pk maar 700 euro duurder is dan de 320D EXE met 163 pk? Ik dacht dat zo'n spaarwonder vanwege de lagere bijtelling ook in verkoopprijs dan wat goedkoper zou zijn?
              Technisch nagenoeg dezelfde auto, alleen motormanagement is wat aangepast, naast wat andere futiliteiten...
              "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

• Vandaag de F30 in Rijswijk tijdens een preview van dichtbij kunnen bekijken. Het intro praatje was knap matig, net als de verplichting om je telefoon in een plastic zakje te stoppen: er mochten geen foto's gemaakt worden. Onzin natuurlijk: de F30 heeft immers ook al op beurzen gestaan. Na het praatje was er uitgebreid de gelegenheid om twee F30s in Sport Line uitvoering (rood en zilver met zwart interieur), een F30 in Luxury Line (donkerblauw met bruin ledâh) en een in Modern Line (bruin met beige interieur) te bekijken, van binnen en van buiten. Het waren pre productie auto's dus de afwerking heette niet maatgevend te zijn. 's Maar goed ook: er was vwb pasvorm plaatwerk en interieur nog ruimte voor verbetering. Ik kan niet anders zeggen dan dat de auto in het echt fantastisch oogt. Van voren erg gedrongen, van opzij met de oplopende taille lekker stevig en van achter duidelijk familie van de Vijf en Zeven. Opvallend mooi vond ik de donkerblauwe lak: erg mooie, "diepe" kleur die de auto een Alpina tintje geeft. Het interieur vond ik verrassend. Ik heb van de week een F10 Vijf leren kennen en vond dat van binnen een limousine met een knap massief aandoend dashboard. Meer luxe dan sportief. Dat van de F30 voelt luchtiger, frisser. Voor je neus prijkt de koepel met 4 tellers, rechts ernaast toont het navi display als een flat panel TV en verder heb je vrij zicht. Erg compact, erg sportief. Zit, rijpositie en ergonomie zijn eenvoudigweg perfect! Proef rijden kon niet: dat duurt nog even.

PS 1: wie voor 31 maart bestelt krijgt voor €0,= een 8 traps automaat.
                PS 2: alle F30s krijgen ab Werk het electronisch sperdiff dat ook al op de 123d en 135i zit.
                Last edited by FreudeamFahren; 17-12-11, 21:22.
                Hubraum statt Spoiler

Comment

• Exact dezelfde kleurcombinaties zoals ze in Barcelona voor ons stonden, dus kennelijk hadden ze nog een partijtje over. Want ik kan me niet voorstellen dat ze voor zo'n showtje een stel door autojournalisten afgetrapte auto's gebruiken. :)

Of misschien wel, wat zou verklaren waarom je er niet in mocht rijden... ;)
                  "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

• @ps1 Waar kan ik meer lezen over die aanbieding

Alleen voor de 320i zag ik
                    Last edited by Starred; 18-12-11, 12:23.
                    Je gaat het pas zien als je het door hebt

Comment

• Vraag naar de Innovation Edition bij de dealer.

Comment

• Ik ga volgende week waarschijnlijk even kijken naar de nieuwe 3. Kan nog niet echt wennen aan de voorkant van de auto. Van achteren is 'ie prima, maar die voorkant... Gelukkig zijn BMW's veelal in werkelijkheid mooier dan op de foto's.

Comment

• De motorkap lijkt bol te staan op de foto's. Daar zie je IRL niks van terug. Wat dat betreft heb je aan foto's en plaatjes helemaal niks inderdaad. Benieuwd wat jij ervan vindt Ralf!
                          Hubraum statt Spoiler

Comment

• Dat klopt, in levenden lijve valt die druipneus veel minder op dan in twee dimensies. Heeft ook met ooghoogte te maken, merkte ik. Als je door je knieën gaat, zie je het duidelijker dan wanneer je gewoon voor de auto staat en er schuin van boven tegen aankijkt.

Ik begrijp ook niet waarom de officiële BMW-fotografen die lage positie kiezen. Bij het ontwerpteam snappen ze dat trouwens ook niet, zo zei een van de ontwerpers tegen mij, want ik heb er nog speciaal naar gevraagd. Maar kennelijk hebben de ontwerpers niks te zeggen over de fotografie...

Comment

• LOL! Dat roep ik ook al jaren. Het begon met de E65 7. Die hebben ze ook op kniehoogte op de gevoelige plaat gezet voor de persfoto's. Ik ben nog nooit zo geschrokken..... Toen bleek het IRL toch wel heel erg mee te vallen(al zal het nooit een beauty worden).
                              Every second of your life is a part of your song

Comment

• Kreeg gister-avond van Dutch een persoonlijke rij-test toegesproken terwijl ik hem naar huis bracht.

Dat is weer eens wat anders dan een artikel lezen of een filmpje kijken....

Wel grappig om te horen dat de nieuwe 323 (4 cyl met 2 turbo's) net zo trekt als mijn benzine verslindende 4 liter V8...

Comment

• Bijna goed geluisterd ook. De twin turbo 4 pitter krijgt een 328i badge :-)
                                  Hubraum statt Spoiler

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FreudeamFahren Bekijk bericht
                                    Bijna goed geluisterd ook. De twin turbo 4 pitter krijgt een 328i badge :-)
                                    Ja...daarom beschreef ik nog maar even wat hij vertelde. Een 328 dus. Thnx :-)

Comment

• Het zal ongetwijfeld er aan liggen dat ik nu een 3 serie heb, maar ik vind de nieuwe 3-er echt "Skitterend GVD". De neus vind ik top, een beetje mini-5, en de achterkant is ook erg geslaagd. Tenminste mijn vrouw ziet er iets Coupe-achtig in, en als dat me helpt een andere auto te mogen kopen... Dan stem ik volgaarne toe.

Ga donderdag eens kijken bij BMW in Rijswijk, ga sowieso niet nieuw bestellen. De eerste afschrijving laat ik graag over aan de early adaptors.
                                      Fährst du quer - Siehst du mehr

Comment

• Vandaag in Rijswijk bij de nieuwe 3 Serie sedan gekeken. Leuk om de auto nu eindelijk in het echt te zien, maar ik ben toch een beetje teleurgesteld. De auto oogt zeker niet verkeerd, maar ik kan me niet over de - voor deze klasse - matige afwerking van het interieur heenzetten. Die afwerking is op sommige plaatsen in het interieur wel erg droevig. Regelrechte misser is het deel waar de middenarmsteun aan vast zit. Ook zaten er bij sommige modellen flinke gleuven boven de knopjes van de radio en de bediening van de verlichting. Heel jammer.
                                        Het exterieur is beter. De voorkant van de auto is in werkelijkheid inderdaad mooier dan op de foto's. De lampen die doorlopen tot de nieren zijn niet verkeerd, maar de naad tussen de motorkap en de grill is echt té groot. Bij de Luxury Line zelfs nog iets groter (daar kon een pink tussen) dan bij de Modern Line! Je kan het allemaal zeiken noemen, maar in deze klasse moet ook dat gewoon goed voor elkaar zijn. Ik kan alleen maar hopen dat het allemaal preproductie-foutjes betreffen, maar ik ben er bang voor.
                                        Wat wel enorm positief is, is de ruimte. De auto is een flink stuk ruimer dan z'n voorganger. Vooral de achterpassagiers profiteren hiervan. Ook de kofferbak valt niet tegen. Dat heeft BMW goed voor elkaar. Dat zal ongetwijfeld ook weer gelden voor het rijden, maar dat kon vandaag helaas nog niet.

BMW heeft vast weer een hele goede auto neergezet met deze nieuwe 3, maar ik vind het persoonlijk erg jammer dat ze qua materiaalgebruik en afwerking geen slag hebben gemaakt zoals bijv. Mercedes-Benz en Volvo dat wel hebben gedaan met hun nieuwe modellen. Die komen nu echt in de buurt van Audi, de benchmark op dat gebied. Nou weet ik ook wel dat een hoop mensen daar niet zo naar kijken. Die gaan gewoon voor de looks en het rijden en daar is een BMW ook voor. Met de rit in de BMW 1 Serie nog vers in het geheugen, ben ik erg benieuwd naar de rijkwaliteiten van deze 3.
                                        Last edited by Ralf T; 27-12-11, 20:28.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralf T Bekijk bericht
                                          Bij de Luxury Line zelfs nog iets groter (daar kon een pink tussen) dan bij de Modern Line!
                                          Het lijkt me heel sterk dat de grootte van de naden afhankelijk is van het aankledingspakketje; heeft ongetwijfeld te maken met het feit dat het pre-productiemodellen zijn.

Comment

• Denk je nu werkelijk dat dit in productiefase nog getolereerd wordt Ralf? Het ding is nog niet gereed voor aflevering aan klanten. Beetje voorbarig om nu al conclusies te trekken.

Snap ook niet waarom mensen nu al naar dat ding gaan kijken. Het is een 3 serie... Als ik niet kan rijden vind ik het niet de moeite, idem beurzen. IAA stelt qua premières wat voor, maar dat had ik na 1 keer zelfs al gezien. Wacht wel tot hij bij de dealer staat (buiten, met kenteken erop).

Comment

• Tja, ik heb wel 'ns vaker gehoord dat het preproductie foutjes waren bij BMW, maar die zaten er in het uiteindelijke model nog altijd in (overkapping van tellers van de eerste 1 Serie, dashboardkastje van X1, etc.)

Maar goed, laten we hopen dat het allemaal rechtgetrokken is bij het uiteindelijke productiemodel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ølle Bekijk bericht
                                                Snap ook niet waarom mensen nu al naar dat ding gaan kijken.
                                                en ik snap dan niet waarom BMW die auto al aan 'mensen' wil laten zien
                                                privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

• Met dit soort "premieres" inclusief lever-je-GSM-in-rituelen creëer je hype, en uiteindelijk vraag. In elk geval wek je de illusie dat het om iets bijzonders gaat - misschien wel meer dan het in werkelijkheid is.

Overigens lijkt het me een prima auto, en lijken me de door Ralf genoemde issues preproductieperikelen.
                                                  Mini Cooper Clubman
                                                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

• Als je toch serieus geinteresseerd bent in de nw 3-serie, dan wil je hem toch eerst IRL zien voor je hem gaat bestellen?
                                                    Ik had dat met de 1-serie. Dat was voor mij de nummer 1 auto als opvolger van mijn 118D. Levertijden zouden snel 4 maanden zijn en als je dan niet blind zo'n ding wilt bestellen, moet je naar zo'n preview. Ideaal toch?

Andere optie was 3 maanden een shortlease gebakje gaan rijden en dan pas bij de dealer gaan kijken en proefrijden, maar dat was voor mij geen optie.

Uiteraard niet handig als er idd slecht afgewerkte prototypes staan, maar dat was bij de 1-serie dan ook niet niet het geval. Dashboardkastje was van slechter plastic dan bij mijn huidige einzer, maar dat is in de prod-versie ook gewoon zo.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                    Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                    Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Vandaag gebeld door de BMW dealer voor een afspraak voor een proefrit met de nieuwe 3 in februari. Zij gaven ook aan dat het interieur snel in elkaar gezet was en dat het daarom nogal wat te wensen overliet. Het gebruikte materiaal was al wel definitief. Nou, we gaan het allemaal meemaken in februari.

Overigens komt er zeer waarschijnlijk geen predrive i.v.m. de snelle introductie.

Comment

• Vandaag ook even een kijkje genomen in Rijswijk. De presentatie van de Product Marketing Manager was tenenkrommend; jongen was zwaar nerveus en het verhaal was verder ook niet goed en boeiend. Veel 20% geneuzel. Verder wel goed georganiseerd; parkeren, koekje/koffie, korte presentatie, charmante dames en dan 4 auto's om te bekijken zonder poespas.

Goede eerste indruk gekregen van de auto; mooie auto met 5 trekjes maar niet een makkelijke copy en in het echt mooier als op de plaatjes. Sport line is een aardige uitvoering, sportstoelen zijn weer top, interieur is verbeterd en ik vermoed dat de 2.0 een fijne motor is. Pre-productie dingen moet je even doorheen kijken natuurlijk. De instap prijs valt met 36k nog "mee", maar met de gebruikelijke opties (Sport/Exec/Metallic/Climate 2 zone etc) zit je zo weer op 45k. De gratis automaat van 2k is dan nog een klein compelling event om snel te beslissen.

Comment

• Foto's? :-)

Wat voor kleuren staan er?

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Nope... Telefoon lag in de auto :-)

Rood, CMG Blauw, Havanna Metallic en iets van IJsGrijs of zo.

Rood en Havanna Metallic zijn koel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martijn Bekijk bericht
                                                              Nope... Telefoon lag in de auto :-)

Dat is het voordeel van een iphone 3 classic idd. ;-)
                                                              Rood is idd mooi. Ik vraag me af hoeveel nw 1 en 3-series in het rood besteld worden.
                                                              Vorige modellen zag je zelden in rood.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Iphone classic? I wish... Samsung Galaxy S2 ongeluk in een tunnel telefoon...

De rode kleur is een beetje vermillion rot achtig, maar dan iets sportiever zonder cheap te zijn. Denk dat ik misschien eerder voor die donkere grijze kleur of dat Havanna ga, als het zover zou komen that is...

Comment

• Ik was gister bij de preview.

Dit waren duidelijk pre productie auto's.
                                                                  Dat vertelde de BMW man ook.

De BMW verkopers hadden duidelijk niet hun huiswerk gemaakt.. da's echt jammer..

Volgende week gaat de bestelling uit a 60.000,-
                                                                  Twijfel nog over een aantal opties..

Maar wat een mooie auto...
                                                                  Voor de preview stond voor mij eigenlijk vast dat het een A5 zou worden.
                                                                  Puur voor de vorm gingen we even kijken naar de 3..
                                                                  Direct daarna de dealer gebeld en een 3 samengesteld.
                                                                  Met inderdaad soms belachelijke opties..
                                                                  Als ik zie wat ik moet aanklikken voor in mijn GTI standaard opties..
                                                                  Neerklapbare achterbank
                                                                  Neerklapbare hoofdsteunen
                                                                  Gescheiden airco..
                                                                  Kom op.. dat mag best standaard zijn..

Met name de neus direct van voren is echt zooo mooi en agressief..

Toevallig meer mensen hier die twijfelen over wat opties??

Of reeds een lease order geplaatst hebben?

Comment

Working...
                                                                  X